Thomas Ouwejan (2024, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Snee schreef: 20 jul 2017, 19:57 Kan wel eens zo zijn dat Ouwejan na vanavond tegen Panathinaikos zijn basisplaats kwijt is aan Wijndal
Nee hoor. John heeft bedacht dat Ouwejan de nieuwe linksback wordt, dus die blijft staan.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Wijndal oogt bewegelijker en voetbalvaardiger met een hogere handelingsnelheid. Datgeen je ook ziet bij spelersvan de top 3 clubs wanneer ze tegen AZ spelen, dat je denkt: hmm alles gaat net eem fractie sneller.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Snee schreef: 20 jul 2017, 19:57 Kan wel eens zo zijn dat Ouwejan na vanavond tegen Panathinaikos zijn basisplaats kwijt is aan Wijndal
Heb je wel gezien dat Ouwejan zo'n beetje in z'n eentje de linkerkant moest afschermen. Ons middenveld trekt naar rechts. Er was geen linkermiddenvelder die Ouwejan mee hielp om de Grieken op te vangen. Linkerspits Jahanbakhsh verdedigde nog een beetje mee, maar invaller Dos Santos was nergens.

Puntje van aandacht met deze bezetting.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Perry schreef: 20 jul 2017, 20:13 Nee hoor. John heeft bedacht dat Ouwejan de nieuwe linksback wordt, dus die blijft staan.
Typisch John, een "Dos Rienstra'tje"
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

ForzAZ schreef: 20 jul 2017, 20:19 Heb je wel gezien dat Ouwejan zo'n beetje in z'n eentje de linkerkant moest afschermen. Ons middenveld trekt naar rechts. Er was geen linkermiddenvelder die Ouwejan mee hielp om de Grieken op te vangen. Linkerspits Jahanbakhsh verdedigde nog een beetje mee, maar invaller Dos Santos was nergens.

Puntje van aandacht met deze bezetting.
Daar had Wijndal anders minder last van..
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

leszz schreef: 20 jul 2017, 20:21 Daar had Wijndal anders minder last van..
Klopt. Maar toen stond linkspoot Teun Koopmeiners er in.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ouwejan verdient een kans, dit elftal hangt nog als los zand bij elkaar, het zou leuk zijn als hij zich gelijk zou manifesteren in de voorbereiding maar vorig seizoen deed hij het aardig in de praktijk.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Snee schreef: 20 jul 2017, 19:57 Kan wel eens zo zijn dat Ouwejan na vanavond tegen Panathinaikos zijn basisplaats kwijt is aan Wijndal
Net de samenvatting gezien, maar daar zag het er niet best uit ...

- understatement -

Er waren hier toch weer tal van sujetten die dachten dat we er op vooruit zouden gaan. Het meest realistische scenario is dat je komend seizoen ongeveer één tot drie stappen er op achteruit gaat op de linksback - positie.

In deze fase is dat niets ten nadele van Ouwejan trouwens. Maar Haps was ook gewoon heel goed.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 21 jul 2017, 08:09 Net de samenvatting gezien, maar daar zag het er niet best uit ...

- understatement -

Er waren hier toch weer tal van sujetten die dachten dat we er op vooruit zouden gaan. Het meest realistische scenario is dat je komend seizoen ongeveer één tot drie stappen er op achteruit gaat op de linksback - positie.

In deze fase is dat niets ten nadele van Ouwejan trouwens. Maar Haps was ook gewoon heel goed.
Eerste beurten van Haps waren ook niet best. Veel te druistig. Laatste twee jaar sterk verbeterd.

Ouwejan werd gisteren lekker in de steek gelaten. Nauwelijks hulp. Moest knijpen en tegelijk een doorkomende rechtsback van de Grieken opvangen. Brom had ook geen linkermiddenvelder opgesteld. Dus .....
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 21 jul 2017, 08:37 Eerste beurten van Haps waren ook niet best. Veel te druistig. Laatste twee jaar sterk verbeterd.
Ja, prima. Misschien haalt Ouwejan komend jaar of volgend jaar dat niveau ook wel.

Maar reken er dit seizoen niet op. Dat zou ook lullig zijn voor die jongen.

Mits er geen wonder gebeurt ga je er voor 2017/2018 - zeker tot de winterstop - gewoon een stap op achteruit. Punt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Over Wijndal en Ouwejan in een topic over een overschatte rechtsbuiten:
Die liet op de open dag (volgens mij) ook heel simpel een man uit zijn rug lopen. Beide zijn gewoon op dit moment minder dan Haps. Dat is natuurlijk niet raar want Haps is de beste linksback van de eredivisie. Alles is minder normaal gesproken. Ouwejan heeft echter nog geen tien wedstrijden op die positie gespeeld dus dat zal tijd nodig hebben. Die moeten we hem wel geven. Aan de andere kant heeft hij tot nu toe nog niet teleurgesteld als hij moest opdraven in AZ 1 op die positie.
Ja. Allemaal mee eens. Maar het wordt dus - en ik herhaal - een stap terug !

Mensen doen altijd maar zo makkelijk over het vervangen van spelers ... Haps is weg: maar we hebben Ouwejan.

Zo simpel steekt de wereld dus niet in elkaar.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Of hij iets minder is dan Haps op die positie is al minder belangrijk als het team beter gaat voetballen dan vorige seizoenen. Wat niet zo moeilijk is en ik ook verwacht. Ouwejan is in mijn ogen veel allrounder dan Haps. Zie hem ook liever als verdedigende middenvelder. Al is de concurrentie daar hevig met Vejinovic en een uitstekende Koopmeiners. Prima. Wijndal is weer meer een type Haps.
Praat geen Poep, doos.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 10 aug 2017, 09:57 Over Wijndal en Ouwejan in een topic over een overschatte rechtsbuiten:



Ja. Allemaal mee eens. Maar het wordt dus - en ik herhaal - een stap terug !

Mensen doen altijd maar zo makkelijk over het vervangen van spelers ... Haps is weg: maar we hebben Ouwejan.

Zo simpel steekt de wereld dus niet in elkaar.
Behalve als je Svensson heet ;)
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Berloni Bagno
Dagjesmens
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2017, 15:15

Antti Opdam schreef: 21 jul 2017, 08:50 Ja, prima. Misschien haalt Ouwejan komend jaar of volgend jaar dat niveau ook wel.

Maar reken er dit seizoen niet op. Dat zou ook lullig zijn voor die jongen.

Mits er geen wonder gebeurt ga je er voor 2017/2018 - zeker tot de winterstop - gewoon een stap op achteruit. Punt.
Misschien wordt hij tegen PSV wel de grootste verassing, ben in ieder geval wel erg benieuwd..
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Witzer schreef: 10 aug 2017, 11:09 Of hij iets minder is dan Haps op die positie is al minder belangrijk als het team beter gaat voetballen dan vorige seizoenen. Wat niet zo moeilijk is en ik ook verwacht. Ouwejan is in mijn ogen veel allrounder dan Haps. Zie hem ook liever als verdedigende middenvelder. Al is de concurrentie daar hevig met Vejinovic en een uitstekende Koopmeiners. Prima. Wijndal is weer meer een type Haps.
Ouwejan allrounder dan Haps? Dat mag je even uitleggen. Haps is sowieso sneller, wendbaarder en verdedigend sterker dan Ouwejan. Hou je alleen het aanvallende en voetballende gedeelte over waarop Ouwejan beter zou kunnen zijn. Dat aanvallende gedeelte waag ik ook te betwijfelen, voetballend is Ouwejan wellicht wat beter qua passing.
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Ik kan het me wel voorstellen: Een solide, degelijke speler als overbrugging tussen superlinksback Haps en zeer groot talent Wijndal. Als Ouwejan daadwerkelijk zo degelijk is als hij leek te zijn in de wedstrijden waar ik hem in gezien heb. Als je een vervanger haalt is de kans groot dat je Wijndal, tegen de tijd dat die 18-19 is, in de weg staat.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Ouwejan is op vele posities inzetbaar. Achterin en middenveld. Terwijl hij aanvallend ook vrij sterk is. Haps is een echte buitenspeler die back is geworden. Snel en wendbaar, maar alleen op de backpositie. Ouwejan heeft opbouwend ook meer in zijn mars. Die veelzijdigheid is ook gelijk een valkuil. Op alle posities heeft ie pittige concurrentie. Wijdal is bijvoorbeeld, zoals Haps, sneller.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Hotdogsnor schreef: 10 aug 2017, 16:37 Als Ouwejan daadwerkelijk zo degelijk is als hij leek te zijn in de wedstrijden waar ik hem in gezien heb.
Aan de bal prima. Verdedigend vooralsnog zeer kwetsbaar. Als PSV morgen met een knappe rechtsbuiten speelt, kan het nog wel eens een hele vervelende avond worden.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 11 aug 2017, 08:19 Aan de bal prima. Verdedigend vooralsnog zeer kwetsbaar. Als PSV morgen met een knappe rechtsbuiten speelt, kan het nog wel eens een hele vervelende avond worden.
Tja, kan het ook voor Brenet en Schwaab worden. Daar loopt de verdediging nou niet bepaald over van de kwaliteit.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef: 11 aug 2017, 08:19 Aan de bal prima. Verdedigend vooralsnog zeer kwetsbaar. Als PSV morgen met een knappe rechtsbuiten speelt, kan het nog wel eens een hele vervelende avond worden.
Ouwejan heeft twee keer in een samenvatting van een oefenwedstrijd een slechte indruk gemaakt, maar heeft in de 10+ wedstrijden dat hij daar in een serieuze wedstrijd heeft gespeeld prima gepresteerd. Vooralsnog vind ik die tweede een betere maatstaf.
Gesloten