Thomas Ouwejan (2024, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Az564 schreef: 27 aug 2020, 07:39 Die gaat lekker naar Italië en volledig verdient ook;

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/94 ... ij-AZ.html
Als AZ er ook nog wat geld aan overhoudt wat ze in een nieuwe CV kunnen investeren (liefst 1 die ook eventueel linksback kan spelen indien nodig), dan is dit de beste oplossing voor iedereen.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

multatuli schreef: 27 aug 2020, 07:44 Als AZ er ook nog wat geld aan overhoudt wat ze in een nieuwe CV kunnen investeren (liefst 1 die ook eventueel linksback kan spelen indien nodig), dan is dit de beste oplossing voor iedereen.
Pinas van ADO?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Az564 schreef: 27 aug 2020, 07:51Pinas van ADO?
Ik hoop (tegen beter weten in) nog steeds dat AZ met een beter alternatief komt.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Az564 schreef: 27 aug 2020, 07:39 Die gaat lekker naar Italië en volledig verdient ook;

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/94 ... ij-AZ.html
Het is Thomas volledig gegund. Echter ik lees verhuur met optie tot koop. Tja.... Ik had liever nu direct pak 'm beet € 3 á 4 miljoen m direct te investeren in Micky van der Ven. Nu lees ik dat Pinas van ADO wellicht komt. Ik zou liever Van der Ven hebben. Die kan ook op beide posities uit de voeten. Is ook veel langer dan Pinas, 1.93 m om 1.82 m. Wel een linkspoot gelukkig.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

ForzAZ schreef: 27 aug 2020, 08:35 Het is Thomas volledig gegund. Echter ik lees verhuur met optie tot koop. Tja.... Ik had liever nu direct pak 'm beet € 3 á 4 miljoen m direct te investeren in Micky van der Ven. Nu lees ik dat Pinas van ADO wellicht komt. Ik zou liever Van der Ven hebben. Die kan ook op beide posities uit de voeten. Is ook veel langer dan Pinas, 1.93 m om 1.82 m. Wel een linkspoot gelukkig.
Problem met van de Ven is dat Volendam weigert te praten (woorden van die strekking van Max)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

En Van de Ven heeft helaas aangegeven te willen blijven bij Volendam. Voor de winter ga je hem niet krijgen, je kunt hem hoogstens vastleggen voor een toekomstige transfer (of zie het als terugverhuur).

Het is Ouwejan gegund een stap te maken, met Pinas er bij denk ik ook een degelijke stand-in voor linksachter en centraal! Zolang er dan ook nog wat komt vóór Pinas op links centraal.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

timdadum schreef: 27 aug 2020, 08:54 En Van de Ven heeft helaas aangegeven te willen blijven bij Volendam. Voor de winter ga je hem niet krijgen, je kunt hem hoogstens vastleggen voor een toekomstige transfer (of zie het als terugverhuur).

Het is Ouwejan gegund een stap te maken, met Pinas er bij denk ik ook een degelijke stand-in voor linksachter en centraal! Zolang er dan ook nog wat komt vóór Pinas op links centraal.
Dat zou wel verstandig zijn om hem nu al vast te leggen (desnoods met terugverhuur aan Volendam) want meestal worden goede spelers in de toekomst alleen maar duurder.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 27 aug 2020, 08:49 Problem met van de Ven is dat Volendam weigert te praten (woorden van die strekking van Max)
Waarop Hans Kraay (en die zit hier for some reason helemaal in) met de studio keihard afconcludeerde dat er dus niet genoeg geld was.
Hoewel ik dat normaal zou toeschrijven aan journalistieke vrijheid hoor ik Kraay al maanden Van de Ven naar AZ praten (niets mis mee, ook eens leuk om iemand enthousiast voor AZ te zien). En in het interview met Max kwamen ze vrij goed geïnformeerd over. Alles waar ze concreet naar vroegen zoals bijvoorbeeld die verhuur van Alireza dat bleek te kloppen. Hooguit toen ze bij dat Barcelona verhaal uit kwamen werd het schimmig.


Wat Ouwejan betreft : vind het daadwerkelijk jammer om hem te zien gaan, maar als je nu een goede bijvangst kan hebben voor een wisselspeler dan is dat zeker als je het blijkbaar nodig hebt niet zomaar te weigeren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 27 aug 2020, 11:54 Waarop Hans Kraay (en die zit hier for some reason helemaal in) met de studio keihard afconcludeerde dat er dus niet genoeg geld was.
Hoewel ik dat normaal zou toeschrijven aan journalistieke vrijheid hoor ik Kraay al maanden Van de Ven naar AZ praten (niets mis mee, ook eens leuk om iemand enthousiast voor AZ te zien). En in het interview met Max kwamen ze vrij goed geïnformeerd over. Alles waar ze concreet naar vroegen zoals bijvoorbeeld die verhuur van Alireza dat bleek te kloppen. Hooguit toen ze bij dat Barcelona verhaal uit kwamen werd het schimmig.
Als een club een speler niet wil verkopen dan kan je ze alleen verleiden met een bod dat niet te weerstaan valt . Als de marktwaarde 2 mio is en je komt met 5 of 6 mio op de proppen dan zullen ze bij Volendam anders piepen. Moet je dat doen dan?

Wij willen Boadu ook niet kwijt maar als er een gek met 40 mio staat te zwaaien gaat ie ook terwijl we hem voor 25 misschien wel in huis houden omdat we dat er volgend jaar ook voor krijgen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Zoiets als: transfer wordt afgerond.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Udinese, Italië. Echt prima club voor Ouwejan. Hoop echt dat hij daar ook aan de bak komt. 🤞🏼
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Robin
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 feb 2017, 21:03

Laten we hopen dat hij slaagt, ik heb mijn bedenkingen bij de huurconstructie - zie de meerwaarde voor AZ niet echt.
I did not choose myself, I was chosen.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Robin schreef: 31 aug 2020, 20:11 Laten we hopen dat hij slaagt, ik heb mijn bedenkingen bij de huurconstructie - zie de meerwaarde voor AZ niet echt.
Omdat Ouwejan gewoon basismateriaal is voor AZ en mocht volgend jaar Wijndal vertrekken, dan heb je een basisspeler erbij met ervaring in de Serie A.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Robin schreef: 31 aug 2020, 20:11 Laten we hopen dat hij slaagt, ik heb mijn bedenkingen bij de huurconstructie - zie de meerwaarde voor AZ niet echt.
huurconstructie?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Robin
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 feb 2017, 21:03

Kass schreef: 31 aug 2020, 21:12 Omdat Ouwejan gewoon basismateriaal is voor AZ en mocht volgend jaar Wijndal vertrekken, dan heb je een basisspeler erbij met ervaring in de Serie A.
Ja, en met een contract dat nog slechts een jaar doorloopt.
I did not choose myself, I was chosen.
Robin
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 feb 2017, 21:03

DeZuivelDuivel schreef: 31 aug 2020, 22:28 huurconstructie?
Ik doel daarmee op de huur met optie tot koop. Dit kan alleen positief zijn indien AZ al een mooi bedrag krijgt voor de verhuur.
I did not choose myself, I was chosen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Robin schreef: 01 sep 2020, 07:28 Ik doel daarmee op de huur met optie tot koop. Dit kan alleen positief zijn indien AZ al een mooi bedrag krijgt voor de verhuur.
Koopoptie kan hoog zijn. AZ vraagt misschien 10 mio of nog meer. Dan zegt Udinese, laat maar zien dat je dat waard bent.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Thomas is al een paar dagen in Udine. Morgenochtend medische keuring, in de loop van de dag contract tekenen. AZ wilde in eerste instantie verkopen, maar het wordt waarschijnlijk, zoals eerder genoemd, huur + optie.
Compete to complete
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Volgens Football Italia:
Woensdag 2 september 2020

Ouwejan passeert Udinese medisch

AZ Alkmaar linksback Thomas Ouwejan voltooide zijn medische behandeling en is klaar om te tekenen voor Udinese, op lening met koopoptie.

Volgens Sky Sport Italia toonde de Nederlander die later deze maand 24 wordt geen zorgen tijdens de gebruikelijke tests.

Morgenochtend tekent hij naar verwachting het contract, wanneer Udinese zijn komst aankondigt.

De exacte cijfers zijn nog niet bekend, maar Udinese zou ongeveer € 2,5 miljoen betalen als ze de verhuizing definitief maken.

Ouwejan, een product van de jeugdopleiding van AZ Alkmaar, speelde vorig seizoen negentien competitieduels met één doelpunt en twee assists.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

ForzAZ schreef: 03 sep 2020, 05:30 Volgens Football Italia:
Heeft Max stiekem dat dak wel op z'n hoofd gehad.....
Gesloten