De teammanager / Ari Menmi

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

#-o
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Prima toch? Weliswaar geen oud-speler, maar heeft wel een topsportverleden, is intelligent, communicatief sterk, uit de regio, en volgens mij heeft zijn vader een seizoenkaart, dus hij zal wel uit een AZ-familie komen.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Van die Sparta-tweeling toch? Gerard en Teun de Nooijer? :wink:
...-
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ik word hier echt een beetje verdrietig van.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Dit is een geweldige keus van AZ !!

NR.14 :D
Bijlagen
Teun.jpg
Teun.jpg (12.28 KiB) 5414 keer bekeken
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Toch geen oud AZ'er. Verrassend.

Maar wel een persoon die weet wat van een topsporter -in mentaal opzicht- gevraagd wordt. Man uit de regio en spreekt dezelfde taal. Ik kan er mee leven.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Hij is gewend om stokslagen te geven. Prima toch ? Iemand moet het doen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef:Ik word hier echt een beetje verdrietig van.

Waarom Antti -liever- Opdam?? :lol:
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Leuk, ik ken hem al als kleine jongen en zat geloof ik samen met zijn oudere broer op de kleuterschool en ik ken zijn ouders ook. Terwijl wij aan het voetballen waren was hij als kleine jongen met een hockeystick tegen een muurtje bezig :-)
Toen zeiden ze al dat hij het goed kon, maar dat hij zo'n legendarische sporter zou worden.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout

"I guess"

das alles wat ik er op kan zeggen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: Waarom Antti -liever- Opdam?? :lol:
Hockeylegende Teun de Nooijer (37) nieuwe teammanager AZ. Lees meer: http://bit.ly/KgACC7 ‪#‎professionalisering‬ ‪#‎topsport‬ ‪#‎Egmonder

Die hashtags ook. Degene die dit geschreven heeft verdient wat stokslagen.

Maar zullen we nu gewoon weer even normaal gaan doen? Ik lees dat Teun de Nooijer "dezelfde taal spreekt." Hij heeft, verdomme, jarenlang hockey gespeeld. Hockey. Hockey verhoudt zich tot voetbal als broodjes gezond tot broodjes bal. Als bezweet in een studentenkroeg brallen tot kannen bier lurken in een kantine. Als bankier tot timmerman. Als haar in de scheiding tot een lichaam vol tatoeages.

In mijn vriendenkring begeven zich geen hockeyers. En daar is een reden voor.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Hij is niet zomaar een oud hockey'er:
De Teun de Nooijer Academy helpt mensen, teams en organisaties om het allerbeste uit zichzelf te halen. Wij combineren onze jarenlange ervaring uit de internationale topsport en het bedrijfsleven.

Door deze unieke combinatie inspireren we, motiveren we en geven we mensen, teams en bedrijven tools in handen die ze in de dagelijkse praktijk kunnen gebruiken om tot betere resultaten te komen.
zie verder http://www.teundenooijeracademy.com/" o ... rn false;

Ik snap het doel van AZ met Teun.

Gelukkig niet weer iemand met Friese roots!
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Is deze functie dan niet ietwat te min voor hem?
Allemaal leuk en aardig die topsportervaring e.d., maar volgens mij is een teammanager niet meer dan iemand die b.v. het vliegtuig en zo regelt als er een europese uitwedstrijd gespeeld wordt?
...-
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dat heet ontwikkeling, Kees.
De Nooijer nieuwe teammanager AZ

Gepubliceerd op 14 januari 2014 , 12:57
ALKMAAR- AZ heeft dinsdag Teun de Nooijer (37) als nieuwe teammanager vastgelegd. De Egmondse hockeylegende is de opvolger van Hans Vonk, die onlangs vertrok uit Alkmaar. De Nooijer beëindigde vorig jaar - na een recordaantal van 453 interlands - zijn imposante hockeyloopbaan.

In de persoon van De Nooijer heeft AZ de gewenste kandidaat gevonden voor de baan van teammanager, aldus Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart: “De rol van een teammanager is de afgelopen jaren steeds omvangrijker geworden. AZ is een club waar jonge talenten zich kunnen ontwikkelen op zowel technisch als mentaal gebied. Teun gaat als teammanager vooral een belangrijke rol spelen bij de mentale ontwikkeling van onze spelers. Met welke druk krijgen spelers te maken in de top? Hoe kunnen zij omgaan met voor- en tegenspoed? Met zijn enorme bagage als topsporter is hij de ideale persoon om hen op weg te helpen.”

De Nooijer: ‘Geweldige uitdaging’
“Ik vind het een geweldige uitdaging om bij een professionele sportorganisatie als AZ aan de slag te gaan”, reageert De Nooijer, die per 1 maart in dienst treedt bij de Alkmaarders. “Van jongs af aan ben ik een enorme liefhebber van balsporten. Als kind hockeyde, tenniste en voetbalde ik vaak op straat.”

De Nooijer: “Ik ben opgegroeid in Egmond en heb in Alkmaar en Bergen op school gezeten. De regio van AZ is dus heel bekend voor me. Bovendien sluit de rol als teammanager goed aan bij mijn topsportervaring en mijn werk voor de TDNA. De kans bij AZ gaf me gewoon meteen een goed gevoel.”

Hockeyloopbaan
De Nooijer beëindigde in 2013 zijn hockeyloopbaan. In zijn carrière won hij een karrevracht aan prijzen. Met Oranje behaalde hij twee gouden en twee zilveren medailles tijdens de Olympische Spelen, werd hij wereldkampioen en pakte hij zes keer de Champions Trophy. Ook op persoonlijk vlak viel De Nooijer meermaals in de prijzen. Zo werd hij in 2003, 2005 en 2006 verkozen tot beste hockeyer ter wereld.

Vanwege zijn virtuoze spel en zijn rugnummer 14 werd De Nooijer vaak betiteld als ‘de hockeyende Johan Cruijff’. Zijn meest recente prijs dateert uit december 2013. Toen ontving hij tijdens het Sportgala de Fanny Blankers-Koen Award, vanwege zijn grote betekenis voor de Nederlandse topsport.
AZ.nl
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kees Vooijs schreef:Is deze functie dan niet ietwat te min voor hem?
Allemaal leuk en aardig die topsportervaring e.d., maar volgens mij is een teammanager niet meer dan iemand die b.v. het vliegtuig en zo regelt als er een europese uitwedstrijd gespeeld wordt?
Zie mijn voorgaande post. Hij gaat (jonge) AZ-spelers in mentaal opzicht begeleiden. Oftewel hij zet zich met zijn professionele loopbaan -naast zijn andere taken als teammanager- bij AZ in.

Juist daar hebben wij bij AZ nog stappen in te maken en vind ik het daarom (voorlopig) een goede keuze. Hoe de wisselwerking met de spelers straks in de praktijk uitvalt ios natuurlijk nog af te wachten.

Teun is de nieuwe 'Ted Troost'! Veel oud AZ-spelers zeggen dat zij veel baat bij hem hebben gehad om in het harde topsportklimaat te kunnen presteren op topniveau.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Was Ted Troost ook een topsporter?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ikkyu-San
Supporter
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 okt 2013, 13:14
Locatie: Pn'Cras

Nou boeit het me niet zo ontzettend veel wie de teammanager is, maar we hebben nu ex-volleyballers, ex-tennissers (ok, is weer weg) en ex-hockeyers rondrennen. Wordt de nieuwe slogan soms "AZ- met voetbal heeft het alleen in de verte iets te maken" :?: :?
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kilkenny schreef:Was Ted Troost ook een topsporter?
Nee, een oud voetballer. En sauna-eigenaar. Ofwel; precies het slag volk waar voetballers zich mee kunnen identificeren. Beetje slap ouwe hoeren. Kneepje hier. Bakkie koffie daar.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bolmi schreef:De nieuwe man als teammanager daar zit een AZ hart in!

Bron 1e hand vd aankomend manager :-)
Was dit ook de man die Bolmi op 22 oktober j.l. bedoelde?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef:Was Ted Troost ook een topsporter?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ted_Troost
Plaats reactie