De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ is in principe klaar met inkopen, er vertrekken misschien nog wat spelers, maar roept u maar.
Ik denk dat Verbeek dit wel in zijn hoofd heeft.

............................. Esteban

Marcellis .. Gouweleeuw .. Wuytens .. Heijmans/Haps/Gorter


................... Henriksen (A) ........ Gudelj
.............................. Overtoom

........................................ Martens
Beerens ...... Johansson/Altidore

Babalj voorlopig reserve, linksback hangt van de voorbereiding af. Als Altidore blijft kan Johansson ook nog naar links. Maher en Viergever zie ik zeker vertrekken, anders staan die op '10' en linksachter. Martens als linksbuiten in een vrije rol.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Kilkenny schreef:AZ is in principe klaar met inkopen, er vertrekken misschien nog wat spelers, maar roept u maar.
Ik denk dat Verbeek dit wel in zijn hoofd heeft.

............................. Esteban

Marcellis .. Gouweleeuw .. Wuytens .. Heijmans/Haps/Gorter


................... Henriksen (A) ........ Gudelj
.............................. Overtoom

........................................ Martens
Beerens ...... Johansson/Altidore

Babalj voorlopig reserve, linksback hangt van de voorbereiding af. Als Altidore blijft kan Johansson ook nog naar links. Maher en Viergever zie ik zeker vertrekken, anders staan die op '10' en linksachter. Martens als linksbuiten in een vrije rol.

Kan een slotje op :wink: . Dit gaat het worden. Zou niet weten hoe het anders zou moeten. Wel graag nog wat jeugdspelers zoals Haye/Lam inbrengen op momenten dat het uitkomt.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

inderdaad Jóhansson op linksbuiten als Altidore niet vertrekt. Dan kan Martens eventueel nog op 10. Misschien wat jeugd her en der maar kwa basisopstelling ben ik het volledig eens met de beginpost :)
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Nou, dan is de zwak bezette linksachter als achilleshiel een behoorlijke dissonant.

Het vertrek van Maher en Altidore valt intern wel op te vangen, die van linksachter absoluut niet of Heymans moet een ongelooflijke revelatie worden.

Wel jammer, want met de huidige selectie kan er gewoon een team worden geformeerd dat de grens van 70 punten kan slechten. Dan hangt het van de concurrentie af of dat daarmee dan ook daadwerkelijk mee kan gestreden worden voor de titel.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

En het is natuurlijk nog de vraag wat er eventueel met Esteban gaat gebeuren. Tot op heden nog niks, maar zijn naam staat echt wel op wat lijstjes.
mAgNaVoX oDySsEy
AZHHW
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 okt 2008, 09:25
Locatie: Heerhugowaard

pAuluZ schreef:En het is natuurlijk nog de vraag wat er eventueel met Esteban gaat gebeuren. Tot op heden nog niks, maar zijn naam staat echt wel op wat lijstjes.
Daar dacht ik ook aan inderdaad, maar de Winter vind ik ook een goede keeper dus dat hoeft geen probleem te zijn volgens mij.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef:Nou, dan is de zwak bezette linksachter als achilleshiel een behoorlijke dissonant.
Van rechtsvoor ben ik ook niet overtuigd. Maar als jeugdkenner zie jij het in Haps dus ook niet zo zitten? Wijnaldum is ook nog niet weg trouwens, misschien krijgt die alsnog een aanbieding/wordt zijn optie gelicht als Viergever vertrekt. Dat zou ik misschien nog zien gebeuren en dan staat hij waarschijnlijk in de basis, in ieder geval naar mijn verwachting of Heijmans moet echt een revelatie blijken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: Wel jammer, want met de huidige selectie kan er gewoon een team worden geformeerd dat de grens van 70 punten kan slechten. Dan hangt het van de concurrentie af of dat daarmee dan ook daadwerkelijk mee kan gestreden worden voor de titel.
Ik zie opeens dat we gewoon op één lijn zitten.

Lekker hoor.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Ik denk dat Verbeek dit wel in zijn hoofd heeft.
Ik denk het niet. Hij gaat toch weer spelers op plaatsen neerzetten waar ze niet horen te staan. :( :( :(
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik heb deze opstelling juist gemaakt met de ervaringen met Verbeek in het achterhoofd. 4+3+3 is precies hoe Verbeek zijn teams laat spelen. Ik zie AZ liever 4+4+2 spelen, met Altidore. Dat zie ik echter niet snel gebeuren.

Zo dus:

............................. Esteban

Marcellis .. Gouweleeuw .. Wuytens .. Heijmans/Haps/Gorter

.............. Henriksen (A) ....... Gudelj ........ Elm
................................. Martens

.................... Johansson ....Altidore

Ik zie alleen geen geschikte vervangers als Henriksen, Gudelj of Elm uitvalt en is de linkerkant toch beduidend zwakker. In dat opzicht is 4+3+3 voor deze selectie misschien zelfs beter. Elm is daarbij reserve verdedigende middenvelder en bij blessures zijn er voor aanvallende middenvelder met Overtoom of doorschuiven van Henriksen of Gudelj meer mogelijkheden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

@Kilkenny: de optie van Wijnaldum kan sowieso niet meer gelicht worden. Dat moest volgens mij voor 1 april gebeuren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Daar moeten ze dan onderling maar wat nieuws voor verzinnen. Ik verwacht ten minste niet dat Wijnaldum RKC zo'n fijn vooruitzicht vind.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ze wilden volgens mij wel praten over een nieuw contract.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Daar nemen ze wel hun tijd voor dan. Lijkt me handig om gewoon snel de knoop door te hakken, of met een nieuw voorstel komen of definitief afscheid nemen. Het lijkt me niet zo ingewikkeld alleen snap ik niet waarom het zolang duurt.

Maar om even ontopic te blijven:

-----------------------------------------------Esteban-----------------------------------------------------
---Marcellis-------------Gouweleeuw---------------------Viergever(Wuytens)-------Heymans--------
---------------------------Henriksen---------------------------Gudelj------------------------------------
------------------------------------------------Maher (Martens)----------------------------------------
-----------------Beerens----------------------Altidore-----------------------Martens (Johannsson)-----

De jongens die tussen haakjes staan zullen waarschijnlijk die andere spelers vervangen aangezien die vertrekken. Maar zolang er nog geen club is die zich gemeld heeft stel ik ze nog gewoon op. Vertrekt Maher dan is Martens mijn eerste vervanger. Vertrekken Maher en Altidore dan zou ik Johannsson in de spits zetten, Martens linksbuiten en Overtoom op 10.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

-------------------------Esteban--------------------
Marcellis-Gouweleeuw-Wuytens-Wijnaldum*
----------------------V. Elm-------------------------
---------Henriksen-------------Gudelj------------
Beerens----------------------------Martens/Aron/Boerrigter (Als Martensgaat EN Maher, misschien Boerrigter in deal betrekken als hij per se naar ajax wilt etc 10M+Derk)
----------------------Jozy/Aron---------------------

Bank: De Winter, M. Johansson, Lam, Gorter, Berghuis, Overtoom, Rosheuvel, Lewis & Babalj (Aron)

Top 5 team hoor ;-)
Elm zal echt niet op de bank komen, dat is een soort 2de Holman voor Verbeek... niet qua positie.. maar ''blabla mentaliteit, blabla strijd, speelt altijd'' die speelt alleen niet onder Verbeek als hij een schorsing/blessure heeft. In de eindfase van de competitie was Elm trouwens goed, tegen ajax & PSV voor de beker ook, veel hoge ballen wegwerken e.d. gewoon Elm vlak voor de verdediging parkeren om Gouweleeuw&Wuytens te helpen. kunnen Henriksen en Gudelj lekker de aanval ondersteunen =D>

De bank is verder zeer talentvol met een aantal spelers die dicht tegen de basis aanzitten, zoals een Lam, Berghuis en Lewis. Babalj, Overtoom, Mattias & Gorter is nog even afwachten hoe zij het gaan doen.

Top 4? =D> Heerlijk dat de as van het team (Gudelj, Henriksen, Gouweleeuw, Aron nog lang vastliggen) =D>
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

AZ 4 Life schreef:Daar nemen ze wel hun tijd voor dan. Lijkt me handig om gewoon snel de knoop door te hakken, of met een nieuw voorstel komen of definitief afscheid nemen. Het lijkt me niet zo ingewikkeld alleen snap ik niet waarom het zolang duurt.

Maar om even ontopic te blijven:

-----------------------------------------------Esteban-----------------------------------------------------
---Marcellis (Johansson)-------------Gouweleeuw (Lam)---------------------Viergever(Wuytens)-------Wijnaldum (Haps)--------
---------------------------Henriksen---------------------------Gudelj------------------------------------
------------------------------------------------ (Martens) (Overtoom)----------------------------------------
-----------------Beerens Rosheuvel----------------------Altidore Johannsson-----------------------Lewis(Martens) (Gudmundson)-----

.
De optie in het contract van Wijnaldum kan niet meer gelicht worden, dus mocht AZ en Wijnaldum samen door willen gaan dan heeft een contract aanbieding natuurlijk meer om handen. Ik vind het meenemen van Lewis en Rosheuvel als potentiele buitenspelers reeel. Johannsson (en Martens niet trouwens) is geen linkerspits en dus alleen een optie als spits of spelend als tweede spits om Jozy heen. Wijnaldum heb ik dus nog niet afgeschreven en hij heeft duidelijk een streep voor op Heymans als linksback. Ik denk zelfs dat Haps eerder in aanmerking komt als linksback, omdat hij de linksback van jong AZ is en het daar erg goed doet. Matias Johansson is backup van Marcellis. Heymans zal waarschijnlijk in het centrum op zijn plaats zijn. Wanneer Viergever verkocht wordt schuift hij door achter Wuytens. Gudmundsson is natuurlijk nog niet afgeschreven en zou eventueel spelen op de linkerspits positie als Lewis er echt nog niet klaar voor is, maar ik vind het verre van ideaal.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Wijnaldum zal ook wel wachten op andere opties.
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

Geest van Dirk schreef:[Johannsson (en Martens niet trouwens) is geen linkerspits en dus alleen een optie als spits of spelend als tweede spits om Jozy heen.
Ik kan me vergissen maar ik heb toch echt daadwerkelijk toen Johansson binnen was gehaald Verbeek of Stewart horen zeggen dat het een speler betrof die op meerdere posities voorin uit de voeten kon dus waarom geen valse linksbuiten.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Dat klopt, maar dat is ook gezegd door Verbeek over Overtoom. we hebben hem nu meerdere wedstrijden zien voetballen en ik vind hem echt geen vleugelspits. Aangezien Verbeek hem ook nog niet zo heeft laten spelen, terwijl de mogelijkheid er wel voor was denk ik dat men binnen de technische staf er hetzelfde over denkt.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Ik voel ook de behoefte mijn ideale opstelling te posten.

--------------------Esteban------------------------
Marcellis---Gouweleeuw-----Wuytens------Wijnaldum
------------------Henriksen------------------------
-------Gudelj----------------Overtoom-------------
Beerens------------Altidore-----------------Martens

Bankie:
Elm
Johannsson
Lam
Hoedt
Berghuis
Gudmundson
Plaats reactie