Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Az564
Fanatic

MB80 schreef: 14 mei 2021, 10:14 Enige nuance is vanzelfsprekend nodig hier maar gokken op afdankertjes en/of transfervrije spelers dat gaat je nooit verder brengen dan nu, tenzij AZ het uitspreekt dat een top 4 kwalificatie afdoende is. AZ hoeft niet louter een handelshuis te zijn want je hebt ook een paar spelers nodig die de kar trekken want dat kan en mag je niet verwachten van een Oosting, Reijnders of Goudmijn..
Je noemde zelf Dembele (33), Romero (34) die zijn dan toch ook gewoon afdankertjes/transfervrij? Hoe mooi de herinnering aan deze spelers ook zijn. Alireza zou dan een afdankertje zijn van Brighton.Vincent Janssen wil absoluut niet weg uit Mexico, die heeft voor een nieuwe leefstijl gekozen. Wesley Hoedt wordt ook een afdankertje van Southampton. Het begrip afdankertje is dus wel wat ruim, want je kan zelf nog wat aan die gasten hebben.

AZ moet juist wel als handelshuis fungeren om continuïteit van de prestaties te kunnen borgen. Al heb je gelijk dat er ook spelers nodig zijn die de kar kunnen trekken en niet een hogere restwaarden hoeven te hebben (Vlaar/Bizot). Echter moet je deze spelers wel tot een minimum beperken. Voorbeeld je kan kiezen tussen Dembele of Harroui (Sparta), dan kies je voor Harroui hij heeft leidersschapskwaliteiten (kan de kar trekken) en heeft potentieel een hogere transferwaarden na een periode bij AZ. ​

In jouw rijtje verwacht ik dat enkel Alireza en Hoedt nog realistische opties zijn als kartrekkers en als rolmodellen voor de jongere spelers.
kuifje
Barry
Contacteer:

Ferry schreef: 14 mei 2021, 10:13 Ook dat is afhankelijk van wat er weg gaat en wat er dan als vergoeding binnen komt.
Dit is al zo vaak uitgelegd. Als je het salarishuis loslaat heeft dit ook betrekking op andere spelers en niet op die ene speler die je dan extra gaat betalen.
Bij volgende contractonderhandelingen en nieuwe spelers sta je daardoor zwakker en gaan spelers en entourage veel hoger in de boom zitten.
Dit kost je uiteindelijk miljoenen. Je werkt niet voor niets met een vast salarishuis.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
Ferry
Basisspeler

kuifje schreef: 14 mei 2021, 12:01 Dit is al zo vaak uitgelegd.
Ja, maar daarin ga ik niet met je mee. Als er veel geld binnenkomt, kan je ook meer uitkeren. It takes money to make money.

Je hoeft het salarishuis niet 'los te laten'. Je kan er ook een extra differentiatie aan toevoegen. Als je spelers van de buitencategorie binnenhaalt, hoeft het nog niet te betekenen dat Jordie Clasie meer gaat verdienen.

Het is de enige manier voor AZ om stappen te zetten. Dat lukt niet met een kruideniersmentaliteit.
AZ 4 Life
Harde Kern

RoycosoepieAZ schreef: 14 mei 2021, 09:44 Ik ben wel gecharmeerd van Pena van Emmen. Als Wijndal weg gaat (wat bijna een zekerheid is), misschien V.d. Ven halen van Volendam. Bruno Martins Indi behouden. Daarnaast nog een spits uit de KKD halen, naast Boadu. Druijf zal denk ik niet meer terugkeren. Die gaat zijn heil ergens anders zoeken.
Van de Ven is geen linksback. Kans is trouwens groot dat Udinese Ouwejan niet overneemt, dan heb je de perfecte opvolger voor Wijndal al binnen. Kanttekening is wel dat ik niet weet of Udinese een verplichte koopoptie heeft. Mocht dat niet zo zijn dan verwacht ik niet dat ze hem overnemen.
AZ 4 Life
Harde Kern

Ferry schreef: 14 mei 2021, 12:29 Ja, maar daarin ga ik niet met je mee. Als er veel geld binnenkomt, kan je ook meer uitkeren. It takes money to make money.

Je hoeft het salarishuis niet 'los te laten'. Je kan er ook een extra differentiatie aan toevoegen. Als je spelers van de buitencategorie binnenhaalt, hoeft het nog niet te betekenen dat Jordie Clasie meer gaat verdienen.

Het is de enige manier voor AZ om stappen te zetten. Dat lukt niet met een kruideniersmentaliteit.
Bij hogere transfersommen horen ook hogere salarissen. Hoe duurder een speler, hoe meer kwaliteit en hoe meer kwaliteit hoe hoger het salaris. Dat houdt allemaal verband met elkaar. En daarin heeft Kuifje dus gewoon gelijk. Je kan niet één speler van de buitencategorie halen en die een salaris bieden boven je salarisplafond. Dat kan wel, maar dan zal je je salarishuis in zijn geheel moeten verhogen. Dat kan alleen als je je begroting structureel weet te verhogen, anders is het financieel wanbeleid en een enorm risico.
Ferry
Basisspeler

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 12:32 Dat kan wel, maar dan zal je je salarishuis in zijn geheel moeten verhogen. Dat kan alleen als je je begroting structureel weet te verhogen, anders is het financieel wanbeleid en een enorm risico.
Waarom moet het salaris van Clasie omhoog als je Ibrahimovic haalt?
AZ 4 Life
Harde Kern

Ferry schreef: 14 mei 2021, 12:36 Waarom moet het salaris van Clasie omhoog als je Ibrahimovic haalt?
Omdat je dan precedent schept. Als jij nu bij wijze van spreken Dembele terughaalt voor 750.000 per jaar, dan staat de zaakwaarnemer van Koopmeiners natuurlijk als eerste op de stoep. Je kan niet voor één speler een uitzondering gaan maken, zo werkt dat niet.
Az564
Fanatic

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 12:30 Van de Ven is geen linksback. Kans is trouwens groot dat Udinese Ouwejan niet overneemt, dan heb je de perfecte opvolger voor Wijndal al binnen. Kanttekening is wel dat ik niet weet of Udinese een verplichte koopoptie heeft. Mocht dat niet zo zijn dan verwacht ik niet dat ze hem overnemen.
Volgens mij was deze niet verplicht en Ouwejan blijft dan ook zeker een optie voor de linksbackpositie volgend jaar. Geld dat anders in een linksback wordt gestoken, zou je dan weer kunnen gebruiken voor een aanvaller.
multatuli
Barry

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 12:46 Omdat je dan precedent schept. Als jij nu bij wijze van spreken Dembele terughaalt voor 750.000 per jaar, dan staat de zaakwaarnemer van Koopmeiners natuurlijk als eerste op de stoep. Je kan niet voor één speler een uitzondering gaan maken, zo werkt dat niet.
En Koopmeiners heeft toch al uitgesproken te gaan vertrekken, dus die zaakwaarnemer kan Max dan lekker op de stoep laten staan. En Ibrahimovic is buitencategorie. Jonge spelers die nog niets bereikt hebben, hebben geen recht van spreken als een dergelijke speler wordt binnengehaald en meer salaris krijgt dan hun.
ignore: kuifje, bk wcm, AZ-073, ‘81, Langedijk, Wildcat, Vriend
Az564
Fanatic

multatuli schreef: 14 mei 2021, 12:54 En Koopmeiners heeft toch al uitgesproken te gaan vertrekken, dus die zaakwaarnemer kan Max dan lekker op de stoep laten staan. En Ibrahimovic is buitencategorie. Jonge spelers die nog niets bereikt hebben, hebben geen recht van spreken als een dergelijke speler wordt binnengehaald en meer salaris krijgt dan hun.
en wat als Ibrahimovic nou niet presteert en Barasi schiet er 4 ballen in? Waarschijnlijk komt de zaakwaarnemer van Barasi dan even vertellen dat hij meer waard is voor het team en dat zijn contract opgewaardeerd moet worden tot minimaal het salaris van Ibrahimovic.
multatuli
Barry

Az564 schreef: 14 mei 2021, 13:01 en wat als Ibrahimovic nou niet presteert en Barasi schiet er 4 ballen in? Waarschijnlijk komt de zaakwaarnemer van Barasi dan even vertellen dat hij meer waard is voor het team en dat zijn contract opgewaardeerd moet worden tot minimaal het salaris van Ibrahimovic.
En zo kunnen wij allemaal "what if's scenrio's" er op gaan gooien, maar dit is nog nooit gebeurd :). En zelfs als het zo zou zijn, dan laat je als Max duidelijk aan die zaakwaarnemer weten dat Barasi eerst maar eens gaan bereiken wat Ibra bereikt heeft en dan weer terug mag komen.
kuifje
Barry
Contacteer:

Az564 schreef: 14 mei 2021, 13:01 en wat als Ibrahimovic nou niet presteert en Barasi schiet er 4 ballen in? Waarschijnlijk komt de zaakwaarnemer van Barasi dan even vertellen dat hij meer waard is voor het team en dat zijn contract opgewaardeerd moet worden tot minimaal het salaris van Ibrahimovic.
Dat was ook een kulargument. Bruggink en iemand anders laatst, heb ik precies hetzelfde horen vertellen.

Koopmeiners was maar een voorbeeld. Het geldt voor elke selectiespeler. Zou je nu 9 ton salaris geven aan Pietje en vervolgens willen verlengen met Svensson dan gaat deze ook zich richten naar zeven ton terwijl anders vijf ton gezien het salarishuis het maximale is. De volgende Scandinaviër weet ook dat er meer te rapen valt en zal de onderhandelingen ook stevig inzetten. Zo zal je iedereen meer moeten gaan betalen en dat kost je jaarlijks zo enkele miljoenen meer. Heel kort de bocht ga je uiteindelijk meer betalen voor dezelfde kwaliteit.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Az564
Fanatic

kuifje schreef: 14 mei 2021, 13:11 Dat was ook een kulargument. Bruggink en iemand anders laatst, heb ik precies hetzelfde horen vertellen.

Koopmeiners was maar een voorbeeld. Het geldt voor elke selectiespeler. Zou je nu 9 ton salaris geven aan Pietje en vervolgens willen verlengen met Svensson dan gaat deze ook zich richten naar zeven ton terwijl anders vijf ton gezien het salarishuis het maximale is. De volgende Scandinaviër weet ook dat er meer te rapen valt en zal de onderhandelingen ook stevig inzetten. Zo zal je iedereen meer moeten gaan betalen en dat kost je jaarlijks zo enkele miljoenen meer. Heel kort de bocht ga je uiteindelijk meer betalen voor dezelfde kwaliteit.
Het pad dat jij schets en het pad dat ik zojuist schets bestaan naast volgens mij gewoon naast elkaar, dus zo'n kulargument is het niet. Jij beschrijft hier de lange termijn werking terwijl ik de korte termijn werking beschrijf. Kortom, dat stukje kulargument kan je weer netjes terugnemen.
kuifje
Barry
Contacteer:

Az564 schreef: 14 mei 2021, 13:18 Het pad dat jij schets en het pad dat ik zojuist schets bestaan naast volgens mij gewoon naast elkaar, dus zo'n kulargument is het niet. Jij beschrijft hier de lange termijn werking terwijl ik de korte termijn werking beschrijf. Kortom, dat stukje kulargument kan je weer netjes terugnemen.
Ik doelde met kulargument op hetgeen Multatuli vertelde hierover ...

Az564
Fanatic

kuifje schreef: 14 mei 2021, 13:27 Ik doelde met kulargument op hetgeen Multatuli vertelde hierover ...
Excuses voor de misinterpretatie :wink:
Shota-Arveladze
Supporter

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 12:46 Omdat je dan precedent schept. Als jij nu bij wijze van spreken Dembele terughaalt voor 750.000 per jaar, dan staat de zaakwaarnemer van Koopmeiners natuurlijk als eerste op de stoep. Je kan niet voor één speler een uitzondering gaan maken, zo werkt dat niet.
Misschien kan AZ wel uitzonderingen maken voor spelers die vijf jaar basisspeler zijn bij AZ, om zo jongens als Midtsjö en Svensson te kunnen behouden. Als andere jongens dan ook meer geld willen kan je verwijzen naar de 5 jaar regeling.
multatuli
Barry

Ik heb nog geen andere competities kunnen bekijken, maar wel alvast de 1e divisie. Daar zag ik dat Muhren er ver bovenuit stak:

Robert Muhren (Cambuur) [31 jaar] 38 goals + 11 assists = 49 totaal
Elisas Mar Omarsson (excelsior)[26 jaar] 22 goals + 1 assist = 23 totaal
Thomas Verheydt (Almere) [29 jaar] 20 goals + 6 assists = 26 totaal
Jizz Hornkamp (den Bosch) [23 jaar] 20 goals + 4 assists = 24 totaal
Glynor Plet (Telstar) [34 jaar] 19 goals + 1 assist = 20 totaal
Jeredy Hilterman (Jong Utrecht)[22 jaar] 19 goals + 1 assist = 20 totaal
Samule Mulattieri (Volendam) [20 jaar] 18 goals + 2 assists = 20 totaal
Sydney van Hooijdonk (NAC) [21 jaar] 15 goals + 2 assists = 17 totaal
Ralf Seuntjens (De Graafschap) [32 jaar] 14 goals + 4 assists = 18 totaal

Toen Muhren destijds bij AZ speelde was ik ook wel van hem gecharmeerd, maar was hij nog niet de killer die hij nu is. Ik heb wel aardig wat wedstrijden van Cambuur gezien en Muhren is geen speler die alleen maar de simpele intikkertjes maakt. Hij maakt de meest mooie (en moeilijke) doelpunten en heeft ook nog de kwaliteit van het meevoetballen en het geven van assists. Ik zou de Muhren van Nu wel weer bij AZ in de spits willen zien.

En toevallig zie ik ook net het volgende bericht op VP langskomen:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... spits.html

Transfervrij KKD-fenomeen Mühren 'heeft twee Eredivisie-opties': "Goede spits"
Gepubliceerd: Vrijdag 14 mei 2021 om 17:04

Keuken Kampioen Divisie-topschutter Robert Mühren heeft twee topseizoenen bij SC Cambuur achter de rug, maar heeft vooralsnog geen club voor komend seizoen. FC Twente wil naar verluidt profiteren van de transfervrije status van de Volendammer.

Mühren werd de afgelopen twee seizoenen door Cambuur van Zulte-Waregem gehuurd en explodeerde in Leeuwarden: twee keer op rij werd hij topscorer van de Keuken Kampioen Divisie, dit seizoen wist hij zelfs 38 (!) keer het net te vinden. Zijn contract bij Zulte-Waregem loopt komende zomer af, Cambuur wil hem mee de Eredivisie in nemen, maar ook FC Twente zou hem op de korrel hebben.

Eddy van der Ley meldt in de online talkshow VoetbalTijd dat Twente-directeur Jan Streuer hem op de korrel heeft. Tafelgast Youri Mulder geeft Streuer geen ongelijk. "Vind ik een goede spits", aldus het kersverse lid van de Raad van Toezicht bij Schalke 04. "Hij is echt wel een spits die makkelijk scoort en fysiek wel vrij goed. Maar hij is ook wel een speler waar je vanaf kunt spelen. Als je daar een paar goede spelers omheen hebt..."
Dus blijkbaar is hij nog transfervrij ook. Ik zou zeggen Max sla je slag!
DeZuivelDuivel
Goalscorer

Shota-Arveladze schreef: 14 mei 2021, 13:58 Misschien kan AZ wel uitzonderingen maken voor spelers die vijf jaar basisspeler zijn bij AZ, om zo jongens als Midtsjö en Svensson te kunnen behouden. Als andere jongens dan ook meer geld willen kan je verwijzen naar de 5 jaar regeling.
Vind ik ook geen gek idee. Ik blijf er ook bij dat het vreemd is dat het zomaar vanzelfsprekend scheve gezichten zou opleveren, daar moet je echt wel wat mee kunnen. Zeker de spreekwordelijke rol als 'vader' van de groep die Midtsjö volgens interviews vertolkt bijvoorbeeld.
Ferry
Basisspeler

Dat is echt grote onzin. Als je een nieuwe directeur haalt voor een bedrijf ga je de magazijnmedewerker ook meer betalen? 'Omdat je een precedent schept'?
Ferry
Basisspeler

kuifje schreef: 14 mei 2021, 13:11 Dat was ook een kulargument. Bruggink en iemand anders laatst, heb ik precies hetzelfde horen vertellen.
Dit is ook een kulargument: 'Bruggink heeft het gezegd!'. Je hoeft als club helemaal niets. Zoals ik zei: je kan meer diversificeren in je salarishuis. Noem het brons-zilver-goud-platinum. Voor de starters, selectiespelers, basisspelers en A internationals/buitencategorie.

Wil je meer verdienen? Zorg maar dat je een hoger level waard bent.
Plaats reactie