Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Probleem met de Africa cup is dat je dan alleen Hobie Verhulst in de selectie hebt als volwaardige eredivisie keeper. Of Mees Bakker moet het vertrouwen hebben van AZ om ook te kunnen acteren als volwaardige eredivisie keeper.

Ik ben ook voor ervaring, maar zoals eerder beargumenteerd, die zijn nou eenmaal dun gezaaid. Maar we hebben wel Hobie als alternatief, die heeft een contractverlenging gehad dus die heeft zeker het vertrouwen van AZ om ook als eerste keeper op te kunnen treden.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 08 jul 2021, 13:11 En wat als er nu Europese wedstrijden tegelijk zijn met die Africa cup? Of we in die periode tegen ajax, PSV of Feyenoord moeten? Als Verhulst goed genoeg is, dan hoef je die Okoye helemaal niet te halen. Ik ben er in ieder geval geen voorstander van om een keeper te halen die we regelmatig moeten missen omdat hij in Africa moet voetballen. Er zijn toch wel andere keepers te vinden die dat niet hebben.
Nogmaals. Als ze het echt in Okoye zien zitten laten ze dat echt niet afketsen op een paar westrijden missen i.v.m. de Afrikacup, tegen wie dat dan ook is. Ik heb Verhulst geen gekke dingen zien doen in de wedstrijden die hij heeft gekeept. Maar als er een beter alternatief is, gaat AZ daar natuurlijk voor.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 08 jul 2021, 16:14 Nogmaals. Als ze het echt in Okoye zien zitten laten ze dat echt niet afketsen op een paar westrijden missen i.v.m. de Afrikacup, tegen wie dat dan ook is. Ik heb Verhulst geen gekke dingen zien doen in de wedstrijden die hij heeft gekeept. Maar als er een beter alternatief is, gaat AZ daar natuurlijk voor.
Als er een keeper te vinden is die kwalitatief ver boven anderen uitstijgt en betaalbaar te halen, dan zullen ze die Africa cup voor lief nemen. Maar bij redelijk gelijkwaardige keepers dan zou ik nooit voor de keeper kiezen die wedstrijden moet missen door die cup.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Gooi de rechtsback concurrenten voor Yuki er maar in. Enorm lastige positie qua talenten heb ik het idee.

De Rooij heeft zn contract verlengt en Pedersen is naar Alkmaar aan de Maas.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 10 jul 2021, 19:39 Gooi de rechtsback concurrenten voor Yuki er maar in. Enorm lastige positie qua talenten heb ik het idee.

De Rooij heeft zn contract verlengt en Pedersen is naar Alkmaar aan de Maas.
Verlenging van Rooij kan ook i.v.m. transfersom zijn, ik zou dat nog niet uitsluiten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

DeZuivelDuivel schreef: 10 jul 2021, 22:22 Verlenging van Rooij kan ook i.v.m. transfersom zijn, ik zou dat nog niet uitsluiten.
Er is vrij weinig reden om zo'n optie niet te lichten. De club kan tegen zo'n jongen zeggen dat ze hem laten gaan als hij verlengt, hij blij, zij blij, want ze krijgen meer knaken.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 08 jul 2021, 16:14 Nogmaals. Als ze het echt in Okoye zien zitten laten ze dat echt niet afketsen op een paar westrijden missen i.v.m. de Afrikacup, tegen wie dat dan ook is. Ik heb Verhulst geen gekke dingen zien doen in de wedstrijden die hij heeft gekeept. Maar als er een beter alternatief is, gaat AZ daar natuurlijk voor.
Staat ook nadrukkelijk op de lijst bij Anderlecht. Vraagprijs zou rond de 5 mio liggen. Ik denk dat dit een no go wordt. Dat soort spelers zijn enkel haalbaar op het einde van de transfer window omdat er dan misschien nog water bij de wijn wordt gedaan.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

kuifje schreef: 11 jul 2021, 08:05 Staat ook nadrukkelijk op de lijst bij Anderlecht. Vraagprijs zou rond de 5 mio liggen. Ik denk dat dit een no go wordt. Dat soort spelers zijn enkel haalbaar op het einde van de transfer window omdat er dan misschien nog water bij de wijn wordt gedaan.
Voor een speler van Sparta? Met een eenjarig contract?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Voor wat t waard is [-o< . Destijds met Karlsson (waar heerenveen net naast greep) had hij de interesse van AZ ook goed.
Dat ze 8miljoen euro vragen lijkt me onzin, misschien Noorse kronen.

Bjorkan heeft trouwens een ogenschijnlijk serieuze blessure opgelopen in de cl kwalificatie.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 11 jul 2021, 10:25 Voor wat t waard is [-o< . Destijds met Karlsson (waar heerenveen net naast greep) had hij de interesse van AZ ook goed.
Dat ze 8miljoen euro vragen lijkt me onzin, misschien Noorse kronen.

Bjorkan heeft trouwens een ogenschijnlijk serieuze blessure opgelopen in de cl kwalificatie.
Bjorkan kun je dan sowieso vergeten als mogelijke opvolger van Wijndal, want Max gaat geen zwaar geblesseerde speler halen die pas over maanden tot een half jaar weer kan voetballen.

8 Miljoen lijkt mij ook niet realistisch maar als er Turkse clubs bij komen, wordt het voor AZ wel lastiger aangezien AZ daar financieel niet tegenop kan. Verder is het echt zonde dat (als ze wel weggaan) dat Koopmeiners en Wijndal niet al verkocht zijn. Het is een stuk makkelijker om de juiste vervangers te halen als de spelers vroeg in de transferperiode verkocht worden.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 11 jul 2021, 10:25 Voor wat t waard is [-o< . Destijds met Karlsson (waar heerenveen net naast greep) had hij de interesse van AZ ook goed.
Dat ze 8miljoen euro vragen lijkt me onzin, misschien Noorse kronen.

Bjorkan heeft trouwens een ogenschijnlijk serieuze blessure opgelopen in de cl kwalificatie.
Het volgen van Berg zou heel logisch zijn.
Denk dat die gegokte prijs van alle kanten niet helemaal klopt want een omrekening zou te laag uit komen, maar het genoemde bedrag is ogenschijnlijk veel te hoog. Net te duur voor Heerenveen is vaak nog gewoon betaalbaar voor AZ namelijk.

Veerman zelf heeft overigens gelekt dat hij zo tussen de 10 en 12 miljoen moet kosten als mensen die suggestie nog eens wilden herhalen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 11 jul 2021, 10:51 Bjorkan kun je dan sowieso vergeten als mogelijke opvolger van Wijndal, want Max gaat geen zwaar geblesseerde speler halen die pas over maanden tot een half jaar weer kan voetballen.

8 Miljoen lijkt mij ook niet realistisch maar als er Turkse clubs bij komen, wordt het voor AZ wel lastiger aangezien AZ daar financieel niet tegenop kan. Verder is het echt zonde dat (als ze wel weggaan) dat Koopmeiners en Wijndal niet al verkocht zijn. Het is een stuk makkelijker om de juiste vervangers te halen als de spelers vroeg in de transferperiode verkocht worden.
Zo zwaar bedoelde ik het niet perse ,werd gesproken over een hamstring blessure. Tijdsduur en impact nog weinig over bekend, kan ook nog meevallen.

Ja Turkse ploegen betalen vooral meer salaris, transfersommen zie je maar zelden. Berg maakt serieuze kans om basisspeler bij Noorwegen te worden, dus een perspectief en plan voor de toekomst zal toch ook meespelen. Bij Fener en Gala ben je een nummertje. Maar eerst maar eens wat verkopen inderdaad.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ben_Side schreef: 11 jul 2021, 12:14 Vind die Okoye wel veel meer een keeper dan Drommel.
Denk wel als je het hebt over de keeperstalenten in de eredivisie deze speler er op dit moment samen met Bijlow er bovenuit springt.
Aan de ene kant dan weer zonde dat nu de transfer van Bizot geen doorgang heeft, je niet meteen kunt doorschakelen op zo'n talent. Aan de andere kant heb je nog voor een seizoen de ervaring van Bizot, die daarna hoogstwaarschijnlijk wel transfervrij vertrekt om nog een mooi avontuur te maken.
3e mogelijkheid is dat Bizot vlak voor einde transferperiode vertrekt en Max geen tijd meer heeft een goede vervanger aan te trekken. Okoye gaat niet tot het einde op AZ zitten wachten als hij andere goede mogelijkheden heeft.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 10 jul 2021, 19:39 Gooi de rechtsback concurrenten voor Yuki er maar in. Enorm lastige positie qua talenten heb ik het idee.
Ki Jani Hoever, Zeefuik, Ter Avest, Diks, Sambo
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 11 jul 2021, 14:33 Ki Jani Hoever, Zeefuik, Ter Avest, Diks, Sambo
Wat toelichting zou wel leuk zijn.
Maar laat Ter Avest maar zitten, die vond ik toch tegenvallen bij Utrecht.
Zeefuik lijkt me ook niet haalbaar, die zit toch net in Duitsland?
_________________
"I don't know that!"
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Ferry schreef: 11 jul 2021, 14:33 Ki Jani Hoever, Zeefuik, Ter Avest, Diks, Sambo
Ik denk dat Sambo de enige realistische naam is en die zal men waarschijnlijk slechts als back-up van Yuki zien.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Wellicht een optie om Okoye al vast te leggen en afhankelijk of Bizot wel of niet gaat nog een jaar bij Sparta te stallen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Leeuwenhart schreef: 11 jul 2021, 17:59 Wellicht een optie om Okoye al vast te leggen en afhankelijk of Bizot wel of niet gaat nog een jaar bij Sparta te stallen.
Heb je gelezen dat de vraagprijs 5 mio is?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

kuifje schreef: 11 jul 2021, 18:17 Heb je gelezen dat de vraagprijs 5 mio is?
Ja. Voor een keeper met een eenjarig contract bij fucking Sparta. Geloven ze het zelf? Vragen mag altijd natuurlijk. Als ze hem dus een jaar nog mogen houden kun je dat weer meenemen in de onderhandeling. Doorverkooppercentage. Er zijn opties genoeg.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 11 jul 2021, 21:59 Ja. Voor een keeper met een eenjarig contract bij fucking Sparta. Geloven ze het zelf? Vragen mag altijd natuurlijk. Als ze hem dus een jaar nog mogen houden kun je dat weer meenemen in de onderhandeling. Doorverkooppercentage. Er zijn opties genoeg.
Misschien heeft Anderlecht gewoon in wilde weg geboden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie