Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZSander schreef: 30 aug 2021, 11:45 Ihattaren naar Juventus en doorverhuurd aan Sampdoria. Die kan dus ook van het lijstje af van sommigen hier. Je kunt zeggen van Raiola wat je wilt, maar hij brengt zijn spelers wel naar aardige clubs.
Goh, waarom zou hij dát nou doen? 🤔

😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 30 aug 2021, 13:04 Goh, waarom zou hij dát nou doen? 🤔

😉
Dit is gewoon een vriendendienst van Juventus voor Raiola...
En die krijgen ze dan wel weer een keertje terug..
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DonnyDelano schreef: 30 aug 2021, 11:01 Dus een bankzitter bij Cambuur wordt hier door mensen als versterking geopperd. Zijn we echt zo wanhopig?
Welke bankzitter van Cambuur bedoel je nou?
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

ForzAZ schreef: 30 aug 2021, 15:37 Welke bankzitter van Cambuur bedoel je nou?
Jacobs
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 30 aug 2021, 13:24 Harroui naar Italië.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/dr ... ~a3a1089b/
Ook geen optie meer dus. De spoeling wordt dun in Nederland.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Sir Robbert schreef: 30 aug 2021, 15:44Jacobs
Jacobs inderdaad.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Sir Robbert schreef: 30 aug 2021, 15:44Jacobs
Aardige speler maar onvoldoende voor het niveau dat AZ eist en daarom eerder al vertrokken naar Cambuur.

De architect bij Cambuur is oud AZ'er Mees Hoedemakers waar zelfs uit Italië al belangstelling voor is.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

ForzAZ schreef: 30 aug 2021, 16:00 Aardige speler maar onvoldoende voor het niveau dat AZ eist en daarom eerder al vertrokken naar Cambuur.

De architect bij Cambuur is oud AZ'er Mees Hoedemakers waar zelfs uit Italië al belangstelling voor is.
Ja, dat snap ik :D . Maar jij vroeg welke bankzitter van Cambuur, Delano bedoelde. Jacobs dus. :lol:
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Nu AZ dus een bod heeft uitgebracht op Veerman,... kunnen we dan verwachten dat AZ de komende twee dagen nog een andere speler zal kopen? Zo ja, wie zijn soortgelijke spelers als Veerman?
"One swallow does not make a summer"
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Shota-Arveladze schreef: 30 aug 2021, 17:33 Nu AZ dus een bod heeft uitgebracht op Veerman,... kunnen we dan verwachten dat AZ de komende twee dagen nog een andere speler zal kopen? Zo ja, wie zijn soortgelijke spelers als Veerman?
Kacper Kozlowski en Patrick Berg. Beiden waarschijnlijk niet haalbaar, maar wie weet voor het einde van de deadline en het schijnbaar nieuwe transferbudgetplafond
Wermegrieder
Herry en/of Berry
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 mei 2017, 10:29

De posities op het middenveld zijn met Clasie, P. Koopmeiners, Reijnders en Midtsjø redelijk goed bezet. AZ kan beter een goede rechtsbuiten aantrekken. Zeker nu Evjen gaat vertrekken. Als ze daar een speler van het niveau Karlsson kunnen halen dan ben je voorin helemaal niet echt op achteruit gegaan.

Verder zou een extra linksback geen overbodige luxe zijn.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wermegrieder schreef: 30 aug 2021, 17:55 De posities op het middenveld zijn met Clasie, P. Koopmeiners, Reijnders en Midtsjø redelijk goed bezet. AZ kan beter een goede rechtsbuiten aantrekken. Zeker nu Evjen gaat vertrekken. Als ze daar een speler van het niveau Karlsson kunnen halen dan ben je voorin helemaal niet echt op achteruit gegaan.

Verder zou een extra linksback geen overbodige luxe zijn.
Rechtsbuiten eens, maar wie dan?

In Nederland zijn er geen opties. In scandinavie ook zo op het eerste oog niet veel opties. Enige die mij opviel was Carlo Holse van Rosenborg waar ook Nederlandse interesse voor zou zijn (geweest?). Maar ken ik niet goed genoeg om echt een oordeel te vellen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wermegrieder schreef: 30 aug 2021, 17:55 De posities op het middenveld zijn met Clasie, P. Koopmeiners, Reijnders en Midtsjø redelijk goed bezet. AZ kan beter een goede rechtsbuiten aantrekken. Zeker nu Evjen gaat vertrekken. Als ze daar een speler van het niveau Karlsson kunnen halen dan ben je voorin helemaal niet echt op achteruit gegaan.

Verder zou een extra linksback geen overbodige luxe zijn.
Voor twee posities op ons middenveld, de 6 en de 8, hebben wij eigenlijk één basisspeler en dat is Midtsjö. Clasie heeft al een aantal jaar zo nu en dan een wedstrijd gespeeld en Reijnders komt nu door maar is feitelijk een type Midtsjö en niet een type Teun Koopmeiners. Peer Koopmeiners heeft zelfs nog geen officiële wedstrijd in ons eerste gespeeld. Tel daarbij op dat onze tienen, Dani de Wit en Albert Gudmundsson, hun beperkingen hebben. Zeker met het aantal doelpunten dat zij maken. Dus hoe kun je nou zeggen dat de posities op het middenveld redelijk goed bezet zijn.

Onze architect en strateeg Teun Koopmeiners is nu definitief weg na zijn presentatie vanavond. Voor hem komt er niemand terug als ik de laatste woorden van Huiberts goed interpreteer. In de voorste linie is onze andere spelmaker Calvin Stengs ook al lang vertrokken. Zijn 'normale' vervanger Hakon Evjen wordt schijnbaar nog steeds te licht bevonden en wordt eventueel verhuurd volgens de geruchten.

Ik voorzie in veel wedstrijden een groot probleem met het spel maken en het scorend vermogen! Zeker tegen ploegen die de befaamde bus in Alkmaar parkeren. De wedstrijd tegen RKC met één helft zonder Teun Koopmeiners is dat al gebleken.

Een extra kwaliteitsimpuls voor ons middenveld en een linksback zijn geen overbodige luxe. Maar dan wel spelers die het niveau direct aan kunnen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 30 aug 2021, 19:02 Voor twee posities op ons middenveld, de 6 en de 8, hebben wij eigenlijk één basisspeler en dat is Midtsjö. Clasie heeft al een aantal jaar zo nu en dan een wedstrijd gespeeld en Reijnders komt nu door maar is feitelijk een type Midtsjö en niet een type Teun Koopmeiners. Peer Koopmeiners heeft zelfs nog geen officiële wedstrijd in ons eerste gespeeld. Tel daarbij op dat onze tienen, Dani de Wit en Albert Gudmundsson, hun beperkingen hebben. Zeker met het aantal doelpunten dat zij maken. Dus hoe kun je nou zeggen dat de posities op het middenveld redelijk goed bezet zijn.

Onze architect en strateeg Teun Koopmeiners is nu definitief weg na zijn presentatie vanavond. Voor hem komt er niemand terug als ik de laatste woorden van Huiberts goed interpreteer. In de voorste linie is onze andere spelmaker Calvin Stengs ook al lang vertrokken. Zijn 'normale' vervanger Hakon Evjen wordt schijnbaar nog steeds te licht bevonden en wordt eventueel verhuurd volgens de geruchten.

Ik voorzie in veel wedstrijden een groot probleem met het spel maken en het scorend vermogen! Zeker tegen ploegen die de befaamde bus in Alkmaar parkeren. De wedstrijd tegen RKC met één helft zonder Teun Koopmeiners is dat al gebleken.

Een extra kwaliteitsimpuls voor ons middenveld en een linksback zijn geen overbodige luxe. Maar dan wel spelers die het niveau direct aan kunnen.
Zou Evjen op de plek van Midtsjo en Midtsjo op de plek van Koopmeiners nog een optie zijn? Met de punt naar achter en daar dan twee diepgaande middenvelders voor. Clasie wordt dan de back-up van Midtsjo en Reijnders, De Wit, Evjen en Gudmundsson mogen het dan in het middenveld uitvechten.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Wermegrieder
Herry en/of Berry
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 mei 2017, 10:29

ForzAZ schreef: 30 aug 2021, 19:02 Voor twee posities op ons middenveld, de 6 en de 8, hebben wij eigenlijk één basisspeler en dat is Midtsjö. Clasie heeft al een aantal jaar zo nu en dan een wedstrijd gespeeld en Reijnders komt nu door maar is feitelijk een type Midtsjö en niet een type Teun Koopmeiners. Peer Koopmeiners heeft zelfs nog geen officiële wedstrijd in ons eerste gespeeld. Tel daarbij op dat onze tienen, Dani de Wit en Albert Gudmundsson, hun beperkingen hebben. Zeker met het aantal doelpunten dat zij maken. Dus hoe kun je nou zeggen dat de posities op het middenveld redelijk goed bezet zijn.

Onze architect en strateeg Teun Koopmeiners is nu definitief weg na zijn presentatie vanavond. Voor hem komt er niemand terug als ik de laatste woorden van Huiberts goed interpreteer. In de voorste linie is onze andere spelmaker Calvin Stengs ook al lang vertrokken. Zijn 'normale' vervanger Hakon Evjen wordt schijnbaar nog steeds te licht bevonden en wordt eventueel verhuurd volgens de geruchten.

Ik voorzie in veel wedstrijden een groot probleem met het spel maken en het scorend vermogen! Zeker tegen ploegen die de befaamde bus in Alkmaar parkeren. De wedstrijd tegen RKC met één helft zonder Teun Koopmeiners is dat al gebleken.

Een extra kwaliteitsimpuls voor ons middenveld en een linksback zijn geen overbodige luxe. Maar dan wel spelers die het niveau direct aan kunnen.

Ik ben het met je eens dat er een middenvelder bij kan. Maar ik vind rechtsbuiten eem nog grotere prioriteit. En dan het liefst een rechtsbuiten die eventueel nog spits kan spelen, maar die zijn natuurlijk heel erg schaars. Een type Lens, (maar dan beter uiteraard).

Natuurlijk zou ik Veerman een fijne aankoop vinden, zeker omdat hij denk ik ook wel op 10 kan spelen en ik Gudmundsson een slapjanus vind en de Wit te weinig creëert. Maar mijn eerste prioriteit zou in ieder geval rechtsbuiten zijn.

En uiteraard kan Clasie niet de.leegre die Teun achterlaat vullen. Maar spelers die dat wel kunnen gaat AZ niet halen. Als ze nu gewoon een goede cv en rechtsbuiten hadden gehaald, dan had je het vertrek van Koopmeiners op een andere manier gecompenseerd. Onze zwakste schakels zijn de 2 cv's en de rechtsbuiten, zelfs als Clasie basisspeler is...
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 30 aug 2021, 19:13 Zou Evjen op de plek van Midtsjo en Midtsjo op de plek van Koopmeiners nog een optie zijn? Met de punt naar achter en daar dan twee diepgaande middenvelders voor. Clasie wordt dan de back-up van Midtsjo en Reijnders, De Wit, Evjen en Gudmundsson mogen het dan in het middenveld uitvechten.
Met Veerman er bij verwachtte ik inderdaad Midtsjö op de 8 en dus de plek van Teun Koopmeiners. Veerman op de 6.

Evjen op de plek van Midtsjö verwacht ik niet. Dan eerder Reijnders die iets meer controlerend als middenvelder kan spelen. Wij spelen met een tien en daarachter twee controlerende middenvelders waarvan eentje ook nog verder terug zakt om van daar de opbouw van achteruit te ondersteunen.

Maar voor de vastheid en de regierol van Teun in het veld hebben wij bij AZ momenteel geen speler. Ook Midtsjö niet die af en toe het overzicht mist, zich vast loopt en wat wild in zijn passing is.

Het vertrek van Teun is een hele grote aderlating voor dit AZ. Huiberts had hier allang op moeten anticiperen.

Hij zal morgen wel weer zeggen dat er een hele goede selectie staat die 'gewoon' volgens de vaste ambities bij de bovenste 4 moet kunnen eindigen.

By the way Goudmijn is uitgeleend aan Sparta om hem ervaring op te laten doen. Vooralsnog zit ie daar op de bank. Maar zou hij volgend jaar de rol van Teun Koopmeiners op zich kunnen nemen? Nu zal Peer Koopmeiners wellicht kansen krijgen. En vanuit Jong AZ zou Zico Buurmeester zich kunnen aandienen.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

ForzAZ schreef: 30 aug 2021, 19:58 By the way Goudmijn is uitgeleend aan Sparta om hem ervaring op te laten doen. Vooralsnog zit ie daar op de bank. Maar zou hij volgend jaar de rol van Teun Koopmeiners op zich kunnen nemen? Nu zal Peer Koopmeiners wellicht kansen krijgen. En vanuit Jong AZ zou Zico Buurmeester zich kunnen aandienen.
Goudmijn gaat natuurlijk nooit een basisplaats hier veroveren als hij straks bij Sparta de helft van de tijd op de bank zit. Al zal zijn kans op speeltijd wel groter worden nu Harroui verkocht is.

Gooi Peer maar voor de leeuwen. Teun debuteerde destijds een beetje "noodgedwongen" na de blessure van Vejinovic (die blessure kwam dus achteraf als een geschenk uit de hemel). Vervolgens speelde Teun iedere week naast Midtsjo. Gezien het talent van Peer en de ervaring van Midtsjo (en waarschijnlijk zijn laatste seizoen als hij nog een mooi avontuur wil en AZ nog wat aan hem over wil houden) lijkt me dit het ideale moment om te kijken hoe Peer er voor staat. Ik zie het wel zitten.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 30 aug 2021, 19:58 Met Veerman er bij verwachtte ik inderdaad Midtsjö op de 8 en dus de plek van Teun Koopmeiners. Veerman op de 6.
Mijn suggestie is dan ook om het middenveld aan te passen en nog maar met één controleur te gaan spelen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wermegrieder schreef: 30 aug 2021, 19:27 Ik ben het met je eens dat er een middenvelder bij kan. Maar ik vind rechtsbuiten eem nog grotere prioriteit. En dan het liefst een rechtsbuiten die eventueel nog spits kan spelen, maar die zijn natuurlijk heel erg schaars. Een type Lens, (maar dan beter uiteraard).

Natuurlijk zou ik Veerman een fijne aankoop vinden, zeker omdat hij denk ik ook wel op 10 kan spelen en ik Gudmundsson een slapjanus vind en de Wit te weinig creëert. Maar mijn eerste prioriteit zou in ieder geval rechtsbuiten zijn.

En uiteraard kan Clasie niet de.leegre die Teun achterlaat vullen. Maar spelers die dat wel kunnen gaat AZ niet halen. Als ze nu gewoon een goede cv en rechtsbuiten hadden gehaald, dan had je het vertrek van Koopmeiners op een andere manier gecompenseerd. Onze zwakste schakels zijn de 2 cv's en de rechtsbuiten, zelfs als Clasie basisspeler is...
Voor rechtsbuiten komen drie aankopen van 2 miljoen per stuk, en een paar van onze grootste talenten in de jeugd in aanmerking. Ik snap dat het even een domper lijkt, maar een van de 4 tot 6 spelers zal echt wel doorstoten en anders kan Huiberts echt wel even op het matje komenn.

Evjen,Aboukhlal,Gudmundsson,Poku(beoogd toptalent), Griffith(1
9 al) om maar eens wat namen te noemen.

Daar komen we echt niet tekort op de lange termijn er zal alleen nu goed ingezet moeten worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie