Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 24 jul 2021, 13:57 Gaan we nu werkelijk álle opties naar AZ toe praten?
Ihataren is een lastpost gebleken bij PSV. Als hij hier op de bank zit wordt het een rotte appel in de groep. Niet weer zo’n 2e/3e generatie Marokkaan met een “respect”-issue aub.
Zullen we mensen gewoon even beoordelen op kwaliteit en gedrag en afkomst verder even achterwege laten?

En aan Ihattaren moeten we inderdaad niet beginnen. Te duur en labiel
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 25 jul 2021, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

vriend schreef: 25 jul 2021, 12:04 O, ik zie het talent wel. Maar hij doet er niet veel mee. Is te snel op het paard gehesen zoals dat zo vaak gebeurt. Een hype zogezegd waar we in de toekomst niet veel meer van gaan horen.
Een Bakkali 2.0.

Maar dit is toch totaal irrelevant voor AZ.
Niemand nog een tropische verassing in gedachten zoals die Japanner die op proef was.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Geen tropische verrassing maar zou Haps eventueel een optie zijn indien Wijndal vertrekt? Staat bij 010 achter Malacia in de pikorde en heeft nog maar 1 jaar te gaan in zijn contract... Ervaring, bewezen kwaliteit, is wel wat blessuregevoelig maar hoeft hier ook niet per se wekelijks in de basis te staan...
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

hihacorner schreef: 25 jul 2021, 21:56 Geen tropische verrassing maar zou Haps eventueel een optie zijn indien Wijndal vertrekt? Staat bij 010 achter Malacia in de pikorde en heeft nog maar 1 jaar te gaan in zijn contract... Ervaring, bewezen kwaliteit, is wel wat blessuregevoelig maar hoeft hier ook niet per se wekelijks in de basis te staan...
Het ding is dat hij juist wel elke week moet spelen omdat hij de enige optie is. Het project Oosting geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. Dat vind ik een uitstekende aanvaller/middenvelder, maar geen linksback.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 26 jul 2021, 08:39 Het ding is dat hij juist wel elke week moet spelen omdat hij de enige optie is. Het project Oosting geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. Dat vind ik een uitstekende aanvaller/middenvelder, maar geen linksback.
Dat ging dan vooral om een rol als linker wingback in 532, niet als linksback in een 433. Nu blijkbaar wel.

Dat veranderd overigens niets aan het feit dat bij een vertrek van Wijndal een fitte vervanger nodig is, niet een twijfelgeval. Aan Haps kan je in dat geval twijfelen.
_________________
"I don't know that!"
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Wij praten vaak spelers naar AZ toe maar Rai Vloet praat zichzelf naar AZ toe.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=391526
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Maxhuijp schreef: 26 jul 2021, 16:41 Wij praten vaak spelers naar AZ toe maar Rai Vloet praat zichzelf naar AZ toe.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=391526
Net zo'n ouwehoer als zijn vader. 😉
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leuk geprobeerd Vloet en je had ook echt een uitschieter in het afgelopen seizoen, maar dit zou nog een grotere sof dan Overtoom worden.

Speler op een positie waar we niemand nodig hebben en dan ook nog alles weg heeft van een one season wonder, onder ons niveau.


Om eens wat nieuws in de groep te gooien:

Als we geen goede Nederlandse doelman weten te vinden is Peter Vindahl Jensen van Nordsjaelland misschien wel het overwegen waard. Zat lang in de Deense jeugdteams en heeft sinds zijn debuut best verdienstelijk gekeept. 1.94m en zit voor een doelman nog redelijk wat rek in.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Wijndal zou zomaar kunnen blijven, zoals het er nu uit ziet. Je mist dus eigenlijk alleen een rechstback, aangezien Yuki eigenlijk meer een soort rechtshalf is. Eventueel kan Hatzidiakos er spelen, maar dan weet je wel bij voorbaat dat je langs je rechterkant behoorlijk wat drang naar voren mist.

Overigens speelt er bij Valerenga nog een leuke rechtsback: Dahle Borchgrevink. Net 22 geworden en voor bijna alle vertegenwoordigende Noorse jeugdelftallen gespeeld. Bovendien een zeer goede trap: kan zowel corners als vrije trappen nemen. Of had ik hem al genoemd? :lol:

In Europa ligt Valerenga er al zo goed als zeker uit, dus je zou hem waarschijnlijk zo op kunnen halen. Ik schat ca. 1,5 tot 2M€ Aan de slag Max!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 27 jul 2021, 19:23 Wijndal zou zomaar kunnen blijven, zoals het er nu uit ziet. Je mist dus eigenlijk alleen een rechstback, aangezien Yuki eigenlijk meer een soort rechtshalf is. Eventueel kan Hatzidiakos er spelen, maar dan weet je wel bij voorbaat dat je langs je rechterkant behoorlijk wat drang naar voren mist.

Overigens speelt er bij Valerenga nog een leuke rechtsback: Dahle Borchgrevink. Net 22 geworden en voor bijna alle vertegenwoordigende Noorse jeugdelftallen gespeeld. Bovendien een zeer goede trap: kan zowel corners als vrije trappen nemen. Of had ik hem al genoemd? :lol:

In Europa ligt Valerenga er al zo goed als zeker uit, dus je zou hem waarschijnlijk zo op kunnen halen. Ik schat ca. 1,5 tot 2M€ Aan de slag Max!
Zal ik je zeggen, ze zouden eens moeten kijken naar Dahle Borgrevink! Misschien Patrick Berg ook overwegen! :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 27 jul 2021, 19:46 Zal ik je zeggen, ze zouden eens moeten kijken naar Dahle Borgrevink! Misschien Patrick Berg ook overwegen! :wink:
Leuk om weer eens nieuwe opties te horen inderdaad.

Overigens begint de (scandinavische) transfermarkt nu wel te lopen als het gaat om spelers die passen binnen de AZ kaders. Weinig reden om nog te wachten lijkt me als AZ daar spelers op het oog zou hebben, het is dus niet dat clubs daar nu nog hoog in de boom zitten. En het zou toch fijn zijn als ze eventueel alvast kunnen aansluiten. Volgens mij wil bijna iedere speler daar ook dolgraag de stap maken richting Nederland/Belgie/andere europese subtop.

Pedersen (rb)> Feyenoord ~ 1 mil
Eric Kahl(lb) > Aarhus ~1.5 mil
VdVen (cv/lb) > Frankrijk waarschijnlijk ~2 mil
Zachariassen (middevelder) > Ferencvaros ~ 1.5 mil
Donnum (rechtsbuiten) > Standaard Luik ~1.5 mil
Manssverk (middevelder) > Molde waarschijnlijk ~? mil
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Hahaha, op VI zijn er reageerders die de illusie hebben dat AZ 8M€ voor Ihattaren zou neerleggen om hem te halen. Koekoek!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Een nieuwe optie voor rechtsback dient zich aan. :wink:

https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-staa ... geertruida
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik zat even de samenvatting van Valerenga-Gent te kijken en die Borchgrevink die hier eerder werd genoemd (22jr) valt wel direct op. Assist bij beiden goals, vaak betrokken bij gevaarlijke momenten en haalt een bal van de lijn.

Patrick Berg ook weer een assist (uit een corner) en Bjorkan sluit de volgende wedstrijd weer aan bij Bodo na zn blessure (die dus mee valt).

Voor de liefhebbers:
https://www.vgtv.no/video/222425/europa ... _row5_pos1

6;45 samenvatting Valerenga (hij speelt met nmr 2)
1;40 Bodo (maar is niet zo spannend)
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 30 jul 2021, 15:19 Ik zat even de samenvatting van Valerenga-Gent te kijken en die Borchgrevink die hier eerder werd genoemd (22jr) valt wel direct op. Assist bij beiden goals, vaak betrokken bij gevaarlijke momenten en haalt een bal van de lijn.

Voor de liefhebbers:
https://www.vgtv.no/video/222425/europa ... _row5_pos1

6;45 samenvatting Valerenga (hij speelt met nmr 2)
1;40 Bodo (maar is niet zo spannend)
Scherp gezien. Aardige back inderdaad 8)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Az564 schreef: 01 aug 2021, 13:50 Vooralsnog staat de selectie toch goed, als je Okoye er straks bij hebt. Voor de play off EL heb je de selectie op orde. Max kan dus rustig wachten op de transferdeadline period en dan zal hij vast toeslaan. Er zijn bijvoorbeeld nog twee free agents op de markt die er voor de back positie bij kunnen Martin Linnes en Jetro Willems. Geen haast dus, dit jaar komt het helemaal goed met Max zijn aankopen.
Martin Linnes is gelijk wel een garantie op kwaliteit hoewel ik twijfel of hij in de spelopvatting past.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 30 jul 2021, 15:19Ik zat even de samenvatting van Valerenga-Gent te kijken en die Borchgrevink die hier eerder werd genoemd (22jr) valt wel direct op. Assist bij beiden goals, vaak betrokken bij gevaarlijke momenten en haalt een bal van de lijn.
Mail Max de naam even door.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mag ik nog even met terugwerkende kracht opmerken dat ik het echt een hele grote gemiste kans vind dat Huiberts Unnerstall niet gratis heeft opgepikt. Das echt een niveautje of twee hoger dan Verhulst en basiswaardig. Had je een talentvolle keeper veel rustiger kunnen laten groeien, nu moet bv. Okoye er meteen staan.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Haps op weg naar de uitgang bij Feyenoord. Die zal het toch ook niet verleerd zijn?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 02 aug 2021, 06:18 Haps op weg naar de uitgang bij Feyenoord. Die zal het toch ook niet verleerd zijn?
Bij Feyenoord hebben bepaalde spelers blijkbaar vrij hoge salariswensen, als ze momenteel niet fatsoenlijk verkocht worden dan zal dat zijn waarom ze richting de uitgang gaan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie