Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik zou Locadia echt zon typische Huiberts aankoop vinden. Zon halve tussenoplossing die vooral niet te veel kost net als Leeuwin, Letschert, Van Rhijn, Johnson en noem ze maar op. Soort alibi aankopen om te kunnen zeggen van we hebben toch daarop geanticipeerd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 20 nov 2021, 14:33 Geen idee of het nog nooit gebeurd is, maar het is inderdaad wel een echte complete spits qua hoe die zijn goals maakt.
Nee, het is nooit eerder iemand gelukt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 20 nov 2021, 13:24 20 goals in 16 wedstrijden……nog nooit gebeurd.
En de manier waarop hij ze er inlegt……zeker niet allemaal intikkertjes.
En jong…….lijkt een goede optie.
Jong... ja 21 is jong inderdaad, maar dan moet hij wel gelijk kansen gaan krijgen.
Deze jongen vind ik een lastig verhaal, zou zomaar de volgende Van Nistelrooy/Huntelaar kunnen zijn met het pad dat hij aan het bewandelen is, maar kan idem dito zo de volgende Jack Tuyp of Sjoerd Ars worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Jack Tuyp heeft er ook genoeg in het verleden ingeschopt dus daar is niks mis mee. Gewoon halen voor een mooi bedrag. Heereveen en Feyenoord hebben ook al interesse.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

RoycosoepieAZ schreef: 21 nov 2021, 16:23 Jack Tuyp heeft er ook genoeg in het verleden ingeschopt dus daar is niks mis mee. Gewoon halen voor een mooi bedrag. Heereveen en Feyenoord hebben ook al interesse.
Jack Tuyp is nou juist een spits die nooit de Eerste Divisie kon ontgroeien, daar is ook niets mis mee overigens, maar het is gewoon een dingetje. Of Feyenoord interesse heeft is nog maar de vraag, dat is in de media genoemd. Dat Heerenveen interesse heeft is logisch want hun technisch leider van dienst was eerder technisch leider bij Excelsior.

Maar ondanks dit hele verhaal ben ik meestal de pleitbezorger van gewoon een gok nemen op dit soort talent indien de speler niet te prijzig is. Over zijn statistieken hoeft hij zich geen zorgen te maken, die kan hij bij Jong ook nog altijd ophogen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Achmed Touba van RKC al een paar wedstrijden gevolgd, zou een echte aanwinst zijn als centrale verdediger bij AZ. Lekker lang, technisch goed voetbal en ook inzicht. Zal zeker geen miljoenen kosten omdat hij bij RKC speelt
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

RoycosoepieAZ schreef: 22 nov 2021, 10:07 Achmed Touba van RKC al een paar wedstrijden gevolgd, zou een echte aanwinst zijn als centrale verdediger bij AZ. Lekker lang, technisch goed voetbal en ook inzicht. Zal zeker geen miljoenen kosten omdat hij bij RKC speelt
In ieder geval een juiste instelling: als-je-geen-risicos-neemt-val-je-niet-op
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Steek je nek eens uit zoals Feyenoord.
Huur rechtsbuiten El Ghazi van Aston Villa die daar nauwelijks meer aan spelen toekomt en kom alsnog met Heerenveen overeen over Joey Veerman.
Pavlidis kan dan meer in zijn kracht te spelen en je hebt op rechts weer een speler met een actie en voorzet.
Jahanbakhsh en Til waren normaal financieel ook niet mogelijk voor Feyenoord maar spelen er nu ook, dus gaan met die banaan!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 22 nov 2021, 13:25 Steek je nek eens uit zoals Feyenoord.
Huur rechtsbuiten El Ghazi van Aston Villa die daar nauwelijks meer aan spelen toekomt en kom alsnog met Heerenveen overeen over Joey Veerman.
Pavlidis kan dan meer in zijn kracht te spelen en je hebt op rechts weer een speler met een actie en voorzet.
Jahanbakhsh en Til waren normaal financieel ook niet mogelijk voor Feyenoord maar spelen er nu ook, dus gaan met die banaan!
Idrissi ook een optie misschien?

De voorkeur zou wat mij betreft wel uit moeten gaan naar een koopoptie, want je hebt volgend jaar ook weer een rechtsbuiten nodig. Maarja als die opties er niet zijn (ik heb ze nog niet voorbij zien komen hier, naast de vaste bodo namen), zijn dit soort huuropties altijd beter dan iemand halen die niet goed genoeg is.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 22 nov 2021, 13:54 De voorkeur zou wat mij betreft wel uit moeten gaan naar een koopoptie, want je hebt volgend jaar ook weer een rechtsbuiten nodig. Maarja als die opties er niet zijn (ik heb ze nog niet voorbij zien komen hier, naast de vaste bodo namen), zijn dit soort huuropties altijd beter dan iemand halen die niet goed genoeg is.
Problemen bij AZ liggen aan de rechterkant en El Gazi is een echte rechtsbuiten die zijn man passeert en een voorzet op maat kan geven.
Zit in een moeilijke periode bij zijn club waar hij mondjesmaat aan spelen toekomt, zeker nu Oranje nog steeds een geschikte rechter aanvaller zoekt zou een half seizoen AZ niet verkeerd voor hem uitpakken om weer op de radar te komen.
Als een bepaalde categorie spelers financieel niet is weggelegd om vast te leggen, is huren wel degelijk een mogelijkheid.
De huur van Til is toch ook niet slecht uitgepakt voor Feyenoord en die kijken na dit seizoen wel weer verder.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 22 nov 2021, 14:15 Problemen bij AZ liggen aan de rechterkant en El Gazi is een echte rechtsbuiten die zijn man passeert en een voorzet op maat kan geven.
Zit in een moeilijke periode bij zijn club waar hij mondjesmaat aan spelen toekomt, zeker nu Oranje nog steeds een geschikte rechter aanvaller zoekt zou een half seizoen AZ niet verkeerd voor hem uitpakken om weer op de radar te komen.
Als een bepaalde categorie spelers financieel niet is weggelegd om vast te leggen, is huren wel degelijk een mogelijkheid.
De huur van Til is toch ook niet slecht uitgepakt voor Feyenoord en die kijken na dit seizoen wel weer verder.
Dan zijn we het eens toch. Ik zei alleen dat in eerste instantie een koopoptie de voorkeur boven huur zou moeten hebben kijkende naar de situatie.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Altidore zijn contract wordt ontbonden. AZ heeft geen plan B. Zal wel een dik salaris opstrijken maar een poging kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Maxhuijp schreef: 24 nov 2021, 17:38 Altidore zijn contract wordt ontbonden. AZ heeft geen plan B. Zal wel een dik salaris opstrijken maar een poging kan geen kwaad.
Hij is veels te vaak geblesseerd.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 22 nov 2021, 13:25 Steek je nek eens uit zoals Feyenoord.
Ik zou het niet eens 'steek je nek eens uit' willen noemen. Je ziet dat spelers in de hoek van Letschert, Pavlidis, Clasie, Vindahl, Witry ook flink geld kosten. En weinig toevoegen aan je elftal.
Investeer gewoon in kwaliteit. Dat is per saldo een stukje duurder, maar de kans dat het iets toevoegt aan je elftal is ook groter.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Waar anderen op zoek zijn naar een rechtsbuiten, denk ik toch echt dat we het daar met onze jeugd (laten we Evjen daar even bij rekenen) moeten blijven proberen, daar zit toch echt veel potentie. Tenzij er zich écht een buitenkans voor doet.
Een buitenkans moet echt ook wel bestaan...

In Noorwegen, Zweden en Denemarken kom je namelijk buiten nog meer Bodo/Glimt spelers noemen (Solbakken(rechtsbuiten), Botheim(spits), Vetlesen(middenvelder)), maar op drie beschikbare namen uit (Waarvan eentje ook nog eens een linksbuiten is) en dat zijn:
Rechtsbuiten Sebastian Jörgensen, die staat namelijk op 6 doelpunten en 6 assists in 16 wedstrijden (en 2 doelpunten uit 2 wedstrijden in de beker). Hij is 21 en speelt voor Silkeborg.
Linksbuiten Kristoffer Velde, die staat namelijk op 7 doelpunten en 9 assists in 26 wedstrijden (en in zijn loopbaan heeft hij in 99 duels in de Eliteserien 21 doelpunten en 22 assists). Hij is sinds september 22 en speelt voor Haugesund.
Rechtsbuiten Patrik Walemark, die staat namelijk op 9 doelpunten en 8 assists in 27 wedstrijden (en dat brengt zijn totaal op 12 doelpunten en 13 assists in 48 Allsvenskan wedstrijden) Hij is sinds 14 oktober 20 en speelt voor BK Häcken.

Dat is niet buitengewoon veel keuze, zeker ook omdat Velde dus een linksbuiten is.
Wel kan ik daarbij zeggen dat de statistieken en leeftijd van Velde een vergelijkbaar patroon met dat van Karlsson weergeven en dat je bij de statistieken van Walemark 2 jaar terug moet tellen(net jarig geweest en de getelde seizoenen zijn 19/20 en 20/21). Anderzijds heb je in Irandust die nu bij Groningen speelt een maatstaf voor hoe goed de 'grote talenten' van BK Häcken zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dubbele post, maar ik splits het graag even.

In het kader van een nieuwe centrumverdediger en een keertje eens wat extra uitgeven.
Hoe zou het er nu voor staan met Anel Ahmedhodzic? Die werd afgelopen zomer even gehypt en daarmee is zijn fictieve transferwaarde ook best hoog komen te liggen.

Maar stel nou dat AZ een keertje een risico gaat nemen, dan heeft deze jongen misschien wel de inhoud die we zoeken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Zijn die rechtsbuiten spelers nou buitenkansen of niet?
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 27 nov 2021, 09:13 Zijn die rechtsbuiten spelers nou buitenkansen of niet?
Kort antwoord:
Ik vind persoonlijk van niet, het zijn de best presterende jonge spelers op die posities in hun competities, maar dat is niet het hele verhaal. Alle drie zouden goed doorgescout moeten worden en dan zie ik op voorhand de meeste potentie bij Velde (linksbuiten) en Walemark (rechtsbuiten).

Lang antwoord:
Als graadmeter neem ik de statistieken en achtergrond van Karlsson (die het boven verwachting goed is gaan doen en dus goed gescout is) en Evjen(Die nu eindelijk iets heeft kunnen laten zien en een supertalent moest zijn).

Karlsson had 11 doelpunten en 5 assists in zijn laatste seizoen en 8 doelpunten en 6 assists in zijn voorlaatste seizoen voor hij naar AZ kwam. Karlsson doorliep bijna alle jeugdselecties van Zweden.
Evjen had 13 doelpunten en 6 assists in zijn laatste seizoen voor hij naar AZ kwam, dat was ook zijn eerste serieuze seizoen. Evjen doorliep alle jeugdselecties van Noorwegen.

Dat statistieken niet alles zeggen is wel duidelijk, want die van Evjen waren op jongere leeftijd beter dan die van Karlsson.
Maar beide spelers haalden wel op zijn minst dubbele cijfers in een van beide categoriën en er zat een stijgende lijn in over de loop van hun seizoenen. Andere factoren om mee te wegen is wat hun nationale elftallen met dit soort jongens doen. Los van daadwerkelijk wedstrijden kijken kun je zo een grove schatting maken van of een speler interessant is of niet.

Ter vergelijking de aanvallers van Bodo/Glimt die hier voorbij komen:

Spits Eirik Botheim staat op 14 doelpunten en 2 assists in de Eliteserien (21 doelpunten en 9 assists totaal waarvan veel in Europa is gescoord) en is geselecteerd voor Noorwegen (en was prominent in alle jeugdelftallen).
Rechtsbuiten Ola Solbakken heeft 'maar' 6 doelpunten en 6 assists in de competitie (en staat 11 op 8 in totaal met Europese wedstrijden meegeteld) en heeft zijn debuut gemaakt voor Noorwegen (ondanks afwezigheid in jeugdelftallen).

Velde en Jorgensen halen de statistieken niet én komen ook niet prominent voor in hun nationale jeugdselecties.
Walemark haalt de statistieken net niet, maar komt wel op in een enkele jeugdselectie (maar heeft geen lange voorgeschiedenis).

Waar Walemark dan het voordeel lijkt te halen gezien zijn leeftijd, hebben we in de eredivisie in Simon Gustafsson(nuttig maar niet bijzonder) en Daleho Irandust(voorlopig noch nuttig, noch bijzonder) echter spelers om een talent van BK Hacken aan te spiegelen, Walemark zou dan de uitzondering op de regel moeten worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 27 nov 2021, 11:53 Kort antwoord:
Ik vind persoonlijk van niet, het zijn de best presterende jonge spelers op die posities in hun competities, maar dat is niet het hele verhaal. Alle drie zouden goed doorgescout moeten worden en dan zie ik op voorhand de meeste potentie bij Velde (linksbuiten) en Walemark (rechtsbuiten).

Lang antwoord:
Als graadmeter neem ik de statistieken en achtergrond van Karlsson (die het boven verwachting goed is gaan doen en dus goed gescout is) en Evjen(Die nu eindelijk iets heeft kunnen laten zien en een supertalent moest zijn).

Karlsson had 11 doelpunten en 5 assists in zijn laatste seizoen en 8 doelpunten en 6 assists in zijn voorlaatste seizoen voor hij naar AZ kwam. Karlsson doorliep bijna alle jeugdselecties van Zweden.
Evjen had 13 doelpunten en 6 assists in zijn laatste seizoen voor hij naar AZ kwam, dat was ook zijn eerste serieuze seizoen. Evjen doorliep alle jeugdselecties van Noorwegen.

Dat statistieken niet alles zeggen is wel duidelijk, want die van Evjen waren op jongere leeftijd beter dan die van Karlsson.
Maar beide spelers haalden wel op zijn minst dubbele cijfers in een van beide categoriën en er zat een stijgende lijn in over de loop van hun seizoenen. Andere factoren om mee te wegen is wat hun nationale elftallen met dit soort jongens doen. Los van daadwerkelijk wedstrijden kijken kun je zo een grove schatting maken van of een speler interessant is of niet.

Ter vergelijking de aanvallers van Bodo/Glimt die hier voorbij komen:

Spits Eirik Botheim staat op 14 doelpunten en 2 assists in de Eliteserien (21 doelpunten en 9 assists totaal waarvan veel in Europa is gescoord) en is geselecteerd voor Noorwegen (en was prominent in alle jeugdelftallen).
Rechtsbuiten Ola Solbakken heeft 'maar' 6 doelpunten en 6 assists in de competitie (en staat 11 op 8 in totaal met Europese wedstrijden meegeteld) en heeft zijn debuut gemaakt voor Noorwegen (ondanks afwezigheid in jeugdelftallen).

Velde en Jorgensen halen de statistieken niet én komen ook niet prominent voor in hun nationale jeugdselecties.
Walemark haalt de statistieken net niet, maar komt wel op in een enkele jeugdselectie (maar heeft geen lange voorgeschiedenis).

Waar Walemark dan het voordeel lijkt te halen gezien zijn leeftijd, hebben we in de eredivisie in Simon Gustafsson(nuttig maar niet bijzonder) en Daleho Irandust(voorlopig noch nuttig, noch bijzonder) echter spelers om een talent van BK Hacken aan te spiegelen, Walemark zou dan de uitzondering op de regel moeten worden.
Goed verhaal, waarbij ik wel moet opmerken dat Botheim samen met zijn vriend Haaland een groot talent was, maar compleet mislukt was bij zijn vorige 2 clubs. Andere aanvallers die veel scoorden vorig seizoen bij Bodo Glimt (Zinckernagel en Junker) hadden bij hun vorige clubs ook weinig gepresteerd:
Zinckernagel (rechtsbuiten) had nooit meer dan 3 doelpunten en 3 assists in een seizoen gescoord voor hij bij Bodo Glimt kwam. Vorig seizoen scoorde hij 19 doelpunten en 26 assists ! , alleen in de competitie.
Junker (spits) had nooit meer dan 6 doelpunten in een seizoen gescoord voor hij bij Bodo Glimt kwam. Vorig seizoen scoorde hij 27 doelpunten en 15 assists.
Conclusie ze doen bij Bodo Glimt iets heel erg goed. Oftewel ook andere genoemde spelers hebben mogelijk de potentie om heel goed te presteren onder de juiste omstandigheden. Ik durf zo wel te stellen dat een speler als Karlsson bij Bodo Glimt 2 of 3 keer zoveel zou scoren als bij AZ, gewoon vanwege zijn rol, het aanvallende spel dat bij Bodo gespeeld wordt en spelers veel zelfvertrouwen geven.

Eigenlijk wat AZ jarenlang ook presteerde met spelers zoals o.a. Altidore, Vincent Janssen, Weghorst en Alireza: hun de tools geven om het beste uit zichzelf te halen. Spelers boven zichzelf laten uitstijgen. Het probleem is dat wij op dit moment een trainer hebben die dat niet kan. Laat Haaland in dit AZ onder Jansen spelen en hij scoort ook maar de helft van wat hij nu scoort.

Zodra wij een nieuwe (goede) trainer hebben zou ik de volgende 2 spelers wel bij AZ willen zien:
- Andreas Schjelderup (Noorwegen) 17 jaar is al basisspeler bij Nordsjaelland (Denemarken): dit seizoen 14 wedstrijden gespeeld en 3 goals. Speelt ook samen met Evjen in Noorwegen U21. Hij kan als spits, buitenspeler of op 10 spelen. Waarde op transfermarkt 5 miljoen. https://youtu.be/Ozc6lXW4FcU
- Ísak Bergmann Jóhannesson (IJsland) 18 jaar is al basisspeler bij FC Copenhagen (Denemarken): dit seizoen 7 wedstrijden 1 goal. Speelt ook samen met Gudmundsson in het nationale team van IJsland. Hij speelt als middenvelder. Waarde op transfermarkt 4,5 miljoen. https://youtu.be/JkB8_OVrGVI

Dit is het niveau waarop AZ in zou moeten zetten ipv Leeuwin, Letschert, etc.

nog een paar aardige talenten en nu nog zeer betaalbaar ook:
- Albert Tjaland (Noorwegen) 17 jaar, speelt nog in de jeugd van Molde (Noorwegen) maar is het neefje van Haaland en hij scoort in de jeugd aan de lopende band. Speelt in Noorwegen U17 https://youtu.be/9vpp6v8A0K4
- Tobias Fjeld Gulliksen (Noorwegen) 18 jaar speelt in het 1e van Stromsgodset (Noorwegen) met Fred Friday samen: dit seizoen 24 wedstrijden, 5 goals en 1 assist. Speelt in Noorwegen U18 https://youtu.be/yJtlC0DCm9Y
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2240
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Isak Berg is waarschijnlijk onbetaalbaar/to hoog gegrepen voor ons.
Is een redelijk bekend en groot talent.
Botheim zou ik niet aandurfen.
Walemark is ook een twijfelgeval.

Touba is al meer dan een jaar mijn perfecte versterking op CV.
Verder zou ik heel graag Seuntjes terughalen, maar die ziet dit 90% zeker zelf niet zitten.
Plaats reactie