De teammanager / Ari Menmi

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ook niet voor trainers, voor zover ik weet. Daarvoor geldt gewoon arbeidsrecht.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik denk toch dat het vooral van het afgesloten contract afhangt. Zo lang dat volgens Europese regels is van vrij verkeer van mensen en goederen (of zoiets) kan alles, lijkt me.
_________________
"I don't know that!"
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Marleen Molenaar. Inclusief toegang tot de kleedkamer.
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Izwid schreef:Marleen Molenaar. Inclusief toegang tot de kleedkamer.
Haar kleedkamer?
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

RTV NH:
Vonk straks op de fiets naar Heerenveen
10 nov 2013 19:44 |
ALKMAAR Hans Vonk, nu nog teammanager bij AZ, hoopt per 1 december aan de slag te gaan als technisch manager bij Sportclub Heerenveen. De oud-doelman van ajax en Heerenveen is zelf al rond met de Friezen. Het wachten is alleen nog op de benodigde handtekeningen.
Vonk wordt lid van het dagelijks bestuur en krijgt de portefeuille technische zaken. De organisatie van Heerenveen krijgt het model van een Amerikaanse sportploeg waarbij de bestuurders op basis van gelijkwaardigheid werken.

AZ geeft Vonk alle medewerking om de overstap naar zijn woonplaats te maken. Vonk: "Straks kan ik weer op de fiets naar mijn werk, met het broodtrommeltje achterop". De geboren Zuid-Afrikaan stond ruim acht jaar onder de lat bij Heerenveen en voelt zich zeer betrokken bij de club.

Wie de opvolger van Vonk in Alkmaar gaat worden, is nog niet bekend.
Laat maar gaan die Zuid-afro Fries. Nu een echte AZ'er. PW vind ik wel een echte.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef:Laat maar gaan die Zuid-afro Fries. Nu een echte AZ'er. PW vind ik wel een echte.
:? Kom op zeg, schrijf zijn naam dan wel even helemaal op.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Piet Wokke.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

MO7 schreef:Ook niet voor trainers, voor zover ik weet. Daarvoor geldt gewoon arbeidsrecht.
Van Gaal had in zijn contract laten zetten dat hij weg mocht voor bepaalde landen. Dan moet er dus sprake zijn van een soort transferrecht, ik hoef niet bij mijn baas vast te leggen voor welke andere bedrijven ik hem mag verlaten. Als ik weg wil, kan dat vrij simpel onder de Nederlandse wet. Bij trainers niet schijnbaar.

Ik neem aan (maar weet dit dus niet zeker) dat het te maken heeft met regels van de knvb/Uefa/FIFA. Iedereen die je verplicht op het formulier moet zetten (speler, trainer) hoort bij jou club volgens die bond. Wil hij naar een andere club, dan moet zijn oude club hem eerst vrijgeven. Dat doet zo'n club pas als ze voldoende gecompenseerd zijn.
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Per direct weg bij AZ. Bron Jeroen Elshoff via Twitter. Nog geen officiële link met Heerenveen.

Totaal geen uitstraling die man, tijd voor een echte AZ ter.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

Plien schreef:Per direct weg bij AZ. Bron Jeroen Elshoff via Twitter. Nog geen officiële link met Heerenveen.

Totaal geen uitstraling die man, tijd voor een echte AZ ter.
helemaal mee eens!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Plien schreef:Per direct weg bij AZ. Bron Jeroen Elshoff via Twitter. Nog geen officiële link met Heerenveen.

Totaal geen uitstraling die man, tijd voor een echte AZ ter.
Ik kan er niet mee zitten dat hij weg is. Wat die had te zoeken bij AZ is mij een raadsel. Ook hier weer dankzij de invoed van Verbeek denk ik. Nu inderdaad tijd voor een echte AZ'er. Peter Wijker mag het van mij worden.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wat een geleuter allemaal. Die man heeft gewoon zijn werk goed gedaan. Liever een clubman, prima, maar iemand die gewoon functioneert is een primaire eis.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Waarom moet een teammanager uitstraling hebben? Hij moet gewoon zorgen dat de hotels zijn geboekt, de materialen in orde zijn, de huisvesting van de spelers ok is etc. Zijn uitstraling zal mij verder een zorg zijn.

Dat zijn aanstelling een beetje dubieus was, en een hoog "vriendjes" gehalte had daar ben ik het mee eens. Maar om nu te doen alsof hij slecht werk heeft geleverd gaat mij wat ver.
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

ForzAZ schreef:
Ik kan er niet mee zitten dat hij weg is. Wat die had te zoeken bij AZ is mij een raadsel. Ook hier weer dankzij de invoed van Verbeek denk ik. Nu inderdaad tijd voor een echte AZ'er. Peter Wijker mag het van mij worden.
Ik heb nog steeds de stille hoop dat Peter Wijker ooit Steward gaat opvolgen als technisch directeur. Ik denk dat voor deze functie iemand nodig is met een AZ hart, kennis van zaken maar ook het vermogen om altijd ontspannen richting de spelers te reageren. misschien iets voor Barry Opdam? Jose Fortes? Verder in het verleden zoekend, Mark Snijders? Marco Ruitenbeek? Edwin Vork?
Waar is nou die hel van Alkmaar??? :?

Wannabe Kees Vooijs look-a-like 8)
Last Scout

Vraag me nog meer af hoe ze bij de Heerenveen supporters hier tegenaan kijken.

Hans Vonk, de hotelboeker van AZ nu hun TD.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

HHW Schilderswijk schreef: Ik heb nog steeds de stille hoop dat Peter Wijker ooit Steward gaat opvolgen als technisch directeur. Ik denk dat voor deze functie iemand nodig is met een AZ hart, kennis van zaken maar ook het vermogen om altijd ontspannen richting de spelers te reageren. misschien iets voor Barry Opdam? Jose Fortes? Verder in het verleden zoekend, Mark Snijders? Marco Ruitenbeek? Edwin Vork?
En wat voor fantastisch hebben die dan gepresteerd om TD te mogen worden?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

kuifje schreef: En wat voor fantastisch hebben die dan gepresteerd om TD te mogen worden?
Dat ze lang bij AZ gespeeld hebben.. meer ook niet eigenlijk :lol:
Voor een TD functie is een Van Galen of Fortes sowieso niet serieus te nemen (imago) maar goed, Buskermolen of Wijker zijn ook niet echt het 'type' TD, maar dat is een kwestie van (mijn) gevoel..

Hoe dan ook, bovenstaande zie ik persoonlijk niet als een optie voor zowel TD als team manager, het verbaasd mij nog steeds dat Hans Vonk het überhaupt ooit is geworden. Waarom zou een ex-speler zo een type 'baan' nemen voor een aannemelijk lager salaris... maar goed, het pakt uiteindelijk goed voor hem uit :roll:
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

kuifje schreef:
En wat voor fantastisch hebben die dan gepresteerd om TD te mogen worden?
Peter Wijker is slechts 1 naam. Maar wat had Marcel Brandts gepresteerd toen hij bij RKC begon? v. geel bij Willem2? Heeft Hans Nijland veel gepresteerd? Wim Jonk had alleen Volendam gedaan en niet veel gepresteerd. Zijn opvolger Peter Wijker dwong wel promotie naar de eredivisie in 2008 af.

De andere namen die ik noemde waren voor de functie teammanager/elftal begeleider.
Waar is nou die hel van Alkmaar??? :?

Wannabe Kees Vooijs look-a-like 8)
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Over een uur wordt de nieuwe teammanager gepresenteerd zag ik net via een twitter bericht.

<blockquote class="twitter-tweet" lang= ... ></script>

Op de foto zie ik een strak in het pak zittende man (geen hoofd zichtbaar). Ik gok op Barry Opdam of zal het toch Peter Wijker zijn?
MaartenW
Moderatort
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 nov 2004, 19:09
Locatie: 0251

Teun de Nooijer (ex hockeyer) is het geworden.
Johan Derksen twijfelt aan geldigheid doelpunt AZ - ajax, ik heb altijd mijn twijfels gehad over die plaksnor...!
Plaats reactie