De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 27 mar 2022, 00:11 ---------------Vindahl----------------
--------Panta---Beukema------Indi-----
Yuki-----Midtsjo----Clasie------Wijndal
--------------Taabouni-----------------
---------Pavlidis-----Karlsson---------
Kijk, hier kan ik je prima vinden. Met uiteraard wel de kanttekening dat Hatzidiakos, BMI en (voorlopig) Vindahl nog steeds te zwak zijn voor het vereiste niveau.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

dirkjan schreef: 27 mar 2022, 11:02 Dit is toch gewoon de 5-3-2 variant met Yuki en Wijndal ergens anders ingetekend?
Nee.
Suga doet vaak in daarin werk als 'tweede' rechtsback en Clasie gaat dieper staan om in feite de 3e verdediger te zijn in de opbouw. Daardoor hebben we alleen aanspeelpunt op het middenveld. Ook staat bijna naast de wit naast de spits en Karlsson op rechts of links. Wat het spel nog stroperiger maakt.

Het heeft wel veel dezelfde accenten, maar in wezen is ons 5-3-2 een stuk defensiever ingesteld. Waarbij eigenlijk iedereen 'diep' staat behalve Pavlidis, Karlsson en De Wit. Overigens komt de Wit wel vaker terug zoals de wedstrijd tegen ajax.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Weet nou niet of het een interpretatie van de interviewer is, maar Buurmeester zou in aanmerking willen komen voor de plek van Midtsjö, mits hij aan fysieke kracht kan winnen. Dat laatste getuigd van enig verstand overigens.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Mochten de verwachtte transfers geschieden dan zou de volgende opstelling de voorkeur hebben;

———-Verhulst——-
Yuki-Beukema-Aankoop-Kerkez
—-—Midtsjo-Clasie—-
————Bullaude——
Odgaard-Pavlidis-Karlsson

Reijnders
Lahdo
Summerville
Barasi
D De Wit
M De Wit
BMI

Genoeg prima wisselopties ook.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Wildcat schreef: 23 jun 2022, 20:37 Mochten de verwachtte transfers geschieden dan zou de volgende opstelling de voorkeur hebben;

———-Verhulst——-
Yuki-Beukema-Aankoop-Kerkez
—-—Midtsjo-Clasie—-
————Bullaude——
Odgaard-Pavlidis-Karlsson

Reijnders
Lahdo
Summerville
Barasi
D De Wit
M De Wit
BMI

Genoeg prima wisselopties ook.
Prima voor elkaar zo.
Zou het wel jammer vinden als Summerville gehaald wordt, denk dat het een aboukhlaltje wordt.
Laat dan de jeugd doorstromen een addai,poku of griffith.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Klei. schreef: 24 jun 2022, 20:11 Prima voor elkaar zo.
Zou het wel jammer vinden als Summerville gehaald wordt, denk dat het een aboukhlaltje wordt.
Laat dan de jeugd doorstromen een addai,poku of griffith.
Summerville is een veel betere voetballer en dribbelaar, vond hem bij ADO al opvallen en is inmiddels echt zijn belofte aan het inlossen. Echte klassieke buitenspeler ook
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wildcat schreef: 23 jun 2022, 20:37
———-Verhulst——-
Yuki-Beukema-Aankoop-Kerkez
—-—Midtsjo-Clasie—-
————Bullaude——
Odgaard-Pavlidis-Karlsson

Reijnders
Lahdo
Summerville
Barasi
D De Wit
M De Wit
BMI
.
Amen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Langedijk schreef: 24 jun 2022, 21:38Amen
Huh? Hij heeft Yuki op rechtsback he :wink:
Cetero censeo birrum bibendum esse
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

BMI is gewoon onlangs nog opgeroepen voor oranje en LvG zei dat hij een goed seizoen heeft gespeeld. Vindahl opgeroepen voor de Deense ploeg, en die heeft voor een meevoetballende keeper trouwens prima reflexen. Die gaan dus allebei niet banken. Maar komend seizoen mogen we van beide heren wel verbetering verwachten. Vooral bij Vindahl denk ik dat hij best een goed seizoen zal draaien, is nog erg jong voor een keeper en zal wel van zijn fouten geleerd hebben. Verder prima opstelling.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

hihacorner schreef: 26 jun 2022, 21:28 BMI is gewoon onlangs nog opgeroepen voor oranje en LvG zei dat hij een goed seizoen heeft gespeeld. Vindahl opgeroepen voor de Deense ploeg, en die heeft voor een meevoetballende keeper trouwens prima reflexen. Die gaan dus allebei niet banken. Maar komend seizoen mogen we van beide heren wel verbetering verwachten. Vooral bij Vindahl denk ik dat hij best een goed seizoen zal draaien, is nog erg jong voor een keeper en zal wel van zijn fouten geleerd hebben. Verder prima opstelling.
Vindahl kan niet keepen(duiken vangen, stompen plukken positioneren, alles onder de maat). en hij is bang. Geen organisatie vermogen. kortom een zekerheidje voor puntverlies.
BMI speelde tegen feyenoord een puike pot, het contrast met zijn andere potjes voor AZ was wel erg groot. Mij irriteert dat wel. Het helpt niet dat hij ook nog eens als een robot interviews geeft. Mag van mij elders nog een klapper maken.
Persoonlijk zet ik in op de doorbraak van Barasi. Hoe leuk zou dat zijn!?
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

bk wcm schreef: 26 jun 2022, 21:50 Vindahl kan niet keepen(duiken vangen, stompen plukken positioneren, alles onder de maat). en hij is bang. Geen organisatie vermogen. kortom een zekerheidje voor puntverlies.
Helemaal mee eens
Als er een ervaren keeper op te halen is voor weinig geld zou ik dat ook liever hebben. Vindalh dan verhuren. Komt nog veel te kort voor AZ.

Continue is het: "hij moet nog wennen, laten we wachten tot de winterstop, hij heeft nog geen heel seizoen gespeeld" en nu is het "hij heeft geleerd van z'n fouten en gaat volgend seizoen goed spelen" zonder ook maar progressie te zien bij de beste man.
Sterker nog, het spectaculaire (en misschien wel iets te ridkante) meevoetballen van begin dit seizoen is alleen maar minder geworden.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 26 jun 2022, 22:11 Helemaal mee eens
Als er een ervaren keeper op te halen is voor weinig geld zou ik dat ook liever hebben. Vindalh dan verhuren. Komt nog veel te kort voor AZ.

Continue is het: "hij moet nog wennen, laten we wachten tot de winterstop, hij heeft nog geen heel seizoen gespeeld" en nu is het "hij heeft geleerd van z'n fouten en gaat volgend seizoen goed spelen" zonder ook maar progressie te zien bij de beste man.
Sterker nog, het spectaculaire (en misschien wel iets te ridkante) meevoetballen van begin dit seizoen is alleen maar minder geworden.
En ook ondertussen hebben we een paar zeer talentvolle keepers die doorbreken en die hoogstwaarschijnlijk straks niet zo veel tijd krijgen om te wennen en hun fouten te maken.

Athans in het verleden werden altijd maar keepers aangetrokken en werden onze top jeugdkeepers nog voor ze het eerste haalde naar andere KKD clubs gebonjourd en mag deze grabbelaar maar aankloten "omdat hij gehaald is"
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Even een mooie voorhoede:

Idrissi--------Pavlidis----------Karlsson

-----------------Odgaard------------------------
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

sister of mercy schreef: 04 jul 2022, 13:10 Even een mooie voorhoede:

Idrissi--------Pavlidis----------Karlsson

-----------------Odgaard------------------------
:lol: [-X
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Love AZ Til I Die! schreef: 04 jul 2022, 14:34 :lol: [-X
=D> =D>
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Mocht het qua transfers bij Vanheusen blijven, en het nog afwachten is wat Lahdo gaat brengen, zou ik het wel eens met de volgende samenstelling willen proberen.
Afbeelding
Odgaard kort achter Pavlidis en Karlsson, waardoor hij kan uitwijken over beide flanken en aan kan sluiten in de 16.
Reijnders in plaats van Midtsjo gezien ik hem offensief meer kwaliteit toe dicht en achterin het toch meer stabiel moet zijn met drie centrale, zodat een meer offensief middenveld minder kwetsbaar is. In de praktijk komt het dan toch neer dat Karlsson en Odgaard veel op de flanken te vinden zijn.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 08 jul 2022, 15:58 Mocht het qua transfers bij Vanheusen blijven, en het nog afwachten is wat Lahdo gaat brengen, zou ik het wel eens met de volgende samenstelling willen proberen.
Afbeelding
Odgaard kort achter Pavlidis en Karlsson, waardoor hij kan uitwijken over beide flanken en aan kan sluiten in de 16.
Reijnders in plaats van Midtsjo gezien ik hem offensief meer kwaliteit toe dicht en achterin het toch meer stabiel moet zijn met drie centrale, zodat een meer offensief middenveld minder kwetsbaar is. In de praktijk komt het dan toch neer dat Karlsson en Odgaard veel op de flanken te vinden zijn.
Lijkt me totaal geen goed plan. Maar Jansen lijkt het met je eens te zijn.
Waardoor ik nóg meer overtuigd ben van mijn gelijk :mrgreen:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 08 jul 2022, 15:58 Mocht het qua transfers bij Vanheusen blijven, en het nog afwachten is wat Lahdo gaat brengen, zou ik het wel eens met de volgende samenstelling willen proberen.
Afbeelding
Odgaard kort achter Pavlidis en Karlsson, waardoor hij kan uitwijken over beide flanken en aan kan sluiten in de 16.
Reijnders in plaats van Midtsjo gezien ik hem offensief meer kwaliteit toe dicht en achterin het toch meer stabiel moet zijn met drie centrale, zodat een meer offensief middenveld minder kwetsbaar is. In de praktijk komt het dan toch neer dat Karlsson en Odgaard veel op de flanken te vinden zijn.
Karlsson is geen 10 en Odgaard moet juist zelfstandig die vrije rol krijgen.
Hier heb ik niet al te veel vertrouwen in.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 09 jul 2022, 09:37 Karlsson is geen 10 en Odgaard moet juist zelfstandig die vrije rol krijgen.
Hier heb ik niet al te veel vertrouwen in.
Hier staat karlsson toch als een 11?
Odgaard kort achter Pavlidis en Karlsson. Het 5-3-2 systeem waar de backs wat hoger staan omdat men speelt met drie centrale verdedigers.
In zo'n systeem kan het middenveld offensiever spelen (vandaar de keuze op Reijnders) en kan Odgaard aansluiten in de 16 en op de flanken.
Verdedigend ben je, lijkt mij ook minder kwetsbaar en kan Beukema ook worden ingepast naast Indi en Vanheusen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 09 jul 2022, 09:23 Lijkt me totaal geen goed plan. Maar Jansen lijkt het met je eens te zijn.
Waardoor ik nóg meer overtuigd ben van mijn gelijk :mrgreen:
Waaruit blijkt dat Jansen het met hem eens is? Heb dat even gemist denk ik.
Plaats reactie