Thomas Ouwejan (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Langedijk
Kristen

DeZuivelDuivel schreef: 26 jan 2020, 10:17 Dat weet je helemaal niet, de aanbieding van PSV klonk anders behoorlijk uitgebreid.
Ouwejan zal niet voor niets de clubs met naam en constructie hebben genoemd, wie weet probeert hij wel een transfer naar Zurich (als het echt om speeltijd gaat) te forceren.
Dat zijn toch de clubs die in de winterstop interesse hadden? PSV heeft zich in de zomer niet gemeld, toen was er naar verluidt alleen lichte interesse van Torino en een club uit Londen. Huiberts gaf juist aan dat er nu geen bod is gedaan.

Verhuur maar gewoon aan Zürich dan. Ontevreden spelers die de media zoeken kun je niet gebruiken in deze fase van het seizoen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Basisspeler

Bob Ross schreef: 26 jan 2020, 10:31 Ik snap Ouwejan wel, maar we zijn geen liefdadigheidsinstelling. PSV is nu helemaal de weg kwijt maar stel dat ze straks weer beter gaan en Ouwejan er aan meewerkt dat AZ toch weer onder druk komt voor de 2e plaats, dan heb je eeuwig spijt. Gevoelsmatig gun je hem wel de transfer maar eigenlijk is het vanuit sportief opzicht zeer onverstandig.
Uiteraard en zoals eerder gezegd: als PSV al de bestemming moet worden dan zal het ze genoeg moeten kostten zodat wij er niks van merken.

Dus wat dat betreft begrijp ik dat standpunt ook volkomen.
multatuli
Barry

https://m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp?uid=366731
Thomas Ouwejan smeekt AZ om vertrek: 'Ja, dit neem ik de club kwalijk'
Zaterdag, 25 januari 2020 om 22:24

AZ weigert mee te werken aan een vertrek van Thomas Ouwejan naar PSV. De 23-jarige linkervleugelverdediger is bij de Alkmaarse club voorbijgestreefd door Owen Wijndal, maar een winterse transfer naar een directe concurrent is ondenkbaar voor AZ. Ouwejan baalt van de starre houding van zijn werkgever en wil zelf maar al te graag naar Eindhoven verkassen.

De linksback mocht zaterdagavond in de uitwedstrijd tegen sc Heerenveen (1-2) weer eens opdraven bij AZ omdat zijn concurrent Wijndal geschorst was. Het was pas zijn vierde basisplaats dit seizoen in de Eredivisie. Na afloop is hij een van de meest bevraagde spelers in de persruimte. "Ja, dit neem ik AZ kwalijk", vertelt Ouwejan in gesprek met het Algemeen Dagblad over het standpunt van de club om niet mee te werken aan een transfer naar PSV.

Meer: AZ werkt niet mee aan binnenlandse transfer: ‘En dat is funest voor mij’ | AZ is niet happig op vertrek: ‘Ik heb wel echt met hem te doen’

Ouwejan doorliep een groot deel van de jeugdopleiding van AZ en was de voorbije twee seizoenen een vaste waarde in de achterhoede van de Alkmaarders. Hij had op meer begrip van de clubleiding gerekend, erkent hij. "Dit is mijn dertiende jaar bij AZ. Ik heb altijd alles gegeven. Ik heb hier een zwaar halfjaar gehad. Ik heb twee seizoenen alles gevoetbald. Dan valt het rauw op je dak dat je nu bijna niks meer speelt. Nu komt PSV. Dit is zo'n mooie kans voor mij. Dan is het jammer dat AZ er zo mee omgaat."

Ouwejan vertelt dat PSV mikt op een verhuurperiode met een optie tot koop. "Je kunt het vanuit verschillende kanten bekijken. AZ denkt: we gaan onze concurrentie niet sterker maken en willen onze eigen selectie behouden. Ik sta er zo in: ik maak hier zo weinig minuten en krijg nu een mooie kans. Gun het mij", roept de linkerverdediger op. Tegenover FOX Sports laat Ouwejan doorschemeren dat een winterse transfer naar het buitenland wel tot de mogelijkheden behoort, met FC Zürich als serieuze gegadigde. "Ik moet daar nog even over nadenken", zegt hij over de Zwitserse interesse. "En dan is het nog maar de vraag hoe AZ er tegenaan kijkt. Ik wil gewoon spelen. Nog zo'n halfjaar is natuurlijk niet de beste optie voor een speler."
Duidelijk geen best interview van Thomas. Hij bekijkt de zaak erg eenzijdig en gebruikt een argument totaal verkeerd.

Ja Thomas je zit al 13 jaar bij AZ. En of je wel of niet alles gegeven hebt in de jeugd, AZ heeft 13 jaar in je geïnvesteerd! AZ heeft je 13 jaar de kans gegeven profvoetballer te worden. Dankzij AZ kun jij na AZ een mooie carrière als profvoetballer tegemoet zien. Gaan roepen dat je het AZ kwalijk neemt omdat je een half jaartje op de bank zit, terwijl AZ 13 jaar in je geïnvesteerd heeft is ondankbaar. AZ gaat als ze om 3 prijzen spelen, je dan niet voor bijna gratis (want huur) aan de directe concurrent geven. AZ heeft hier ook een levensgroot belang! Doe je best, blijf hard trainen en win de wedstrijden dat je mee mag doen. Dan vind je in de zomerstop vast een mooie club. Als je goed je best doet, kun je nog meer dan 10 jaar profvoetballer zijn, en ook bij buitenlandse clubs heb je de kans om op de bank te komen, dus zie dit als een mooi leerjaar.

Ik gun Thomas in de zomer een mooie transfer en vind ook dat Slot hem wel meer speeltijd mag geven (2e helft invallen enzo, eventueel basisplaats bekerwedstrijd), maar hier stelt hij zich zeer ondankbaar en onprofessioneel op. Hij vergeet ook dat hij gewoon werknemer bij AZ is en er goed voor wordt betaald.
ignore: kuifje, bk wcm, AZ-073, ‘81, Langedijk, Wildcat
Lecompte
Reservespeler

multatuli schreef: 26 jan 2020, 11:23 Duidelijk geen best interview van Thomas. Hij bekijkt de zaak erg eenzijdig en gebruikt een argument totaal verkeerd.

Ja Thomas je zit al 13 jaar bij AZ. En of je wel of niet alles gegeven hebt in de jeugd, AZ heeft 13 jaar in je geïnvesteerd! AZ heeft je 13 jaar de kans gegeven profvoetballer te worden. Dankzij AZ kun jij na AZ een mooie carrière als profvoetballer tegemoet zien. Gaan roepen dat je het AZ kwalijk neemt omdat je een half jaartje op de bank zit, terwijl AZ 13 jaar in je geïnvesteerd heeft is ondankbaar. AZ gaat als ze om 3 prijzen spelen, je dan niet voor bijna gratis (want huur) aan de directe concurrent geven. AZ heeft hier ook een levensgroot belang! Doe je best, blijf hard trainen en win de wedstrijden dat je mee mag doen. Dan vind je in de zomerstop vast een mooie club. Als je goed je best doet, kun je nog meer dan 10 jaar profvoetballer zijn, en ook bij buitenlandse clubs heb je de kans om op de bank te komen, dus zie dit als een mooi leerjaar.

Ik gun Thomas in de zomer een mooie transfer en vind ook dat Slot hem wel meer speeltijd mag geven (2e helft invallen enzo, eventueel basisplaats bekerwedstrijd), maar hier stelt hij zich zeer ondankbaar en onprofessioneel op. Hij vergeet ook dat hij gewoon werknemer bij AZ is en er goed voor wordt betaald.
Hij kan het wel vreemd vinden dat AZ nu niet mee wil werken aan een vertrek maar mogelijk heeft dat helemaal niets met hem te maken maar alleen maar met de keuze van zijn zaakwaarnemer.
Het bedenkelijke clubje dat zijn belangen dient vond het de afgelopen jaren nodig om 4 spelers ( Schouten, Bijleveld, Fitz Jim en Hillen) uit haar stal voor (bijna) niets naar ajax te laten vertrekken. Denkt hij nu echt dat AZ met deze mensen aan tafel gaat zitten om voor hem de allerbeste stap in zijn carrière te kunnen zetten. Eerst zal er eens flink gesproken moeten worden met de heren om herhaling in de toekomst te voorkomen. Daar is Thomas nu de dupe van maar dat had hij zich zelf ook wel kunnen bedenken.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
adrie1979
Oude garde

Lecompte schreef: 26 jan 2020, 12:06 Hij kan het wel vreemd vinden dat AZ nu niet mee wil werken aan een vertrek maar mogelijk heeft dat helemaal niets met hem te maken maar alleen maar met de keuze van zijn zaakwaarnemer.
Het bedenkelijke clubje dat zijn belangen dient vond het de afgelopen jaren nodig om 4 spelers ( Schouten, Bijleveld, Fitz Jim en Hillen) uit haar stal voor (bijna) niets naar ajax te laten vertrekken. Denkt hij nu echt dat AZ met deze mensen aan tafel gaat zitten om voor hem de allerbeste stap in zijn carrière te kunnen zetten. Eerst zal er eens flink gesproken moeten worden met de heren om herhaling in de toekomst te voorkomen. Daar is Thomas nu de dupe van maar dat had hij zich zelf ook wel kunnen bedenken.
Hoe heet zijn zaakwaarnemer?
~AZ~
Kristen

Wie weet kunnen ze wat van die Bergwijn miljoenen overmaken om Ouwejan los te weken.
FugAZi
Ben-Sider

~AZ~ schreef: 26 jan 2020, 14:29 Wie weet kunnen ze wat van die Bergwijn miljoenen overmaken om Ouwejan los te weken.
Mooie speler, maar het is niet precies duidelijk wie de rotte appels bij psv zijn. Er moet daar in het team iets zijn gebeurd waardoor het zo uit elkaar is gevallen. Best kans dat er een paar naast hun schoenen zijn gaan lopen en dat anderen dachten voor jou die ik geen stap extra meer.
Lecompte
Reservespeler

adrie1979 schreef: 26 jan 2020, 14:28 Hoe heet zijn zaakwaarnemer?
Forza sports group, opvallend is dat deze club partner zegt te zijn van ajax PSV en feyenoord.
Daar staat uitdrukkelijk onze club niet bij.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
1keerraken
Seizoenkaarthouder

Ouwejan heeft vanavond weer even laten zien waarom hij terecht op de bank zit, zeldzaam slap in de duels.
multatuli
Barry

1keerraken schreef: 12 feb 2020, 19:47 Ouwejan heeft vanavond weer even laten zien waarom hij terecht op de bank zit, zeldzaam slap in de duels.
Kunnen we Ouwejan nog aan Psv verhuren? Gewoon gratis of desnoods geld toe. Dan eindigen we in ieder geval nog boven Psv.
ignore: kuifje, bk wcm, AZ-073, ‘81, Langedijk, Wildcat
ForzAZ
Goalscorer

Vandaag ben ik echt geschrokken van Ouwejan. Normaal een nuttige speler die vanuit zijn taak meestal de juiste dingen deed. Vandaag wilde ie zich vooral voorin laten zien en vergat te doen waar ie in eerste instantie voor wordt opgesteld en dat is verdedigen. Begint ie later ballen ook nog cadeau te doen aan NAC en was ie compleet de kluts kwijt na wat scheldkanonnades van aanvoerder Teun Koopmeiners.

Maar Ouwejan was niet de enige die verzaakte en maar wat aan klote. Ik kan er nog wel 6 noemen! En vergeet ook die trainer niet die in de tweede helft tegen zijn eigen dugout stond te hangen als een puber die het ook allemaal niet meer weet en het ook niks meer uit maakt!
Langedijk
Kristen

Er kan wel een slotje op dit topic. Ik mag tenminste aannemen dat deze dwaas, zeker na die eerdere uitspraken, geen seconde meer speelt. Bij de 0-2 maakt hij zelfs 3 fouten: eerst als een wijf in de achtervolging, daarna verzuimen om geel te pakken en vervolgens het schot niet blokken. En toen Koopmeiners hem verrot schold kroop hij helemaal in zijn schulp. Wat een slapjanus.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
FugAZi
Ben-Sider

Je vraagt je toch af of het verstandig is iemand tegen zijn zin in aan zijn contract te houden. Elke invaller van jong AZ had het gisteren beter gedaan. Thomas is er gewoon niet 100 % met zijn hoofd bij.
DeZuivelDuivel
Basisspeler

Heel jammer dit Ouwejan, vertrouwen is duidelijk geschonden.
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 13 feb 2020, 16:54 Heel jammer dit Ouwejan, vertrouwen is duidelijk geschonden.
Aangeschoten wild inderdaad. Niet raar, maar had toch gehoopt dat hij voetballend meer van zich af zou bijten. Bij die goal van NAC moet hij gewoon professioneel geel pakken. Echt onbegrijpelijk.
Dipsaus
Fanatic

DeZuivelDuivel schreef: 13 feb 2020, 16:54 Heel jammer dit Ouwejan, vertrouwen is duidelijk geschonden.
Vertrouwen in zijn eigen kunnen? Zo gaat hij ajax niet halen he.
DiepeMast
Invaller

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/93 ... hikt-.html

Er wordt aangegeven dat Ouwejan niet verkocht zal worden aan PSV. Dan ben je dus als club echt stappen aan het zetten, dat je je eigen spelers niet verkoopt aan PAF. Overigens zou ik het heel goed begrijpen als Ouwejan weg wilt. Die jongen wilt gewoon ergens spelen. En terecht.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Oude garde

Ik heb de voorbeschouwing en eerste helft gemist i.v.m. werk. Was hij geblesseerd vandaag?
kuifje
Barry
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 26 aug 2020, 17:41 Ik heb de voorbeschouwing en eerste helft gemist i.v.m. werk. Was hij geblesseerd vandaag?
Naar het schijnt
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
Az564
Fanatic

AZuid-Scharwoude schreef: 26 aug 2020, 17:41 Ik heb de voorbeschouwing en eerste helft gemist i.v.m. werk. Was hij geblesseerd vandaag?
Die gaat lekker naar Italië en volledig verdient ook;

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/94 ... ij-AZ.html
Plaats reactie