Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Mooi niet. Opzouten.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 29 apr 2021, 12:56 Mooi niet. Opzouten.
En de reden daarvoor is ?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 29 apr 2021, 18:12 En de reden daarvoor is ?
We waren blijkbaar niet goed genoeg dat hij naar Utrecht vertrok, dan nu dus ook niet meer voor AZ voor een flinke transfersom. Je bent toch niet gek?
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Adam Maher wordt van de zomer 28 jaar. Een transfersom die je voor hem betaald kun je volledig gaan afschrijven. Andere opties zoals verlengen met Clasie zijn goedkoper. Bovendien heeft AZ een batterij talentvolle middenvelders achter de hand om de komende jaren de gaten op het middenveld op te gaan vullen. Niet doen dus.

Bovendien past hij bij Utrecht wilde in het wilde voetbal, omdat hij als één van de weinigen daar een bal vast kan houden. Maar dan gaat ie lopen en lopen met de bal totdat ie het niet meer weet. AZ laat de bal lopen en dat is een andere stijl van voetbal.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Maher hoeft echt niet, zo goed is hij ook gewoon niet.
Je kan zoveel andere spelers krijgen, talenten en gelouterd... dat moet je gewoon niet willen.

Veerman had je voor 5 ton kunnen oppikken bij Volendam. AZ heeft in die periode naar mijn mening toch niet al te best opgelet op de eigen markt. Wat je in de toekomst wel kan doen is gewoon betere banden ontwikkelen met Volendam.

AZ jeugd doet het best aardig in Volendam en andersom lijkt Volendam een slag gemaakt te hebben in het opleiden van spelers.
(overigens een warme band met Cambuur onderhouden voor talentontwikkeling kan ook geen kwaad, maar daar is dit het verkeerde topic voor).

Komende jaren zou ik altijd met scouts een oogje houden op de jeugd van Sparta, NEC en Volendam.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 29 apr 2021, 19:04 We waren blijkbaar niet goed genoeg dat hij naar Utrecht vertrok, dan nu dus ook niet meer voor AZ voor een flinke transfersom. Je bent toch niet gek?
Dat de reden dat hij naar Utrecht vertrok was omdat hij "AZ niet goed genoeg vond" is jouw interpretatie. Is niet erg logisch ook aangezien AZ al tijden, beter presteert dan Utrecht.

Er kunnen ook andere (meer waarschijnlijke redenen zijn dat hij naar Utrecht vertrok:
- Kon bij Utrecht meer geld verdienen (tekenbonus?).
- Had een goede band met Vd Brom opgebouwd en minder een band/vertrouwen met Slot.
- Wist dat AZ weer de voorkeur aan Koopmeiners zou geven op de plek van verdedigende middenvelder en dat hijzelf daarmee mogelijk buiten de boot zou vallen.

Ik was ook teleurgesteld dat hij na 1 seizoen weer vertrok maar niemand van ons kent met zekerheid de werkelijke redenen.

Ik zou Maher overigens ook niet voor een hoofdprijs ophalen, alleen als je hem redelijk goedkoop kan krijgen (omdat wij inderdaad ook al Clasie op die positie hebben). Maar objectief lijkt hij mij wel de beste vervanger voor Koopmeiners.

Maher was zelfs beter dan Koopmeiners dat seizoen bij AZ:
https://youtu.be/QG4SuN1eIWs
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Van de Ven wil niet naar het buitenland maar een Nederlandse topclub en dan een club waar hij wel aan spelen toe komt.
https://twitter.com/i/status/1387781115377856521
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DeZuivelDuivel schreef: 29 apr 2021, 20:39
Veerman had je voor 5 ton kunnen oppikken bij Volendam.
En hem dan achter Midtsjø en Koopmeiners op de bank zetten? Dat was een mooi perspectief en goed voor zijn ontwikkeling. Jij ziet het altijd erg zwart-wit. Een prijskaartje en dan is het haalbaar, zonder naar het grotere plaatje te kijken. Je kijkt naar wat je hebt en de potentiële doorstroming daarachter. Zo’n Veerman kijkt ook naar de perspectieven op speeltijd bij een club.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 30 apr 2021, 07:47 Van de Ven wil niet naar het buitenland maar een Nederlandse topclub en dan een club waar hij wel aan spelen toe komt.
https://twitter.com/i/status/1387781115377856521
Kortom als AZ met een goed plan komt, heeft het een goede kans om hem binnen te halen. Zie ook Beukema. Bij ajax en PSV zal hij sowieso weinig speeltijd krijgen en ook bij Feyenoord is het sterk de vraag (Slot speelt ook liever met meer ervaren spelers).
Enige lastige is dat je de 1e periode niet met 2 onervaren CV spelers wil spelen. Dus dan is het Beukema of Vd Ven. Maar je kunt ze best in het begin om en om laten spelen (dan met Martins Indi of Letschert ernaast) en na verloop van tijd als ze eraan toe zijn, ze samen laten spelen. Zou wel voor minstens 3 jaar het CV probleem oplossen met 2 hele talentvolle spelers die nog flink kunnen doorgroeien.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Als BMI bijtekent, zie ik hem niet komen. Bij ajax zal hij nog accepteren wissel te staan, voor AZ wil ie wel bepaalde gegarandeerde speeltijd.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 30 apr 2021, 09:19 Als BMI bijtekent, zie ik hem niet komen. Bij ajax zal hij nog accepteren wissel te staan, voor AZ wil ie wel bepaalde gegarandeerde speeltijd.
Dat denk ik ook. Dan neemt ie het risico niet om op de bank bij het eerste te blijven zitten, omdat BMI de voorkeur krijgt.

Maar wat doet ie als AZ een plan met hem bespreekt dat hij bij een vertrek van Wijndal dan ook kandidaat is voor de plek van linksback? Voor die plek zie ik ook een gouden toekomst voor hem. Fysiek sterk, snel, goede pass, opkomend sterk, etc. Oftewel AZ kan hem een kans geven voor twee plekken!

Of zou hij alleen maar als LCV verder willen?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 30 apr 2021, 10:33 Dat denk ik ook. Dan neemt ie het risico niet om op de bank bij het eerste te blijven zitten, omdat BMI de voorkeur krijgt.

Maar wat doet ie als AZ een plan met hem bespreekt dat hij bij een vertrek van Wijndal dan ook kandidaat is voor de plek van linksback? Voor die plek zie ik ook een gouden toekomst voor hem. Fysiek sterk, snel, goede pass, opkomend sterk, etc. Oftewel AZ kan hem een kans geven voor twee plekken!

Of zou hij alleen maar als LCV verder willen?
Dat zou zeker een goede optie zijn.

Ik zie de belangstelling van ajax ook alleen maar omdat ze hem anders later niet kunnen halen. Misschien is dat de keerzijde van niet meer te willen verkopen aan hen? Als die Van de Ven dan een pad ziet als Pirie of Schuurs is dat nogal triest.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

ForzAZ schreef: 30 apr 2021, 10:33 [..] hij bij een vertrek van Wijndal dan ook kandidaat is voor de plek van linksback?
We hebben hier ook Ouwejan nog voor.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 30 apr 2021, 10:45 Dat zou zeker een goede optie zijn.

Ik zie de belangstelling van ajax ook alleen maar omdat ze hem anders later niet kunnen halen. Misschien is dat de keerzijde van niet meer te willen verkopen aan hen? Als die Van de Ven dan een pad ziet als Pirie of Schuurs is dat nogal triest.
Als ik die jongen zo hoor gaat hij niet voor dat pad van pirie. Elke keer zegt vdVen dat speeltijd voor hem erg belangrijk is. Zou zo zonde zijn als AZ deze jongen uit de achtertuin zou mislopen omdat ze BMI halen. Met Beukema en VdVen kan je 3 jaar vooruit. Zowel BMI als die 2 jonge gasten zullen niet foutloos zijn. Hopenlijk ziet hij het toch zitten zelfs met BMI.
Voor linksback vraag ik me af of hij dat met zijn bouw goed kan invullen, ik zie toch liever een wendbare jongen als Wijndal/Haps denk ik. Maar voor nood mooi meegenomen
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 30 apr 2021, 10:45 Dat zou zeker een goede optie zijn.

Ik zie de belangstelling van ajax ook alleen maar omdat ze hem anders later niet kunnen halen. Misschien is dat de keerzijde van niet meer te willen verkopen aan hen? Als die Van de Ven dan een pad ziet als Pirie of Schuurs is dat nogal triest.
Belangrijk is ook de invloed van zijn zaakwaarnemer. Wie? Mino Raiola. Jawel degene met een aantal AZ-spelers in zijn stal en kind aan huis bij AZ.

Huiberts en Raiola moeten toch een prima plan voor hem in elkaar kunnen smeden gericht op zijn sportieve ontwikkeling en verdere toekomst. [-o<
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 30 apr 2021, 08:16 En hem dan achter Midtsjø en Koopmeiners op de bank zetten? Dat was een mooi perspectief en goed voor zijn ontwikkeling. Jij ziet het altijd erg zwart-wit. Een prijskaartje en dan is het haalbaar, zonder naar het grotere plaatje te kijken. Je kijkt naar wat je hebt en de potentiële doorstroming daarachter. Zo’n Veerman kijkt ook naar de perspectieven op speeltijd bij een club.
We hebben toch Clasie en De Wit gehaald uiteindelijk? Veerman is en was op het gehele middenveld inzetbaar.
Er was voldoende ruimte voor Veerman om zich te ontwikkelen bij dit AZ.
Eventueel had het een verkoop van Midtsjö bespoedigt, maar dan had je ook diezelfde speler al in huis gehad.

Ik zie het helemaal niet zwart-wit, ik zie het binnen de context van het moment en ik concludeer dan dat er twee middenvelders gehaald zijn op het moment dat ook Joey Veerman zijn transfer maakte en dat dit een jongen was die relatief uit de buurt kwam.
capefear schreef: 30 apr 2021, 07:47 Van de Ven wil niet naar het buitenland maar een Nederlandse topclub en dan een club waar hij wel aan spelen toe komt.
https://twitter.com/i/status/1387781115377856521
Dat leest toch als : AZ kies mij!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 30 apr 2021, 11:25 We hebben toch Clasie en De Wit gehaald uiteindelijk? Veerman is en was op het gehele middenveld inzetbaar.
Er was voldoende ruimte voor Veerman om zich te ontwikkelen bij dit AZ.
Eventueel had het een verkoop van Midtsjö bespoedigt, maar dan had je ook diezelfde speler al in huis gehad.

Ik zie het helemaal niet zwart-wit, ik zie het binnen de context van het moment en ik concludeer dan dat er twee middenvelders gehaald zijn op het moment dat ook Joey Veerman zijn transfer maakte en dat dit een jongen was die relatief uit de buurt kwam.


Dat leest toch als : AZ kies mij!
Misschien wilde ie toen niet, omdat ie meer speelkansen zag bij een andere club.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 30 apr 2021, 11:27 Misschien wilde ie toen niet, omdat ie meer speelkansen zag bij een andere club.
Transfers als die van Clasie komen niet zomaar tot stand, dat had echt nog wel wat voeten in de aarde.
Er wordt vaker geroepen 'AZ kan/zal niet op alle spelers bieden'. Het lijkt mij dan ook aannemelijk dat AZ gewoon al langer bezig was met in ieder geval Clasie. Dat is dan gewoon een beleidstechnische keuze geweest waar je ook een oordeel over kan hebben.

Maar het gaat hier eigenlijk over het heden en als we het over het heden hebben dan vind ik in ieder geval dat AZ zich toch wel mag richten op de door mij genoemde clubs. Zo groei je immers ook als club. AZ betaald eerlijke bedragen voor spelers die van Volendam/NEC (Sparta is wat lastiger vanwege ajax) komen en andersom zal AZ niet moeilijk doen over 'te oude' talenten die de weg andersom willen bewandelen. Daar worden beide clubs beter van lijkt mij.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Van mij mag AZ vd Ven ook halen, vorig jaar hebben ze t ook geprobeerd maar wilde zowel Volendam als hij nog niet. Wie weet zijn ze er achter de schermen al weer mee bezig. Die rechtsback van NEC mag ook komen als Svensson inderdaad vertrekt.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

kuifje schreef: 30 apr 2021, 09:19 Als BMI bijtekent, zie ik hem niet komen.
En daar zeg je zoiets. Huiberts gaf dan wel aan graag door te willen met Martins Indi maar wees er wel op dat het financieel binnen de mogelijkheden van AZ moet passen.
Als Stoke nog een bedrag tussen de 3 a 4 miljoen verlangt, gezien Indi nog een seizoen vast ligt, is van de Ven natuurlijk interessanter. Voor rechts heb je al Panta, Beukema en Letschert, maar die laatste kun je ook op links doorschuiven. Dan heb je dus ook voor beide centrale posities ervaring en twee hele grote talenten.
Plaats reactie