Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 18 mei 2022, 14:05 Precies. De meeeste gevallen leiden niet tot een transfer. Desondanks zet AZ er al jaren mede op in, omdat het ze spelers kan opleveren die anders niet naar AZ zouden komen. Het is ook het resultaat van allerlei afhankelijkheden van 'als die, dan dat'. En omgekeerd gebeurt dat ook. Vandaar de gekte op deadline day.
Het is alleen nog nooit gelukt.... Of kon deWit ook naar Manchester City?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 18 mei 2022, 14:08 Het is alleen nog nooit gelukt.... Of kon deWit ook naar Manchester City?
De Wit zal ook wel op andere clubs hebben gewacht, ajax op hogere biedingen en AZ op andere spelers.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 mei 2022, 14:05 Precies. De meeeste gevallen leiden niet tot een transfer. Desondanks zet AZ er al jaren mede op in, omdat het ze spelers kan opleveren die anders niet naar AZ zouden komen. Het is ook het resultaat van allerlei afhankelijkheden van 'als die, dan dat'. En omgekeerd gebeurt dat ook. Vandaar de gekte op deadline day.
Nee, op deadline day kun je vooral de Sowah's van de wereld krijgen, spelers die nog worden aangeboden door hun zaakwaarnemers en anders echt niet de stap gezet hadden.
Daar kun je een keer geluk mee hebben, maar veel vaker heb je pech.

Ik heb afgelopen zomer volgens mij al een keer uitgebreid uit de doeken gedaan hoe andere clubs dat doen, namelijk niet alles op de laatste dag zetten, maar vroeg en snel schakelen. AZ onder Huiberts is vaak gewoon te laat met het afronden van transfers, dan moet er ook geschakeld worden naar een B of een C of zelfs een D optie omdat andere clubs spelers al lang binnen hebben. Je kunt ook gewoon een periode vooruit werken. Een deel van waarom dit verhaal overigens een fabel is, ligt 'm in de vijver waar AZ uit vist. Het seizoen loopt namelijk niet overal in de wereld precies zoals het Nederlandse seizoen. in Scandinavië loopt het in sommige landen het seizoen bijvoorbeeld af in de winter. Spelers komen dus op andere momenten beschikbaar en onderhandelingen kunnen in theorie ook op andere momenten plaatsvinden.

Het is eerder dat we onze A/B opties missen dan dat we de A optie voor een andere club wegkapen op die wijze.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2022, 14:32 Nee, op deadline day kun je vooral de Sowah's van de wereld krijgen, spelers die nog worden aangeboden door hun zaakwaarnemers en anders echt niet de stap gezet hadden.
Daar kun je een keer geluk mee hebben, maar veel vaker heb je pech.

Ik heb afgelopen zomer volgens mij al een keer uitgebreid uit de doeken gedaan hoe andere clubs dat doen, namelijk niet alles op de laatste dag zetten, maar vroeg en snel schakelen. AZ onder Huiberts is vaak gewoon te laat met het afronden van transfers, dan moet er ook geschakeld worden naar een B of een C of zelfs een D optie omdat andere clubs spelers al lang binnen hebben. Je kunt ook gewoon een periode vooruit werken. Een deel van waarom dit verhaal overigens een fabel is, ligt 'm in de vijver waar AZ uit vist. Het seizoen loopt namelijk niet overal in de wereld precies zoals het Nederlandse seizoen. in Scandinavië loopt het in sommige landen het seizoen bijvoorbeeld af in de winter. Spelers komen dus op andere momenten beschikbaar en onderhandelingen kunnen in theorie ook op andere momenten plaatsvinden.

Het is eerder dat we onze A/B opties missen dan dat we de A optie voor een andere club wegkapen op die wijze.
Probeer Huiberts te overtuigen dat het slimmer is deze aanpak (hij zal er zijn redenen voor hebben), die hij voor een deel van de transfers hanteert, helemaal niet meer toe te passen.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 mei 2022, 14:35 Probeer Huiberts te overtuigen dat het slimmer is deze aanpak (hij zal er zijn redenen voor hebben), die hij voor een deel van de transfers hanteert, helemaal niet meer toe te passen.
Oh ik zou maar wat graag een gesprek met Huiberts aangaan, ook over de scouting.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2022, 14:32 Ik heb afgelopen zomer volgens mij al een keer uitgebreid uit de doeken gedaan hoe andere clubs dat doen, namelijk niet alles op de laatste dag zetten, maar vroeg en snel schakelen. AZ onder Huiberts is vaak gewoon te laat met het afronden van transfers, dan moet er ook geschakeld worden naar een B of een C of zelfs een D optie omdat andere clubs spelers al lang binnen hebben.
Ik heb het gevoel dat als de play-off wedstrijden eenmaal voorbij zijn, alles in een stroomversnelling gaat met een tempo van Huiberts waar je nog van zult verschieten.
Je gaat niet met deze belangrijke wedstrijden voor de boeg paniek binnen de selectie en staf zaaien met de nieuwe namen die er aan zitten te komen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 18 mei 2022, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2022, 14:32 Nee, op deadline day kun je vooral de Sowah's van de wereld krijgen, spelers die nog worden aangeboden door hun zaakwaarnemers en anders echt niet de stap gezet hadden.
Daar kun je een keer geluk mee hebben, maar veel vaker heb je pech.
Nee. AZ haalt op dat soort momenten vaak buitenkansjes die anders niet zo snel haalbaar zouden zijn voor AZ. Volgens mij zijn Clasie en Martins Indi ook op de laatste dag gehaald. Op het moment dat die jongens gehaald werden waren dat gewoon goede namen, met een goed CV. Even los van of het er nadien (volledig) is uitgekomen. In het geval van Clasie heeft Southampton gewoon tot het laatste moment gewacht om te kijken of ze toch nog zoveel als mogelijk konden terugverdienen van de transfersom.

Talenten waarin ze (fors) investeren uit de categorie Karlsson worden doorgaans gewoon op tijd gehaald. Neemt niet weg dat AZ regelmatig te laat is met transfervrije spelers. Zie een eerder genoemde Sem Steijn of Danilo. Al denk ik niet dat laatstgenoemde haalbaar zou zijn geweest met de interesse van Feyenoord.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 18 mei 2022, 14:46 ... of Danilo. Al denk ik niet dat laatstgenoemde haalbaar zou zijn geweest met de interesse van Feyenoord.
AZ heeft ook totaal geen interesse voor een Danilo gehad. Het heeft immers Pavlidis, daarbij zal ook Barasi in het nieuwe seizoen zijn minuten gaan maken.
Qua centrumspits zie ik niet veel gebeuren, de volle aandacht op de aanval zal gaan voor de vleugels en op de 10.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 18 mei 2022, 14:46 Nee. AZ haalt op dat soort momenten vaak buitenkansjes die anders niet zo snel haalbaar zouden zijn voor AZ. Volgens mij zijn Clasie en Martins Indi ook op de laatste dag gehaald. Op het moment dat die jongens gehaald werden waren dat gewoon goede namen, met een goed CV. Even los van of het er nadien (volledig) is uitgekomen. In het geval van Clasie heeft Southampton gewoon tot het laatste moment gewacht om te kijken of ze toch nog zoveel als mogelijk konden terugverdienen van de transfersom.

Talenten waarin ze (fors) investeren uit de categorie Karlsson worden doorgaans gewoon op tijd gehaald. Neemt niet weg dat AZ regelmatig te laat is met transfervrije spelers. Zie een eerder genoemde Sem Steijn of Danilo. Al denk ik niet dat laatstgenoemde haalbaar zou zijn geweest met de interesse van Feyenoord.
In het geval van Clasie... hoe kan het ook dat het je weer is gelukt... zit je er wederom gewoon keihard naast.
Clasie was net op huurbasis naar Feyenoord geweest een huur die in de ogen van Feyenoord blijkens de reacties van zowel supporters als het uitblijven van vervolgstappen van Feyenoord zelf gewoon teleurstellend was verlopen. Dat Southampton zolang gewacht heeft om te zien of ze nog wat konden verdienen is wat anders, het lukte ze dus met reden niet om nog wat aan Clasie te verdienen en er was dus verder ook geen interesse. Clasie heeft ook pas dit seizoen écht een opleving gehad.

Is dat dan die 'goede speler' die iedereen wilde, maar jij hebt binnengehengeld op het allerlaatste moment zoals Differentcook het doet voorkomen? of is het inderdaad een 'buitenkansje' lees: een speler die niet naar zijn gewenste clubs toekon en op het laatste moment nog beschikbaar komt.

Maar voor de rest zijn we het volgens mij gewoon helemaal eens.


Differentcook zit er overigens ook naast: Clasie is op 22 juli gehaald en Bruno Martins Indi is op 5 juli vastgelegd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2022, 15:02
Differentcook zit er overigens ook naast: Clasie is op 22 juli gehaald en Bruno Martins Indi is op 5 juli vastgelegd.
Hier zit jij ernaast. Bruno werd in oktober ofzo, echt 3 uur voor de deadline gehuurd, en toen het jaar erna inderdaad vrij vroeg gekocht.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 18 mei 2022, 15:05 Hier zit jij ernaast. Bruno werd in oktober ofzo, echt 3 uur voor de deadline gehuurd, en toen het jaar erna inderdaad vrij vroeg gekocht.
Ik wees inderdaad op zijn aankoop. Maar dat doe ik omdat hij niet met een koopoptie is overgenomen, ook daar zat onderhandelingswerk bij.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 18 mei 2022, 15:05 Hier zit jij ernaast. Bruno werd in oktober ofzo, echt 3 uur voor de deadline gehuurd, en toen het jaar erna inderdaad vrij vroeg gekocht.
ZuivelDuivel/LastScout zit er meermaals naast. Net als AZ 4 Life heb ik het over dezelfde categorie buitenkansjes en ik heb Clasie niet als voorbeeld hiervan genoemd.
Verder vind ik dat de bejegening van mede-forummers (nu weer tegen AZ 4 Life) wel wat amicaler kan. iedere keer weer volop op het orgel op een vervelende manier.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 mei 2022, 15:22 ZuivelDuivel zit er meermaals naast. Net als AZ 4 Life heb ik het over dezelfde categorie buitenkansjes en ik heb Clasie niet als voorbeeld hiervan genoemd.
Verder vind ik dat de bejegening van mede-forummers (nu weer tegen AZ 4 Life) wel wat amicaler kan. iedere keer weer volop op het orgel op een vervelende manier.
Even een correctie aangebracht.

Overigens roep je nu dat ik er 'meermaals' naast zou zitten, terwijl ik gewoon naar feiten verwijs. Ook in dit geval verwees ik naar de data die vastliggen voor de transfers. Daar is geen woord Spaans bij. Mochten er fouten bij de bron zitten geef ik dat graag toe.

Dat je het verschil tussen objectief waarneembare feiten/cijfers en subjectieve opvattingen niet kan scheiden is jouw probleem.

Ik bejegen je inmiddels zo omdat het strontvervelend wordt hoevaak er zo langs daadwerkelijke feiten en cijfers afgepraat wordt.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 18 mei 2022, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 18 mei 2022, 14:52 AZ heeft ook totaal geen interesse voor een Danilo gehad. Het heeft immers Pavlidis, daarbij zal ook Barasi in het nieuwe seizoen zijn minuten gaan maken.
Qua centrumspits zie ik niet veel gebeuren, de volle aandacht op de aanval zal gaan voor de vleugels en op de 10.
Barasi is de helft van de tijd geblesseerd. Een tweede spits is daarom wel degelijk wenselijk want je kan ten eerste geen roofbouw plegen op Pavlidis en ten tweede moet je een tweede spits hebben voor als er iets met Pavlidis gebeurt. Als hij er zes weken uit ligt, wie ga je dan in de spits zetten? Als (potentiële) topclub zijnde kan je niet gozen op Barasi, die vaker niet fit is dan wel.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2022, 15:28 Even een correctie aangebracht.

Overigens roep je nu dat ik er 'meermaals' naast zou zitten, terwijl ik gewoon naar feiten verwijs. Ook in dit geval verwees ik naar de data die vastliggen voor de transfers. Daar is geen woord Spaans bij. Mochten er fouten bij de bron zitten geef ik dat graag toe.

Dat je het verschil tussen objectief waarneembare feiten/cijfers en subjectieve opvattingen niet kan scheiden is jouw probleem.

Ik bejegen je inmiddels zo omdat het strontvervelend wordt hoevaak er zo langs daadwerkelijke feiten en cijfers afgepraat wordt.
Ik ga nog een laatste keer in op je woordenbrei. De feiten die ik voor je corrigeer zijn:
- ik heb Clasie niet genoemd
- AZ 4 Life en ik hebben het over dezelfde categoei spelers, die hij' buitenkansjes' noemt (waar jij het doet voorkomen dat we andere categorien bedoelen)
En verder werd je terecht er door iemand anders op gewezen dat BMI wel last-minute binnenkwam.

Jij hebt een probleem met feiten, niet ik.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2022, 15:02 In het geval van Clasie... hoe kan het ook dat het je weer is gelukt... zit je er wederom gewoon keihard naast.
Clasie was net op huurbasis naar Feyenoord geweest een huur die in de ogen van Feyenoord blijkens de reacties van zowel supporters als het uitblijven van vervolgstappen van Feyenoord zelf gewoon teleurstellend was verlopen. Dat Southampton zolang gewacht heeft om te zien of ze nog wat konden verdienen is wat anders, het lukte ze dus met reden niet om nog wat aan Clasie te verdienen en er was dus verder ook geen interesse. Clasie heeft ook pas dit seizoen écht een opleving gehad.

Is dat dan die 'goede speler' die iedereen wilde, maar jij hebt binnengehengeld op het allerlaatste moment zoals Differentcook het doet voorkomen? of is het inderdaad een 'buitenkansje' lees: een speler die niet naar zijn gewenste clubs toekon en op het laatste moment nog beschikbaar komt.

Maar voor de rest zijn we het volgens mij gewoon helemaal eens.


Differentcook zit er overigens ook naast: Clasie is op 22 juli gehaald en Bruno Martins Indi is op 5 juli vastgelegd.
Ik zei 'Volgens mij zijn Clasie en Martins Indi....'. Daar bouwde ik al even een voorbehoud in omdat ik niet helemaal meer zeker wist of Clasie laat was gehaald. Ik had in mijn achterhoofd dat wij die ook eerst gehuurd hadden, maar wist het niet zeker. Vandaar dat ik begon met 'Volgens mij..'.

Van Martins Indi wist ik het zeker, die werd namelijk pas echt op de avond van de deadline gehaald, 6 oktober 2020. Daar zit jij dus naast. Iemand corrigeren die zelf een voorbehoud maakt, en dan vervolgens zelf de plank mis slaan. :lol: En wat differentcook zegt: Dat toontje mag wel even wat minder. Ik ben geen vriendje van je.

Het doet overigens verder niet zo heel veel af aan mijn betoog. Maar maak eens een lijstje met spelers die in de laatste paar dagen zijn gehaald. Dan kunnen we even kijken waar we het over hebben.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 mei 2022, 15:34 Ik ga nog een laatste keer in op je woordenbrei. De feiten die ik voor je corrigeer zijn:
- ik heb Clasie niet genoemd
- AZ 4 Life en ik hebben het over dezelfde categoei spelers, die hij' buitenkansjes' noemt (waar jij het doet voorkomen dat we andere categorien bedoelen)
En verder werd je terecht er door iemand anders op gewezen dat BMI wel last-minute binnenkwam.

Jij hebt een probleem met feiten, niet ik.
https://www.ad.nl/transfer-talk/AZ-legt ... ~aa9d7c13/

Even goed naar de datum kijken hier, je zou het inderdaad zomaar over twee verschillende dingen kunnen hebben.


Je bent gewoon ontzettend sneu. En for the record: misinterpretatie, als dat al aan de orde is, is wat anders dan feitenvrij geleuter. Gebruik eens bronnen, doe eens onderzoek, bekijk eens wat statistieken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

differentcook schreef: 18 mei 2022, 15:34 En verder werd je terecht er door iemand anders op gewezen dat BMI wel last-minute binnenkwam.
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-versterk ... rtins-indi
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 18 mei 2022, 15:35
Het doet overigens verder niet zo heel veel af aan mijn betoog. Maar maak eens een lijstje met spelers die in de laatste paar dagen zijn gehaald. Dan kunnen we even kijken waar we het over hebben.
Alsof dat mijn standpunt was :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ja daar ben ik mij van bewust, maar ik heb net aangegeven dat dit een deal zonder koopoptie was. Er zijn dus twee deals voor BMI, met verschillende achtergronden en tijdstippen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie