Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Denniz schreef: 13 aug 2022, 21:53 Net Andries Noppert van Heerenveen alles zien pakken. En ook klemmen. Interview: no nonsens en 2 meter 30 lang 😁

Zou ik graag bij ons zien.
Denniz: de keepers kenner.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 20 nov 2022, 21:24 Zou je open staan voor een terugkeer van Bizot, niet dat dat gaat gebeuren want die heeft het uitstekend naar zijn zin.
Om om even terug te komen op Padt. Die blijkt toch echt niet veel onder te doen voor onze oud doelman als je de statistieken bekijkt.
Met een reddingspercentage van liefs 78% bij een club als FC Groningen durf ik wel te stellen dat hij het zelfs beter deed.
Na Onana en Bizot had hij in zijn laatste seizoen de minste tegentreffers en in het seizoen daarvoor was deze doelman ook uitstekend opdreef.
Jij noemt dat middenmaat maar ik denk niet dat AZ de komende seizoenen een doelman weet te strikken die aan deze reddingspercentages kan komen!
Dat sommige hem als persoon niet mogen is wat anders, maar wat hij hier in de eredivisie heeft laten zien is niet veel tegen in te brengen.
https://www.tussendelinies.nl/padt-scoo ... redivisie/
Van Padt staan mij tegelijkertijd zijn treinincident en zijn voorselectiestrijd met Bizot bij. Dat wringt, maar daarbij heeft de doorslag dat hij die strijd telkens heeft verloren en er op het oog niet op vooruit lijkt te zijn gegaan. Het zou een okay optie met een rotkarakter zijn.

Bizot hadden we wat mij betreft nooit moeten laten gaan. Ook omdat ik nog altijd twijfel heb bij wat hij nou daadwerkelijk heeft opgeleverd. Precies het voorbeeld van een speler waar hem verkopen geen meerwaarde had achteraf gezien. Al was het bedrag daadwerkelijk 5 miljoen, hebben we daar al 2 miljoen weer van uitgegeven aan Vindahl en zijn we er hard op achteruit gegaan. Een terugkeer van 'de Muur' indien mogelijk heeft dus zeker mijn voorkeur.



Noppert vind ik nog altijd een hype, ook met de kennis van nu. Als hij een werelds WK speelt dan had je afgelopen zomer de jackpot gewonnen, maar om de jackpot te winnen moet je eerst deel nemen aan de loterij. Hoewel Antti genoegzaam aan het quoten is, had Noppert vooraf gezien op een veel oudere leeftijd hetzelfde probleem als een Mees de Wit: voor vorig seizoen nauwelijks minuten in het profvoetbal.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 21 nov 2022, 09:22 Van Padt staan mij tegelijkertijd zijn treinincident en zijn voorselectiestrijd met Bizot bij. Dat wringt, maar daarbij heeft de doorslag dat hij die strijd telkens heeft verloren en er op het oog niet op vooruit lijkt te zijn gegaan. Het zou een okay optie met een rotkarakter zijn.

Bizot hadden we wat mij betreft nooit moeten laten gaan. Ook omdat ik nog altijd twijfel heb bij wat hij nou daadwerkelijk heeft opgeleverd. Precies het voorbeeld van een speler waar hem verkopen geen meerwaarde had achteraf gezien. Al was het bedrag daadwerkelijk 5 miljoen, hebben we daar al 2 miljoen weer van uitgegeven aan Vindahl en zijn we er hard op achteruit gegaan. Een terugkeer van 'de Muur' indien mogelijk heeft dus zeker mijn voorkeur.



Noppert vind ik nog altijd een hype, ook met de kennis van nu. Als hij een werelds WK speelt dan had je afgelopen zomer de jackpot gewonnen, maar om de jackpot te winnen moet je eerst deel nemen aan de loterij. Hoewel Antti genoegzaam aan het quoten is, had Noppert vooraf gezien op een veel oudere leeftijd hetzelfde probleem als een Mees de Wit: voor vorig seizoen nauwelijks minuten in het profvoetbal.
Sorry hoor maar dat treinverhaal is 4 jaar geleden en zou het ook niet per ongeluk kunnen zijn dat hij er iets van heeft geleerd??
En hoe ernstig was het allemaal? Hij kreeg een taakstraf van 50 uur
Zelfs mensen die heel veel ernstige dingen gedaan hebben krijgen een kans, of doe jij daar niet aan?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ-073 schreef: 21 nov 2022, 10:25 Sorry hoor maar dat treinverhaal is 4 jaar geleden en zou het ook niet per ongeluk kunnen zijn dat hij er iets van heeft geleerd??
En hoe ernstig was het allemaal? Hij kreeg een taakstraf van 50 uur
Zelfs mensen die heel veel ernstige dingen gedaan hebben krijgen een kans, of doe jij daar niet aan?
Padt's opmerking "Weet je wel wie ik ben" vind ik eigenlijk een grotere 'red flag'
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ-073 schreef: 21 nov 2022, 10:25 Sorry hoor maar dat treinverhaal is 4 jaar geleden en zou het ook niet per ongeluk kunnen zijn dat hij er iets van heeft geleerd??
En hoe ernstig was het allemaal? Hij kreeg een taakstraf van 50 uur
Zelfs mensen die heel veel ernstige dingen gedaan hebben krijgen een kans, of doe jij daar niet aan?
'Een tweede kans krijgen in de samenleving' is iets anders dan 'weer te mogen shinen in de schijnwerpers'. De conducteur die hij aanviel heeft, als het tegenzit, ook geen tweede kans meer door trauma opgelopen door deze Padt. Men mag best weten dat je carrière voorbij is als je je zo misdraagt. Kijk naar Glennis Grace, die komt nu ook niet meer aan de bak. En terecht. Ze kunnen gerust nog ander werk doen/vinden.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Grifo schreef: 21 nov 2022, 10:55 'Een tweede kans krijgen in de samenleving' is iets anders dan 'weer te mogen shinen in de schijnwerpers'. De conducteur die hij aanviel heeft, als het tegenzit, ook geen tweede kans meer door trauma opgelopen door deze Padt. Men mag best weten dat je carrière voorbij is als je je zo misdraagt. Kijk naar Glennis Grace, die komt nu ook niet meer aan de bak. En terecht. Ze kunnen gerust nog ander werk doen/vinden.
Volgens mij heeft Padt bijna direct, uit zichzelf uitgebreid zijn spijt getuigd en hoe dom hij het vond, iets wat ik de door jou genoemde dame pas heel veel later heeft gedaan en ook meer omdat anderen dat ingefluisterd hebben dan uit een werkelijk gevoel van spijt.
Punt blijft dat Padt een werkelijke versterking zou zijn op ons met afstand grootste probleem, keeper, en ik zijn (dronken) actie van 4 jaar geleden onvoldoende vindt om hem op (overtrokken) morele gronden af te wijzen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 21 nov 2022, 10:25 Sorry hoor maar dat treinverhaal is 4 jaar geleden en zou het ook niet per ongeluk kunnen zijn dat hij er iets van heeft geleerd??
En hoe ernstig was het allemaal? Hij kreeg een taakstraf van 50 uur
Zelfs mensen die heel veel ernstige dingen gedaan hebben krijgen een kans, of doe jij daar niet aan?
Valt mij op dat dit een standaardreflex is op dit forum. Blijkbaar mag je niks vinden van het gedrag van de voetbalgoden, ook als het een behoorlijke mindere is.

Zullen we Ihattaren dan toch maar weer noemen in dit topic? Misschien heeft ie wel wat geleerd inmiddels.

Mijn punt is dat ik Padt op inhoud misschien nog wel kan pruimen, maar vind het om diverse redenen, waaronder zijn gedrag uit het verleden, niet de beste keuze.

Daarbij ontstaat bij mij het gevoel dat men zich dood staart op Nederlandse keepers. Er moet in Duitsland toch nog wel een tweede Unnerstal, Blaswich of Wellenreuther rondlopen bijvoorbeeld?

In België, waar ze doorgaans goede keepers opleiden, moeten toch ook opties te vinden zijn?
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 21 nov 2022, 11:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ-073 schreef: 21 nov 2022, 11:20 Punt blijft dat Padt een werkelijke versterking zou zijn op ons met afstand grootste probleem, keeper, en ik zijn (dronken) actie van 4 jaar geleden onvoldoende vindt om hem op (overtrokken) morele gronden af te wijzen
Dat mag. Ik zou mijn seizoenskaart er om inleveren: ik hoef niet bij te dragen aan zijn salaris. Bovendien vind ik Padt echt niet veel beter dan Vindahl en zijn er wel betere alternatieven die beter passen bij het ambitieniveau van AZ.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 21 nov 2022, 11:25 Dat mag. Ik zou mijn seizoenskaart er om inleveren: ik hoef niet bij te dragen aan zijn salaris. Bovendien vind ik Padt echt niet veel beter dan Vindahl en zijn er wel betere alternatieven die beter passen bij het ambitieniveau van AZ.
Dat meen je niet, die eerste zin….. Je bent toch fan van een club, toch niet van een passant…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 21 nov 2022, 21:38 Dat meen je niet, die eerste zin….. Je bent toch fan van een club, toch niet van een passant…….
Tja, je hebt principes of je hebt ze niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 21 nov 2022, 21:47 Tja, je hebt principes of je hebt ze niet.
Principes waarmee je echt alleen maar jezelf mee benadeelt……….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 21 nov 2022, 22:37 Principes waarmee je echt alleen maar jezelf mee benadeelt……….
Daarvoor zijn het principes. Niemand heeft er verder wat aan dat ik vegetariër ben, toch ben ik het. Ik benadeel (deels) mezelf, want ik eet hierdoor toch ook een heleboel dingen niet meer die ik vroeger wel lekker vond, ben hierdoor vaak duurder uit en heb soms honger omdat er ergens geen rekening wordt gehouden met vegetariërs. Toch ben ik het, want principes. Fijn voor je dat jij zorgeloos door het leven wandelt zonder principes, want die dingen zijn echt waardeloos! Heb je echt alleen jezelf mee! Straks kan ik geen voetbal meer kijken in het stadion als deze keeper komt, toch een absolute levensbehoefte. Maarja, een geweldsdelinquent sponsor ik niet graag.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Grifo schreef: 21 nov 2022, 23:03 Daarvoor zijn het principes. Niemand heeft er verder wat aan dat ik vegetariër ben, toch ben ik het. Ik benadeel (deels) mezelf, want ik eet hierdoor toch ook een heleboel dingen niet meer die ik vroeger wel lekker vond, ben hierdoor vaak duurder uit en heb soms honger omdat er ergens geen rekening wordt gehouden met vegetariërs. Toch ben ik het, want principes. Fijn voor je dat jij zorgeloos door het leven wandelt zonder principes, want die dingen zijn echt waardeloos! Heb je echt alleen jezelf mee! Straks kan ik geen voetbal meer kijken in het stadion als deze keeper komt, toch een absolute levensbehoefte. Maarja, een geweldsdelinquent sponsor ik niet graag.
Lekker gezellig allerlei dingen niet eten. Doet me aan religie denken. Veel plezier met je zelfopgelegde restricties.

Heb je ook een nieuwe speler in gedachten?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 21 nov 2022, 23:03 Daarvoor zijn het principes. Niemand heeft er verder wat aan dat ik vegetariër ben, toch ben ik het. Ik benadeel (deels) mezelf, want ik eet hierdoor toch ook een heleboel dingen niet meer die ik vroeger wel lekker vond, ben hierdoor vaak duurder uit en heb soms honger omdat er ergens geen rekening wordt gehouden met vegetariërs. Toch ben ik het, want principes. Fijn voor je dat jij zorgeloos door het leven wandelt zonder principes, want die dingen zijn echt waardeloos! Heb je echt alleen jezelf mee! Straks kan ik geen voetbal meer kijken in het stadion als deze keeper komt, toch een absolute levensbehoefte. Maarja, een geweldsdelinquent sponsor ik niet graag.
Draaf toch niet zo door man. Natuurlijk heb ik principes. En zorgeloos door dit leven lopen is practisch onmogelijk, tenzij je struisvogeltje speelt. Maar daar gaat dit niet om. Dit is een raar principe. Je zegt dat als Padt hier keeper wordt jij geen seizoenskaart meer neemt. Als ik dat een paar keer nalees denk ik: principes kennen ook prioriteiten.
Wat ik natuurlijk bedoel is dat jij jezelf onnodig je hobby ontzegt omdat er een tijdelijke keeper langskomt.
Geweldsdelinquent……..ik vind het moment waarop je dan nu je principe laat prevaleren een beetje een vreemde. Je weet dat Kluivert hier ook stage heeft gelopen? Toen zat je toch ook gewoon op de tribune (althans neem ik aan).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 21 nov 2022, 23:16 Draaf toch niet zo door man. Natuurlijk heb ik principes. En zorgeloos door dit leven lopen is practisch onmogelijk, tenzij je struisvogeltje speelt. Maar daar gaat dit niet om. Dit is een raar principe. Je zegt dat als Padt hier keeper wordt jij geen seizoenskaart meer neemt. Als ik dat een paar keer nalees denk ik: principes kennen ook prioriteiten.
Wat ik natuurlijk bedoel is dat jij jezelf onnodig je hobby ontzegt omdat er een tijdelijke keeper langskomt.
Geweldsdelinquent……..ik vind het moment waarop je dan nu je principe laat prevaleren een beetje een vreemde. Je weet dat Kluivert hier ook stage heeft gelopen? Toen zat je toch ook gewoon op de tribune (althans neem ik aan).
Ach, een hyperbool is soms best leuk om te gebruiken. Het ontlokte bij jou immers ook een reactie.
Over je voorbeeld:
1) Appels met Peren vergelijken alleen al als functie binnen de club. Je stelt zelf al: hij liep hier stage.
2) Is Kluivert veroordeeld voor geweldpleging/mishandeling? Hij heeft geen schoon blazoen, maar dat is wel van een heel andere aard dan dat van Padt.
3) Andere tijd: ik ben me tegenwoordig veel bewuster van dit soort zaken, principiëler ook dan ik destijds (2009) was. Mensen kunnen zich ontwikkelen.
4) Er zouden meerdere redenen zijn: ik ben door de jaren heen aardig vervreemd geraakt van het voetbalwereldje. Het is, in mijn beleving, een zeer abjecte wereld welke totaal niet past in mijn wereldbeeld. Voorbeelden zijn legio, situaties met zowel spelers, bestuurders als met supporters waar ik me ontzettend aan kan ergeren. Ik kijk daarnaast met Jansen aan het roer week in week uit naar saai voetbal en betaal daar veel geld voor. Alleen die jeugdliefde die voetbal is, en AZ in het bijzonder, die wint het toch steeds weer van mijn afkeer van deze abjecte wereld. Een speler als Padt (of Promes, of Vloet, of Labyad) bij mijn club zou de emmer doen overlopen. Op een gegeven moment maak je het uit als de liefde voorbij is en je alleen nog maar de negatieve kanten van een relatie kan zien en mooie momenten samen schaars zijn.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 21 nov 2022, 23:15 Lekker gezellig allerlei dingen niet eten. Doet me aan religie denken. Veel plezier met je zelfopgelegde restricties.

Heb je ook een nieuwe speler in gedachten?
Religie draait om comfort te zoeken in iets dat verzonnen is. Geen vlees eten juist om de realiteit onder ogen te komen en daar naar handelen door o.a. niet onnodig leed te veroorzaken
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 22 nov 2022, 00:39 Ach, een hyperbool is soms best leuk om te gebruiken. Het ontlokte bij jou immers ook een reactie.
Over je voorbeeld:
1) Appels met Peren vergelijken alleen al als functie binnen de club. Je stelt zelf al: hij liep hier stage.
2) Is Kluivert veroordeeld voor geweldpleging/mishandeling? Hij heeft geen schoon blazoen, maar dat is wel van een heel andere aard dan dat van Padt.
3) Andere tijd: ik ben me tegenwoordig veel bewuster van dit soort zaken, principiëler ook dan ik destijds (2009) was. Mensen kunnen zich ontwikkelen.
4) Er zouden meerdere redenen zijn: ik ben door de jaren heen aardig vervreemd geraakt van het voetbalwereldje. Het is, in mijn beleving, een zeer abjecte wereld welke totaal niet past in mijn wereldbeeld. Voorbeelden zijn legio, situaties met zowel spelers, bestuurders als met supporters waar ik me ontzettend aan kan ergeren. Ik kijk daarnaast met Jansen aan het roer week in week uit naar saai voetbal en betaal daar veel geld voor. Alleen die jeugdliefde die voetbal is, en AZ in het bijzonder, die wint het toch steeds weer van mijn afkeer van deze abjecte wereld. Een speler als Padt (of Promes, of Vloet, of Labyad) bij mijn club zou de emmer doen overlopen. Op een gegeven moment maak je het uit als de liefde voorbij is en je alleen nog maar de negatieve kanten van een relatie kan zien en mooie momenten samen schaars zijn.
Het gaat dus dieper dan alleen Padt. Duidelijk. Ik ben het overigens met je eens dat voetbal een commercieel gedrocht is geworden, met alle nare neveneffecten erbij en ook bij mij de liefde voor AZ (die inmiddels 48 jaar duurt) en de gezelligheid met vrienden de enige reden is dat ík er nog zit.
Maar on topic: Padt wil ik hier ook niet zien, maar dan om voetbaltechnische redenen 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Schijnbaar houdt AZ er dan ander principes op na dan sommige forumleden hier, gezien het wel degelijk stappen heeft ondernomen om de oud doelman van FC Groningen aan zich te binden. In de zomer kon het niet tot een overgang komen omdat zijn huidige werkgever Ludogorets weigerde mee te werken, mogelijk dat in januari Huiberts nog een poging gaat ondernemen: Van alle ervaren Nederlandse keepers met bewezen dienst die de eredivisie hebben verlaten voor een buitenlands avontuur is hij, op Bizot na, simpelweg de beste keuze op sportieve gronden leren ons de statistieken kennen. Niet gek dat behalve AZ, ook Feyenoord afgelopen zomer nog in de markt was voor Sergio Padt, gezien er toen heel even vanuit de Bundesliga aan Bijlow werd getrokken. Dat doen deze twee 'top'clubs bepaald niet omdat hij de afgelopen seizoenen een middelmatige indruk in de eredivisie heeft achtergelaten!
Om hem nog steeds die stempel op te drukken van dat ene 'jij weet zeker niet wie ik ben' incident vind ik kolder (moet je ook niet meer naar Oranje kijken hoe Depay zijn goaltjes maakt) of hebben we hier ook al een woke gemeenschap, en de vergelijking met Ihatarren (een speler die structureel nooit van zijn fouten leert en er overal waar hij komt een zooitje van maakt) gaat volkomen mank.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Heb die keeper van Saudi Arabië meer nuttige dingen zien doen dan Verhulst in een half seizoen.

Zo klem je dus ballen en kom je van je doellijn af ...
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 22 nov 2022, 12:21 Heb die keeper van Saudi Arabië meer nuttige dingen zien doen dan Verhulst in een half seizoen.

Zo klem je dus ballen en kom je van je doellijn af ...
Die lange van Heerenveen ook niet slecht. Terwijl AZ voor miljoenen een lange uit denemarken heeft gescout.
Plaats reactie