Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 09 mei 2021, 10:36 Ngonge is jeugdinternational van Belgie. En speelt inmiddels een volledig seizoen bij RKC - wel wat blessureleed. Maar RKC is voetballend toch een van de betere teams in de Eredivisie.
Eenmaal zonder te spelen op de bank bij Jong Belgie. Is pas 20 dus kan zeker nog beter worden, maar op dit moment toch nog geen directe versterking voor AZ. Die rol die hij zou krijgen bij AZ als talent met hier en daar wat invalminuten, kan al prima worden ingevuld met eigen jeugd met Taabouni en Barasi bijvoorbeeld. AZ heeft bij vertrek van sterkhouders behoefte aan wat spelers van
23-26 met al de nodige minuten op het hoogste niveau.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 09 mei 2021, 11:07 Eenmaal zonder te spelen op de bank bij Jong Belgie. Is pas 20 dus kan zeker nog beter worden, maar op dit moment toch nog geen directe versterking voor AZ. Die rol die hij zou krijgen bij AZ als talent met hier en daar wat invalminuten, kan al prima worden ingevuld met eigen jeugd met Taabouni en Barasi bijvoorbeeld. AZ heeft bij vertrek van sterkhouders behoefte aan wat spelers van
23-26 met al de nodige minuten op het hoogste niveau.
En dan ga je wel voor Beukema in jouw betoog? Als 'echt groot talent'?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 09 mei 2021, 11:09 En dan ga je wel voor Beukema in jouw betoog? Als 'echt groot talent'?
Dat vind ik wel een speler ja, die volgend seizoen met een ervaren speler naast zich al van meerwaarde kan zijn voor AZ. 22 al, goeie fysiek, 60 wedstrijden gae in de benen, aanvoerder. Komt ook mede door de schaarste op de achterste posities bij AZ. Maar getuige de interesse van de gehele subtop lijkt me dat een prima aankoop. Wat geen garantie geeft dat hij het gaat redden natuurlijk bij AZ.
Zon Speler als ngonge heeft zeker potentie, maar hoeveel minuten gaat hij maken bij AZ op dit moment? Evjen, Druijf, Duin etc. Krijgen al nauwelijks minuten. Is hij beter op dit moment?
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

DeZuivelDuivel schreef: 08 mei 2021, 20:28 Bizot legt de lat lager dan Svensson? Waar haal je dat vandaan.
AZ4life zegt toch dat hij een avontuur in de V.S., Australië, etc wil.
Daar kun je denk ik met zijn cv over een seizoen ook nog wel heen. Vermeer is 34.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 09 mei 2021, 09:30 Als Max er op tijd bij was geweest wel. Hauge had je een paar maanden voordat hij opeens naar Milan ging voor 2,5 miljoen op kunnen halen. Zinckernagel is transfervrij vertrokken naar Watford, die spelen in de Championship (zijn toevallig net vorige week gepromoveerd naar de premier league). Dat team van Watford is slechter dan dat van AZ en hebben geen enkel uitzicht op Europees voetbal.
Als die gasten niet geïnteresseerd zijn in AZ komen ze niet. Daar weet je helemaal niks van dus kan je ook niet beweren dat AZ ze had kunnen halen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 10 mei 2021, 09:14 Als die gasten niet geïnteresseerd zijn in AZ komen ze niet. Daar weet je helemaal niks van dus kan je ook niet beweren dat AZ ze had kunnen halen.
Vaak zitten transfers al een tijd in de pijplijn. Op het moment dat wij het lezen is er misschien al een periode van een jaar waarin er al contacten zijn gelegd enzo.

En dat Watford minder presteert dan AZ is een lachertje natuurlijk. De salarissen liggen daar minimaal drie keer zo hoog, daar kan je nooit tegenop.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 10 mei 2021, 09:37 Vaak zitten transfers al een tijd in de pijplijn. Op het moment dat wij het lezen is er misschien al een periode van een jaar waarin er al contacten zijn gelegd enzo.

En dat Watford minder presteert dan AZ is een lachertje natuurlijk. De salarissen liggen daar minimaal drie keer zo hoog, daar kan je nooit tegenop.
Wat voor reden dan ook, als ze niet geïnteresseerd zijn dan houdt het op. En als niemand dat tegendeel kan aantonen, kan niemand dat AZ kwalijk nemen.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 10 mei 2021, 09:43 Wat voor reden dan ook, als ze niet geïnteresseerd zijn dan houdt het op. En als niemand dat tegendeel kan aantonen, kan niemand dat AZ kwalijk nemen.
Een speler hoeft nier perse niet geïnteresseerd te zijn, soms komt er gewoon een betere aanbieding op je pad.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 10 mei 2021, 09:14 Als die gasten niet geïnteresseerd zijn in AZ komen ze niet. Daar weet je helemaal niks van dus kan je ook niet beweren dat AZ ze had kunnen halen.
Op die manier kun je alles wel afdoen. Maar ook jij zult wel begrijpen dat AZ voor spelers uit de Noorse competitie een aantrekkelijke club is, zolang AZ er maar echt werk van maakt, een goed plan heeft en met een goed bod komt. Als AZ een paar jaar geleden zelfs een groot talent als Haaland had kunnen halen, dan Hauge en Zinckernagel ook wel. En een ander groot Noors talent, Odegaard heeft zelfs bij Heerenveen gespeeld, wat toch een veel minder aantrekkelijke club is dan AZ om te voetballen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 10 mei 2021, 10:25 Op die manier kun je alles wel afdoen.
Jazeker. Voor sommige spelers is AZ gewoon niet interessant genoeg, ondanks een goed plan en veel scoutingswerk vooraf, want daar staat AZ juist om bekend. En soms lukt het dus wel om een talent te halen (Evjen, Karlsson) en soms dus niet. Dat is dan soms jammer, maar om dan maar te stellen dat het aan AZ ligt is flauwekul.

En daarbij geeft Hugo Hovenkamp in het AZ supportersmagAZine van de SV aan dat de toppers uit Scandinavië niet meer haalbaar zijn voor AZ. Dat is best een interessant artikel over hoe AZ te werk gaat overigens, maar dat is niet digitaal beschikbaar.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Hij is hier natuurlijk al een paar keer langsgekomen, maar de uitleenbeurt van Wesley Hoedt loopt op zijn einde, en bij Lazio komt hij er niet echt meer aan toe (https://www.vi.nl/nieuws/einde-seizoen- ... elerslijst). Zijn contact loopt volgend jaar af, en bij Southampton zal hij vast niet weer aan spelen toe komen. Ik denk dat Southampton van hem af wil, dus misschien zou je kunnen kijken of je zo'n jongen relatief goedkoop in kan lijven met een mooi doorverkooppercentage voor Southampton. Dat is voor hem - ook gezien zijn leeftijd - misschien een mooi moment om zich nog een laatste keer in de kijker te spelen en een mooie transfer te maken. Ik denk dat het voor ons nog steeds een hartstikke goede verdediger is.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

timdadum schreef: 10 mei 2021, 13:35 Hij is hier natuurlijk al een paar keer langsgekomen, maar de uitleenbeurt van Wesley Hoedt loopt op zijn einde, en bij Lazio komt hij er niet echt meer aan toe (https://www.vi.nl/nieuws/einde-seizoen- ... elerslijst). Zijn contact loopt volgend jaar af, en bij Southampton zal hij vast niet weer aan spelen toe komen. Ik denk dat Southampton van hem af wil, dus misschien zou je kunnen kijken of je zo'n jongen relatief goedkoop in kan lijven met een mooi doorverkooppercentage voor Southampton. Dat is voor hem - ook gezien zijn leeftijd - misschien een mooi moment om zich nog een laatste keer in de kijker te spelen en een mooie transfer te maken. Ik denk dat het voor ons nog steeds een hartstikke goede verdediger is.
Volgens transfermarkt was de koopoptie in het contract 5 miljoen euro (geen idee hoe ze dat weten, maar het zal nagelopen zijn).
Als die niet gelicht is dan kun je er van uitgaan dat het bedrag eventueel nog wat zakt want Hoedt is niet aan het vertrekken omdat Lazio het niet kan betalen.

Als je nu moet gaan kiezen tussen Martins Indi en Hoedt dan denk ik toch wel dat Hoedt die wedstrijd wint.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 10 mei 2021, 12:59 Jazeker. Voor sommige spelers is AZ gewoon niet interessant genoeg, ondanks een goed plan en veel scoutingswerk vooraf, want daar staat AZ juist om bekend. En soms lukt het dus wel om een talent te halen (Evjen, Karlsson) en soms dus niet. Dat is dan soms jammer, maar om dan maar te stellen dat het aan AZ ligt is flauwekul.

En daarbij geeft Hugo Hovenkamp in het AZ supportersmagAZine van de SV aan dat de toppers uit Scandinavië niet meer haalbaar zijn voor AZ. Dat is best een interessant artikel over hoe AZ te werk gaat overigens, maar dat is niet digitaal beschikbaar.
Een jaar geleden had Hauge nooit kunnen voorzien dat AC Milan voor hem zou komen. Ik weet zeker dat hij AZ een geweldige club had gevonden. En Zinckernagel speelt nu op een lager niveau zonder enig uitzicht op Europees voetbal. Voor mij is duidelijk dat AZ het nooit geprobeerd heeft, maar is een beetje zinloze discussie dit dus ik hou erover op.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 10 mei 2021, 14:03 Een jaar geleden had Hauge nooit kunnen voorzien dat AC Milan voor hem zou komen. Ik weet zeker dat hij AZ een geweldige club had gevonden. En Zinckernagel speelt nu op een lager niveau zonder enig uitzicht op Europees voetbal. Voor mij is duidelijk dat AZ het nooit geprobeerd heeft, maar is een beetje zinloze discussie dit dus ik hou erover op.
Dat weet je dus niet. AZ heeft grote scoutingslijsten en houdt spelers vaak al jaren in de gaten. Vandaar.

Maar oké, lets agree to disagree.
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kilkenny schreef: 11 mei 2021, 08:50 Dat weet je dus niet. AZ heeft grote scoutingslijsten en houdt spelers vaak al jaren in de gaten. Vandaar.

Maar oké, lets agree to disagree.
Dat niveau spelers is inderdaad echt niet buiten het bereik van AZ als je er op tijd bij bent.
Maar er moet wel specifiek plaats zijn voor hen in de selectie. Met Boadu(die moet spelen) en Druijf, Gudmundsson en duin in de gelederen, en op rechts met Stengs(die moet spelen) en Evjen + wat jeugd. Was er en geen noodzaak om die spelers te halen en kon AZ ze geen goed plan aanbieden. Dat komt natuurlijk wel vaker voor, dat spelers rijp zijn voor een transfer naar AZ (ik noem een schouten, veerman of zelfs Haaland) maar dat de omstandigheden er gewoon niet naar zijn.

Aan AZ om dat met schaduwlijst favoriet Berg en compaan van Hauge en Zinckernagel te bewijzen dat dergelijke spelers wel haalbaar zijn.😉
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Er zit wel een stevig verschil in de markt hoor en daar denken mensen nog wel eens te makkelijk over.
Dat zo'n Sulemana onhaalbaar is wil niet zeggen dat andere spelers van Nordsjaelland onhaalbaar zijn en dat spelers van Nordsjaelland moeilijker te halen zijn wil nog niet zeggen dat spelers van Aalborg dat ook zijn. En dat Deense spelers duurder zijn wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is om Zweden, Finnen of Noren te halen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 11 mei 2021, 09:28 Er zit wel een stevig verschil in de markt hoor en daar denken mensen nog wel eens te makkelijk over.
Dat zo'n Sulemana onhaalbaar is wil niet zeggen dat andere spelers van Nordsjaelland onhaalbaar zijn en dat spelers van Nordsjaelland moeilijker te halen zijn wil nog niet zeggen dat spelers van Aalborg dat ook zijn. En dat Deense spelers duurder zijn wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is om Zweden, Finnen of Noren te halen.
Dat lijkt me ook anders had Karlsson hier ook niet gespeeld.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Leuk om al die mogelijke aanvallers en CV's te lezen, maar als er een speler weg gaat zonder huidige vervanger, dan is het Wijndal. Binnen de selectie is er komt echt een vervanger (BMI? Svensson naar links? Clasie naar achter?) en over Gullit bestaat twijfel. Hoe dan ook zal er een linksback moeten komen als Wijndal weg gaat. Op basis van data en statistieken een schot voor de boeg qua mogelijke opties:

Gudmundsson; 22, Groningen. Contract tot 2022. 0G - 5A
Cox; 23, Fortuna Sittard. Contract tot 2023. 5G - 5A
El Karouani; 20, NEC. Contract tot 2023. 3G - 7A
John Murkin; 21. Volendam. Contract tot 2023. 6G - 8A

In de Eredivisie en de KKD zijn dit een aantal interessante opties. Bijna allemaal relatief lange contracten, maar qua transferwaarde (0,5 tot 1,1M volgens TM) zou het mogelijk moeten zijn. Een andere interessante optie is wellicht Björkan.

Björkan; 22, Bodø Glimt. Contract dec 2021. 1G - 4A (19/20)

Iemand anders nog suggesties?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 11 mei 2021, 18:32 Leuk om al die mogelijke aanvallers en CV's te lezen, maar als er een speler weg gaat zonder huidige vervanger, dan is het Wijndal. Binnen de selectie is er komt echt een vervanger (BMI? Svensson naar links? Clasie naar achter?) en over Gullit bestaat twijfel. Hoe dan ook zal er een linksback moeten komen als Wijndal weg gaat. Op basis van data en statistieken een schot voor de boeg qua mogelijke opties:

Gudmundsson; 22, Groningen. Contract tot 2022. 0G - 5A
Cox; 23, Fortuna Sittard. Contract tot 2023. 5G - 5A
El Karouani; 20, NEC. Contract tot 2023. 3G - 7A
John Murkin; 21. Volendam. Contract tot 2023. 6G - 8A

In de Eredivisie en de KKD zijn dit een aantal interessante opties. Bijna allemaal relatief lange contracten, maar qua transferwaarde (0,5 tot 1,1M volgens TM) zou het mogelijk moeten zijn. Een andere interessante optie is wellicht Björkan.

Björkan; 22, Bodø Glimt. Contract dec 2021. 1G - 4A (19/20)

Iemand anders nog suggesties?
Ik had Eric Kahl van AIK hier eens genoemd. Zou ik een typische AZ aankoop vinden, jong zweden met Karlsson gespeeld. Wel pas 19 maar sterk seizoen gespeeld vorig jaar, en was al wat interesse voor uit Europa. Werd bestempeld als groot talent. Helaas geblesseeed sinds begin seizoen, dus nog nog geen prestaties van de laatste tijd kunnen lezen/zien.

Oosterwolde van Twente was veel in de picture eerste seizoenshelft, beetje in de vergetelheid geraakt sinds de winterstop. Iemand hem recent zien spelen?

Ik vind Warmerdam van Utrecht wel n goeie back, maar zal te duur zijn vrees ik.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Allemaal prima opties, maar wij hebben ook Ouwejan nog.
Plaats reactie