Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 02 nov 2021, 16:53 Denk dat iedereen het hier wel eens is over Touba halen toch? Dan wil ik een volgende suggestie doen, waar iedereen het ongetwijfeld eens mee zal zijn.

Christian Eriksen.

Hij wilt zelf graag naar ajax. Maar die hebben op de nummer 10 positie Berghuis en Klaassen staan. Daar achter hebben ze nog is Kudus.
Christian mag in veel landen niet voetballen met zijn defibrillator en in Nederland wel. Daarnaast is hij al op leeftijd en spreekt hij vloeiend Nederlands.
Het zou een Gotze transfer kunnen zijn voor AZ.
Wat mij betreft kan hij op 10 of op de vleugels.
Misschien niet helemaal haalbaar, maar hij is gratis. Dus dit kan je compenseren door een hoger salaris aan te bieden dan de andere spelers. Ik denk dat onze spelers dat wel begrijpen.
Lijkt me totaal onhaalbaar. Maar een paar dingen: hoezo is hij gratis? Hij mag niet meer voetballen voor Inter, dat wil niet zeggen dat ze hem gratis laten gaan. Of heb ik de memo gemist dat hij nu transfervrij is? Daarnaast stel je dat hij in veel landen niet meer mag voetballen, maar in welke landen mag hij niet meer voetballen buiten Italië?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En stel dan nog. Hij heeft minstens een half jaar nodig om wedstrijdfit te worden. Lijkt mij nogal veel inspanning en risico voor AZ met een zeer beperkte kans op rendement, zeker omdat hij dan ook niet zou komen om hier op de bank te zitten. En met een oudere blokkeer je per definitie de kansen voor een jongere, die potentieel veel langduriger waarde kan hebben (zowel op het veld als financieel).
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

MO7 schreef: 02 nov 2021, 21:25 En stel dan nog. Hij heeft minstens een half jaar nodig om wedstrijdfit te worden. Lijkt mij nogal veel inspanning en risico voor AZ met een zeer beperkte kans op rendement, zeker omdat hij dan ook niet zou komen om hier op de bank te zitten. En met een oudere blokkeer je per definitie de kansen voor een jongere, die potentieel veel langduriger waarde kan hebben (zowel op het veld als financieel).
Een half jaar om fit te worden lijkt me sterk overdreven. Misschien 3 maanden?
Welke jongere speler met potentie wordt geblokkeerd dan? Taabouni kan op de flank en evt. Eriksen ook. Zie verder geen speler de komende 2 jaar doorbreken op die positie.

@AZ 4 life

Het stond vandaag op Voetbalzone dat ze hem transfervrij willen laten gaan.
Hij mag naast Italië ook niet in Engeland spelen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 02 nov 2021, 19:07 10 miljoen voor Veerman, hou toch op met die onzin. Dan had hij hier al lang gelopen. Dat wilde AZ bij lange na niet betalen.
Doe nou niet zo simpel, voor 4 had Heerenveen hem ook echt niet weggedaan. Dat was het punt van de opmerking toch ook helemaal niet.

Terug on topic:
NEC levert op een vreemde wijze het bewijs dat een speler op leeftijd terug halen best het geld waard kan zijn. Wie had nou gedacht dat het terughalen van Edgar Barreto op 37! Jarige leeftijd daadwerkelijk effectief zou kunnen zijn. Met NEC loopt het vooralsnog best aardig namelijk.

Een flauw voorbeeld natuurlijk, maar de juiste speler rehabiliteren of op leeftijd alsnog binnenhengelen zou best een impact kunnen maken. Je moet natuurlijk geen type Balloteli op zijn 33e je club laten aandoen. Maar een type als onze eigen Simon Poulsen ooit was of diens landgenoot Christian Poulsen... het zou een positief effect kunnen hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Ik opper hem nog maar eens, en niet uit opportunisme omdat hij er twee tegen ons scoorde: Mees de Wit is echt een jongen om in de gaten te houden. Maakt al een tijdje een sterke indruk bij PEC, niet het meest lekker lopende team. Speelt linksback, dus bij een vertrek van Wijndal (en ook zonder) een welkome aanwinst. Vooral zijn concentratie, duelkracht en aanvallende drang zijn sterk.

Ook Dean Huiberts maakt vaak een goeie indruk, maar of die nu ons niveau nu al aankan of ooit aan gaat kunnen vraag ik me af. En dat kan onze Huiberts nooit rechtbrijen, want dat is een neefje van :lol:
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

timdadum schreef: 03 nov 2021, 15:07 Ik opper hem nog maar eens, en niet uit opportunisme omdat hij er twee tegen ons scoorde: Mees de Wit is echt een jongen om in de gaten te houden. Maakt al een tijdje een sterke indruk bij PEC, niet het meest lekker lopende team. Speelt linksback, dus bij een vertrek van Wijndal (en ook zonder) een welkome aanwinst. Vooral zijn concentratie, duelkracht en aanvallende drang zijn sterk.

Ook Dean Huiberts maakt vaak een goeie indruk, maar of die nu ons niveau nu al aankan of ooit aan gaat kunnen vraag ik me af. En dat kan onze Huiberts nooit rechtbrijen, want dat is een neefje van :lol:
Alsjeblieft beide niet zeg. We hebben spelers die ons aantoonbaar beter maken en ons weer competitief maken t.o.v. Feyenoord en PSV.

Mees de Wit en Huiberts gaan dat beide niet doen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Je zou toch denken dat in die achterlinie van NEC op zijn minst één van de drie jongens potentie voor de toekomst moet hebben gezien wat ze tot nog toe hebben neergezet vorig seizoen en het begin van dit seizoen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 03 nov 2021, 21:41 Je zou toch denken dat in die achterlinie van NEC op zijn minst één van de drie jongens potentie voor de toekomst moet hebben gezien wat ze tot nog toe hebben neergezet vorig seizoen en het begin van dit seizoen?
Als AZ een speler uit de 1e divisie haalt, moet die eerst weer 2 seizoen wennen voordat die in aanmerking voor het 1e komt :roll:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 03 nov 2021, 21:49 Als AZ een speler uit de 1e divisie haalt, moet die eerst weer 2 seizoen wennen voordat die in aanmerking voor het 1e komt :roll:
Dan moet NEC eerst even weer degraderen :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 03 nov 2021, 22:16 Dan moet NEC eerst even weer degraderen :wink:
Voor mijn gevoel is nec nog steeds 1e divisie niveau, maar ze staan niog boven AZ ook 😕
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 04 nov 2021, 06:20 Voor mijn gevoel is nec nog steeds 1e divisie niveau, maar ze staan niog boven AZ ook 😕
Ze staan 7e na bijna een derde van de competitie. Dat moet prestatie genoeg zijn om jou gevoel te veranderen. Als we Touba van de nr. 14 in de stand serieus overwegen mogen spelers van NEC ook serieus overwogen worden. Ik ben het er wel mee eens dat je nog moet afwachten of ze dit volhouden, maar ze zijn heel goed onderweg.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 04 nov 2021, 09:35 Ze staan 7e na bijna een derde van de competitie. Dat moet prestatie genoeg zijn om jou gevoel te veranderen. Als we Touba van de nr. 14 in de stand serieus overwegen mogen spelers van NEC ook serieus overwogen worden. Ik ben het er wel mee eens dat je nog moet afwachten of ze dit volhouden, maar ze zijn heel goed onderweg.
Dat is in feite ook wat ik zeg. Ik heb NEC de laatste tijd helemaal niet gevolgd, dus ik zie nog steeds een club voor ogen van 1e divisie niveau. Maar aan de ranglijst te zien presteren ze uitstekend in de eredivisie dus hebben ze zeker eredivisie niveau.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 04 nov 2021, 11:04 Maar aan de ranglijst te zien presteren ze uitstekend in de eredivisie dus hebben ze zeker eredivisie niveau.
Was het dan niet zo dat het komt omdat de rest het laat afweten? 🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

SchoorlAZ schreef: 03 nov 2021, 17:59 Alsjeblieft beide niet zeg. We hebben spelers die ons aantoonbaar beter maken en ons weer competitief maken t.o.v. Feyenoord en PSV.

Mees de Wit en Huiberts gaan dat beide niet doen.
En ook die halen wel eens een speler van PEC hoor
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Thijs Dallinga van Excelsior halen voor een prikkie nu het nog kan. Heeft ervaring opgedaan in de Eredivisie bij Groningen en scoort nu bij de fleet in de KKD. Goede supersub voor Pavlidis zoals Muhren dat was in het verleden !
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

RoycosoepieAZ schreef: 08 nov 2021, 12:24 Thijs Dallinga van Excelsior halen voor een prikkie nu het nog kan. Heeft ervaring opgedaan in de Eredivisie bij Groningen en scoort nu bij de fleet in de KKD. Goede supersub voor Pavlidis zoals Muhren dat was in het verleden !
Dallinga heeft geen ervaring opgedaan bij Groningen, maar werd daar niet goed genoeg bevonden. Echter werd Vincent Janssen ooit ook 'niet goed genoeg' bevonden door Feyenoord, dus wat zegt dat buiten dat het een feitelijkheidje is.
Ik heb hem niet zien spelen dus kan er niet over oordelen of hij wel of niet goed genoeg is, maar het is het bekijken waard natuurlijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ verkoopt voor miljoenen en in rotterdam moeten ze elke cent omdraaien.

Maar toch haalt Feyenoord straks de backs van het Noorse elftal, terwijl Max spits Oosting wel een goede vervanger vindt voor Wijndal. De hoop is dat bij Feyenoord alles uitlekt en AZ achter de schermen bezig is. Maar de vrees die steeds vaker uitkomt is dat Max eigenlijk nauwelijks met iets bezig is. En zonder slag of stoot de opgebouwde voorsprong op Feyenoord laat wegvloeien.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... zeker.html


-Voor rechtsbuiten noemde iemand laatst Solbakken (ook weer van Bodo, 23jr linkspoot) in een ander topic waarin we afdwaalde :wink: , maakte ook weer een mooie goal tegen Roma.
-Ook Holse (linkspoot, 22) doet het nog steeds goed bij Rosenborg, en scoort ook hoog bij sofascore in de data (nr 4 van de competitie).
-Berg blijft een inkoppertje als vervanger van Midstjo, maar die kan onderhand wel een stap hoger dan AZ vrees ik.

En ik denk ook nog steeds dat de troosteloze situatie van Evjen niet meehelpt als je bij zn vrienden in Bodo aanklopt.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Dat krijg je als ons scoutingslijstje ook op de burelen van die kakkerlakken ligt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

RoycosoepieAZ schreef: 08 nov 2021, 12:24 Thijs Dallinga van Excelsior halen voor een prikkie nu het nog kan. Heeft ervaring opgedaan in de Eredivisie bij Groningen en scoort nu bij de fleet in de KKD. Goede supersub voor Pavlidis zoals Muhren dat was in het verleden !
20 goals in 16 wedstrijden……nog nooit gebeurd.
En de manier waarop hij ze er inlegt……zeker niet allemaal intikkertjes.
En jong…….lijkt een goede optie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 20 nov 2021, 13:24 20 goals in 16 wedstrijden……nog nooit gebeurd.
En de manier waarop hij ze er inlegt……zeker niet allemaal intikkertjes.
En jong…….lijkt een goede optie.
Geen idee of het nog nooit gebeurd is, maar het is inderdaad wel een echte complete spits qua hoe die zijn goals maakt.
Plaats reactie