Gele en rode kaarten en schorsingen

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Klein wonder dat Wijndal alles heeft gespeeld en geen enkele schorsing heeft opgelopen. Moest toch zeer regelmatig counters verdedigen omdat hij altijd voorin staan.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 18 mei 2021, 11:18 Klein wonder dat Wijndal alles heeft gespeeld en geen enkele schorsing heeft opgelopen. Moest toch zeer regelmatig counters verdedigen omdat hij altijd voorin staan.
Ik geloof dat hij de laatste 11 wedstrijden op scherp stond ofzo. Topper!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Voor het nieuwe seizoen nemen Bizot en Svensson (mocht hij nog bijtekenen) één gele kaart mee in de Eredivisie vanuit het seizoen 2020/21.
Karlsson heeft nog een schorsing staan van één wedstrijd voor de Europa League.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Forza AZ schreef: 05 jul 2021, 10:23 Voor het nieuwe seizoen nemen Bizot en Svensson (mocht hij nog bijtekenen) één gele kaart mee in de Eredivisie vanuit het seizoen 2020/21.
Karlsson heeft nog een schorsing staan van één wedstrijd voor de Europa League.
Dat betekend dus dat Karlsson tegen waarschijnlijk celtic de eerste wedstrijd geschorst is
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

schoorl schreef: 10 aug 2021, 17:48 Dat betekend dus dat Karlsson tegen waarschijnlijk celtic de eerste wedstrijd geschorst is
Toch een basisplaats voor Pavlidis dan, denk ik.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

We gaan toch een brede selectie nodig hebben dit seizoen vrees ik:
Van Egmond wil dat Eredivisie als voorbeeld dient: 'Lat voor rood gaat omlaag'

De scheidsrechters in de Eredivisie moeten komend seizoen sneller een rode kaart geven voor harde overtredingen. Dat is de boodschap van scheidsrechtersbaas Dick van Egmond, die liever een rode kaart te veel ziet dan één te weinig.

"De KNVB is verantwoordelijk voor de gezondheid van de spelers. Bovendien vind ik dat het betaald voetbal een voorbeeldfunctie heeft en we moeten zorgen dat jonge voetballers gemene overtredingen niet gaan kopiëren", legt Van Egmond uit in De Telegraaf. Hij wijkt daarmee iets af van de lijn van de UEFA. "We leggen de lat qua rode kaart inderdaad iets lager."

Van Egmond zag tijdens het EK alvast een goede ontwikkeling. "Ik vind dat er redelijk probleemloos is gefloten. Het viel me ook op dat de spelers zich over het algemeen keurig gedroegen, want ik heb vrijwel geen woeste, wilde overtredingen en opstootjes gezien. Dat is een positieve ontwikkeling. Het lijkt of de VAR in elk geval in de top een goede uitwerking heeft. Spelers ontsnappen niet meer aan rood als ze over de schreef gaan en dat lijken ze te beseffen."
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wat een mafketel. Dan hoeft de lat voor rood toch niet omlaag? Met de lat op dit niveau en de VAR om het goed in de gaten te houden gaat het al goed, blijkbaar.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Berghuis en Tagliafico om de drie wedstrijden rood dit seizoen. Daar ben ik wel voor. Maar verder hoeft het echt niet nog pietluttiger dan dat het al is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wat mij betreft een hele goede ontwikkeling. Ik wil voetbal zien, geen aanslagen op de benen van spelers.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Nu nog rood voor een schwalbe.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

multatuli schreef: 12 aug 2021, 09:20 Wat mij betreft een hele goede ontwikkeling. Ik wil voetbal zien, geen aanslagen op de benen van spelers.
Nee ik hoef ook geen aanslagen op benen te zien. Maar daarvoor zou nu ook al rood gegeven moeten worden. Wel ben ik benieuwd hoe de lat lager gaat en wat voor soort overtredingen dan nu rood gaan opleveren in plaats van geel. Het blijft wel een contactsport. En als ik niet van stevige, faire slidings en schouderduwen hou dan ga ik wel elke week bij FC Marlène op de tribune zitten.

Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
Cetero censeo birrum bibendum esse
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bombaman schreef: 12 aug 2021, 13:18 Nee ik hoef ook geen aanslagen op benen te zien. Maar daarvoor zou nu ook al rood gegeven moeten worden. Wel ben ik benieuwd hoe de lat lager gaat en wat voor soort overtredingen dan nu rood gaan opleveren in plaats van geel. Het blijft wel een contactsport. En als ik niet van stevige, faire slidings en schouderduwen hou dan ga ik wel elke week bij FC Marlène op de tribune zitten.

Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
Er is nog een heel groot grijs gebied tussen zaalvoetbal en veldvoetbal. Als ze nu iets strenger met smerige tackels omgaan, lijkt het nog lang niet op zaalvoetbal.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

multatuli schreef: 12 aug 2021, 16:00 Er is nog een heel groot grijs gebied tussen zaalvoetbal en veldvoetbal. Als ze nu iets strenger met smerige tackels omgaan, lijkt het nog lang niet op zaalvoetbal.
Ja, dat weet ik dat daar een heel groot grijs gebied zit. Als je het al grijs wil noemen. Maar op smerige tackles hoort nu toch ook gewoon rood te staan? Of zijn er nu ook smerige tackles waar geel voor staat?
Cetero censeo birrum bibendum esse
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bombaman schreef: 12 aug 2021, 17:05 Ja, dat weet ik dat daar een heel groot grijs gebied zit. Als je het al grijs wil noemen. Maar op smerige tackles hoort nu toch ook gewoon rood te staan? Of zijn er nu ook smerige tackles waar geel voor staat?
1 voorbeeld:
Hoeveel smerige tackles van Berghuis heb jij gezien die rood waard waren, maar waar hij geel voor kreeg?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 12 aug 2021, 18:02 1 voorbeeld:
Hoeveel smerige tackles van Berghuis heb jij gezien die rood waard waren, maar waar hij geel voor kreeg?
Tagliafico en Berghuis hebben nog voor een hoeveelheid schorsing + TBS openstaan waar ze in de P.I. Vught van opkijken.

Maar die uitspraken zijn leuk, in de praktijk wordt aan de traditionele top 3 toch nooit rood gegeven als er ook maar 1% twijfel bestaat.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

multatuli schreef: 12 aug 2021, 18:02 1 voorbeeld:
Hoeveel smerige tackles van Berghuis heb jij gezien die rood waard waren, maar waar hij geel voor kreeg?
Genoeg. Maar dan willen ze niet "de lat voor rood lager leggen". Dan willen ze gewoon consequenter de regels naleven. Maar dat kan Dickie natuurlijk niet zo uitspreken.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 12 aug 2021, 18:37 Genoeg. Maar dan willen ze niet "de lat voor rood lager leggen". Dan willen ze gewoon consequenter de regels naleven. Maar dat kan Dickie natuurlijk niet zo uitspreken.
Precies wat ik bedoel. Ik denk echter nog eerder dat Dickie bedoelt, tackels tegen 020 met rood bestraffen. Voor Dick kan die lat niet laag genoeg zijn. :evil:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 12 aug 2021, 13:18 Nee ik hoef ook geen aanslagen op benen te zien. Maar daarvoor zou nu ook al rood gegeven moeten worden. Wel ben ik benieuwd hoe de lat lager gaat en wat voor soort overtredingen dan nu rood gaan opleveren in plaats van geel.

Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
Ik ben vooral weer bang voor de diverse interpretaties van de scheidsrechters. Blom zal bij een ogenschijnlijk harde overtreding direct rood pakken (ook omdat ie dat gewoon lekker vindt) en Nijhuis wappert met zijn hand zo van “doorgaan, niet zeuren”. Juist de diverse interpretaties heb ik me de afgelopen seizoenen over verbaasd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 13 aug 2021, 08:22 Ik ben vooral weer bang voor de diverse interpretaties van de scheidsrechters. Blom zal bij een ogenschijnlijk harde overtreding direct rood pakken (ook omdat ie dat gewoon lekker vindt) en Nijhuis wappert met zijn hand zo van “doorgaan, niet zeuren”. Juist de diverse interpretaties heb ik me de afgelopen seizoenen over verbaasd.
Ik vrees dat ook. Ook van de jonge en nog niet zo ervaren scheidsrechters die de instructies van Dicky waarschijnlijk letterlijk opvatten en zeer snel naar de kaarten gaan grijpen. Zaak dus dat de spelers van AZ geen wilde tackles inzetten. Ook niet te snel shirtje trekken. Dus in de nationale competitie moet er clean gespeeld worden!

Internationaal gelden hele andere maatstaven. Daar wordt meer door de vingers gezien en niet zo snel een kaart gegeven. Dus dan gaan we lekker 'slap' spelen in Nederland met een veredeld zaalvoetbalspelletje en zijn we buiten de grenzen niet gewend dat er opeens veel harder wordt gespeeld. Allemaal omdat Dicky weer eens zijn macht wil alten gelden!

Onbegrijpelijk want Nederland kan toch ook niet zomaar bijvoorbeeld de buitenspelregel afschaffen!?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 13 aug 2021, 11:15 Ik vrees dat ook. Ook van de jonge en nog niet zo ervaren scheidsrechters die de instructies van Dicky waarschijnlijk letterlijk opvatten en zeer snel naar de kaarten gaan grijpen. Zaak dus dat de spelers van AZ geen wilde tackles inzetten. Ook niet te snel shirtje trekken. Dus in de nationale competitie moet er clean gespeeld worden!

Internationaal gelden hele andere maatstaven. Daar wordt meer door de vingers gezien en niet zo snel een kaart gegeven. Dus dan gaan we lekker 'slap' spelen in Nederland met een veredeld zaalvoetbalspelletje en zijn we buiten de grenzen niet gewend dat er opeens veel harder wordt gespeeld. Allemaal omdat Dicky weer eens zijn macht wil alten gelden!

Onbegrijpelijk want Nederland kan toch ook niet zomaar bijvoorbeeld de buitenspelregel afschaffen!?
Iets eerder en consequenter de echt gemene/gevaarlijke tackles met rood belonen is toch wel iets heel anders dan de buitenspelregel afschaffen. Ook is er een verschil tussen hard en fair spelen en gemene/gevaarlijke tackles maken. Je doet net alsof het een heel ander spelletje wordt, maar dat is dus niet zo.
Plaats reactie