Thomas Ouwejan (2024, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 03 jun 2021, 10:35 Ik zie AZ er overigens gewoon voor aan om Gullit bij de selectie van 1 te doen.
Gullit zit al sinds het vertrek van die vorige backup (ex feyenoord jeugd) bij de selectie :roll:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 03 jun 2021, 10:35
Ik zie AZ er overigens gewoon voor aan om Gullit bij de selectie van 1 te doen.
Niet zijn topic maar:
Ik weet vrijwel zeker dat Maxim Gullit nog minuten gaat maken in ons eerste, het zal niet bij die ene minuut tegen Rijeka blijven ga daar maar van uit.
multatuli schreef: 03 jun 2021, 12:02 Gullit zit al sinds het vertrek van die vorige backup (ex feyenoord jeugd) bij de selectie :roll:
Bedoel je niet ex-ajax jeugd en dus Savastano?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 03 jun 2021, 10:35 Het ding met spelers als Ouwejan en Clasie is dat ze hun positie inderdaad prima kunnen invullen. Maar een heel seizoen met dat soort jongens maakt je niet beter, zowel sportief als financieel.
Op zich heeft Ouwejan wel een heel degelijk basisniveau. Het is niet de top van de Eredivisie maar zit daar wel redelijk kort achter.
Het zou knap zijn dat AZ met een betere optie dan Ouwejan voor de dag komt om Wijndal te vervangen, dat zou al een hele prestatie zijn.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 03 jun 2021, 12:10 Niet zijn topic maar:
Ik weet vrijwel zeker dat Maxim Gullit nog minuten gaat maken in ons eerste, het zal niet bij die ene minuut tegen Rijeka blijven ga daar maar van uit.


Bedoel je niet ex-ajax jeugd en dus Savastano?
Nee het was Juan Familia-Castillo. Je had wel gelijk dat het ex-ajax jeugd was en geen Feyenoord.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 03 jun 2021, 13:20 Op zich heeft Ouwejan wel een heel degelijk basisniveau. Het is niet de top van de Eredivisie maar zit daar wel redelijk kort achter.
Het zou knap zijn dat AZ met een betere optie dan Ouwejan voor de dag komt om Wijndal te vervangen, dat zou al een hele prestatie zijn.
Je weet natuurlijk niet of Ouwejan door het trainen in italië (ondanks gebrek aan speelminuten) progressie geboekt heeft en waar zijn niveau nu ligt. Het is overigens een beetje flauw om te doen alsof Ouwejan er helemaal niks van kon aangezien hij toch echt 110 wedstrijden in het eerste van AZ achter zijn naam heeft staan en daar nou niet bepaald Dos Santos, Fred Friday of god forbid Pantelis Hatzidiakos achtige dingen heeft vertoond. Waar die afkeer tegen Ouwejan achteraf vandaan komt snap ik dan ook niet helemaal.

Ouwejan was eigenlijk in de jeugd een middenvelder, ik heb het idee dat zijn carriere aardig verziekt is door hem tijdelijk om te bouwen tot linksback, dat is namelijk uiteindelijk permanent geworden en hij is wat dat betreft niet het type dat AZ in de regel op linksback heeft staan (en andere clubs zien hem nu dus ook als linksback). Ik zou wel benieuwd zijn naar hoe Ouwejan nu zou presteren als je hem op de plek van Koopmeiners zou zetten (ongeveer waar hij stond in de jeugd).

De situatie van Ouwejan geeft mij toch hetzelfde idee dat ik bij Van Overeem had ooit en nu bij Druijf. namelijk dat onze club echt niet vrij is van persoonlijke issues die invloed hebben.
multatuli schreef: 03 jun 2021, 14:31 Nee het was Juan Familia-Castillo. Je had wel gelijk dat het ex-ajax jeugd was en geen Feyenoord.
Ahhh ja was even vergeten dat die er ook nog was.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 03 jun 2021, 15:15 Waar die afkeer tegen Ouwejan achteraf vandaan komt snap ik dan ook niet helemaal.
Hij gaf toen een schopje na en toonde weinig zelfreflectie. Hij zag niet dat Wijndal 3 klassen beter is. Verder weinig afkeer volgens mij.
DeZuivelDuivel schreef: 03 jun 2021, 15:15 De situatie van Ouwejan geeft mij toch hetzelfde idee dat ik bij Van Overeem had ooit en nu bij Druijf. namelijk dat onze club echt niet vrij is van persoonlijke issues die invloed hebben.
En die spelers zijn nooit meer hogerop gekomen. Sportief niet tenminste.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Hij heeft in het jaar dat hij gepasseerd was een paar hele zwakke potten gespeeld. Reageerde ook niet professioneel op zijn reserverol. Hij wist dat hoe goed hij ook zou spelen hij nooit van Wijndal zou winnen. Die gelatenheid droop eraf. Ik denk dat die houding de club ook ervan heeft weerhouden om nu vol voor hem te gaan. Jammer, want de Ouwejan als basisspeler was best ok.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Misschien dat AZ daar eventueel wel voor had willen gaan, maar Wijndal is nog niet verkocht en Ouwejan wil graag meer zekerheid van spelen en heeft waarschijnlijk niet willen wachten en het risico te lopen deze kans voorbij te laten gaan. Allemaal redelijk logisch.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 03 jun 2021, 17:30 En die spelers zijn nooit meer hogerop gekomen. Sportief niet tenminste.
Dat kan je van Druijf nu nog niet zeggen lijkt me.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 03 jun 2021, 17:30 Hij gaf toen een schopje na en toonde weinig zelfreflectie. Hij zag niet dat Wijndal 3 klassen beter is. Verder weinig afkeer volgens mij.



En die spelers zijn nooit meer hogerop gekomen. Sportief niet tenminste.
Ze zijn ook niet zo zwak dat ze niet gewoon bij AZ hadden kunnen blijven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 03 jun 2021, 10:35 (Oud zeer van toen Wijndal zijn plek in nam na lang basisspeler)
Dit is de reden dat hij komend seizoen niet in Alkmaar speelt. AZ wilde wel, maar Thomas niet.
Compete to complete
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

AZSander schreef: 03 jun 2021, 19:33 Dit is de reden dat hij komend seizoen niet in Alkmaar speelt. AZ wilde wel, maar Thomas niet.
Zal vast een aardige gozer zijn, maar dan is hij wel een slechte prof. Je weet dat het zo werkt. Dus het is maar goed dat hij dan vertrekt.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bombaman schreef: 03 jun 2021, 19:39 Zal vast een aardige gozer zijn, maar dan is hij wel een slechte prof. Je weet dat het zo werkt. Dus het is maar goed dat hij dan vertrekt.
Beetje begrip voor Ouwejan mag wel toch. Hij is altijd basisspeler geweest en heeft geen zin om heel seizoen bankspeler te worden. Dus wil hij graag elders spelen. Dat hij voor ons een goede subersub zou zijn is niet zijn probleem. Dat seizoen toen dat gebeurde stelde hij zich inderdaad soms niet echt professioneel op. Maar zn opstelling voor dit seizoen is best te begrijpen. Schalke mooie club man.

Er zijn overigens mensen heer die vinden dat bepaalde spelers niet gewisseld/gepasseerd mogen worden omdat dat hun tere zieltjes zou aantasten. En dan zou Ouwejan maar gewoon moeten dealen met een heel seizoen invalbeurten. Ik ben het dus wel eens dat AZ concurrentie en wisselen bij structureel onderpresteren moet normaliseren om wat meer topsport klimaat erin te krijgen. Krijg je ook minder gezeik in je elftal zoals we dit jaar regelmatig zagen. Maar als spelers doorhebben dat een basisplaats bij AZ er niet in zit, is het hun goedrecht om te willen vertrekken.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

SimonPoulsen schreef: 03 jun 2021, 19:59 Beetje begrip voor Ouwejan mag wel toch. Hij is altijd basisspeler geweest en heeft geen zin om heel seizoen bankspeler te worden. Dus wil hij graag elders spelen. Dat hij voor ons een goede subersub zou zijn is niet zijn probleem. Dat seizoen toen dat gebeurde stelde hij zich inderdaad soms niet echt professioneel op. Maar zn opstelling voor dit seizoen is best te begrijpen. Schalke mooie club man.

Er zijn overigens mensen heer die vinden dat bepaalde spelers niet gewisseld/gepasseerd mogen worden omdat dat hun tere zieltjes zou aantasten. En dan zou Ouwejan maar gewoon moeten dealen met een heel seizoen invalbeurten. Ik ben het dus wel eens dat AZ concurrentie en wisselen bij structureel onderpresteren moet normaliseren om wat meer topsport klimaat erin te krijgen. Krijg je ook minder gezeik in je elftal zoals we dit jaar regelmatig zagen. Maar als spelers doorhebben dat een basisplaats bij AZ er niet in zit, is het hun goedrecht om te willen vertrekken.
Ik zeg ook niet dat ik hem niet begrijp. Maar AZ heeft hem nu dus benaderd, waarschijnlijk met zicht op een basisplek aangezien ze de kans dat Wijndal vertrekt zeer reëel achten. En ik neem aan dat hij niet bang is dat Gullit hem uit de basis zou spelen. Maar goed, als je dan op basis van "oud zeer" beslist om niet op het aanbod in te gaan - terwijl je volledig terecht uit de basis bent gespeeld 3 seizoenen terug - ben je in mijn ogen niet professioneel genoeg en denk ik dat het maar beter is dat hij zijn geluk elders gaat beproeven (wat hem van harte gegund is!) Hoop dat hij een mooie tijd bij Schalke tegemoet gaat en ik gun hem ook echt wel een mooie vervolgstap daarna.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bombaman schreef: 03 jun 2021, 20:09 Ik zeg ook niet dat ik hem niet begrijp. Maar AZ heeft hem nu dus benaderd, waarschijnlijk met zicht op een basisplek aangezien ze de kans dat Wijndal vertrekt zeer reëel achten.
Ik geloof niet dat als Ouwejan was gebleven ze niet alsnog een linksback hadden gehaald, beetje risky met een speler die een heel jaar nauwelijks heeft gespeeld en door Zegelaar eruit werdt gehouden. Zicht op een basisplek vraag ik me dus af.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 03 jun 2021, 20:09 Ik zeg ook niet dat ik hem niet begrijp. Maar AZ heeft hem nu dus benaderd, waarschijnlijk met zicht op een basisplek aangezien ze de kans dat Wijndal vertrekt zeer reëel achten. En ik neem aan dat hij niet bang is dat Gullit hem uit de basis zou spelen. Maar goed, als je dan op basis van "oud zeer" beslist om niet op het aanbod in te gaan - terwijl je volledig terecht uit de basis bent gespeeld 3 seizoenen terug - ben je in mijn ogen niet professioneel genoeg en denk ik dat het maar beter is dat hij zijn geluk elders gaat beproeven (wat hem van harte gegund is!) Hoop dat hij een mooie tijd bij Schalke tegemoet gaat en ik gun hem ook echt wel een mooie vervolgstap daarna.
Dat denk ik niet. AZ zou het nooit zo brengen en Ouwejan schat die kans juist laag in, anders had hij niet nu al getekend bij Schalke.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Kilkenny schreef: 04 jun 2021, 09:58 Dat denk ik niet. AZ zou het nooit zo brengen en Ouwejan schat die kans juist laag in, anders had hij niet nu al getekend bij Schalke.
Kan Thomas wel begrijpen.
Schalke is echt een hele grote club en om te kijken of je mee kunt helpen om die terug uit de 2e BL te krijgen lijkt me ook een goeie uitdaging
Enne Gelsenkirchen ligt ook niet te ver van Alkmaar (2 uurtes met de auto ofzo)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/99 ... -veld.html

Beelden van twee assists (uit vrije trappen) van Thomas Ouwejan.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Als hij het goed doet bij een club als Schalke, is dat voor AZ ook meer dan prima.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef: 01 aug 2021, 16:48 Als hij het goed doet bij een club als Schalke, is dat voor AZ ook meer dan prima.
Vond ik altijd al……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gesloten