De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Met Bazoer op 8 is de vraag of we nog voor een 10 zullen gaan? Met Reijnders, De Wit, Odgaard, De Jong en Evjen hebben we genoeg spelers die daar uit de voeten kunnen? Of worden alleen De Wit en De Jong als nummer 10 gezien en moet daar nog een kwaliteitsimpuls bij?
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

-------------------------------Verhulst---------------------------
---Yuki---van Heusden--Martins Indi----Kerkez-----

--------------------Bazoer-------Clasie--------------

------------------------------Reijnders-----------------------

--------Odgaard---------Pavlidis--------Lahdo---


Ik zie Karlsson gaan dwarsliggen en een vertrek afdwingen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Denniz schreef: 01 aug 2022, 20:12 Ik zie Karlsson gaan dwarsliggen en een vertrek afdwingen.
Hij staat nog vier jaar onder contract (onlangs verlengd), heeft meegedaan aan PR uitingen voor het nieuwe seizoen en heeft dit jaar de gelegenheid zich te profileren met een veel beter team dan vorig seizoen
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Denniz schreef: 01 aug 2022, 20:12 -------------------------------Verhulst---------------------------
---Yuki---van Heusden--Martins Indi----Kerkez-----

--------------------Bazoer-------Clasie--------------

------------------------------Reijnders-----------------------

--------Odgaard---------Pavlidis--------Lahdo---


Ik zie Karlsson gaan dwarsliggen en een vertrek afdwingen.
Mooie opstelling, Karlsson gaat gewoon blijven. Daarnaast zou ik het seizoen heel graag in gaan met Reijnders op 10, dan hoeft een Bullaude niet eens te komen voor mij. Al denk ik dat Pascal Reijnders daar nooit boven de Wit haat verkiezen en een Bullaude bijvoorbeeld wel als dat onze grote aankoop van deze zomer wordt. Dus dan heb ik dat scenario liever omdat ik dolgraag een voetballende 10 wil.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ik ben heel erg benieuwd naar komend seizoen. We zijn iets sterker geworden dankzij de komst van Odgaard en Barasi als invaller in plaats van Aboukhlal. Bazoer is gelijk aan Midtsjo. Van Heusden is nog een groot vraagteken.

Vorig seizoen speelde AZ matig en onattractief voetbal. Voordeel is wel dat Vindahl niet op doel staat, want die heeft ons veel punten gekost. Ik verwacht niet dat Hatzidiakos en Karlsson zullen vertrekken. Met een beetje geluk komt er nog een echte nummer 10 en vertrekt De Wit of blijft hij tevreden als bankzitter.

Wijndal zijn vertrek is gewoon een groot verlies van Kwaliteit. Kerkez is een leuke speler met veel talent, maar is uiteraard niet zo goed als Wijndal.

Het zou mij niet verbazen als dit seizoen weer matig gaat verlopen.

-------------------------------Verhulst---------------------------
---Yuki--- Hatziadiakos/van Heusden--Martins Indi----Kerkez-----

--------------------Bazoer-------Clasie--------------

------------------------------De Wit-----------------------

--------Odgaard---------Pavlidis--------Karlsson---
"One swallow does not make a summer"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 04 aug 2022, 07:13 Ik ben heel erg benieuwd naar komend seizoen. We zijn iets sterker geworden dankzij de komst van Odgaard en Barasi als invaller in plaats van Aboukhlal. Bazoer is gelijk aan Midtsjo. Van Heusden is nog een groot vraagteken.

Vorig seizoen speelde AZ matig en onattractief voetbal. Voordeel is wel dat Vindahl niet op doel staat, want die heeft ons veel punten gekost. Ik verwacht niet dat Hatzidiakos en Karlsson zullen vertrekken. Met een beetje geluk komt er nog een echte nummer 10 en vertrekt De Wit of blijft hij tevreden als bankzitter.

Wijndal zijn vertrek is gewoon een groot verlies van Kwaliteit. Kerkez is een leuke speler met veel talent, maar is uiteraard niet zo goed als Wijndal.

Het zou mij niet verbazen als dit seizoen weer matig gaat verlopen.

-------------------------------Verhulst---------------------------
---Yuki--- Hatziadiakos/van Heusden--Martins Indi----Kerkez-----

--------------------Bazoer-------Clasie--------------

------------------------------De Wit-----------------------

--------Odgaard---------Pavlidis--------Karlsson---
Odgaard zal naar verwachting als rechtsbuiten gaan spelen. Een plek die vorig seizoen werd ingevuld door een rechtsback of een niet basis waardige aanvaller. Dit zal ons spel goed doen.

Bazoer is in mijn ogen wel wat beter dan Midtsjo. Met als belangrijkste pluspunt dat hij wat doelgerichter is. Heeft bij Vitesse niet gek veel doelpunten gemaakt maar zal nu dan ook wat meer bij/in de 16 meter van de tegenstander komen.

Van Heusden is inderdaad nog maar afwachten. Wel speelt Yuki nu weer op zijn eigen positie en hij doet dat veel beter dan Witry. Kerkez is nog niet op het niveau van Wijndal, maar kan daar dit seizoen wel naar toe groeien of misschien zelfs wel beter worden. Wat hij tot nu toe heeft laten zien geeft veel vertrouwen.

Ook lijkt het erop dat er wat jeugsspelers steeds meer aanspraak maken op minuten in 1, zijn we van Aboukhlal verlost en staat er een stabielere keeper op de goal.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Ik zie dit seizoen nog niet zo somber in. Met een volwaardige rechtsbuiten (en Yuki op zn eigen positie) en een aantal leuke jonge spelers. Kerkez vind ik een leukere voetballer dan Wijndal en kan zichzelf nog veel ontwikkelen dit seizoen. Kijk er naar uit, helemaal als iedereen een beetje ingespeeld op elkaar raakt.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 04 aug 2022, 07:13 Voordeel is wel dat Vindahl niet op doel staat, want die heeft ons veel punten gekost.
Welgeteld nul?

:|

#stopgeschiedvervalsing
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Antti Opdam schreef: 04 aug 2022, 11:34 Welgeteld nul?

:|

#stopgeschiedvervalsing
Jouw stokpaardje is dat hij geen blunders heeft gemaakt. Maar hij heeft ballen laten gaan die een kwalitatief betere keeper wel had kunnen pakken. Hetzelfde geldt voor afstemming en positionering met de verdediging inclusief zelfvertrouwen. Dus in die zin heeft het ons zeker punten gekost.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Leeuwenhart schreef: 04 aug 2022, 12:18 Jouw stokpaardje is dat hij geen blunders heeft gemaakt.
Antti maakt een statement over of hij AZ punten heeft gekost of niet.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 04 aug 2022, 12:24 Antti maakt een statement over of hij AZ punten heeft gekost of niet.
Exact. Hij heeft zeker fouten/blunders gemaakt, maar onder de streep kostten die geen punten. Hoogstens doelpunten.

Zie bijvoorbeeld Feyenoord - thuis.

Of ajax-uit (waar AZ 4 Life telkens een blunder zag).
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Antti Opdam schreef: 04 aug 2022, 12:32 Exact. Hij heeft zeker fouten/blunders gemaakt, maar onder de streep kostten die geen punten. Hoogstens doelpunten.

Zie bijvoorbeeld Feyenoord - thuis.

Of ajax-uit (waar AZ 4 Life telkens een blunder zag).
Zoals Leeuwenhart denk ik ook zegt zou je het verder door kunnen trekken door te zeggen dat de houdbare ballen die hij heeft doorgelaten indirect ook voor andere tegendoelpunten heeft gezorgd door het gebrek aan vertrouwen binnen de achterhoede.

Maar dat is een enigszins andere discussie.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Perry schreef: 04 aug 2022, 14:01 Zoals Leeuwenhart denk ik ook zegt zou je het verder door kunnen trekken door te zeggen dat de houdbare ballen die hij heeft doorgelaten indirect ook voor andere tegendoelpunten heeft gezorgd door het gebrek aan vertrouwen binnen de achterhoede.

Maar dat is een enigszins andere discussie.
Ja. En nogal koffiedik kijken omdat vertrouwen wat lastig meetbaar is.

Bovendien kan je ook stellen dat je bij een zwakke keeper strakker gaat verdedigen. Althans, dat deed ik vroeger.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Antti Opdam schreef: 04 aug 2022, 11:34 Welgeteld nul?

:|

#stopgeschiedvervalsing
Ik zou zeggen, lees het Vindahl topic nog maar eens goed door. Hij kost ons punten omdat hij ballen tegen krijgt die een fatsoenlijke keeper wel tegen zou houden
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

-------------------------------Verhulst---------------------------
---Yuki--- van Heusden--Martins Indi----Kerkez-----

--------------------Bazoer-------Clasie--------------

------------------------------Odgaard-----------------------

--------Karlsson---------Pavlidis--------Brederode---
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

‘81 schreef: 08 aug 2022, 09:16 -------------------------------Verhulst---------------------------
---Yuki--- van Heusden--Martins Indi----Kerkez-----

--------------------Bazoer-------Clasie--------------

------------------------------Odgaard-----------------------

--------Karlsson---------Pavlidis--------Brederode---
Lijkt mij prima. Ook prima mogelijkheden vanaf de bank, vrij brede selectie.

Barasi
Reijnders
Evjen
Beukema
M de Wit
D de Wit
Vindahl
De Jong
Witry
Lahdo
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Eén wedstrijd kleurt de wereld weer helemaal anders :-)
we can come an end
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Mocht iedereen fit zijn denk ik dat Jansen dit in z'n hoofd heeft:

Verhulst
Sugawara - Vanheusden - BMI - Kerkez
Bazoer - Clasie
De Wit
Odgaard - Pavlidis - Karlsson

Ik ben erg benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken. Reijnen en Evjen kun je op basis van hun huidige spel niet op de bank zetten. Hatzidiakos en Beukema zullen ook hun minuten willen maken. Eindelijk weer eens een luxeprobleem, en het is aan Jansen de people manager om iedereen scherp en tevreden te houden.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Perry schreef: 19 aug 2022, 07:40 Mocht iedereen fit zijn denk ik dat Jansen dit in z'n hoofd heeft:

Verhulst
Sugawara - Vanheusden - BMI - Kerkez
Bazoer - Clasie
De Wit
Odgaard - Pavlidis - Karlsson

Ik ben erg benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken. Reijnen en Evjen kun je op basis van hun huidige spel niet op de bank zetten. Hatzidiakos en Beukema zullen ook hun minuten willen maken. Eindelijk weer eens een luxeprobleem, en het is aan Jansen de people manager om iedereen scherp en tevreden te houden.
Je kan het gewoon momenteel niet maken om Reijnders er uit te halen, dan gaat er zo veel voetbal verloren en het is echt dé smaakmaker van dit AZ. Jongen is echt opgestaan en lijkt nu met meer vertrouwen alweer een veel betere speler dan een maand geleden, ook minder wisselvallig. Ik zou eigenlijk niks wisselen momenteel aan het middenveld, kan niet zeggen wat Bazoer extra kan brengen tov de jongens die er nu staan. Als er iemand uit moet dan moet het Clasie of de Wit zijn. Je wordt er gegarandeerd slechter op als Reijnders naar de bank gaat, zelfs met een speler als Bazoer.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 19 aug 2022, 07:53 Je kan het gewoon momenteel niet maken om Reijnders er uit te halen, dan gaat er zo veel voetbal verloren en het is echt dé smaakmaker van dit AZ. Jongen is echt opgestaan en lijkt nu met meer vertrouwen alweer een veel betere speler dan een maand geleden, ook minder wisselvallig. Ik zou eigenlijk niks wisselen momenteel aan het middenveld, kan niet zeggen wat Bazoer extra kan brengen tov de jongens die er nu staan. Als er iemand uit moet dan moet het Clasie of de Wit zijn. Je wordt er gegarandeerd slechter op als Reijnders naar de bank gaat, zelfs met een speler als Bazoer.
Mooi dat de betreffende spelers allemaal zeggen van concurrentie worden we beter en vol vertrouwen de strijd willen aangaan. Ik denk dat het besef in de groep is gegroeid door vorig jaar dat er concurrentie moet zijn. Toen waren ze 18 wedstrijden achter elkaar ongeslagen en door een paar blessures en schorsingen stortte het in elkaar en was de inhaalrace ten einde.

Ik denk dat Odgaard en Bazoer wel even achter hun oren hebben gekrabbeld toen ze bij de groep aansloten en het niveau en fanatisme zagen en inzagen dat het geen uitgemaakte zaak is dat ze zomaar in de basis zullen staan. Ik geloof zo dat het ontbreken van beide spelers hiermee te maken heeft en de achterstand van Bazoer wel even tijd nodig heeft om echt te kunnen aansluiten. Odgaard komt er gelukkig weer aan.
Plaats reactie