De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

SimonPoulsen schreef: 02 feb 2023, 16:51 Dit meen je niet toch?
Volgens mijn informatie wel, maar of hij wel of niet kan spelen zal moeten blijken.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 02 feb 2023, 17:10 Panta is een voorbeeldige prof, die ook gewoon in Griekenland een basisplaats heeft en bij AZ een stabiel seizoen draait. Maakt zelden fouten en heeft zich ook op rechtsback bijzonder goed staande gehouden.

En ja, ik heb er zeker nog vertrouwen in gezien het programma. Volendam uit moet je gewoon winnen, ook met Mees de Wit of Bazoer in het centrum. Utrecht zal een lastige pot worden, maar laten we die ook alsjeblieft niet overschatten. Excelsior thuis moet je ook winnen. Daarna moet je hopen dat Beukema of Bazoer weer inzetbaar zijn in de Kuip. Dat gaat lastig worden als ook die twee nog ontbreken. Aan de andere kant, Feyenoord is geen Man City. Na Feyenoord krijg je Cambuur thuis, ook een pot die je gewoon moet winnen.
“Moet je ook winnen, moet je ook winnen”

Mag toch hopen dat je inmiddels lang genoeg rondloopt on het voetbalwereldje om te weten dat als AZ niet 100% top is dat we het tegen vrijwel iedereen lastig hebben. Feyenoord is geen Manchester city maar zelfs met een compleet elftal zijn ze nog beter dan wij, laat staan met deze defectie achterste line van ons die er thuis tegen Utrecht al 5 om de oren kreeg.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Wildcat schreef: 02 feb 2023, 19:27 Ben ik de enige die zich afvraagt of er intern bij AZ iets niet goed gaat als we halverwege het seizoen al blessuregeval 13 aantikken?

Kan toch bijna geen toeval of pech zijn?

Afgelopen twee seizoenen was er amper een speler geblesseerd over deze twee jaar, en nu dit.
Nee, je bent zeker niet de enige. De meeste blessures zijn ook niet ontstaan door contact (behalve De Wit en de 2e van Zinho uit mn hoofd), maar zijn problemen met spieren etc. Beukema is dan weer een geval apart. Maar ik neem aan dat het te maken heeft met de andere indeling van het seizoen door het wk, i.c.m. korte zomer door playoffs en voorrondes ECL. Misschien was de medische staf daar onvoldoende op voorbereid? (Geen kritiek, maar een serieuze vraag).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DonnyDelano schreef: 02 feb 2023, 20:17 Nee, je bent zeker niet de enige. De meeste blessures zijn ook niet ontstaan door contact (behalve De Wit en de 2e van Zinho uit mn hoofd), maar zijn problemen met spieren etc. Beukema is dan weer een geval apart. Maar ik neem aan dat het te maken heeft met de andere indeling van het seizoen door het wk, i.c.m. korte zomer door playoffs en voorrondes ECL. Misschien was de medische staf daar onvoldoende op voorbereid? (Geen kritiek, maar een serieuze vraag).
Maar dan zou het probleem toch ook bij andere clubs spelen? Een aantal van de geblesseerde spelers speelde nog niet voor (het eerste van) AZ toch? (Bazoer/Vanheusden/Dekker).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DeZuivelDuivel schreef: 02 feb 2023, 21:22 Maar dan zou het probleem toch ook bij andere clubs spelen? Een aantal van de geblesseerde spelers speelde nog niet voor (het eerste van) AZ toch? (Bazoer/Vanheusden/Dekker).
Misschien hebben die clubs een betere medische staf of inspanningsfysioloog, ik heb geen idee. En die clubs hebben geen 6 (toch?) wedstrijden voorronde ECL moeten spelen, dat scheelt een paar weken
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 02 feb 2023, 18:57Zoals gezegd moet hij van het niveau Maxim Dekker zijn en daar hebben we het ook wat wedstrijden tegen kleinere ploegen mee weten te overleven.
"Kleinere ploegen": Tegen onze zuiderburen viel hij in de 45e minuut in voor BMI. Dat kwam ook goed af. Tegen Twente speelde hij 90 minuten, maar ik weet niet meer hoe de goal is ontstaan
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Helaas toch gelijk gekregen. Debuut Mijnans lonkt.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Nu de lappenmand weer overvol raakt zou ik tot deze opstelling komen,
voorin moet je het laten staan gezien alle drie het vermogen hebben uit niets te kunnen scoren, v Brederode gaat niet werken door Karlsson op 10 te zetten.
Mijnans liet op het middenveld al het balletje aardig rond gaan en Mees de Wit heeft ook bij PEC laten zien als centrale verdediger behoorlijk uit de voeten te kunnen.
Ik denk dat hij daar zelfs stabieler is dan als je er de toch wat trage Bazoer neer zet :

Karlsson-Pavlidis-Odgaard
---------------Mijnans----------------
---------Clasie------Reijnders----
Kerkez--de Wit---Panta--Yuki
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

De Rode Baron schreef: 05 feb 2023, 10:03 Nu de lappenmand weer overvol raakt zou ik tot deze opstelling komen,
voorin moet je het laten staan gezien alle drie het vermogen hebben uit niets te kunnen scoren, v Brederode gaat niet werken door Karlsson op 10 te zetten.
Mijnans liet op het middenveld al het balletje aardig rond gaan en Mees de Wit heeft ook bij PEC laten zien als centrale verdediger behoorlijk uit de voeten te kunnen.
Ik denk dat hij daar zelfs stabieler is dan als je er de toch wat trage Bazoer neer zet :

Karlsson-Pavlidis-Odgaard
---------------Mijnans----------------
---------Clasie------Reijnders----
Kerkez--de Wit---Panta--Yuki
Waarom moet Goes er uit?
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

ForzAZ schreef: 05 feb 2023, 10:53 Waarom moet Goes er uit?
Helemaal eens.

Was gisteren een van de weinige lichtpuntjes.

Wordt voor AZ een topper.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 632
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

De Rode Baron schreef: 05 feb 2023, 10:03 Nu de lappenmand weer overvol raakt zou ik tot deze opstelling komen,
voorin moet je het laten staan gezien alle drie het vermogen hebben uit niets te kunnen scoren, v Brederode gaat niet werken door Karlsson op 10 te zetten.
Mijnans liet op het middenveld al het balletje aardig rond gaan en Mees de Wit heeft ook bij PEC laten zien als centrale verdediger behoorlijk uit de voeten te kunnen.
Ik denk dat hij daar zelfs stabieler is dan als je er de toch wat trage Bazoer neer zet :

Karlsson-Pavlidis-Odgaard
---------------Mijnans----------------
---------Clasie------Reijnders----
Kerkez--de Wit---Panta--Yuki
Ik zou eerder Kerkez op het moment uithalen voor de Wit en Goes lekker laten staan.
Kerkez is op het moment niet echt in vorm en de wisselwerking met Karlsson loopt niet echt lekker.
Goes speelde gister prima
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ryan
De Wit - Goes - Kerkez
Reijnders - Clasie
Mijnans
Odgaard - Pavlidis - Karlsson

En nee, ik vergeet er niet 1. Meer kans met deze 10
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Niet Myron van Brederode.
Verder moeten ze het zelf maar verzinnen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Langedijk schreef: 05 feb 2023, 11:46 Ryan
De Wit - Goes - Kerkez
Reijnders - Clasie
Mijnans
Odgaard - Pavlidis - Karlsson

En nee, ik vergeet er niet 1. Meer kans met deze 10
:lol:

Altijd opbouwende kritiek...
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 05 feb 2023, 11:46 Ryan
De Wit - Goes - Kerkez
Reijnders - Clasie
Mijnans
Odgaard - Pavlidis - Karlsson

En nee, ik vergeet er niet 1. Meer kans met deze 10
Als je er dan toch 1 over hebt, zou ik overwegen om Verhulst gewoon als menselijk schild in een van de hoeken te zetten.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

SimonPoulsen schreef: 05 feb 2023, 16:08 Als je er dan toch 1 over hebt, zou ik overwegen om Verhulst gewoon als menselijk schild in een van de hoeken te zetten.
Ze kunnen ook Pascal Jansen op de middenstip vastbinden.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 05 feb 2023, 11:46 Ryan
De Wit - Goes - Kerkez
Reijnders - Clasie
Mijnans
Odgaard - Pavlidis - Karlsson

En nee, ik vergeet er niet 1. Meer kans met deze 10
Ik las dat Bjorn Johnsen terug in de Eredivisie is en dat heeft mij met herinnering aan het verleden nog een creatieve ingeving gegeven voor jouw opstelling:
Je kunt ook een zak aardappelen opstellen als 11e man.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 06 feb 2023, 16:53 Ik las dat Bjorn Johnsen terug in de Eredivisie is en dat heeft mij met herinnering aan het verleden nog een creatieve ingeving gegeven voor jouw opstelling:
Je kunt ook een zak aardappelen opstellen als 11e man.
Kijk eens in het wedstrijdtopic wie de laatste goal thuis tegen Excelsior maakte :wink:

Voorin hebben we trouwens niemand nodig. En achterin is een zak aardappelen niet handig want die heft dan steeds buitenspel op. Een willekeurig boerderijdier is beter
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Dit topic ook maar weer eens gebruiken waar hij voor is bedoeld. Met de huidige beschikbaarheid in de selectie en voor mij een paar vraagtekens zal ik onderstaande opstellen:

-----------------------Ryan-------------------
Sugawara---Goes--Hatzidiakos---De Wit--
------------Clasie--------Reijnders------
-------------------Mijnans--------------------
---Odgaard--Pavlidis--Karlsson


- Ik weet niet of Mihailovic alweer inzetbaar is, maar ik vond Mijnans een hele goede indruk maken en voetbalt erg makkelijk. Prima balcontrole, wil vaak naar voren spelen en maakt Dani de Wit achtige kilometers op het veld.
- Voorhoede: Intact laten en mocht Karlsson zijn zoveelste slechte wedstrijd op rij spelen, dan na 60 min wisselen voor Lahdo.
- Reijnders ben ik de laatste weken ook verre van tevreden over, maar we hebben momenteel een gebrek aan andere opties.
- Sugawara gaat me waarschijnlijk weer duur komen te staan maar we hebben geen alternatieven.

Potentiele wissels:

Kerkez voor de Wit na minimaal een uur.
Mihailovic (indien hij op de bank zit) voor Mijnans of Reijnders.
Lahdo voor Karlsson na een uur spelen.

Veel meer smaken hebben we volgens mij niet meer, laten we hopen dat het geen verlengen wordt.
DSBBANK
Dagjesmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 okt 2018, 12:46

Wildcat schreef: 07 feb 2023, 08:34 Dit topic ook maar weer eens gebruiken waar hij voor is bedoeld. Met de huidige beschikbaarheid in de selectie en voor mij een paar vraagtekens zal ik onderstaande opstellen:

-----------------------Ryan-------------------
Sugawara---Goes--Hatzidiakos---De Wit--
------------Clasie--------Reijnders------
-------------------Mijnans--------------------
---Odgaard--Pavlidis--Karlsson


- Ik weet niet of Mihailovic alweer inzetbaar is, maar ik vond Mijnans een hele goede indruk maken en voetbalt erg makkelijk. Prima balcontrole, wil vaak naar voren spelen en maakt Dani de Wit achtige kilometers op het veld.
- Voorhoede: Intact laten en mocht Karlsson zijn zoveelste slechte wedstrijd op rij spelen, dan na 60 min wisselen voor Lahdo.
- Reijnders ben ik de laatste weken ook verre van tevreden over, maar we hebben momenteel een gebrek aan andere opties.
- Sugawara gaat me waarschijnlijk weer duur komen te staan maar we hebben geen alternatieven.

Potentiele wissels:

Kerkez voor de Wit na minimaal een uur.
Mihailovic (indien hij op de bank zit) voor Mijnans of Reijnders.
Lahdo voor Karlsson na een uur spelen.

Veel meer smaken hebben we volgens mij niet meer, laten we hopen dat het geen verlengen wordt.
Geheel eens met wat je zegt. Mihailovic schijnt er nog niet bij te zijn.
Reijnders heeft inderdaad sinds de herstart van de competitie geen goede wedstrijd meer gespeeld. Mocht het niet tot bovenstaande opstelling komen zou dit nog een optie zijn;

-----------------------Ryan-------------------
Sugawara (geen alternatief)---Goes--Hatzidiakos---De Wit/Kerkez--
------------Mijnans--------Clasie------
-------------------Odgaard--------------------
---Lahdo--Pavlidis--Karlsson
Plaats reactie