Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZSander schreef: 22 mei 2021, 22:49 Haha, weet je dat zeker? Ik krijg namelijk, uit eerste hand, iets genuanceerdere berichten binnen..
Ik weet het zeker. Ik weet niet welke “eerste hand” jij hebt, maar ik heb info van zijn moeder en zijn beste vriend..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZSander schreef: 22 mei 2021, 22:49 Haha, weet je dat zeker? Ik krijg namelijk, uit eerste hand, iets genuanceerdere berichten binnen..
Als je zoiets meldt, dan moet je het aanvullen ook.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 22 mei 2021, 23:16 Ik weet het zeker. Ik weet niet welke “eerste hand” jij hebt, maar ik heb info van zijn moeder en zijn beste vriend..........
Eerste hand is bij mij de persoon zelf. Maar goed, ik zei ook 'iets genuandeerder', wat niet betekent dat je volledig ongelijk hebt. Heeft het ontzettend naar zijn zin gehad afgelopen jaar, waarbij vooral de stad / land / competitie / randvoorwaarden erg in smaak zijn gevallen. Speeltijd daarentegen viel tegen (uiteraard ook mede door blessures), maar hij wilt vooral naar een team waar hij het meest garantie op speeltijd heeft; en dat is Udinese momenteel waarschijnlijk niet.
Compete to complete
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZSander schreef: 23 mei 2021, 09:21 Eerste hand is bij mij de persoon zelf. Maar goed, ik zei ook 'iets genuandeerder', wat niet betekent dat je volledig ongelijk hebt. Heeft het ontzettend naar zijn zin gehad afgelopen jaar, waarbij vooral de stad / land / competitie / randvoorwaarden erg in smaak zijn gevallen. Speeltijd daarentegen viel tegen (uiteraard ook mede door blessures), maar hij wilt vooral naar een team waar hij het meest garantie op speeltijd heeft; en dat is Udinese momenteel waarschijnlijk niet.
Als Owen weg is, heeft hij hier wel uitzicht op speeltijd. Anderzijds zullen clubs ook bereid moeten zijn om hem te kopen. Met zo weinig minuten in de benen zal de belangstelling navenant zijn. Sowieso sluit ie over een maand aan bij AZ.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 22 mei 2021, 23:16 Ik weet het zeker. Ik weet niet welke “eerste hand” jij hebt, maar ik heb info van zijn moeder en zijn beste vriend..........
Je had 2 azen in je handen , maar AZSander wint met een Royal Flush =D>

Maar als Ouwejan graag speeltijd wil, dan kan hij bij AZ weer alle speeltijd krijgen als hij terug komt. Wijndal vertrekt vrijwel zeker en een andere linksback staat niet klaar.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik ben eens gaan denken aan een solide vervanger voor Bizot die wel ervaring heeft.
Hij is niet zo groot (1.84m) en zijn haalbaarheid is een enorm vraagteken maar : Alexander Schlager van LASK Linz doet het al een tijd enorm goed, zit nu net tegen de rol van eerste keeper aan bij Oostenrijk en gezien het transferverleden van LASK kan hij niet zoveel gaan kosten als transfermarkt aan marktwaarde om zijn nek hangt (en zelfs dan komt het in de buurt van een bedrag dat AZ in theorie zou kunnen betalen na alle zomertransfers). Ik zie zowel in Duitsland als in België dat Oostenrijkers met zijn ervarings profiel steeds vaker grote naam maken en best makkelijk aanhaken dus wat dat betreft interessant ook.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jahanbaksh krijgt de laatste tijd weer wat meer speeltijd.

Maar de tendens op twitter zegt wel genoeg Zou toch een zeer waardevolle versterking zijn voor onze jonge talenten. Huur of koop met doorverkoop% misschien? Wat zou zoiets moeten kosten?
Stengs verkopen en dan Jahanbaksh op rechts met regelmatig speeltijd voor Evjen om zich te bewijzen.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 22 mei 2021, 17:02 Laatste update Ouwejan: hij is terug uit Italië voor vakantie na de laatste wedstrijd...
En hij zat overigens vandaag gewoon op het bankje in Milaan.
Compete to complete
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 23 mei 2021, 16:01 Jahanbaksh krijgt de laatste tijd weer wat meer speeltijd.

Maar de tendens op twitter zegt wel genoeg Zou toch een zeer waardevolle versterking zijn voor onze jonge talenten. Huur of koop met doorverkoop% misschien? Wat zou zoiets moeten kosten?
Stengs verkopen en dan Jahanbaksh op rechts met regelmatig speeltijd voor Evjen om zich te bewijzen.
Zou zeker veel toevoegen, maar is denk ik (financieel) onhaalbaar. Stengs verkopen ben ik overigens wel voorstander van, daar kun je nu de hoofdprijs voor krijgen.
Compete to complete
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Na het Pavlidis gerucht wat dingen opgezocht en terug gekeken.
Als het al geen serieuze bron was hoop ik bij nader inzien dat het dat wel gaat worden.
Zijn doelpunten komen niet uit penalties en het zijn geen simpele intikkers, hij creëert zelf behoorlijk wat, heeft wat techniek en flair in de benen. Als ik de methode toepas die ik bij Scandinavische spelers gebruik op zijn beoordelingen/data dan zit hij nu bewezen 2 seizoenen in een stijgende lijn.

Kortom als hij kan aanhaken dan zou een wissel Boadu exit voor 15-20+ miljoen en aankoop van Pavlidis voor 3 geen verkeerd idee zijn.

Bij deze nog even een compilatievideo waar voor de verandering ook interessante missers op staan https://www.youtube.com/watch?v=gaxh-F0h5Ng
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 23 mei 2021, 23:15 Na het Pavlidis gerucht wat dingen opgezocht en terug gekeken.
Als het al geen serieuze bron was hoop ik bij nader inzien dat het dat wel gaat worden.
Zijn doelpunten komen niet uit penalties en het zijn geen simpele intikkers, hij creëert zelf behoorlijk wat, heeft wat techniek en flair in de benen. Als ik de methode toepas die ik bij Scandinavische spelers gebruik op zijn beoordelingen/data dan zit hij nu bewezen 2 seizoenen in een stijgende lijn.

Kortom als hij kan aanhaken dan zou een wissel Boadu exit voor 15-20+ miljoen en aankoop van Pavlidis voor 3 geen verkeerd idee zijn.

Bij deze nog even een compilatievideo waar voor de verandering ook interessante missers op staan https://www.youtube.com/watch?v=gaxh-F0h5Ng
Hij is niet langzaam ook, dat verbaasd me postief. Verder op alle vlakken beter dan Boadu (fysiek, technisch, passeeracties, meevoetballen, kansen creeeren voor het team, koppen). Hoeveel ik ook genoten heb van Boadu tegen de top 3 ploegen, zie ik toch lieveren een spits als Pavlidis die elke week van waarde kan zijn. Beetje vincent Janssen type.

Vergeleken met Druijf is lastig, Pavlidis is technisch wel beter op het eerste oog. Druijf qua werklust en kopkracht wat beter denk ik.


De turkse roddelpers liet Kadioglu ook weer eens vallen in verband met AZ trouwens.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 24 mei 2021, 08:29 Hij is niet langzaam ook, dat verbaasd me postief. Verder op alle vlakken beter dan Boadu (fysiek, technisch, passeeracties, meevoetballen, kansen creeeren voor het team, koppen). Hoeveel ik ook genoten heb van Boadu tegen de top 3 ploegen, zie ik toch lieveren een spits als Pavlidis die elke week van waarde kan zijn. Beetje vincent Janssen type.

Vergeleken met Druijf is lastig, Pavlidis is technisch wel beter op het eerste oog. Druijf qua werklust en kopkracht wat beter denk ik.


De turkse roddelpers liet Kadioglu ook weer eens vallen in verband met AZ trouwens.
Afgaande op het filmpje denk ik dat je gelijk hebt dat Pavlidis technisch iets beter is en iets sneller en Druijf inderdaad op werklust en kopkracht wint.
Zolang een speler niet veel beter is dan je eigen jeugdspeler, dan moet je voor je eigen jeugdspeler kiezen vind ik. Zeker als die speler van buiten 3 miljoen euro moet kosten. Pas als een speler echt veel beter is dan je eigen jeugdspeler, moet je voor een speler van buiten kiezen. Pavlidis is wel een prima spits, maar niet aanmerkelijk beter dan Ferdy. Dus wat mij betreft Ferdy 1e spits en Boadu verkopen of verhuren (misschien komt hij ook wel sterker terug na verhuur). We hebben daarachter trouwens ook nog Oosting (die bij RKC ook heeft laten zien te kunnen scoren als spits), Duin en Barasi (die echt een heel groot talent is). De spits positie heeft op dit moment niet de hoogste prioriteit.

Van Koopmeiners weet je dat die wel praktisch zeker weg gaat. Midtsjo heeft nog maar 1 jaar contract, dus die zou ook zomaar kunnen gaan vertrekken. Ik zou nu als 1e Berg van Bodo Glimt kopen als opvolger van Koopmeiners. Sinds kort Noors international en de belangrijke motor bij de kampioensploeg Bodo Glimt. En als dat niet lukt, dan Harroui.

Ook van Wijndal weten we dat die praktisch zeker gaat vertrekken, daarvoor moet nu eerst gesproken gaan worden met Ouwejan of hij het ziet zitten om weer vaste linksback te worden of dat hij nog steeds weg wil. Want dan moet daar ook een opvolger voor komen.

Svensson gaat ook bijna zeker vertrekken. Van Rooij van Nec zou een goede opvolger zijn, maar dat Nec nu gepromoveerd is, zal de prijs wel opdrijven, want die houden hem natuurlijk liever zelf. Ook zit Feyenoord al achter hem aan wat ook de prijs zal opdrijven.
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Zie veel in de (mogelijke) komst van Pavlidis. Een dribbelaar met een neus voor de goal. Kan een man uitspelen, handelt snel in zijn acties, goed schot en kan ook dreigend worden vanuit kort combinatiespel. Ergens bekroop mij het gevoel dat hij soort een mengelmoes is van Jahanbakhsh en El Hamdaoui; spirit en wil om te slagen van Jahanbakhsh en het korte draaien en acties richting El Hamdaoui.

Bovendien op vrijwel elke positie voorin inzetbaar. In mijn ogen, gezien het afgelopen seizoen, zou zijn komst een verademing zijn voor de rechterflank. Waar Stengs (met vedette gedrag) vaker dan eens het spel vertraagde. Zie veel liever invulling op energie gekoppeld aan techniek, vergelijkbaar met Karlsson.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Volgens mij is Pavlidis juist een type waar het er sloom uit ziet. Ergerden de WII fans zich niet met name aan hem en Tresor, juist vanwege de inspiratieloze houding?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sir Robbert schreef: 24 mei 2021, 10:37 Volgens mij is Pavlidis juist een type waar het er sloom uit ziet. Ergerden de WII fans zich niet met name aan hem en Tresor, juist vanwege de inspiratieloze houding?
Volgens mij is Pavlidis dan eerder een speler bij wie het voor sommigen misschien sloom oogt, maar dat niet is.
Zo heb je er ook wel meer in de top rond lopen hoor.

Wat van belang is, is de mate waarin hij meevoetbalt en kan combineren. Je kunt immers de hele wedstrijd rond de 16 hangen en toch met assists/sleutelpasses en doelpunten komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 24 mei 2021, 13:27 Volgens mij is Pavlidis dan eerder een speler bij wie het voor sommigen misschien sloom oogt, maar dat niet is.
Zo heb je er ook wel meer in de top rond lopen hoor.

Wat van belang is, is de mate waarin hij meevoetbalt en kan combineren. Je kunt immers de hele wedstrijd rond de 16 hangen en toch met assists/sleutelpasses en doelpunten komen.
Maar kun je mij uitleggen waarom je 3 miljoen voor Pavlidis zou neerleggen, terwijl je Druijf hebt, die dan bijna gratis vertrekt? Wat maakt dat die Pavlidis zoveel beter maakt dan Druijf? En waarom zou je Druijf niet gewoon een eerlijke kans geven, terwijl hij bij Mechelen heeft aangetoond belangrijk te kunnen zijn voor een team en zijn statistieken zijn beter dan ons toptalent Boadu. Die 3 miljoen kun je dan toch beter in bijvoorbeeld een Berg steken, die je wel echt nodig hebt en je team echt sterker maakt ?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 24 mei 2021, 14:07 Maar kun je mij uitleggen waarom je 3 miljoen voor Pavlidis zou neerleggen, terwijl je Druijf hebt, die dan bijna gratis vertrekt? Wat maakt dat die Pavlidis zoveel beter maakt dan Druijf? En waarom zou je Druijf niet gewoon een eerlijke kans geven, terwijl hij bij Mechelen heeft aangetoond belangrijk te kunnen zijn voor een team en zijn statistieken zijn beter dan ons toptalent Boadu. Die 3 miljoen kun je dan toch beter in bijvoorbeeld een Berg steken, die je wel echt nodig hebt en je team echt sterker maakt ?
Pavlidis bewijst het nu al 2 seizoenen op eredivisie niveau in een opwaartse lijn, denk dat Pavlidis een stuk verder is dan Druijf.
Maar al waren ze gelijk dan is Pavlidis een jaar jonger en heeft dan potentieel meer ruimte voor groei.

Weet het niet hoor bij Pavlidis moet ik ergens wel aan Vincent Janssen denken, terwijl Ferdy Druijf meer iets weg lijkt te hebben van Wout Weghorst. Dan heb ik het even over waar je ze voor AZ mee kan vergelijken, niet waar ze uiteindelijk geland zijn en dan is het aangenomen dat Druijf echt dat niveau zou kunnen evenaren als hij de kans krijgt gewoon een kwestie van smaak.


OT:

Aangezien we het de laatste tijd wel eens met ex-internationals van de klassieke top 3 doen zie ik het nog wel gebeuren dat Jetro Willems of Jeffrey Bruma aan de selectie toegevoegd gaan worden, die zijn uit hun contract gelopen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 24 mei 2021, 14:59 Pavlidis bewijst het nu al 2 seizoenen op eredivisie niveau in een opwaartse lijn, denk dat Pavlidis een stuk verder is dan Druijf.
Maar al waren ze gelijk dan is Pavlidis een jaar jonger en heeft dan potentieel meer ruimte voor groei.

Weet het niet hoor bij Pavlidis moet ik ergens wel aan Vincent Janssen denken, terwijl Ferdy Druijf meer iets weg lijkt te hebben van Wout Weghorst. Dan heb ik het even over waar je ze voor AZ mee kan vergelijken, niet waar ze uiteindelijk geland zijn en dan is het aangenomen dat Druijf echt dat niveau zou kunnen evenaren als hij de kans krijgt gewoon een kwestie van smaak.


OT:

Aangezien we het de laatste tijd wel eens met ex-internationals van de klassieke top 3 doen zie ik het nog wel gebeuren dat Jetro Willems of Jeffrey Bruma aan de selectie toegevoegd gaan worden, die zijn uit hun contract gelopen.
Pavlidis ken ik onvoldoende maar Druijf kun je inderdaad goed met Weghorst vergelijken. En Druijf is nu ongeveer even oud als Weghorst toen die naar AZ kwam en Druijf is nu verder dan Weghorst toen was. Daarmee wil ik niet zeggen dat Druijf hetzelfde gaat bereiken als Weghorst, maar wel dat hij de kans verdiend om 1e basisspeler bij AZ te zijn. Het is toch vreemd dat wij toen Weghorst wel kochten en nu Druijf voor een fooi weg laten gaan.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 24 mei 2021, 15:21 Pavlidis ken ik onvoldoende maar Druijf kun je inderdaad goed met Weghorst vergelijken. En Druijf is nu ongeveer even oud als Weghorst toen die naar AZ kwam en Druijf is nu verder dan Weghorst toen was. Daarmee wil ik niet zeggen dat Druijf hetzelfde gaat bereiken als Weghorst, maar wel dat hij de kans verdiend om 1e basisspeler bij AZ te zijn. Het is toch vreemd dat wij toen Weghorst wel kochten en nu Druijf voor een fooi weg laten gaan.
Druijf verdient een kans, maar ik weet vrij zeker dat hij die niet meer gaat krijgen. Is dat vreemd? ja. Op een gegeven moment moet je zoiets echter accepteren en door denken. Of in actie komen voor die jongen, maar dat zie ik ook niet gebeuren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 24 mei 2021, 15:42 Druijf verdient een kans, maar ik weet vrij zeker dat hij die niet meer gaat krijgen. Is dat vreemd? ja. Op een gegeven moment moet je zoiets echter accepteren en door denken. Of in actie komen voor die jongen, maar dat zie ik ook niet gebeuren.
Als er publiek op de tribune had gezeten, hadden er inderdaad wel spandoeken voor Ferdy gehangen, maar dat is nu wat lastig. En accepteren nee, ik blijf mij uitspreken over hoe ik erover denk. Als ik wanbeleid zie dan spreek ik mij uit over dat wanbeleid, net zoals iedereen hier zijn mening geeft.
Plaats reactie