Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Léé vd Béé
Seizoenkaarthouder
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 dec 2004, 18:52
Locatie: Schagen

AZ 4 Life schreef:[..]


Heb ik inderdaad ook al genoemd een paar maanden geleden, zeker nu hij transfervrij is lijkt het me een interessante optie. Ik vraag me echter af hoe het mogelijk is dat Sparta is gedegradeerd met zoveel talenten. Ik bedoel 4 van die gasten staan in de belangstelling van ons of FC Twente. Dan heb je ook nog eens jongens als Adeleye en Poepon. Wat is er mis met die gasten?

Aadje afkoopsom heeft de boel daar in korte tijd volledig naar de klote geholpen. Ongeloolijk eigenlijk. Al moeten we ons ook afvragen of al die zogenaamde talenten wel talenten zijn, ik heb werkelijk geen knappe actie gezien in de 2 wedstrijden tegen Excelsior. Op zich is dat dan wel weer een knappe pretatie....
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Léé vd Béé schreef:[..]



Aadje afkoopsom heeft de boel daar in korte tijd volledig naar de klote geholpen. Ongeloolijk eigenlijk. Al moeten we ons ook afvragen of al die zogenaamde talenten wel talenten zijn, ik heb werkelijk geen knappe actie gezien in de 2 wedstrijden tegen Excelsior. Op zich is dat dan wel weer een knappe pretatie....
Klopt Aad heeft angst gezaaid in een team dat geen zelfvertrouwen had, zie de wissels na 20 minuten. Jongens stonden als salcido's(in de tijd van stevens bij psv) in het veld. Ik vind het jammer dat een traditieclub als Sparta nu afzakt voor zo'n klote club als excelsior, maar aan de andere kant komt de degeradatie van Sparta voor AZ op een goed moment.

Aad bedankt zowel letterlijk als sarcastisch
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Az564 schreef:[..]


Klopt Aad heeft angst gezaaid in een team dat geen zelfvertrouwen had, zie de wissels na 20 minuten. Jongens stonden als salcido's(in de tijd van stevens bij psv) in het veld. Ik vind het jammer dat een traditieclub als Sparta nu afzakt voor zo'n klote club als excelsior, maar aan de andere kant komt de degeradatie van Sparta voor AZ op een goed moment.

Aad bedankt zowel letterlijk als sarcastisch
En dat voor 100.000 euro voor 4 wedstrijden.... volgens het AD had hij ook in zijn contract staan dat hij een bonus van 100.000 euro kreeg als Sparta behouden kon worden voor de Eredivisie. Aadje zal zich nog wel eens achter zijn oren krabben.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
halve tamme
Teletext-supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2008, 13:55
Locatie: Bergen

Az564 schreef:[..]


Kieftenbeld las ik ergens, is nu al een dragende speler voor Go Ahead. Hij wordt gezien als een jongen die de stap aan moeten kunnen zoals baby de Jew ook deed. Daarnaast is hij een Linkermiddenvelder en moet je hem zien als een type Schaars.
Dus een type Schaars.
Mijn dank is groot
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

PSV gaat niet verder met Andre Ooijer. Lijkt mij ideale aanwinst in onze piepjonge selectie!
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

oboema schreef:PSV gaat niet verder met Andre Ooijer. Lijkt mij ideale aanwinst in onze piepjonge selectie!
Meen je dat nou serieus? Ooijer heeft de laatste maanden veel fouten gemaakt en de PSV supporter is er niet rouwig om dat hij vertrekt.

Bron; familie :wink:
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Natuurlijk meen ik dat serieus. Elke voetballer die weinig vertrouwen krijgt en op een andere positie komt te spelen (rechtsback onder Rutten) maakt fouten.

Los van zijn laatste jaar bij PSV zijn er ook genoeg argumenten om hem te halen. Hij laat van Marwijk elke keer weer zien dat hij het oranje niveau zowel tijdens trainingen als wedstrijden prima aankan. En ik kan je zeggen dat dat vele malen hoger is als het AZ niveau. Verder is een Ooijer die vertrouwen krijgt een echte leider en mentor voor de jonge binkies van AZ. Hij is transfervrij van de zomer, en AZ wilde hem vanuit Engeland toentertijd als halen......
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

oboema schreef:Natuurlijk meen ik dat serieus. Elke voetballer die weinig vertrouwen krijgt en op een andere positie komt te spelen (rechtsback onder Rutten) maakt fouten.

Los van zijn laatste jaar bij PSV zijn er ook genoeg argumenten om hem te halen. Hij laat van Marwijk elke keer weer zien dat hij het oranje niveau zowel tijdens trainingen als wedstrijden prima aankan. En ik kan je zeggen dat dat vele malen hoger is als het AZ niveau. Verder is een Ooijer die vertrouwen krijgt een echte leider en mentor voor de jonge binkies van AZ. Hij is transfervrij van de zomer, en AZ wilde hem vanuit Engeland toentertijd als halen......
Nooit en te nimmer halen. Je voert dezelfde soort argumentatie aan waarom Feyenoord Hofland, De Cler en die andere zogenaamd ervaren jongens heeft gehaald. Ervaring is leuk, maar als zo'n knaap het voetballend niet meer kan brengen dan heb je er niets meer aan. Dan wordt het contraproductief. En vertrouw mij, Ooijer kan het voetballend niet meer brengen. Over the hill.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:[..]


Nooit en te nimmer halen. Je voert dezelfde soort argumentatie aan waarom Feyenoord Hofland, De Cler en die andere zogenaamd ervaren jongens heeft gehaald. Ervaring is leuk, maar als zo'n knaap het voetballend niet meer kan brengen dan heb je er niets meer aan. Dan wordt het contraproductief. En vertrouw mij, Ooijer kan het voetballend niet meer brengen. Over the hill.
Onzin, zijn wk selectie zegt voldoende. Of wil je beweren dat van Marwijk (met assistenten Cocu en F. de Boer) een koekenbakker is?
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Volgens mij moeten er nog mensen afvallen voor het wk, Ooijer zou er ook zomaar bij kunnen zitten.
Marty
Supporter
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 jun 2007, 19:07
Locatie: Zwaag

oboema schreef:[..]


Onzin, zijn wk selectie zegt voldoende. Of wil je beweren dat van Marwijk (met assistenten Cocu en F. de Boer) een koekenbakker is?
Nederland heeft gewoon weinig fatsoenlijke verdedigers. Daarom mag meneer 'ervaring' ook weer opdraven. Buiten het veld is het misschien een goede, maar in het veld staat hij al het hele jaar te schutteren en brengt hij het zelfs niet meer tegen spitsen van kleine clubs. Jongens als Mathijsen, van Bommel, van Persie, Schneijder en Robben spelen al jaren in grote competities op hoog niveau. Ik neem aan dat die de benodigde ervaring onderhand ook wel hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

oboema schreef:[..]


Onzin, zijn wk selectie zegt voldoende. Of wil je beweren dat van Marwijk (met assistenten Cocu en F. de Boer) een koekenbakker is?
Van Marwijk is een zeer behoudende trainer en kan daarom nog wel eens voor Ooijer kiezen. Maar die man moet gewoon lekker afscheid nemen na het WK, net als Van Bronckhorst.

Gaat het ook niet kunnen boteren met Verbeek, trouwens. Zie ook situatie Feyenoord. Tenzij Verbeek ook wat geleerd heeft.
_________________
"I don't know that!"
AZalkmaarforlife
Seizoenkaarthouder
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:30
Locatie: Alkmaar

oboema schreef:[..]


Onzin, zijn wk selectie zegt voldoende. Of wil je beweren dat van Marwijk (met assistenten Cocu en F. de Boer) een koekenbakker is?
Heb jij zijn concurrenten wel gezien? oa Vlaar, dan is het wel logisch. Mathijsen is de beste verdediger terwijl hij toch niet echt beter is geworden dan hij bij ons al was, zegt ook genoeg over de verdediging..
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

meningsverschilletje :mrgreen:

Ik ga nog 1 poging wagen jullie te overtuigen van het nut van EEN ervaren speler in de selectie van AZ.

Dat gelul over feyenoord waarbij een groep van 5 ervaren mannen een kliek vormden tegen Verbeek wil natuurlijk nog niet zeggen dat Ooijer niet met Verbeek zou kunnen samenwerken. De centrale verdediging van Heracles bestond dit seizoen uit vd Linden en Maertens, jongens op leeftijd die fantastisch gepresteerd hebben onder Verbeek. Dus dat wil ik niet meer horen.

Ik kan mij ook nog herrineren dat de spelers larisch waren over onze vriend P Kluivert die zijn kennis en ervaring overbracht op hen. Zou Ooijer ook prima kunnen.

Als je de zogenaamd matige fysieke gesteld van Ooijer wegdenkt moet je niet vergeten dat Ooijer met zijn ervaring door te coachen, organiseren en een juiste positionering kan betekenen voor AZ.

Het laatste maar o zo belangrijke argument vind ik de hiërarchie en sfeer in de groep wat erg onderschat wordt. Hier kan Ooijer ook positief zijn steentje aan bijdragen.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

oboema schreef:meningsverschilletje :mrgreen:

Ik ga nog 1 poging wagen jullie te overtuigen van het nut van EEN ervaren speler in de selectie van AZ.

Dat gelul over feyenoord waarbij een groep van 5 ervaren mannen een kliek vormden tegen Verbeek wil natuurlijk nog niet zeggen dat Ooijer niet met Verbeek zou kunnen samenwerken. De centrale verdediging van Heracles bestond dit seizoen uit vd Linden en Maertens, jongens op leeftijd die fantastisch gepresteerd hebben onder Verbeek. Dus dat wil ik niet meer horen.

Ik kan mij ook nog herrineren dat de spelers larisch waren over onze vriend P Kluivert die zijn kennis en ervaring overbracht op hen. Zou Ooijer ook prima kunnen.

Als je de zogenaamd matige fysieke gesteld van Ooijer wegdenkt moet je niet vergeten dat Ooijer met zijn ervaring door te coachen, organiseren en een juiste positionering kan betekenen voor AZ.

Het laatste maar o zo belangrijke argument vind ik de hiërarchie en sfeer in de groep wat erg onderschat wordt. Hier kan Ooijer ook positief zijn steentje aan bijdragen.
Die 5 ervaren jongens hebben bij F'oord in drie jaar helemaal niets gebracht. Echt helemaal niets. Niet onder v.Marwijk, niet onder Verbeek en niet onder Been. Ze waren domweg zoals dat in het Engels heet: over-the-hill. Een beetje pressing spelen was al te veel gevraagd. In zo'n situatie heb je aan ervaring ook helemaal niets. Een ervaren speler die het niet meer kan maakt zich alleen maar belachelijk en zal in de kleedkamer dodelijk afgeserveerd worden.
Dat Ooijer bij Oranje zit zegt mij niets. Van Marwijk is een gewoontedier in zijn selectiebeleid.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

weer t feyenoord verhaal! Conclusie nooit meer ervaren spelers in de selectie van AZ omdat t bij feyenoord ook fout ging. Pfffff
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

oboema schreef:weer t feyenoord verhaal! Conclusie nooit meer ervaren spelers in de selectie van AZ omdat t bij feyenoord ook fout ging. Pfffff
Ook voor jou is een cursus begrijpend lezen aan te bevelen.
Het gaat er mij dus om dat ervaring alleen niet afdoende is. De voetballer in kwestie moet ook voetballend een leider zijn. En dat is Ooijer echt niet meer. Verdedigend slecht, te langzaam, kan niet vooruit voetballen, enz, enz.
Lees nou 's goed voordat je gaat blazen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
AZalkmaarforlife
Seizoenkaarthouder
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:30
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:[..]

Ook voor jou is een cursus begrijpend lezen aan te bevelen.
Het gaat er mij dus om dat ervaring alleen niet afdoende is. De voetballer in kwestie moet ook voetballend een leider zijn. En dat is Ooijer echt niet meer. Verdedigend slecht, te langzaam, kan niet vooruit voetballen, enz, enz.
Lees nou 's goed voordat je gaat blazen.
Prima gezegd

Dus Oboema

Wel:
Seedorf
V Bommel
V Nistelrooy

Twijfel:
Zenden(Anders verdien je niet op zo een leeftijd nog een contract bij Sunderland die hij echt moest verdienen)
Makaay(Wij spelen vaker bij de 16 dan Feye)
Melchiot(Met een goede jeugdopleiding heb je al zo één, maar hij zal geen fouten maken als rechtsback in tegenstelling tot Jaliens en Swerts)

Geen:
Ooijer
Boateng
Oleguer

Heel leuk dat het ervaring heeft, maar het moet ook wat toevoegen :wink:
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

oboema schreef:Ik ga nog 1 poging wagen jullie te overtuigen van het nut van EEN ervaren speler in de selectie van AZ.

(heel verhaal)
Ik zeg: Peter Wijker terug!
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Heel leuk dat het ervaring heeft, maar het moet ook wat toevoegen
Elke speler die nu nog in de selectie voor het wk zit voegt voetballend wat toe aan de huidige selectie van AZ. De ervaring en transfervrije status van Ooijer zijn extra bijkomstigheden waarom ik vind dat AZ hem mag halen. En daar wil ik deze discussie bij laten.
Plaats reactie