De teammanager / Ari Menmi

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
moi78
Steward
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2005, 16:22
Locatie: Heiloo, X1

De vorige keer wilde Peter Wijker deze functie ook. Dit lijkt mij een uitstekende keuze! #modelprof
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Lijkt me nog steeds een goede keuze. Kent de club, weet hoe het werkt, heeft een goede instelling en lijkt me niet dermate ambitieus dat hij met een jaar weer weg zou zijn.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De teammanager staat dicht op het team. Het lijkt mij dat Eenhoorn die functie belangrijk vindt. Een sleutelfunctie in zijn benadering (denk ik). Namedropping en lobby. Je moet niet vergeten dat AZ de Uefa cup wil winnen. MO7 heeft wel een punt maar ik denk dat een beoogd teammanager indringend in gesprekken moet kunnen zijn. Iets overtuigend en zwaarwegend over kunnen brengen. Daar zou ik op beoordelen. Niet op AZ affiniteit. Wat wil AZ bereiken. Wat is de rol van deze funktie in dat streven. Wat verwacht je te kunnen bereiken via deze rol. Wat zijn specifieke belangrijke aspecten en welke specifieke vaardigheden zijn daarvoor vereist. Misschien wil Eenhoorn vooral een scherpe en goede observator. Of een groepsanalist. Of gewoon een volwassene tussen de kleuters.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Ton boot?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

De functie van teammanager wordt veel te hoog ingeschat. Zowel door AZ als op dit forum. Een teammanager moet erop toezien dat de bus en de maaltijden op tijd arriveren. En dat de gele kaartenadministratie op orde is. Meer is het niet. Daarvoor moet je geen jonge mannen met ambities inhuren. Dat gaat niet goed. Een vaderfiguur als Piet Hartland, zoiets heb je nodig.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Daar denk ik toch anders over. Je kunt het in ieder geval niet even er bij doen. Niet voor niets dat Teun de Nooijer opmerkt te weinig tijd voor andere zaken over te houden. Het is kennelijk meer werk dan je zou denken. Ook Eenhoorn heeft al een keer zoiets opgemerkt over zijn eigen funktie. Er wordt veel te simplistisch nagedacht over sommige zaken. In een rustige periode worden 2 belangrijke posities vrij/vacant gemeld. Dat is geen toeval.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik geniet enorm van het nadenken over Ton Boot in die rol. Maar ook van anderen. Daarom valt Wijker direkt af. Er is veel meer nodig dan wat vriend denkt om te bereiken wat Eenhoorn wil. Schitterende suggestie.. Ton Boot. Geweldige vent vind ik dat.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Ik bracht Ton Boot in omdat ik zelf uit de basketball wereld kom, daar Ton Boot van nabij heb meegemaakt, hij topsport is en leeft en hij ook AZ kent.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07


Link: http://www.youtube.com/watch?v=vdtEw_4byPg

"Ik zie zelfs junioren van tien een flex offense doen. Terwijl we nog niet eens goed kunnen vangen. Belachelijk."

Ik zie spelers silly schijnbewegingen maken. Terwijl we nog niet eens een bal kunnen passen. Belachelijk.

Ja, ik geniet van de reality approach van Ton Boot. Direct, eerlijk en harde communicatie. Recht voor de bakkes. Maar daar heb je uiteindelijk het meest aan als speler. Halfzachte woordjes omgeven met duizenden excuses en slappe praatjes, daar heb je niks aan. Dat is dus een aspect wat mij in Ton Boot enorm aanspreekt.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik ben niet zo thuis in het basketball en dus was het eerste wat ik deed "Flex offense" googlen. Had je ook moeten doen Jack, dan zou je de vergelijking met schijnbewegingen maken ook vreemd vinden.

EDIT: Ik ben het eens met vriend, hoewel hij het misschien ietwat te simplistisch neerzet, maar Ton Boot als teammanager vanwege zijn visie op sport is belachelijk, echt super overgekwalificeerd "sportief" gezien dan. Een echte clubman met de benodigde kwaliteiten zou perfect zijn en dus geen supporter, louter omdat het een suporter is of een ex-coach of sporter louter omdat ze zo goed waren tijdens hun sportieve carriere. Een uithangbord zijn is geen pre, maar iemand met de potentie om in die functie een uithangbord te worden, dáár moet AZ naar zoeken.
...... and that's what we mean by honey \:D/
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Jack schreef:Daar denk ik toch anders over. Je kunt het in ieder geval niet even er bij doen. Niet voor niets dat Teun de Nooijer opmerkt te weinig tijd voor andere zaken over te houden. Het is kennelijk meer werk dan je zou denken. Ook Eenhoorn heeft al een keer zoiets opgemerkt over zijn eigen funktie. Er wordt veel te simplistisch nagedacht over sommige zaken. In een rustige periode worden 2 belangrijke posities vrij/vacant gemeld. Dat is geen toeval.
AZ maakt die functie dus echt te groot. De Nooijer moest ook nog eens met de spelers praten. Wat een onzin. Je hebt de technische staf en de medische staf al om mee te praten. Het is een voetbalclub, geen praathuis.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Of misschien maak jij het iets te klein. De functie van teammanager is meer dan alleen maar de hotels boeken en zorgen dat iedereen de schoenen in de juiste maat krijgt. Je moet er wel degelijk kwaliteiten voor hebben. Het is geen functie de iedereen makkelijk kan vervullen.
Gebruikersavatar
'81
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:36

Frank Zaal nieuwe teammanager. Wtf is Frank Zaal ?
Landskampioen '81 , '09
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

'81 schreef:Frank Zaal nieuwe teammanager. Wtf is Frank Zaal ?
Zoek maar op Google en kijk maar wat je bovenaan vindt:
http://www.AZ.nl/afasstadion/evenementen/vergadering" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol: :lol:
(sorry, deze was te makkelijk om te laten liggen)
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

hm. Hij is betrokken bij de selectie van Curacao. Patrick Kluivert probeert met Curacao om kwalificatie voor het WK te bereiken. Die selectie wordt voortdurend beter. Dat vind ik wel opvallend.

Een belangrijke positie bij AZ.

LinkedIn info:
Background
Verantwoordelijk voor diverse accounts binnen Players United waaronder ING, PWC, Heineken International, Telegraaf en de Vereniging van Ex-Internationals KNVB.

Het coördineren en uitvoeren van zeer diverse Events binnen de voetbalbranche.

Enthousiast, positief, hands on mentaliteit, punctueel, teamplayer en sportliefhebber...

Top Skills
24 Sports Marketing
14 Sports Management
10 Event Management
8 Sports
7 Sponsorship
5 Soccer
3 Account Management
2 Teamwork
2 Hospitality
2 Event Planning
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

frank zaal - europa league 2013b.jpg
frank zaal - europa league 2013b.jpg (43.55 KiB) 4545 keer bekeken
Hij was al een keer dicht bij de Europa League finale.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik ben benieuwd wie het volgend jaar wordt!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De twitters van Frank zijn afgeschermd. Toch wel raar met een medium dat sociaal heet. Op LinkedIn (https://nl.linkedin.com/pub/frank-zaal/10/252/9a2" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;) volgt hij toch wel dubieuze bedrijven.... #-o

Afbeelding
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Allemaal zakkenvullers, die teammanagers. Een teammanager moet een man zijn met een clubhart, een man die alles weet van de club en op tijd conflicten signaleert. Hij moet op verjaardagsvisite gaan bij de spelers, in Alkmaar wonen en minimaal al twintig jaar een seizoenkaart hebben.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Frank Zaal is vanaf komend seizoen teammanager van AZ. Hij is de opvolger van Teun de Nooijer, die na een jaar alweer afzwaaide in Alkmaar om meer tijd aan het hockey te besteden. Zaal is afkomstig van sportmarketingbureau Players United en gaat aan de slag in een Piet Hartland-rol als manusje-van-alles die vooral praktische zaken regelt.

Marijn Beuker schuift vanuit de jeugd door naar het eerste elftal om te doen waar De Nooijer nauwelijks aan toe is gekomen: spelers begeleiden. Als zogenoemd ‘hoofd prestatie en ontwikkeling’ houdt hij zich bezig met de individuele prestaties van spelers op korte én lange termijn.
Vijf teammanagers in vier jaar
Nadat Piet Hartland in de zomer van 2011 als teammanager stopte na liefst 35 jaar trouwe dienst volgen de teammanagers elkaar in Alkmaar nog sneller op dan de spelers. Opvolger Karel Bouwens hield het na een jaar alweer voor gezien. Hans Vonk nam het in 2012 van hem over, maar was ook na anderhalf jaar alweer verdwenen. Daarna bleef ook De Nooijer maar nauwelijks een jaar in Alkmaar.
Ik merk dat ik volledig anders aankijk tegen deze personele wijzigingen dan de meesten op het forum.

Ten eerste vind ik de aanstelling van de teammanager niet onbelangrijk maar juist van het grootste belang. Met de mensen creéer je een klimaat. Daar waar van de spelers een topsportmentaliteit in een topsportklimaat wordt gevraagd, daar blijft de interne organisatie vaak achter. Zij doen routinematig werk en zijn op de achtergrond bezig. In de luwte. Hun prestaties moet je los zien van de prestaties van het eerste. Zo is de gedachte. Maar dat is volgens mij niet zo. Het klimaat wordt bepaald door iedereen die aktief is bij de organisatie.

De teammanager is niet een manusje van alles. Hij is iemand die dicht op de spelers staat en die vaak direct communiceert met de mannen. Teun de Nooijer was een op en top professional waar bepaalde communicatieve zaken werden belegd. Hij gaat niet terug naar het hockey, maar hij wil meer tijd besteden aan zijn eigen Academy. De taken van een teammanager zijn kennelijk veeleisend en vragen nogal wat tijd. Dat wordt hier op het forum schromelijk onderschat naar mijn gevoel. Net als het belang van bepaalde 'gesprekken' van de teammanager met de spelers.

Verder, en dat vind ik goed aan het artikel van NAKZ, wordt er over het hoofd "prestatie en ontwikkeling" Marijn Beuker gesproken. Hij wordt "anders" ingezet door AZ en dat vind ik logisch. Naar mijn mening rotzooide hij maar wat aan en krijgt hij nu een kans om serieus een verschil te gaan maken. Dat zal hij waarschijnlijk verkloten en dan is hij de volgende die eruit ligt. Zo schat ik dat in. Hij parasiteerde op de omvang van de jeugdopleiding. Maar goed, dat is mijn persoonlijke inschatting.

AZ maakt d it, wijziging functieinhoud hoofd prestatie en ontwikkeling, niet bekend via de AZ site. Dat vind ik opvallend. NAKZ heeft af en toe overleg binnen AZ en vangt daardoor dingen op. Het gebeuren rond Beuker zie ik als een bevestiging dat AZ geen onzin tolereert en mensen serieus aan het werk wil zien om met zijn allen wat te bereiken.

Er is een topsportklimaat binnen AZ aan het ontstaan. Het kan niet anders dan dat het eerste van AZ daardoor verder professionaliseert.
Verder wordt in het artikel gewezen op het hoge verloop van de teammanagers en met weemoed gerefereerd aan de Piet Hartland periode. Dat zie ik als onzinnige sentimenten.
Glory Hunter
Plaats reactie