De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SchoorlAZ schreef: 15 jul 2021, 09:29 Ik zie de opstelling het liefst als volgende:

-------------------------Aankoop--------------------(of Bizot)

Aankoop---beukema--------Indi---Wijndal(of aankoop)

-------------------Reijnders---Midtsjö-----------
------------------------Gudmundsson-------------

Aankoop-----------Pavlidis--------Karlsson

Rechtsback is (voor mij) duidelijk de grootste zorg op het moment, ik ben echt niet overtuigd van Yuki, zowel vorig seizoen als deze voorbereiding maakt hij cruciale fouten, tactisch is hij van ZEER laag niveau en verdedigen is niet zijn hobby, om het maat even zo te zeggen. Gemis van Svensson is erg groot en persoonlijk denk ik dat Yuki een twwede Johansson is.

Oosting vind ik goede dingen laten zien, liever een aankoop en Oosting daar achter, want vind het wel erg snel gaan als hij nu basisspeler zou zijn. Moet nog aan zijn verdedigende capaciteiten werken.

Rechtsbuiten zou ik ook niet weten wie we nu moeten neerzetten, Gudmundsson is echt heel goed op de nummer 10 positie en als je daar De Wit neerzet wordt het team echt veel zwakker.
Zaka is HEEL slecht, Poku is nog niet klaar lijkt het, Evjen heb ik (itt Taabouni) niet op grote kwaliteit kunnen betrappen tot heden. Misschien mis ik nog iemand? Maar we hebben geen eerste rechtsbuiten en Poku/Evjen als backup. Moet wat aan gedaan worden imo.

Als je zo speelt heb je een sterke selectie met dynamiek, loopvermogen en veel tactisch inzicht. Zie het dan wel zitten.
Als er gespeeld wordt met Yuki, Oosting, Peer & Evjen zie ik het wel erg somber in dit seizoen.
Opstelling ben ik het grotendeels mee eens. Maar een rechtsbuiten moet je alleen aankopen als het echt een verbetering is. Anders kunnen Evjen/Poku daar spelen of Karlsson naar rechts en dan Oosting, Taabouni of Aboukhlal op links. Karlsson kan namelijk op beide posities goed spelen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 15 jul 2021, 09:29 Ik zie de opstelling het liefst als volgende:

-------------------------Aankoop--------------------(of Bizot)

Aankoop---beukema--------Indi---Wijndal(of aankoop)

-------------------Reijnders---Midtsjö-----------
------------------------Gudmundsson-------------

Aankoop-----------Pavlidis--------Karlsson

Rechtsback is (voor mij) duidelijk de grootste zorg op het moment, ik ben echt niet overtuigd van Yuki, zowel vorig seizoen als deze voorbereiding maakt hij cruciale fouten, tactisch is hij van ZEER laag niveau en verdedigen is niet zijn hobby, om het maar even zo te zeggen. Gemis van Svensson is erg groot en persoonlijk denk ik dat Yuki een tweede Johansson is.

Oosting vind ik goede dingen laten zien, liever een aankoop en Oosting daar achter, want vind het wel erg snel gaan als hij nu basisspeler zou zijn. Moet nog aan zijn verdedigende capaciteiten werken.

Rechtsbuiten zou ik ook niet weten wie we nu moeten neerzetten, Gudmundsson is echt heel goed op de nummer 10 positie en als je daar De Wit neerzet wordt het team echt veel zwakker.
Zaka is HEEL slecht, Poku is nog niet klaar lijkt het, Evjen heb ik (itt Taabouni) niet op grote kwaliteit kunnen betrappen tot heden. Misschien mis ik nog iemand? Maar we hebben geen eerste rechtsbuiten en Poku/Evjen als backup. Moet wat aan gedaan worden imo.

Als je zo speelt heb je een sterke selectie met dynamiek, loopvermogen en veel tactisch inzicht. Zie het dan wel zitten.
Als er gespeeld wordt met Yuki, Oosting, Peer & Evjen zie ik het wel erg somber in dit seizoen.

Ditzelfde geld als we 3-5-2 zouden spelen. Met de club spelen we met een bepaalde filosofie vanaf de jeugd, zou raar zijn als we deze zouden veranderen.
(3-4-3 ben ik dan wel weer een fan van, maar dat terzijde)
Onze verdediging speelt nu al de bal elke keer heen en weer en terug naar de keeper. Met het gemis van verbindingstuk tussen verdediging en middenveld zal dit alleen maar groter worden.
Hoog druk zetten is VEEL minder effectief in een 3-5-2 en in balbezit mis je vaak een aandienende middenvelder, wat het spel nog langzamer maakt.
Mooi gesproken en vrijwel helemaal mee eens. Als er geen andere rechtsbuiten komt dan hoop ik echt dat ze Evjen de kans geven, ik denk dat hij het daar heel goed kan doen mocht hij een tijdje blijven staan. Met de voorste 4 man met Karlsson, Pavlidis, Evjen en Gudmundsson heb je erg veel creativiteit.

Reijnders voor Koopmeiners met Clasie als vaste invaller heb ik ook genoeg vertrouwen in.

Alleen de backs zijn een pijnpunt en dat niveau ga je niet terughalen wanneer je iemand aankoopt vrees ik.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Eens met de opstellingen maar ik ben zo bang dat hij Zaka gaat gebruiken als basisspeler. Dan heb ik liever Pavlidis op de zijkant en Duin er bij dan Zaka... of de variant met Evjen en Poku. Ook goed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ben_Side schreef: 17 jul 2021, 21:39 Afgaande op de uitgaande transfergeruchten en de stilte rondom Wijndal
Zou ik voor de huidige selectie op dit elftal uit komen:

Karlsson---------Pavlidis--------------Evjen
----------------Gudmundsson-----------------
------Rijnders-----------------Midtsjo------
Wijndal-------Indi----Beukema-----------Yuki
-----------------Bizot----------------------
Zou exact dezelfde 11 opstellen in de huidige situatie. Lekker veel voetbal, maar ook arbeid.

Goede concurrent voor Yuki en jong talent achter Owen erbij.
Ik zou Peer Koopmeiners een jaar verhuren aangezien hij hier normaal gesproken niet elke week gaat spelen en dan één kwalitatief sterke middenvelder ala Harroui of Berg halen.
En de Wit verkopen (als Gudmundsson wil verlengen) als er iemand komt, Oosting vult dat net zo goed in maar schikt zich dit jaar waarschijnlijk wat beter in een rol als invaller.

Ik ga nog maar niet zeuren over de zwakke bank, omdat ik nog wel wat verwacht uit de hoge hoed van Max. Van die tig miljoen zal er vast wel ruimte komen voor 1 of 2 gerichte aankopen.
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

Ben_Side schreef: 17 jul 2021, 21:39 Afgaande op de uitgaande transfergeruchten en de stilte rondom Wijndal
Zou ik voor de huidige selectie op dit elftal uit komen:

Karlsson---------Pavlidis--------------Evjen
----------------Gudmundsson-----------------
------Rijnders-----------------Midtsjo------
Wijndal-------Indi----Beukema-----------Yuki
-----------------Bizot----------------------
Ik zou kiezen voor Gudmundsson voor Evjen en de Wit op de plek van Gudmundsson, verder aardig elftal zo.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Links- en rechtsback heeft prioriteit.
Zonder Wijndal en met Yuki gaat het hem niet worden.
Mocht Wijndal tussen de 15 en 20 miljoen verkocht worden dan zou ik direct Mickey van de Ven ophalen en een rechtsback die er meteen staat. Zou m'n God alleen niet weten wie.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 21 jul 2021, 09:10 Oneens. 5-3-2 is heel wat anders dan 3-4-3. Een essentieel verschil is al dat je zonder buitenspelers speelt bij 5-3-2, iets dat een wereld van verschil is voor de buitenste middenvelders/wingbacks. En je speelt met twee centrumspitsen in plaats van een. Ook je middenveld ziet er heel anders uit, zeker als je met 3-4-3 in een ruit zou spelen. Dus met De Wit als tien Clasie als controleur. Je kan dan nooit Wijndal en Sugawara als overige middenvelders neerzetten.
Als we dan toch op dit soort theorie toertjes gaan kun je met de huidige AZ selectie ook euhhhh 4-2-3-1 gaan spelen. :lol:
Dat ziet er dan zo uit:

Afbeelding
https://www.buildlineup.com/shared/60f8 ... 0ebe439af8
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

4-2-3-1 is toch gewon 4-3-3 zoals AZ dit al tijden speelt?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

dirkjan schreef: 21 jul 2021, 11:59 4-2-3-1 is toch gewon 4-3-3 zoals AZ dit al tijden speelt?
Dat was ergens ook meer met een knipoog om aan te duiden dat veel mensen niet veel verder kijken dan hun neus lang is.
Als je 4-2-3-1 opzoekt, zeker als je wat dieper op voetbaltheorie ingaat dan is dat inderdaad precies de opstelling die AZ al tijden gebruikt. Daarom hebben we het ook altijd over het blok Midtsjo Koopmeiners gehad en verwachten we eigenlijk dat de 10 bij AZ bijdraagt aan de doelpuntenproductie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 21 jul 2021, 11:59 4-2-3-1 is toch gewon 4-3-3 zoals AZ dit al tijden speelt?
Waarbij Karlsson volgens mij wat hoger speelde dan Stengs, die vaker en verder terugzakte.

Anyway, dat hele aanduiden met al die getallen is de laatste jaren mijn inziens nogal doorgeslagen. De nuances zijn namelijk oneindig en verschillen vaak per club. Om er wat handen en voeten aan te geven verzinnen de media vaak zo'n linie verdeling erbij. Of door trainers die interessant willen doen. Zoals die Duitser van PSV met zijn 4-2-2-2. Whatever!

Mijn inziens alleen handig voor Coach van het Jaar om het aantal spelers per linie aan te passen. :lol:
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Het nieuwe AZ begint vorm te krijgen. Ervan uitgaande dat Bizot, Teun en Wijndal nog weg gaan, lijkt het er nu op dat met de huidige groep, dit de basisopstelling wordt:

--------------------pavlidis----------------------
Karlsson-----------------------------Evjen
-----------De Wit/Gudmundsson--------
-----------Clasie------------- Midtsjo---------
Oosting-------Indi------xxxxx-------Yuki
------------------Verhulst--------------------------

Xxxxx = Hatzidiakos/Letschert/Beukema

RESERVES
Keeper Reus
RB?
Cv Hatzidiakos/Letschert/Beukema
LB Gullit
VM Peer Koopmeiners
CM Reijnders
AM De Wit/Gudmundsson/Taabouni
RV Poku
SP Duin
LV Aboukhlal

Uiteraard verwacht ik nog wel een vervanger als Bizot vertrekt.
Laatst gewijzigd door multatuli op 25 jul 2021, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Eén speler is er niet meer ;)
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 25 jul 2021, 15:28 Eén speler is er niet meer ;)
Foutje met copy/paste 😉
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Moet zeggen dat de strijd tussen Reijnders en Clasie ook nog niet gestreden lijkt. Hopelijk nog twee backs er bij of Wijndal moet blijven, voor de rest ben ik content met het team
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 25 jul 2021, 17:11 Moet zeggen dat de strijd tussen Reijnders en Clasie ook nog niet gestreden lijkt. Hopelijk nog twee backs er bij of Wijndal moet blijven, voor de rest ben ik content met het team
Het zou mij zelfs niet verbazen als Reijnders op de positie van De Wit gaat voetballen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 25 jul 2021, 19:49 Het zou mij zelfs niet verbazen als Reijnders op de positie van De Wit gaat voetballen.
Mij eigenlijk wel omdat hij daar al een tijd niet meer gebruikt wordt en enkel nog verdedigend speelt de laatste tijd. Ook; wat zouden ze dan met Gudmundsson doen?

En wat gebeurd er als Boadu niet verkocht wordt? Volgens mij is er voor Janssen ook nog veel onduidelijk qua invulling
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Wildcat schreef: 27 jul 2021, 08:41 Mij eigenlijk wel omdat hij daar al een tijd niet meer gebruikt wordt en enkel nog verdedigend speelt de laatste tijd. Ook; wat zouden ze dan met Gudmundsson doen?

En wat gebeurd er als Boadu niet verkocht wordt? Volgens mij is er voor Janssen ook nog veel onduidelijk qua invulling
Als Bizot, Boadu, Wijndal niet verkocht worden, dan wordt je kampioen in 1-4-3-3.

Als Boadu blijft en Wijndal vertrekt, dan zou je 1-3-2-3-2 moeten gaan spelen.

———————————Bizot——————————————
-Hatzidiakos———Beukema———Indi———————
—————Midtsjo——————Reijnders———————
——Gudmundsson—De Wit———Karlsson—————
————Boadu—————————Pavlidis———————
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Az564 schreef: 27 jul 2021, 09:13 Als Bizot, Boadu, Wijndal niet verkocht worden, dan wordt je kampioen in 1-4-3-3.

Als Boadu blijft en Wijndal vertrekt, dan zou je 1-3-2-3-2 moeten gaan spelen.

———————————Bizot——————————————
-Hatzidiakos———Beukema———Indi———————
—————Midtsjo——————Reijnders———————
——Gudmundsson—De Wit———Karlsson—————
————Boadu—————————Pavlidis———————
Als je met 3 verdedigers speelt, denk ik eigenlijk dat je met een echte controlerende middenvelder, Clasie, zou moeten spelen in plaats van Reijnders (die ik trouwens ook liever zie).
Het lijkt me waarschijnlijker dat Wijndal blijft en Boadu vertrekt, dan zie ik een 1-4-3-3 met Wijndal ipv Boadu en Yuki ipv Beukema wel gebeuren. Verder kan je Evjen gebruiken in plaats van De Wit en van positie laten wisselen met Gudmundsson.
Rechtsachterin blijft een achilleshiel, als we deze window niks halen vermoed ik dat Max in de winter een Scandinaviër ophaalt.


————————————Bizot————————————
—Yuki/?————Panta—————BMI————Wijndal
——————Midtsjo—————Reijnders———————
——Gudmundsson—De Wit/Evjen—Karlsson———
———————————Pavlidis————————————
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

hihacorner schreef: 27 jul 2021, 09:51
Rechtsachterin blijft een achilleshiel, als we deze window niks halen vermoed ik dat Max in de winter een Scandinaviër ophaalt.
Linksachter net zo goed met alleen Wijndal als serieuze optie die op dit moment niet eens fit is en ook nog een transfer kan maken. Drie verdedigers is alleen op papier leuk, in praktijk gaan dan de 3 man achterin 100x naar elkaar toe passen.

Backs hebben een cruciale rol in het AZ voetbal. Dan gaan we toch niet met maar één serieuze speler per positie het seizoen in neem ik aan. En die twee opties zijn nog niet eens zekerheidjes. Ik verwacht nog wel wat van Max, maar mag wel eens tijd worden. Hoeft niemand verkocht te worden om aankopen te doen met de miljoenen van Stengs en zekerheid van Europees voetbal.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 27 jul 2021, 10:07 Linksachter net zo goed met alleen Wijndal als serieuze optie die op dit moment niet eens fit is en ook nog een transfer kan maken. Drie verdedigers is alleen op papier leuk, in praktijk gaan dan de 3 man achterin 100x naar elkaar toe passen.

Backs hebben een cruciale rol in het AZ voetbal. Dan gaan we toch niet met maar één serieuze speler per positie het seizoen in neem ik aan. En die twee opties zijn nog niet eens zekerheidjes. Ik verwacht nog wel wat van Max, maar mag wel eens tijd worden. Hoeft niemand verkocht te worden om aankopen te doen met de miljoenen van Stengs en zekerheid van Europees voetbal.
Backs hadden al een cruciale rol bij AZ, maar met die 5-3-2 variant zijn ze helemaal cruciaal. Daar zal Max echt niet aan kunnen ontkomen door zo'n experiment als met Oosting ondanks dat de goede jongen het zelf allemaal niet erg vind (die wil natuurlijk hoe dan ook minuten maken).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie