Thomas Ouwejan (2024, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vorige week Schalke-HSV live gezien en Ouwejan heeft zich toch wel doorontwikkeld in Italië. Hij lijkt de schroom van zich te hebben afgegooid en heeft echt een mooie trap in zijn linkerpoot. Hij speelt daar in een 352 als de linker wingback, en loopt heeft echt energie om van 16 naar 16 te blijven rennen. Vorige week had hij namelijk ook al twee assists kunnen hebben en kwam hij zelf een keer 1 op 1 op de keeper.

Ook even rondgeneust op een Schalkeforum en daar zijn ze heel enthousiast en zien sommigen hem al als keyplayer die eigenlijk te goed is voor de 2. Bundesliga.

Ik heb altijd stiekem gehoopt dat Ouwejan weer terug zou komen zodra Wijndal verkocht ging worden, maar nu dat station deze zomer is gepasseerd zie ik het eigenlijk niet meer gebeuren. Als hij het goed blijft doen zal Schalke wel gebruik maken van de koopoptie. En dan als hij dan zijn draai heeft gevonden zal ie ons niet meer zien zitten denk.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bob Ross schreef: 01 aug 2021, 18:18 Vorige week Schalke-HSV live gezien en Ouwejan heeft zich toch wel doorontwikkeld in Italië. Hij lijkt de schroom van zich te hebben afgegooid en heeft echt een mooie trap in zijn linkerpoot. Hij speelt daar in een 352 als de linker wingback, en loopt heeft echt energie om van 16 naar 16 te blijven rennen. Vorige week had hij namelijk ook al twee assists kunnen hebben en kwam hij zelf een keer 1 op 1 op de keeper.

Ook even rondgeneust op een Schalkeforum en daar zijn ze heel enthousiast en zien sommigen hem al als keyplayer die eigenlijk te goed is voor de 2. Bundesliga.

Ik heb altijd stiekem gehoopt dat Ouwejan weer terug zou komen zodra Wijndal verkocht ging worden, maar nu dat station deze zomer is gepasseerd zie ik het eigenlijk niet meer gebeuren. Als hij het goed blijft doen zal Schalke wel gebruik maken van de koopoptie. En dan als hij dan zijn draai heeft gevonden zal ie ons niet meer zien zitten denk.
Ik weet uit eerste hand dat hij niet meer terug wil.
Hoe het gaat lopen als Schalke de optie niet licht en AZ hem aan zijn contract zou houden is koffiedik kijken…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 01 aug 2021, 20:29 Ik weet uit eerste hand dat hij niet meer terug wil.
Hoe het gaat lopen als Schalke de optie niet licht en AZ hem aan zijn contract zou houden is koffiedik kijken…..
AZ heeft niets aan ontevreden spelers dus dat gaat niet gebeuren.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 01 aug 2021, 20:58 AZ heeft niets aan ontevreden spelers dus dat gaat niet gebeuren.
Nee dat is dan een gesloten boek. Toch zonde hoe het gelopen is, al kan je niemand wat verwijten.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 02 aug 2021, 07:51 Nee dat is dan een gesloten boek. Toch zonde hoe het gelopen is, al kan je niemand wat verwijten.
Inderdaad, Ouwejan heeft gewoon pech gehad dat hij door Wijndal voorbij is gestreeft (wat geen schande is) en heeft helaas een jaar lang op de bank doorgebracht. Voor een prima speler als Ouwejan gewoon zonde. Afgelopen jaren hadden we fantastische backs en nu hebben we ze helaas niet meer. Niveau Ouwejan kunnen we nu goed gebruiken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 02 aug 2021, 09:17 Inderdaad, Ouwejan heeft gewoon pech gehad dat hij door Wijndal voorbij is gestreeft (wat geen schande is) en heeft helaas een jaar lang op de bank doorgebracht. Voor een prima speler als Ouwejan gewoon zonde. Afgelopen jaren hadden we fantastische backs en nu hebben we ze helaas niet meer. Niveau Ouwejan kunnen we nu goed gebruiken.
Eens, maar om daar dan gepikeerd over te zijn. Ik proef bij Ouwejan een bepaalde onvrede, terwijl het realistisch gezien gewoon heel logisch is wat er is gebeurd. Hij raakte geblesseerd en Wijndal pakte zijn kans. Dat is toevallig een talent van de buitencategorie op zijn positie. Kan gebeuren. Als Ouwejan niet geblesseerd was geraakt dan had Wijndal waarschijnlijk vertrokken. Het is dus niet zo dat Ouwejan onrecht is aangedaan, al heb ik soms wel een beetje het idee dat hij dat wel zo voelt. Desondanks ben ik blij dat hij het goed doet bij Schalke. Gun het hem van harte.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 02 aug 2021, 09:26 Eens, maar om daar dan gepikeerd over te zijn. Ik proef bij Ouwejan een bepaalde onvrede, terwijl het realistisch gezien gewoon heel logisch is wat er is gebeurd. Hij raakte geblesseerd en Wijndal pakte zijn kans. Dat is toevallig een talent van de buitencategorie op zijn positie. Kan gebeuren. Als Ouwejan niet geblesseerd was geraakt dan had Wijndal waarschijnlijk vertrokken. Het is dus niet zo dat Ouwejan onrecht is aangedaan, al heb ik soms wel een beetje het idee dat hij dat wel zo voelt. Desondanks ben ik blij dat hij het goed doet bij Schalke. Gun het hem van harte.
Zijn houding vond ik toen ook niet goed. En toen hij een keer mee mocht spelen toen Wijndal geblesseerd of geschorst was, speelde Ouwejan een dramatische wedstrijd. Ook dat getuigde niet van professioneel gedrag. Maar op die dingen na heeft hij wel prima gepresteerd bij AZ toen hij nog basisspeler was. Als hij 1 jaar eerder weg was gegaan dan was het voor alle partijen perfect geweest.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

VI van gisteren.

Thomas Ouwejan heeft een werkelijk schitterende avond beleefd in het shirt van Schalke 04, hoogvlieger in de Tweede Bundesliga. Tijdens de ruime thuiszege op Dynamo Dresden was de 25-jarige huurling van AZ betrokken bij alle doelpunten.

Schalke 04
Schalke 04
3 - 0
Dynamo Dresden
Dynamo Dresden
Voor het eerst sinds het uitbreken van de coronacrisis zat de Veltins Arena weer eens (zo goed als) helemaal vol. En dus kon Ouwejan zich geen beter podium wensen voor zijn glansrol. De linksback die door AZ wordt verhuurd aan Schalke maakte zelf vroeg de 1-0. Dat was een lucky: hij kreeg de bal tegen zijn uitgestoken been aan geschoten door een Dresden-verdediger, waarna hij tot zijn eigen vreugde zag hoe de bal via de paal in het doel verdween.

Lange tijd leek Ouwejan daarmee de matchwinner te worden, maar in de slotfase scoorde de thuisploeg nog twee keer. Dat veranderde overigens niets aan het feit dat de Nederlander de uitblinker was, want hij was tweemaal de aangever. In de 78ste minuut kopte Marius Bülter raak uit een corner van Ouwejan, die in blessuretijd een vrije trap op het hoofd van Marcin Kaminski legde: 3-0.

VI 23 okt. 2021.

Die Königsblauen gaan de koopoptie wel lichten. Is hele seizoen al zeer goed bezig. Mooi om te lezen voor een eigen jeugdspeler.
Praat geen Poep, doos.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Witzer schreef: 24 okt 2021, 11:05 VI van gisteren.

Thomas Ouwejan heeft een werkelijk schitterende avond beleefd in het shirt van Schalke 04, hoogvlieger in de Tweede Bundesliga. Tijdens de ruime thuiszege op Dynamo Dresden was de 25-jarige huurling van AZ betrokken bij alle doelpunten.

Schalke 04
Schalke 04
3 - 0
Dynamo Dresden
Dynamo Dresden
Voor het eerst sinds het uitbreken van de coronacrisis zat de Veltins Arena weer eens (zo goed als) helemaal vol. En dus kon Ouwejan zich geen beter podium wensen voor zijn glansrol. De linksback die door AZ wordt verhuurd aan Schalke maakte zelf vroeg de 1-0. Dat was een lucky: hij kreeg de bal tegen zijn uitgestoken been aan geschoten door een Dresden-verdediger, waarna hij tot zijn eigen vreugde zag hoe de bal via de paal in het doel verdween.

Lange tijd leek Ouwejan daarmee de matchwinner te worden, maar in de slotfase scoorde de thuisploeg nog twee keer. Dat veranderde overigens niets aan het feit dat de Nederlander de uitblinker was, want hij was tweemaal de aangever. In de 78ste minuut kopte Marius Bülter raak uit een corner van Ouwejan, die in blessuretijd een vrije trap op het hoofd van Marcin Kaminski legde: 3-0.

VI 23 okt. 2021.

Die Königsblauen gaan de koopoptie wel lichten. Is hele seizoen al zeer goed bezig. Mooi om te lezen voor een eigen jeugdspeler.
Ja zeker mooi dat hij het daar zo goed doet. Altijd mooi om te zien dat jeugdspelers goed terecht komen. Zou mooi zijn als hij volgend seizoen in de Bundesliga terecht komt.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Heb al een paar keer op het Schalkeforum gekeken dit jaar, maar ze vinden hem daar samen met spits Terodde de beste speler. Hij speelt linkerwingback in hun 352. Positie die heel goed bij hem past omdat hij een betere trap dan Wijndal heeft. Toch knap van hem, en zonde dat ie nooit meer terug zal komen.
Hup AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bob Ross schreef: 24 okt 2021, 12:33 Heb al een paar keer op het Schalkeforum gekeken dit jaar, maar ze vinden hem daar samen met spits Terodde de beste speler. Hij speelt linkerwingback in hun 352. Positie die heel goed bij hem past omdat hij een betere trap dan Wijndal heeft. Toch knap van hem, en zonde dat ie nooit meer terug zal komen.
Prachtig voor die jongen dat hij bij zon mooie club kan uitblinken. Vooral lekker daar blijven nu ,als je daar op je plek zit. Je weet nooit hoe het vervolgens bij AZ weer zou uitpakken, net een niveautje hoger en dus een andere positie.

Iemand n idee of en wat eventueel de koopoptie inhoudt?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ouwejan wekt interesse van Bayer Leverkusen en Borussia Monchengladbach

https://www.90min.de/posts/schalke-thom ... n-gladbach
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 02 dec 2021, 13:30 Ouwejan wekt interesse van Bayer Leverkusen en Borussia Monchengladbach

https://www.90min.de/posts/schalke-thom ... n-gladbach
Zou toch bijzonder zijn als hij wel aan een topclub verkocht wordt en Wijndal niet. Wel mooi voor Thomas en ook goed voor AZ.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Mooi artikel over Thomas op VI.
Helaas mag ik het niet meer copy-pasten, maar de strekking is dat hij het erg goed doet, erg tevreden is en ook erg gewaardeerd wordt. Heeft al 7 assists en drie goals gemaakt. Voorwaar geen slechte prestatie voor een back.
Dat “verhuurd” kan er na dit seizoen vermoedelijk wel af, óf als Schalke promoveert, of als een andere Duitse club Thomas overneemt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Duitsland is wel meestal vecht voetbal, fysiek sterk. Daar past Ouwejan dan ook erg goed. Ik kan me voorstellen dat hij ook niet staat te wachten om terug te komen naar AZ. Heeft zijn draai wel gevonden in Duitsland.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ben gewoon blij dat die jongen geslaagd is. Het had overigens ook niet misstaan om hem te laten herkansen op het middenveld (waar hij in de jeugd speelde). Maar de liefde tussen AZ en Ouwejan is denk ik al lang over.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 17 dec 2021, 16:23 Ben gewoon blij dat die jongen geslaagd is.
Hij speelt bij een mindere club (sportief) op een lager niveau dus echt ‘geslaagd’ kun je het niet noemen. Natuurlijk wel leuk voor hem dat het goed gaat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 17 dec 2021, 16:27 Hij speelt bij een mindere club (sportief) op een lager niveau dus echt ‘geslaagd’ kun je het niet noemen. Natuurlijk wel leuk voor hem dat het goed gaat.
Laten we niet te flauw doen over de tweede Bundesliga, er zijn zat clubs in die competitie die in Nederland 'gewoon' Eredivisie zouden spelen. Door de opkomst van wat van oudsher kleinere clubs, is de balans in Duitsland wat verschoven. Het is geen schande om bij HSV, Schalke 04 of Werder Bremen te spelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dat hoeft ook niet en het is zeker geen schande om in de 2e Bundesliga te spelen, maar het is wel terecht dat Langedijk dit nog niet wil omschrijven als geslaagd.

Zelf hou ik het er maar op dat hij op de goede weg is.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Thomas Ouwejan heeft in zijn eerste half jaar bij Schalke 04 veel indruk gemaakt. De huurling van AZ wordt bij verschillende Duitse media uitgelicht als grote uitblinker in de Tweede Bundesliga.

...

https://www.vi.nl/nieuws/duitse-pers-pr ... ning-nodig
Gesloten