Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2022, 15:47 Ja daar ben ik mij van bewust, maar ik heb net aangegeven dat dit een deal zonder koopoptie was. Er zijn dus twee deals voor BMI, met verschillende achtergronden en tijdstippen.
Man, stop met jezelf verder belachelijk te maken. Het gaat precies over buitenkansjes, spelers last-minute binnenhalen die anders niet voor AZ hadden gekozen. eenmaal binnen zijn ze soms later makkelijker te paaien voor een kooptransfer, zoals hier.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 mei 2022, 15:50 Man, stop met jezelf verder belachelijk te maken. Het gaat precies over buitenkansjes, spelers last-minute binnenhalen die anders niet voor AZ hadden gekozen. eenmaal binnen zijn ze soms later makkelijker te paaien voor een kooptransfer, zoals hier.
Is goed Pascal!
Want zovaak huurt AZ spelers op deadlineday die het vervolgens koopt?
Succes met het paaien van Sowah.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

zucht. Die bitchfight slaat nergens op.


Ok laten we het even samenvatten

Voor de Karlsson/Midtsjo/Walemark/Aursness (Talenten met restwaarde) gaat het lastminute transferwindow verhaal niet op (dat is waar ik en vgm ook ZuivelDuivel op doelde).

Jullie maken het terechte punt dat "buitenkansjes/ ervaren krachten " (vaak spelers met een hoog salaris) wel soms ineens in de laatste week beschikbaar komen. Huur al dan niet koop.

Het punt dat ik ook probeerde te maken is dat er vaak tijdens de window door sommigen het argument wordt gebruikt dat Huiberts eigenlijk pas aan het einde van de window echt kan toeslaan. Wat volgens mij gewoon aantoonbaar niet waar is.
Niet dat het mijn voorkeur heeft, maar het is al jaren de praktijk dat de belangrijkste aankopen tegen deadline day worden gehaald (want dan kan AZ spelers die vergeefs op andere clubs wachtten vastleggen)
Het begon hiermee, waarmee Differentcook stelde dat AZ de belangrijkste aankopen tegen deadline day haalt. Naar mijn mening is het tegenovergestelde waar. Ook omdat de voorbeelden ervan schaars zijn (of je moet ze nog noemen). Zon beetje alle gasten die voor veel geld weggaan of er 15+ inschoppen zijn juist tijdig gehaald.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 18 mei 2022, 16:01 Het punt dat ik ook probeerde te maken is dat er vaak tijdens de window door sommigen het argument wordt gebruikt dat Huiberts eigenlijk pas aan het einde van de window echt kan toeslaan. Wat volgens mij gewoon aantoonbaar niet waar is.
Ik kan me voorstellen dat er op deadline day een buitenkansje voorbij komt. Maar je laat je technisch beleid toch niet afhangen van deadline day? En of daar wel/niet een rechtsbuiten voorbij komt?
Je moet idealiter zorgen dat er bij de eerste training een volwaardig elftal staat.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Mousa Sidi schreef: 18 mei 2022, 16:16 Ik ga voor Williot Swedberg. Jesper doet even een goed woordje en inpakken voor 2,5 /3 mln. Heerlijk balgevoel, zoekt alleen maar de diepte op en mooie trap uit tweede lijn ( net als onze huidige aanvallende middenvelder :lol: ). Logisch dat meer clubs hier achteraan zitten.
Haal 'm even hier naartoe:
Als AZ vol voor Swedberg wil gaan dan zou dat natuurlijk interessant zijn, dan moet het wel iets aantrekkelijkers bieden dan PSV.
Wat een beetje problematisch is aan Swedberg is dat hij vooralsnog niet echt een vaste positie heeft.
Hij moet niet in dezelfde situatie belanden als Evjen natuurlijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik zit nu wekelijks wat bewuster naar Dallinga te kijken, maar dat lijkt mij toch wel een buitenkansje. Harde werker, fit, jong, en belangrijker: hij legt ze er makkelijk in. Ook vanavond weer een goal na een mooie combinatie. Ik weet dat het veel makkelijker scoren is in de KKD, maar toch.
Lijkt me niet eens meer een gok.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 18 mei 2022, 17:14 Ik kan me voorstellen dat er op deadline day een buitenkansje voorbij komt. Maar je laat je technisch beleid toch niet afhangen van deadline day? En of daar wel/niet een rechtsbuiten voorbij komt?
Je moet idealiter zorgen dat er bij de eerste training een volwaardig elftal staat.
En hoe is dat de afgelopen twee seizoenen en 4 transferwindows gegaan?
Precies…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 18 mei 2022, 18:25 En hoe is dat de afgelopen twee seizoenen en 4 transferwindows gegaan?
Precies…….
Agree. Maar dat is ook langere tijd mijn kritiek. En dan wordt je weer weggezet als zuur...


By the way.....De La Torre ophalen bij het bijna gedegradeerde Heracles.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Dallinga vanavond weer gescoord tegen Heracles =D> Bij een goed draaiend elftal zal hij nog veel meer scoren :wink:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 18 mei 2022, 18:23 Ik zit nu wekelijks wat bewuster naar Dallinga te kijken, maar dat lijkt mij toch wel een buitenkansje. Harde werker, fit, jong, en belangrijker: hij legt ze er makkelijk in. Ook vanavond weer een goal na een mooie combinatie. Ik weet dat het veel makkelijker scoren is in de KKD, maar toch.
Lijkt me niet eens meer een gok.
Dankje.
Dat zeg ik ook al een tijdje.
Bovendien zoekt hij veelvuldig de diepte. Dus een welkome aanvulling op ons spel.

1 miljoen moet die kosten. Dat is de helft van Aboukhlal :mrgreen:
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

SchoorlAZ schreef: 18 mei 2022, 18:50 Dankje.
Dat zeg ik ook al een tijdje.
Bovendien zoekt hij veelvuldig de diepte. Dus een welkome aanvulling op ons spel.

1 miljoen moet die kosten. Dat is de helft van Aboukhlal :mrgreen:
Als dat zo is, zou ik hem meteen halen. Die verkoop je weer voor het veelvuldige jaren later.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Voor 1 miljoen zou je gek zijn als je de gok niet waagt.
Als hij wel slaagt dan heb je zo 10-20x je inzet terug.
Slaagt hij 'half' dan kun je hem nog voor een kleine winst slijten.
Slaagt hij niet dan heb je maar een klein risico genomen.

Vooraf zeg ik:
Liever 3 gokjes als Dallinga dan 1 Mees de Wit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2022, 19:41 Voor 1 miljoen zou je gek zijn als je de gok niet waagt.
Als hij wel slaagt dan heb je zo 10-20x je inzet terug.
Slaagt hij 'half' dan kun je hem nog voor een kleine winst slijten.
Slaagt hij niet dan heb je maar een klein risico genomen.

Vooraf zeg ik:
Liever 3 gokjes als Dallinga dan 1 Mees de Wit.
Volgens mij is AZ daar toch al actief mee bezig geweest halverwege dit seizoen? Ik meen me een bericht van AZAlerts te herinneren, maar ze wilden hem halverwege niet laten gaan. Lijkt me dan dat het snel rond is na de play-offs.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Leeuwenhart schreef: 18 mei 2022, 20:30 Volgens mij is AZ daar toch al actief mee bezig geweest halverwege dit seizoen? Ik meen me een bericht van AZAlerts te herinneren, maar ze wilden hem halverwege niet laten gaan. Lijkt me dan dat het snel rond is na de play-offs.
[-o<
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Leeuwenhart schreef: 18 mei 2022, 20:30 Volgens mij is AZ daar toch al actief mee bezig geweest halverwege dit seizoen? Ik meen me een bericht van AZAlerts te herinneren, maar ze wilden hem halverwege niet laten gaan. Lijkt me dan dat het snel rond is na de play-offs.
Werd toen ook weer tegengesproken.
Was op de laatste dag van de transferperiode.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Benieuwd wat de situatie is als Excelsior promoveert
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Goudmijn is trouwens ook beschikbaar als wisselgeld in een eventuele deal met Excelsior.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Amin Sarr van Heerenveen is pas sinds januari bij Heerenveen en heeft er een contract tot 2025. Maar het lijkt een beloftevolle aanvaller/spits
we can come an end
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

differentcook schreef: 19 mei 2022, 20:42 Amin Sarr van Heerenveen is pas sinds januari bij Heerenveen en heeft er een contract tot 2025. Maar het lijkt een beloftevolle aanvaller/spits
Dat gaat 'm nu niet meer worden. We hadden hem moeten scouten en uiteindelijk moeten ophalen in de winterstop ipv Sowah. Dit was namelijk de speler die we zochten.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Dallinga zie ik net tegen Heracles ook weer klinisch afronden. Balletje in 1x goed leggen en de bal zuiver in de hoek schuiven. Die kan je er wel bij hebben.
Plaats reactie