De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Perry schreef: 19 aug 2022, 07:40 Mocht iedereen fit zijn denk ik dat Jansen dit in z'n hoofd heeft:

Verhulst
Sugawara - Vanheusden - BMI - Kerkez
Bazoer - Clasie
De Wit
Odgaard - Pavlidis - Karlsson

Ik ben erg benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken. Reijnen en Evjen kun je op basis van hun huidige spel niet op de bank zetten. Hatzidiakos en Beukema zullen ook hun minuten willen maken. Eindelijk weer eens een luxeprobleem, en het is aan Jansen de people manager om iedereen scherp en tevreden te houden.
Ik ben zeer benieuwd naar deze opstelling. In potentie kan met deze vier voorin ook heel erg goed continue van positie gewisseld worden. Beetje zoals Van Galen, Perez en El-Khattabi/Huysegems dat deden. Dat vond ik altijd geweldig om te zien, en superverwarrend voor de verdedigende partij. Zeker als je vanaf minuut 1 al gehusseld hebt weten ze niet wie welke man moet pakken. Dus begin dan eens zo, en wissel na 5 minuten weer terug naar de oorspronkelijk opstelling.

Karlsson-Odgaard-Pavlidis
---------------De Wit
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Perry schreef: 19 aug 2022, 07:40 Mocht iedereen fit zijn denk ik dat Jansen dit in z'n hoofd heeft:

Verhulst
Sugawara - Vanheusden - BMI - Kerkez
Bazoer - Clasie
De Wit
Odgaard - Pavlidis - Karlsson

Ik ben erg benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken. Reijnen en Evjen kun je op basis van hun huidige spel niet op de bank zetten. Hatzidiakos en Beukema zullen ook hun minuten willen maken. Eindelijk weer eens een luxeprobleem, en het is aan Jansen de people manager om iedereen scherp en tevreden te houden.
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Perry schreef: 19 aug 2022, 07:40 Reijnen
Afbeelding
"One swallow does not make a summer"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Shota-Arveladze schreef: 20 aug 2022, 13:59 Afbeelding
:lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Nu zowel Evjen als Reijnders basisspelers zijn laten ze teveel tekortkomingen zien. Evjen werkt hard, maar als voorhoede speler niet dreigend genoeg, het blijft een jongentje. Reijnders liet gisteren zijn tekortkomingen duidelijk zien. Verdedigend, positioneel onvoldoende en in de lucht wint hij niets. Naar voren te weinig overzicht. Alle dieptepasses komen van Clasie. Als Bazoer en Odgaard fit zijn verliezen zij de strijd.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Mousa Sidi schreef: 29 aug 2022, 06:40 Nu zowel Evjen als Reijnders basisspelers zijn laten ze teveel tekortkomingen zien. Evjen werkt hard, maar als voorhoede speler niet dreigend genoeg, het blijft een jongentje. Reijnders liet gisteren zijn tekortkomingen duidelijk zien. Verdedigend, positioneel onvoldoende en in de lucht wint hij niets. Naar voren te weinig overzicht. Alle dieptepasses komen van Clasie. Als Bazoer en Odgaard fit zijn verliezen zij de strijd.
Snel geoordeeld wel na 4 goede wedstrijden en nu 1 wedstrijd van collectief falen waarin iedereen even beroerd was.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Wildcat schreef: 29 aug 2022, 08:01 Snel geoordeeld wel na 4 goede wedstrijden en nu 1 wedstrijd van collectief falen waarin iedereen even beroerd was.
Ik vond Pavlidis echt top spelen de eerste helft. Pavlidis, die er wellicht lang uit ligt.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

De competitie gaat nu echt beginnen. Sofar onderste regionen Eredivisie en Keukendivisie (conference League). Bij de huidige 11 zit daarvoor teveel middelmaat. Van Brederode, Evjen, de Wit, Reijnders en Beukema komen te kort voor wedstrijden tegen top 4. Waar blijft Karlsson??? Zag hem 4 weken geleden al individueel keihard trainen. Zou nu toch wel wedstrijdfit zijn toch?! Waar is Bazoer? Kwartier meegebald en toen foetsie. Waar zijn die jongens? Waar is Vanheusden? Grootste verdedigende wonder van België hebben we nodig tegen NEC, Twente en ajax enz....Hou mijn hart vast tegen NEC. Die zijn beter dan de vorige negen tegenstanders.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Mousa Sidi schreef: 30 aug 2022, 07:08 Hou mijn hart vast tegen NEC. Die zijn beter dan de vorige negen tegenstanders.
NEC wint thuis niet eens van Groningen

Verder heb je wel gelijk. Maar AZ communiceert nooit richting haar klanten. Achterlijk is dat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Mousa Sidi schreef: 30 aug 2022, 07:08 De competitie gaat nu echt beginnen. Sofar onderste regionen Eredivisie en Keukendivisie (conference League). Bij de huidige 11 zit daarvoor teveel middelmaat. Van Brederode, Evjen, de Wit, Reijnders en Beukema komen te kort voor wedstrijden tegen top 4. Waar blijft Karlsson??? Zag hem 4 weken geleden al individueel keihard trainen. Zou nu toch wel wedstrijdfit zijn toch?! Waar is Bazoer? Kwartier meegebald en toen foetsie. Waar zijn die jongens? Waar is Vanheusden? Grootste verdedigende wonder van België hebben we nodig tegen NEC, Twente en ajax enz....Hou mijn hart vast tegen NEC. Die zijn beter dan de vorige negen tegenstanders.
Dus eigenlijk zeg je dat de selectie vrij matig is wederom dit jaar? Ik snap wat je zegt maar feitelijk onjuist; De Wit is tegen de top 4 altijd op zijn best, tegen de rest is hij juist ondermaats.
Maar inderdaad, letterlijk alle spelers waar we het van moeten hebben spelen niet om verschillende redenen:

Karlsson = Geblesseerd
Pavlidis = Geblesseerd
Bazoer = Geblesseerd
v Heusden = Geblesseerd
Mihailovic = 1 januari speelgerechtigd
Sugawara = Langzaam aan het terugkomen
Odgaard = Langzaam aan het terugkomen

Voordat je met de beoogde 11 staat en zij op elkaar zijn ingespeeld ben je maanden verder en kunnen er heel veel punten verspeeld zijn. Het is overmacht maar ook deels een keuze geweest om de niet wedstrijd fitte of niet speelgerechtigde spelers aan te trekken.

Verhulst, Kerkez, BMI, Clasie zijn de enige 4 beoogde basisspelers die spelen momenteel.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wildcat schreef: 30 aug 2022, 07:24 Karlsson = Geblesseerd
Pavlidis = Geblesseerd
Bazoer = Geblesseerd
v Heusden = Geblesseerd
Mihailovic = 1 januari speelgerechtigd
Sugawara = Langzaam aan het terugkomen
Odgaard = Langzaam aan het terugkomen
Over 1,5 week krijgen we de serieuze tegenstanders, te beginnen met Twente en daarna ajax, Groningen (uit), Utrecht (uit), Feyenoord.
Dat wordt pittig zeker als we daar nog met de tandeloze vleugels van Brederode en Evjen staan en onze topscorer Pavlidis er niet bij is.
Had zo mooi kunnen zijn met een aanval Karlsson,Pavlidis, Odgaard en een inmiddels ingespeelde Bazoer op het middenveld. Dat is voor eredivisie echt wel topkwaliteit en moeten we met hen mogelijk weer na de winterperiode een inhaalslag behalen.
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Met ontbreken van aanvallende en defensieve krachten lijkt mij een kerstboom-opstelling als volgt ingevuld het meest effectief tegen bijv. onze zuiderburen:

D. de Wit
Odgaard - Reijnders
Clasie - Bazoer
Kerkez - M. de Wit - Dekker - Beukema - Sugawara
Verhulst

Idealiter toch Bazoer in centrum verdediging in deze opstelling, maar een adequate vervanger op het middenveld (AM of CVM) ontbreekt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AnthonisZ schreef: 14 sep 2022, 12:15 Met ontbreken van aanvallende en defensieve krachten lijkt mij een kerstboom-opstelling als volgt ingevuld het meest effectief tegen bijv. onze zuiderburen:

D. de Wit
Odgaard - Reijnders
Clasie - Bazoer
Kerkez - M. de Wit - Dekker - Beukema - Sugawara
Verhulst

Idealiter toch Bazoer in centrum verdediging in deze opstelling, maar een adequate vervanger op het middenveld (AM of CVM) ontbreekt.
Het slaat natuurlijk nergens op om Mees de Wit (die werkelijk alles fout heeft gedaan tot nu toe) de voorkeur te geven boven Pantelis.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

AnthonisZ schreef: 14 sep 2022, 12:15 Met ontbreken van aanvallende en defensieve krachten lijkt mij een kerstboom-opstelling als volgt ingevuld het meest effectief tegen bijv. onze zuiderburen:

D. de Wit
Odgaard - Reijnders
Clasie - Bazoer
Kerkez - M. de Wit - Dekker - Beukema - Sugawara
Verhulst

Idealiter toch Bazoer in centrum verdediging in deze opstelling, maar een adequate vervanger op het middenveld (AM of CVM) ontbreekt.
Ik ben geen voorstander van een 5-mans verdediging, maar als je dat dan toch nodig vindt dan lijkt Kerkez - Dekker - Beukema - Panta - Yuki me een stuk logischer. Mees de Wit heeft daar weinig te zoeken

Edit: wat SimonPoulsen zegt dus :lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Iman Griffith is van jong overgeheveld, na de blessure van Evjen.
BMI is terug
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 14 sep 2022, 16:27 Iman Griffith is van jong overgeheveld, na de blessure van Evjen.
BMI is terug
Griffith in plaats van Allouch zal met de positie te maken hebben, maar toch vind ik het niet helemaal een verdiende keuze.
Volgens mij heeft Griffith echt nog wel wat vlieguren in Jong nodig om uberhaupt in aanmerking te kunnen komen voor het eerste.

Nou laat Allouch maar bewijzen dat ik gelijk heb en Griffith maar bewijzen dat ik ongelijk heb :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 14 sep 2022, 16:39 Griffith in plaats van Allouch zal met de positie te maken hebben, maar toch vind ik het niet helemaal een verdiende keuze.
Volgens mij heeft Griffith echt nog wel wat vlieguren in Jong nodig om uberhaupt in aanmerking te kunnen komen voor het eerste.

Nou laat Allouch maar bewijzen dat ik gelijk heb en Griffith maar bewijzen dat ik ongelijk heb :wink:
Allouch is momenteel misschien wel beter maar Griffith laat het al iets langer zien en heeft zijn snelheid en dribbel wel als specifiek wapen
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AnthonisZ schreef: 14 sep 2022, 12:15 Met ontbreken van aanvallende en defensieve krachten lijkt mij een kerstboom-opstelling als volgt ingevuld het meest effectief tegen bijv. onze zuiderburen:

D. de Wit
Odgaard - Reijnders
Clasie - Bazoer
Kerkez - M. de Wit - Dekker - Beukema - Sugawara
Verhulst

Idealiter toch Bazoer in centrum verdediging in deze opstelling, maar een adequate vervanger op het middenveld (AM of CVM) ontbreekt.
Zullen we het niet doen? Dat Bazoer kan starten lijkt me al onwaarschijnlijk, Reijnders en Clasie uit elkaar halen als duo is ook nergens voor nodig, Dani de Wit is geen spits en Mees de Wit heeft zelden op die positie gespeeld. Wil je tegen ajax kans maken dan moet je zo herkenbaar mogelijk spelen. Een nieuw systeem, plus spelers op onbekende posities zetten is vragen om een afstraffing.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 15 sep 2022, 07:32 Zullen we het niet doen? Dat Bazoer kan starten lijkt me al onwaarschijnlijk, Reijnders en Clasie uit elkaar halen als duo is ook nergens voor nodig, Dani de Wit is geen spits en Mees de Wit heeft zelden op die positie gespeeld. Wil je tegen ajax kans maken dan moet je zo herkenbaar mogelijk spelen. Een nieuw systeem, plus spelers op onbekende posities zetten is vragen om een afstraffing.
Belachelijke opstelling inderdaad. Ik pleit toch wel voor de Sugawara variant zoals we telkens deden in de topwedstrijden en waar we ook succesvol mee waren. Maar ik denk dat Lahdo gebruiken ook geen verkeerde is in deze wedstrijd, dat zal dan op links moeten zijn. Waarbij we met snelheid er uit moeten komen, Sugawara en Clasie kunnen die ballen in de ruimte geven.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 15 sep 2022, 09:13 Belachelijke opstelling inderdaad. Ik pleit toch wel voor de Sugawara variant zoals we telkens deden in de topwedstrijden en waar we ook succesvol mee waren. Maar ik denk dat Lahdo gebruiken ook geen verkeerde is in deze wedstrijd, dat zal dan op links moeten zijn. Waarbij we met snelheid er uit moeten komen, Sugawara en Clasie kunnen die ballen in de ruimte geven.
Met zijn snelheid zou ik hem juist op rechts zetten tegenover Blind. Kan Van Brederode lekker tegen die Sanchez spelen, aangezien ik denk dat Rensch niet zal spelen.
Plaats reactie