Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ferry schreef: 30 aug 2021, 07:11 Ik drop hem hier maar even...Met de connectie Max Huiberts & Mino Raiola...Ihattaren naar AZ....
Ik zie het zo maar gebeuren.
Prima wat mij betreft, minder druk en minder spotlights voor hem. Als hij voor 4 miljoen naar AZ komt en hij gaat hier weer behoorlijk spelen maak je over 1 of 2 seizoenen weer een financiele klapper.
"One swallow does not make a summer"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ferry schreef: 30 aug 2021, 07:11 Ik drop hem hier maar even...Met de connectie Max Huiberts & Mino Raiola...Ihattaren naar AZ....
Ik zie het zo maar gebeuren.
Ik dacht er vanmorgen ook aan. In plaats van € 6 miljoen naar H'veen voor Veerman kunnen we misschien ook de PSV-rebel Ihattaren voor dat bedrag naar AZ halen. Hem op rechtsbuiten in de Stengs-rol!?

Met het vertrek van Teun Koopmeiners missen we een passer in de ploeg. Dravers hebben we genoeg, dus daarom ook de belangstelling voor Veerman denk ik. Maar als de Friezen vast blijven houden aan een bedrag van zo'n € 8 miljoen dan zie ik dat bedrag liever besteed aan Ihattaren. Dat bedrag is dan de transfersom + doorverkooppercentage voor PSV en een bonus voor Raiola. Dan ga je de voetbalwereld in Nederland iig weer eens verrassen als AZ zijnde.

De vraag is alleen of de speler dit ziet zitten. Hoe was de relatie Jansen - Ihattaren bij PSV?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZSander schreef: 30 aug 2021, 07:25 Moet je dat willen? Is naast een bewezen talent ook een bewezen irritatiefactor. En dat past niet bepaald binnen het 'ideale-schoonzoon-plaatje' van AZ. Taabouni is eenzelfde soort speler, dan geef ik die liever de kans.
Eens.

Bovendien gaan ze voor Ihattaren ook gewoon minstens 8 miljoen vragen.

Vanwege een kortstondige media hype.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 30 aug 2021, 07:45 Eens.

Bovendien gaan ze voor Ihattaren ook gewoon minstens 8 miljoen vragen.

Vanwege een kortstondige media hype.
En als ik me niet vergis pakt hij bij PSV nu al ruim een miljoen aan salaris. Die gaat dat niet bijna halveren om naar AZ te komen.
Compete to complete
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZSander schreef: 30 aug 2021, 07:25 Moet je dat willen? Is naast een bewezen talent ook een bewezen irritatiefactor.
Ja, ik ben het met je eens. Maar aan de andere kant: ik zie het vanwege die connectie ook zomaar gebeuren.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Geen ideale schoonzoon, maar misschien valt het kwartje eindelijk bij Ihattaren en krijgt AZ hem in 't gareel?

Als Ihattaren maandag of dinsdag niet voor enkele miljoenen vertrekt, is hij in de winterse transferperiode nog goedkoper of loopt hij na dit seizoen zelfs gratis de deur uit in 2022.

Denk dat hij weg mag voor 3 miljoen en zie hem graag komen, maar denk dat zijn salaris roet in 't eten gooit.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 30 aug 2021, 07:59 Ja, ik ben het met je eens. Maar aan de andere kant: ik zie het vanwege die connectie ook zomaar gebeuren.
Ik snap de link ook zeker wel en als het wel werkt heb je een topspeler die je weer voor een veelvoud kunt verkopen. Maar de kans dat het niet werkt is gewoon best reëel, en dan gooi je dus miljoenen weg.
Compete to complete
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZSander schreef: 30 aug 2021, 08:47 Ik snap de link ook zeker wel en als het wel werkt heb je een topspeler die je weer voor een veelvoud kunt verkopen. Maar de kans dat het niet werkt is gewoon best reëel, en dan gooi je dus miljoenen weg.
Aan de andere kant: als AZ Evjen inderdaad verhuurt,houd je wel heel weinig opties over qua buitenspelers: Karlsson, Aboukhlal en Poku. Dat is echt te weinig. Met een speler als Ihattaren er bij houd je in ieder geval ook de concurrentie in het elftal. Wat mij betreft stelt Jansen Evjen gewoon op. Mocht Ihattaren inderdaad een serieuze optie zijn (ik betwijfel dit), dan max 3 M€.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 30 aug 2021, 08:51 Aan de andere kant: als AZ Evjen inderdaad verhuurt,houd je wel heel weinig opties over qua buitenspelers: Karlsson, Aboukhlal en Poku. Dat is echt te weinig. Met een speler als Ihattaren er bij houd je in ieder geval ook de concurrentie in het elftal. Wat mij betreft stelt Jansen Evjen gewoon op.
Ik kan me hier helemaal in vinden.
Laatst gewijzigd door AZSander op 30 aug 2021, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Compete to complete
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Idrissi was ook niet bepaald een ideale schoonzoon toen hij overkwam van Groningen. Die had daar Mahi een poffert op z'n neus gegeven als ik het me goed herinner. Maar die is ook behoorlijk bijgedraaid.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ben wel een beetje klaar met die PSV en ajax afvallers. Tevens is die Ihataren een onrust stoker zonder 100% inzet. Taabouni zelfde profiel als speler dus ook totaal onnodig.
Psv heeft echt alles gedaan om die jongen aan de praat te krijgen, keer op keer mislukt.


-extra Spits
-Serieuze backup/concurrent voor Reijnders en Midtsjo
-Echte buitenspeler ala Karlsson als backup

Wat mij betreft de 3 posities waar eventueel versterking gewenst zou zijn.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Bij Cambuur lopen ook 2 oud (jong) AZ-ers rond die zich prima ontwikkeld hebben en een versterking zouden kunnen zijn: Mees Hoedemakers & Jamie Jacobs.
Beiden spelen al langer in mijn hoofd als optie.
Mees als verdedigende middenvelder, doet hij prima, Jamie in een meer aanvallende rol, heeft ook prima statistieken qua assists en goals

Zien jullie hun ook als interessant voor AZ?
Je kunt dan aanbieden, via verhuur, om bijvoorbeeld Peer meteen ook een jaar eredivisie ervaring op laten doen bij Cambuur
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

...
Laatst gewijzigd door AZ-073 op 30 aug 2021, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ-073 schreef: 30 aug 2021, 10:09 Bij Cambuur lopen ook 2 oud (jong) AZ-ers rond die zich prima ontwikkeld hebben en een versterking zouden kunnen zijn: Mees Hoedemakers & Jamie Jacobs.
Beiden spelen al langer in mijn hoofd als optie.
Mees als verdedigende middenvelder, doet hij prima, Jamie in een meer aanvallende rol, heeft ook prima statistieken qua assists en goals

Zien jullie hun ook als interessant voor AZ?
Je kunt dan aanbieden, via verhuur, om bijvoorbeeld Peer meteen ook een jaar eredivisie ervaring op laten doen bij Cambuur
Doen het beide inderdaad goed maar ik vind het veel te vroeg om deze twee nu als versterking voor AZ te noemen. Jongens moeten het nog wel een tijdje laten zien en bij een club als Cambuur er echt met kop en schouders bovenuit steken.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 30 aug 2021, 10:09 Bij Cambuur lopen ook 2 oud (jong) AZ-ers rond die zich prima ontwikkeld hebben en een versterking zouden kunnen zijn: Mees Hoedemakers & Jamie Jacobs.
Beiden spelen al langer in mijn hoofd als optie.
Mees als verdedigende middenvelder, doet hij prima, Jamie in een meer aanvallende rol, heeft ook prima statistieken qua assists en goals

Zien jullie hun ook als interessant voor AZ?
Je kunt dan aanbieden, via verhuur, om bijvoorbeeld Peer meteen ook een jaar eredivisie ervaring op laten doen bij Cambuur
Ik was altijd wel fan van Hoedemakers, maar dit zou ik een teken van zwak beleid vinden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Sixpack
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2013, 09:06

Veerman & Ihattaren halen en Evjen een jaartje verhuren... Ik zie het wel zitten...
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Nog een oud AZ-er, die via Turkije nu bij Fortuna speelt: Mats Seuntjens. Hij kwam dit weekend ook nog aan de orde door zijn rol bij de goals van Fortuna.
Daarbij werd verteld dat hij bij al zijn oude clubs (incl AZ) geroemd werd als iemand die ongelofelijk goed kan voetballen (waarbij de vraag is hoe het kan dat hij bij Fortuna speelt)

Als alternatief voor Joey Veerman.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ-073 schreef: 30 aug 2021, 10:09 Bij Cambuur lopen ook 2 oud (jong) AZ-ers rond die zich prima ontwikkeld hebben en een versterking zouden kunnen zijn: Mees Hoedemakers & Jamie Jacobs.
Beiden spelen al langer in mijn hoofd als optie.
Mees als verdedigende middenvelder, doet hij prima, Jamie in een meer aanvallende rol, heeft ook prima statistieken qua assists en goals

Zien jullie hun ook als interessant voor AZ?
Je kunt dan aanbieden, via verhuur, om bijvoorbeeld Peer meteen ook een jaar eredivisie ervaring op laten doen bij Cambuur
Vanmorgen dacht ik ook nog aan Mees Hoedemakers. Overigens uit dezelfde lichting als Teun Koopmeiners en is ook 23 jaar. Tevens tweebenig dus zou heel goed de linkerzone van het middenveld kunnen bestrijken. Mees speelt ook als dirigent van achteruit bij Cambuur. Maar de stap Cambuur naar AZ is wel groot. Maar als Veerman of een ander uit die ranking onhaalbaar is dan zou ik hem wel terug willen zien. Moet je hem dit jaar de tijd geven om te groeien en heb je volgend jaar een volwaardig selectiespeler verwacht ik.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Dus een bankzitter bij Cambuur wordt hier door mensen als versterking geopperd. Zijn we echt zo wanhopig?
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Ihattaren naar Juventus en doorverhuurd aan Sampdoria. Die kan dus ook van het lijstje af van sommigen hier. Je kunt zeggen van Raiola wat je wilt, maar hij brengt zijn spelers wel naar aardige clubs.
Compete to complete
Plaats reactie