De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Waar is Lewis?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ik weet niet waar lewis.







Kon het niet laten
:mrgreen:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

#-o
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

alkmaar90 schreef:De bank is verder zeer talentvol met een aantal spelers die dicht tegen de basis aanzitten, zoals een Lam, Berghuis en Lewis. Babalj, Overtoom, Mattias & Gorter is nog even afwachten hoe zij het gaan doen.
Gorter? Met afstand de slechtste speler die we hebben. Plaats dan nog maar de bekritiseerde Reijnen voor de bank. Maar nooit meer GORTER.
Deze tuinkabouter en voormalig shirtjestrekker deed letterlijk alles verkeerd waardoor de gehele verdediging aan het shaken was.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
SaintAlkmaar072
Dagjesmens
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mar 2013, 18:55
Locatie: Heerhugowaard

Laat ik mijn al eerder geplaatste opstelling hier ook neer zetten dan.

--------------------Esteban-------------------
Marcellis---Gouweleeuw---Wuytens---Wijnaldum(Bij vertrek Heijmans kans geven)
------------Henriksen-------Gudelj-------------
---------------------Martens------------------
Beerens ------------ Altidore ----------- Johannsson

Zoals eerder gezegd, Bij vertrek Jozy Aron in de spits. Martens linksbuiten en Overtoom op 10.
Of 'gewoon' Gudmondsson/Berghuis linksvoor. Verbeek kennende
Against Modern Football
Ben-Side
Fritzinho
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2013, 14:51

Mijn opstelling voor 2013/2014

Ik ga uit van een vertrek van Maher/Viergever en Altidore.

Esteban

m.Johansson – Gouweleeuw- Wuytens – Haps

Henriksen – Gudelj

Overtoom

Gudmonsson – Babelj - Martens/A.Johansson

In mij optiek mist AZ, treintjes aan de vleugels.

Ik ben een fan van de sterke opkomende back , die graag over de vleugelaanvaller heengaat. Er moet dan een vleugelaanvaller bij die wat meer naar binnentrekken.
Gudmundsson en Beerens zochten afgelopen seizoen alle twee graag de diepte. Marcellis en Gorter kwamen er totaal niet aan toe om hierbij aan te sluiten of zelfs om over ze heen te gaan. Wijnaldum deed het al een stuk beter maar was geen tandem met Gudmundsson /Overtoom/Berghuis.

Ik zou Marcellis uit de basis halen voor M Johansson. Matthias heeft veel meer opkomende kwaliteiten als Dirk, daarnaast is hij een stuk jonger en kan hij bij ontwikkeling groeien in marktwaarde. Gudmundsson wordt de nieuwe rechtsbuiten. Beerens bleef alleen maar langs de zijlijn en gaf bovendien amper een knappe voorzet. Gudmundsson zal, als linkspoot, van nature meer naar binnentrekken en hiermee ruimte maken voor de opkomende M Johansson, bovendien heeft Gudmundsson een aardige pegel op doel met links. Aan de linkerkant hetzelfde principe. Een gokje op linksachter met Haps. Deze jongen is als ex-aanvaller geneigd naar voren te trekken. Hopelijk een herstelde Martens kan zijn oude plek als vrije linksbuiten weer invullen. Als Martens in de lappenmand blijft dan is deze plek voor A. Johansson. Martens zal ruimte moeten maken voor Haps, die vervolgens de ruimte moet benutten en mee moet doen in de aanval.

Die opkomende back zorgen wel voor een gat achterin bij de omschakeling. Twee controleurs respectievelijk Henriksen (rechts) en Gudelj (links) zullen die gaten moeten vullen. Wanneer de AZ aanval over rechts gaat, een opkomende Johansson, zal Hendriksen dus blijven hangen, Gudelj kan dan op links meekomen voor de tweede bal.

Als aanvallende middenvelder dan Overtoom. Hij is wel een stuk minder als Maher maar op dit moment toch de speler met de meeste creativiteit, en een aardige steekbal. Gesteund door twee controleurs hoeft Willie ook niet zoveel terug te lopen en dat vindt Willie ook wel prettig.

De diepe spits wordt Babelj. Een grote sterke jongen, die een bal kan vasthouden, een kapstok dus. Met opkomende backs wil je dat die bal voorin blijft, de spits moet dus een balvast kunnen houden. Daarnaast moet hij kopsterk zijn voor de voorzetten van de zijkant. Een lopende spits is onwenselijk omdat er al constant ruimte gemaakt wordt aan de vleugels, Johansson zal hierdoor niet mijn eerste keus zijn.

Centraal achterin lijkt me duidelijk. Reijnen was brandhout en zonder Nick dus twee nieuwe mannen centraal. De opdracht is simpel, tegenhouden en inleveren.
Esteban op doel, hopen dat hij blijft, onderschatte speler.
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Na jaren van saneren en het seizoen beginnen met een minder elftal:
een keertje vice-versa: Maher, Altidore en Viergever aan hun contract houden.
Gorter, Reijnen, Falkenburg, Boymans, Ortiz: exit.

--------------------Esteban-------------------

Marcellis---Gouweleeuw---Wuytens---Viergever

------------Henriksen-------Gudelj-------------
----Maher---------------------------Martens---

--------- Altidore ----------- Johannsson-------

Kunnen we een seizoen met leuk voetbal tegemoed zien.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Dipsaus schreef:Na jaren van saneren en het seizoen beginnen met een minder elftal:
een keertje vice-versa: Maher, Altidore en Viergever aan hun contract houden.
Gorter, Reijnen, Falkenburg, Boymans, Ortiz: exit.

--------------------Esteban-------------------

Marcellis---Gouweleeuw---Wuytens---Viergever

------------Henriksen-------Gudelj-------------
----Maher---------------------------Martens---

--------- Altidore ----------- Johannsson-------

Kunnen we een seizoen met leuk voetbal tegemoed zien.
Zeker kunnen we dan mooi voetbal tegemoet zien en gaan we hoge ogen gooien. Het is alleen niet realistisch.
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

Dipsaus schreef: --------------------Esteban-------------------

Marcellis---Gouweleeuw---Wuytens---Viergever

------------Henriksen-------Gudelj-------------
----Maher---------------------------Martens---

--------- Altidore ----------- Johannsson-------

Kunnen we een seizoen met leuk voetbal tegemoed zien.
Van zo'n elftal zou men bij PSV dromen en door de media (omdat het psv is) meteen als titel kanidaat nr.1 beschouwd!
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dipsaus schreef:Na jaren van saneren en het seizoen beginnen met een minder elftal:
een keertje vice-versa: Maher, Altidore en Viergever aan hun contract houden.
Gorter, Reijnen, Falkenburg, Boymans, Ortiz: exit.

--------------------Esteban-------------------

Marcellis---Gouweleeuw---Wuytens---Viergever

------------Henriksen-------Gudelj-------------
----Maher---------------------------Martens---

--------- Altidore ----------- Johannsson-------

Kunnen we een seizoen met leuk voetbal tegemoed zien.
Van dit elftal krijg ik wel een lichte erectie.
Gebruikersavatar
nederweert2
Seizoenkaarthouder
Berichten: 419
Lid geworden op: 25 apr 2013, 09:50

AZ 4 Life schreef:Van dit elftal krijg ik wel een lichte erectie.
:lol: Wat een ontboezeming (en als Stewarts opmerking "we zijn klaar" letterlijk genomen wordt, kán het!)
Niet doen, maar denken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: Van dit elftal krijg ik wel een lichte erectie.
Terecht. Te meer het mijn opstelling van drie dagen eerder, in de Stewart-topic, is. Die Dipsaus heeft er kijk op.
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Antti Opdam schreef: Terecht. Te meer het mijn opstelling van drie dagen eerder, in de Stewart-topic, is. Die Dipsaus heeft er kijk op.
Aaah, ik zie het. Dus toch een bladzijde gemist... Mijn opstelling was bedoeld als een update van de opstelling die ik op 06 mei had gedaan in het basisopstelling 12/13.

1 ding waar we wel op verschillen is dat jij kiest voor een ruit op het middenveld, terwijl ik dat juist wil vermijden. Vooral omdat ik vind dat Maher en Martens (beide) dichtbij de goal van de tegenstander moeten voetballen en Henriksen + Gudelj juist de controle moeten houden. Tevens ben ik bang dat als we met een ruit gaan voetballen dat Henriksen, net zoals afgelopen seizoen, weer als een verkapte verdediger gaat voetballen. Met Gouweleeuw hebben we nu iemand die goed door kan schuiven op het middenveld, dus Henriksen en Gudelj mogen van mij iets verder van de goal spelen zodat de bal op de helft van de tegenstander wordt gehouden. (wel erg in detail allemaal)

Tevens zou in deze opstelling Overtoom Maher kunnen vervangen wanneer deze vertrekt. Wijnaldum of Haps/Heymans kan Viergever vervangen en Babalj Altidore.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dipsaus schreef:Na jaren van saneren en het seizoen beginnen met een minder elftal:
een keertje vice-versa: Maher, Altidore en Viergever aan hun contract houden.
Gorter, Reijnen, Falkenburg, Boymans, Ortiz: exit.

--------------------Esteban-------------------

Marcellis---Gouweleeuw---Wuytens---Viergever

------------Henriksen-------Gudelj-------------
----Maher---------------------------Martens---

--------- Altidore ----------- Johannsson-------

Kunnen we een seizoen met leuk voetbal tegemoed zien.
Maher wordt op deze manier gedwongen om veel van rechts te komen. Zo moet je hem niet laten spelen. Hoe dan ook 6 spelers in de basis die allemaal gewend zijn in de as te spelen, behalve Martens en enigszins Henriksen , maar als ik die wat meer aan de zijkanten zet dan kom ik ook op een ruit terecht met Gudelj achterin. Om niet gelijk helemaal dezelfde opstelling als Antti te komen schuif ik Gouweleeuw alvast een beetje door.

--------------------Esteban-------------------

Marcellis----------Wuytens-------Viergever
-----------------Gouweleeuw

-----------------------Gudelj-------------
--------Henriksen------------------Martens
----------------------Maher

-------------- Altidore----- Johannsson-------

Probleem met deze opstelling is Martens. Die moet misschien te veel verdedigend werk verrichten op deze manier, al kan Gudelj hem misschien assisteren als Gouweleeuw goed doorschuift. Maar eigenlijk zie ik daar liever een linkshalf die het beter kan belopen. In deze selectie is die eigenlijk niet aanwezig, alleen Gorter zie ik als speler met ervaring in dat opzicht. (Let wel, ervaring betekent niet dat ik ook kwaliteit genoeg bedoel.)
_________________
"I don't know that!"
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Mijn hoop, 1) de opstelling 2) dat we van het systeem afstappen (zal wel niet, ook al werkte het in 08/09 ;) andere tijden maar toch)

--------------------------Jozy Altidore---------------------------------
----------------------------Aron Johansson----------------------------
Viktor Elm* -------- Nemanja Gudelj - Markus Henriksen ----- Roy Beerens
Giliano Wijnaldum - Jan Wuytens - Jeffrey Gouweleeuw-------Dirk Marcellis
--------------------------Esteban-------------------------------------

*Blijft Martens, dan natuurlijk die geweldenaar daar! Henriksen & Gudelj als controleurs, Elm & Beerens zijn meer links- en rechtshalf in dit systeem. Een Martens zou de linkshalf rol, zoals in 2008/2009 ook al deed, beter vervullen.

Bank:
De Winter, Mattias Johansson, Thomas Lam, Donny Gorter, (Overeem/Haye?) Elm/Martens, Berghuis, Gudmudsson (?) Babalj & Lewis
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Elm linksmid? Ik ga liever voor Berghuis daar.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Dan zou ik het liever zo zien.

Esteban
Marcellis - Gouweleeuw - Wuytens - Wijnaldum

Henriksen - Gudelj - Elm - Martens -

Altidore - Johannsson
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dan zou ik er 4+3+1+2 van maken, met Martens als de ´1´.

Esteban
Marcellis - Gouweleeuw - Wuytens - Wijnaldum

Henriksen - Gudelj - Elm
- - - - - - Martens

Altidore - Johannsson
_________________
"I don't know that!"
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

hotdogsnor schreef:Elm linksmid? Ik ga liever voor Berghuis daar.
Speelt die tenslotte al een jaar lang.. en waarom speelde Berghuis dan niet op die positie? Blijkbaar vindt GJ Viktor velen malen beter.. Berghuis moet eerst maar eens een kilo of 4-5 aan spiermasse erbij krijgen, goede techniek en voorzet maar wordt zo omver geblazen. Elm is meer een slot op de deur op rechts, samen met Henriksen. Kan Gudelj vaker insluiten.

Vandaar dat ik overigens zei ''als Martens fit is en blijft''. speelt die.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Dan zou ik het liever zo zien.

Esteban
Marcellis - Gouweleeuw - Wuytens - Wijnaldum

Henriksen - Gudelj - Elm - Martens -

Altidore - Johannsson
Henriksen was bij Rosenborg een van de 2 centrale middenvelders in een systeem van 4-4-2 met alle middenvelders op een lijn. Dus om hem dan rechtshalf te posteren is niet erg natuurlijk. Dit seizoen stond hij voornamelijk op de ''6'' positie, midden voor de verdediging dus.

Henriksen & Gudelj zou een ''power couple'' zijn samen. Met Beerens en Martens aan de zijkanten wat frivoliteit :wink:
Plaats reactie