Gele en rode kaarten en schorsingen

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Forza AZ schreef:Overtreding was ook wel minder zwaar van Serero. Hij raakte z'n tegenstander niet of nauwelijks.
Het is volgens mij niet de bedoeling dat er op dit forum genuanceerd gereageerd gaat worden op onze schorsingen t.o.v. van die van 020 :wink:
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Forza AZ schreef:Overtreding was ook wel minder zwaar van Serero. Hij raakte z'n tegenstander niet of nauwelijks.
Belachelijke redenatie. Deze was van achter en die van Joey niet.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Didulica? Of die IJslander die een blauwe maandag bij ons heeft gevoetbald?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

JBG die volgens mij Joey wordt genoemd. Meen ik eens tijdens een training hebben opgevangen.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Forza AZ schreef: Uiteraard worden gele kaarten die omgezet worden in rood, niet alsnog meegeteld voor de stand in gele kaarten. Anders zou een speler 2x gestraft worden voor dezelfde kaarten.
Reijnen wordt dus vanwege deze rode kaart (2e geel) geschorst voor 1 wedstrijd. In de gele kaarten stand blijft hij gewoon op 0 kaarten staan.

Alleen als een speler eerst een gele kaart krijgt in een wedstrijd en later een directe rode kaart, dan telt de gele kaart wel mee voor de gele kaarten stand.
Ik had de vraag ook meteen bij de knvb neergelegd, maar die melden dat de 2 kaarten blijven staan! 1e antwoord van knvb was niet 100% duidelijk en had vraag daarom opnieuw gesteld met dit antwoord als resultaat :(
Hartelijk dank voor uw vraag voor de KNVB.

De twee registraties die in één wedstrijd gegeven is blijven gehandhaafd (staan).

Met vriendelijke groet,
KONINKLIJKE NEDERLANDSE VOETBALBOND
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dat hebben ze of je vraag niet goed begrepen, of kennen ze hun eigen reglementen niet:
Artikel 29 - Waarschuwingen gegeven in competitiewedstrijden van de KNVB
1. a. De aanklager registreert waarschuwingen gegeven in competitiewedstrijden van de KNVB, na ontvangst van het wedstrijdformulier als genoemd in artikel 27 lid 2 van dit reglement.
b. Registratie blijft achterwege indien de aanklager is gebleken dat de scheidsrechter ter zake van een overtreding een waarschuwing heeft gegeven aan een andere speler dan degene die de desbetreffende overtreding heeft begaan.
c. Indien de scheidsrechter, overeenkomstig het bepaalde in artikel 27 lid 1 onder b van dit reglement, op het wedstrijdformulier heeft vermeld dat hij ter zake van een overtreding een waarschuwing heeft gegeven aan een andere speler dan degene die de desbetreffende overtreding heeft begaan, zal de waarschuwing alsnog worden geregistreerd op naam van de speler die de overtreding heeft begaan.
d. Als registratiedatum voor waarschuwingen gegeven in competitiewedstrijden van de KNVB geldt de datum waarop de desbetreffende wedstrijd is gespeeld.
e. Behoudens het hierna onder f. bepaalde, vervallen door de aanklager geregistreerde waarschuwingen gegeven in competitiewedstrijden van de KNVB, waarop geen uitsluiting is gevolgd, na afloop van het desbetreffende seizoen.
f. Door de aanklager geregistreerde waarschuwingen in de laatste twee competitiewedstrijden van de KNVB, waarop geen uitsluiting is gevolgd, gelden als geregistreerd in het daaropvolgende seizoen.
g. De desbetreffende speler en diens betaaldvoetbalorganisatie ontvangen van de registratie van een waarschuwing gegeven in een competitiewedstrijd van de KNVB een schriftelijke kennisgeving van de KNVB.
2. a. Behoudens het hierna in lid 3 bepaalde, heeft de registratie van een eerste, tweede, derde en vierde waarschuwing gegeven in competitiewedstrijden van de KNVB geen uitsluiting tot gevolg.
b. De registratie van een vijfde, zevende en negende waarschuwing gegeven in een competitiewedstrijd van de KNVB, heeft de uitsluiting van deelname aan de eerstvolgende competitiewedstrijd van de KNVB van het desbetreffende elftal, waarvoor hij speelgerechtigd is, tot gevolg.
c. De registratie van een tiende waarschuwing gegeven in een competitiewedstrijd van de KNVB heeft geen uitsluiting tot gevolg.
d. De registratie van de elfde waarschuwing en voorts elke volgende waarschuwing, gegeven in een competitiewedstrijd van de KNVB, heeft de uitsluiting van deelname aan de eerstvolgende competitiewedstrijd van de KNVB van het desbetreffende elftal, waarvoor hij speelgerechtigd is, tot gevolg.
3. a. Twee waarschuwingen in één competitiewedstrijd van de KNVB ten gevolge waarvan de desbetreffende speler uit het veld is gezonden, of had moeten worden gezonden, mits geregistreerd, hebben uitsluiting van deelname aan de eerstvolgende competitiewedstrijd van de KNVB van het desbetreffende elftal, waarvoor hij speelgerechtigd is, tot gevolg.
b. De hiervoor onder a. genoemde uitsluiting heeft geen gevolgen voor andere geregistreerde waarschuwingen. Reeds geregistreerde waarschuwingen blijven gehandhaafd.

4. Een uitsluiting van deelname aan de eerstvolgende competitiewedstrijd wordt:
- onverwijld schriftelijk medegedeeld aan de desbetreffende speler en diens betaaldvoetbalorganisatie;
- gepubliceerd via het door het bestuur betaald voetbal voor publicaties aangewezen medium.
5. Tegen de registratie door de aanklager van waarschuwingen gegeven in competitiewedstrijden van de KNVB of de daaruit voortvloeiende uitsluiting van deelname aan de eerstvolgende competitiewedstrijd van de KNVB is géén verweer of beroep mogelijk.
Het is een beetje vaag weergegeven, maar uit het vergedrukte maak ik op dat de uitsluiting (na 2 gele kaarten) geen gevolg heeft voor andere gele kaarten, m.a.w. dat het aantal gele kaarten dat een speler al had staan hetzelfde blijft.
Reijnen is dus geschorst voor AZ-Roda, maar de 2 gele kaarten tellen niet mee voor het aantal kaarten dat hij al had staan (dat blijft dus 0).
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Forza,
Ik had in 1e mail inderdaad die tekst toegestuurd gekregen, maar vond de tekst niet 100% duidelijk, waarop ik vroeg:
Bedankt voor uw antwoord. Toch is het mij nog niet helemaal duidelijk. U schrijft:

"Reeds geregistreerde waarschuwingen blijven gehandhaafd."

Bedoelt u daarmee dat deze 2 waarschuwingen in 1 wedstrijd blijven staan en meetellen tot men het volgende aantal heeft die automatisch tot een schorsing lijden of dat door het reeds geschorst zijn deze NIET meetellen?
Het antwoord wat ik daarop kreeg staat in mijn vorige post. Volgens mij betekent het antwoord van knvb naar mij Etienne nu 2 kaarten heeft en houdt, hoop maar dat jij gelijk hebt, maar ja we weten hoe AZ en de knvb tov elkaar zijn :?
Zou ook nog kunnen dat degene die mijn vraag beantwoordt heeft hem niet goed begrepen heeft.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Blijkbaar hebben ze je dan verkeerd begrepen. Het is namelijk altijd zo geweest dat 2 gele kaarten in 1 wedstrijd niet meetellen voor het totale aantal gele kaarten in een seizoen.
En dat is ook logisch, anders zou een speler voor dezelfde kaarten 2x gestraft worden.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik heb nog even naar vorig seizoen gekeken met Moisander als voorbeeld. De reglementen zijn exact hetzelfde.
Moisander kreeg vorig seizoen in de competitie 7 gele kaarten en 2 rode (waarvan 1x door 2 gele kaarten):

De nummers zijn de speelrondes
1.PSV thuis: rood (2x geel) --> geschorst voor 2.Twente uit
9.ajax uit: geel
13.Utrecht thuis: geel
15.Excelsior uit: geel
19.Roda uit: geel
22.Utrecht uit: rood (direct rood) --> geschorst voor 23.Heerenveen-thuis
25.Graafschap uit: geel --> geschorst voor 26.NAC thuis
28.Vitesse uit: geel
31.VVV thuis: geel --> geschorst voor 32.Feyenoord uit

Zouden de 2 gele kaarten in speelronde 1 zijn blijven staan, dan had Moisander geschorst moeten zijn na z'n gele kaart in speelronde 15. Dat was niet het geval. Hij werd pas geschorst na z'n gele kaart in speelronde 25 (tussendoor was hij geschorst voor speelronde 23, maar dat kwam door een directe rode kaart).
Tabe
Supporter
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 nov 2007, 11:34
Locatie: Harkema (Friesland)

@Forza AZ: Geweldige research! Je moet journalist worden :D
Een mooi stadion, verstandig beleid, een goeie jeugdopleiding, uitstekende scouting en een aanvallende speelstijl. Daarom hou ik van AZ :)
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Belachelijke redenatie. Deze was van achter en die van Joey niet.
Precies ons idee, maar dat mag je niet zeggen he, dan lijd je weer aan het Calimero syndroom. Maar apart is het weer wel.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16 september: AZ-Roda JC

geen kaarten
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23 september: NAC Breda-AZ

geen kaarten
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

27 september: AZ-SC Veendam

geen kaarten
secudre
Seizoenkaarthouder
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 dec 2006, 20:35
Locatie: Zaanstreek

Gaat lekker zo, geen gele kaart in 3 wedstrijden, geen schorsing voorlopig. Kan Mark van Bommel wel 's een voorbeeld aan nemen.
Cupfighters!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

30 september: AZ-RKC Waalwijk

gele kaart: Viergever (1e)
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

7 oktober: FC Twente-AZ

gele kaart: Gorter (2e)
rode kaarten: Maher (1e) --> geschorst voor AZ-NEC (20 okt), Altidore (1e) --> geschorst voor AZ-NEC (20 okt)
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

20 oktober: AZ-NEC

gele kaart: Berghuis (2e)
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

28 oktober: Vitesse-AZ

gele kaarten: Elm (1e), Viergever (2e)
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

1 november: Sneek Wit Zwart-AZ

geen kaarten
Plaats reactie