Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Metalingus schreef: 20 sep 2021, 13:44 Je zit in t verkeerde topic. De Basisopstelling moet je hebben.
Oké.
Kom hier niet vaak meer, vandaar.
Maar kon het nu niet laten zo slecht is het.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Metalingus schreef: 20 sep 2021, 13:44 Je zit in t verkeerde topic. De Basisopstelling moet je hebben.
Dit inderdaad.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Okoye is voorlopig dit seizoen ook nog niet de rots in de branding die zoveel kenners in hem zagen. Die zit wel in een mindere fase zeg maar.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Tannane halen. Kan prima op de rechtbuiten positie uit de voeten.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Nou, zullen we dat maar niet doen?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

AZ fanatic 4-life schreef: 06 okt 2021, 07:20 Tannane halen. Kan prima op de rechtbuiten positie uit de voeten.
Ronnie Brunswijk schijnt ook een begenadigd rechtsbuiten te zijn. Zelfde postuur ook.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DonnyDelano schreef: 06 okt 2021, 08:40 Ronnie Brunswijk schijnt ook een begenadigd rechtsbuiten te zijn. Zelfde postuur ook.
Ronnie schiet nog met scherp ook.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Die CV van RKC (Touma oid?) Valt me altijd in positieve zin op. Heeft daarnaast een geweldige pass en een van de hoogte slagingspercentages met voorwaartse passed in de ED.

Snap niet dat we willen voetballen van achteruit en dan komen opdraven met Letschert, BMI en Panta.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DonnyDelano schreef: 06 okt 2021, 08:40 Ronnie Brunswijk schijnt ook een begenadigd rechtsbuiten te zijn. Zelfde postuur ook.
:lol:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Joey Veerman was weer matig tegen een sterke club.

Touba van RKC stond heerlijk te verdedigen tegen Feyenoord, durft in te stappen en kan ook nog wel wat met een bal. Die had je beter kunnen halen.
Hup AZ.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Bob Ross schreef: 16 okt 2021, 18:47 Joey Veerman was weer matig tegen een sterke club.

Touba van RKC stond heerlijk te verdedigen tegen Feyenoord, durft in te stappen en kan ook nog wel wat met een bal. Die had je beter kunnen halen.
Ik hoop echt dat we Touba halen. Zeer goede speler met een geweldige sliding en nog betere inspeelpass. Dan zou je naar mijn inziens écht stappen kunnen gaan maken in het veldspel als AZ zijnde omdat je dan de bal altijd vloeiend kan opbouwen van achteruit, zie bv. Timber bij ajax.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SchoorlAZ schreef: 21 okt 2021, 06:06 Ik hoop echt dat we Touba halen. Zeer goede speler met een geweldige sliding en nog betere inspeelpass. Dan zou je naar mijn inziens écht stappen kunnen gaan maken in het veldspel als AZ zijnde omdat je dan de bal altijd vloeiend kan opbouwen van achteruit, zie bv. Timber bij ajax.
Haalt eigenlijk een constant niveau en speelt (in die wedstrijden/samenvattingen dat je 'm ziet) eigenlijk niet echt slecht, hoewel Vitesse wellicht niet z'n beste wedstrijd was. 23 jaar, 1,90m, Algerijns international, linksbenig en kan eventueel ook op de linksback positie terecht. Nu speelt Witry af en toe als vervanger op links, maar eigenlijk moet die zich natuurlijk op de rechterflank focussen.

Tja, het lijkt me geen slechte speler, hoewel je je moet afvragen of hij een stap hoger ook blijft presteren. Hij heeft een paar jaar onder contract gestaan bij Club Brugge en daar is het het hem niet gelukt om door te breken. Dat kan overigens ook met de concurrentie te maken hebben gehad. Bij AZ zou hij dan de concurrentie aan moeten gaan met BMI en vervolgens met Beukema / Letschert / Pantelis, aangezien die natuurlijk ook als CV spelen (weliswaar op rechts, maar dat hoeft niet direct een breekpunt te zijn). Stel je zou hem halen in de winterstop, dan is er een zeer groot risico dat hij heel vaak op de bank zit. Wordt hij daar nou beter van? Daarnaast heb je bij Jong AZ ook nog een aantal verdedigers met een linkerbeen die hopelijk/mogelijk door kunnen stromen. Met al die concurrentie in de verdediging kan ik me dan ook niet voorstellen dat AZ hem serieus zal halen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DiepeMast schreef: 23 okt 2021, 10:25 Haalt eigenlijk een constant niveau en speelt (in die wedstrijden/samenvattingen dat je 'm ziet) eigenlijk niet echt slecht, hoewel Vitesse wellicht niet z'n beste wedstrijd was. 23 jaar, 1,90m, Algerijns international, linksbenig en kan eventueel ook op de linksback positie terecht. Nu speelt Witry af en toe als vervanger op links, maar eigenlijk moet die zich natuurlijk op de rechterflank focussen.

Tja, het lijkt me geen slechte speler, hoewel je je moet afvragen of hij een stap hoger ook blijft presteren. Hij heeft een paar jaar onder contract gestaan bij Club Brugge en daar is het het hem niet gelukt om door te breken. Dat kan overigens ook met de concurrentie te maken hebben gehad. Bij AZ zou hij dan de concurrentie aan moeten gaan met BMI en vervolgens met Beukema / Letschert / Pantelis, aangezien die natuurlijk ook als CV spelen (weliswaar op rechts, maar dat hoeft niet direct een breekpunt te zijn). Stel je zou hem halen in de winterstop, dan is er een zeer groot risico dat hij heel vaak op de bank zit. Wordt hij daar nou beter van? Daarnaast heb je bij Jong AZ ook nog een aantal verdedigers met een linkerbeen die hopelijk/mogelijk door kunnen stromen. Met al die concurrentie in de verdediging kan ik me dan ook niet voorstellen dat AZ hem serieus zal halen.
Uiteindelijk zal hij niet meer dan 2 miljoen kosten en geloof ik wel dat hij in potentie beter is voor AZ dan BMI. Zeker in het rondspelen van de bal. Zou het spel vanaf achteruit echt een boost geven. Ben niet overtuigd van BMI en die vertegenwoordigd ook geen grote transferwaarde en/of heeft potentie om beter te worden.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Afscheid nemen van Letschert en Touba ophalen, meteen doorselecteren en CV zijn ook weer in balans qua links en rechtspoten.

Nu nog Aboukhlal verkopen en een goede rechtsbuiten binnenhalen en de balans in de selectie is weer beter. Een klassieke rechtsbuiten want met Evjen/Gudmundsson zijn er al alternatieven.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Denk dat iedereen het hier wel eens is over Touba halen toch? Dan wil ik een volgende suggestie doen, waar iedereen het ongetwijfeld eens mee zal zijn.

Christian Eriksen.

Hij wilt zelf graag naar ajax. Maar die hebben op de nummer 10 positie Berghuis en Klaassen staan. Daar achter hebben ze nog is Kudus.
Christian mag in veel landen niet voetballen met zijn defibrillator en in Nederland wel. Daarnaast is hij al op leeftijd en spreekt hij vloeiend Nederlands.
Het zou een Gotze transfer kunnen zijn voor AZ.
Wat mij betreft kan hij op 10 of op de vleugels.
Misschien niet helemaal haalbaar, maar hij is gratis. Dus dit kan je compenseren door een hoger salaris aan te bieden dan de andere spelers. Ik denk dat onze spelers dat wel begrijpen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 02 nov 2021, 16:53 Denk dat iedereen het hier wel eens is over Touba halen toch? Dan wil ik een volgende suggestie doen, waar iedereen het ongetwijfeld eens mee zal zijn.

Christian Eriksen.

Hij wilt zelf graag naar ajax. Maar die hebben op de nummer 10 positie Berghuis en Klaassen staan. Daar achter hebben ze nog is Kudus.
Christian mag in veel landen niet voetballen met zijn defibrillator en in Nederland wel. Daarnaast is hij al op leeftijd en spreekt hij vloeiend Nederlands.
Het zou een Gotze transfer kunnen zijn voor AZ.
Wat mij betreft kan hij op 10 of op de vleugels.
Misschien niet helemaal haalbaar, maar hij is gratis. Dus dit kan je compenseren door een hoger salaris aan te bieden dan de andere spelers. Ik denk dat onze spelers dat wel begrijpen.
Zal heel veel moeten kosten aan salaris en verzekering, als het überhaupt te verzekeren valt. Je moet hem toch een contract van drie jaar geven en wat als hij na twee maanden toch moet stoppen? Restant contract uitbetalen? Heeft nu ook al half jaar niet gespeeld, wel getraind? Valt die achterstand nog wel in te halen?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 02 nov 2021, 17:31 Zal heel veel moeten kosten aan salaris en verzekering, als het überhaupt te verzekeren valt. Je moet hem toch een contract van drie jaar geven en wat als hij na twee maanden toch moet stoppen? Restant contract uitbetalen? Heeft nu ook al half jaar niet gespeeld, wel getraind? Valt die achterstand nog wel in te halen?
Wie 10 miljoen wil betalen voor Joey Veerman, kan ook een risico nemen met Christian Eriksen zou je zeggen.
Maar zijn gezondheid is natuurlijk wel écht een dingetje.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

kuifje schreef: 02 nov 2021, 17:31 Zal heel veel moeten kosten aan salaris en verzekering, als het überhaupt te verzekeren valt. Je moet hem toch een contract van drie jaar geven en wat als hij na twee maanden toch moet stoppen? Restant contract uitbetalen? Heeft nu ook al half jaar niet gespeeld, wel getraind? Valt die achterstand nog wel in te halen?

Als hij moet stoppen, dan hoef je hem natuurlijk niet uit te betalen.
Ik denk dat een Christian Eriksen die een half jaar niet gespeeld heeft nog prima te overzien is als je het afzet tegen Dani en Albert :lol:

Daarnaast had Gotze ook lang niet gespeeld en getraind, Van Ginkel zelfde verhaal. Misschien waren die nog wel erger.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 02 nov 2021, 18:32 Als hij moet stoppen, dan hoef je hem natuurlijk niet uit te betalen.
Mmm, weet ik niet. Als hij uitvalt omwille van medische reden is dat nog wettelijke reden voor éénzijndige opzegging van het contract?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DeZuivelDuivel schreef: 02 nov 2021, 18:30 Wie 10 miljoen wil betalen voor Joey Veerman, kan ook een risico nemen met Christian Eriksen zou je zeggen.
Maar zijn gezondheid is natuurlijk wel écht een dingetje.
10 miljoen voor Veerman, hou toch op met die onzin. Dan had hij hier al lang gelopen. Dat wilde AZ bij lange na niet betalen.
Plaats reactie