Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

multatuli schreef: 23 jul 2021, 06:39 Uiteraard willen we ze zien samenspelen bij AZ, dan hebben we weer een gruwelijk goed middenveld. Clasie doet verdedigend zijn werk wel, maar hij is in de opbouw geen wereldspeler. Berg is juist in de opbouw wel heel sterk. Peer kan inderdaad het beste een jaar verhuurd worden om eredivisie ervaring op te doen.
Ja maar de contracten van Reijnders en van Clasie zijn allebij verlengt. Het lijkt me niet dat het de bedoeling is dat ze allebij op het bankie terecht komen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 23 jul 2021, 07:07 Tegen Valur uit IJsland waarvan 1 penalty. Ik hoop ook dat hiervoor een AZ scout helemaal naar IJsland is gegaan. :lol:

Ik denk ook niet dat AZ nóg een rechtspoot voor het middenveld gaat halen.
Edit: En aangezien Berg zijn contract deze winter afloopt, betekent dat dus dat hij naar een andere club zal gaan.
Die laatste gevolgtrekking snap ik niet, dat maakt hem toch goedkoop op te pikken? Of bedoel je dan juist om die reden dat hij ergens anders heen zal gaan?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 23 jul 2021, 07:48 Clasie werd in zijn 'goede' tijd dat ie ook geselecteerd werd voor Oranje juist geroemd om zijn uitstekende inspeelpass naar voren! Daarnaast was ie lekker aan het bikkelen op het middenveld.
Dat zal best, maar bij AZ zie ik die drang naar voren niet. Clasie vind ik een prima speler om erbij te hebben, maar hij is geen topspeler die AZ echt veel beter maakt. Hij mist de specifieke kwaliteiten daarvoor. Bij Berg zie ik dat juist wel. Hij is de dirigent van achter uit en zet veel aanvallen op, net zoals Teun dat bij AZ was de afgelopen seizoenen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 23 jul 2021, 08:24 Die laatste gevolgtrekking snap ik niet, dat maakt hem toch goedkoop op te pikken? Of bedoel je dan juist om die reden dat hij ergens anders heen zal gaan?
Ja, omdat AZ hem niet nodig heeft en dus niet zal halen, zal hij in de winter ergens anders heen gaan. En dus niet meer beschikbaar zijn.
_________________
"I don't know that!"
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... nsfer.html

Er wordt gesuggereerd dat PSV zich niet moeilijk gaat opstellen. Er in ieder geval iets van geld gevangen moet worden en er op dit moment geen interesse meer is. Misschien is hij voor een Aboukhal, Gudmundsson, de Wit prijs af te halen.

Mogelijk dat het duo Raiola en Max het hier toch even over gaan praten. Al is er geen noodzaak met Evjen, Gudmundsson en Poku. Al kan ik ook denken dat Max dit ziet als een van de zogenaamde buitenkansjes.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Az564 schreef: 24 jul 2021, 10:22 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... nsfer.html

Er wordt gesuggereerd dat PSV zich niet moeilijk gaat opstellen. Er in ieder geval iets van geld gevangen moet worden en er op dit moment geen interesse meer is. Misschien is hij voor een Aboukhal, Gudmundsson, de Wit prijs af te halen.

Mogelijk dat het duo Raiola en Max het hier toch even over gaan praten. Al is er geen noodzaak met Evjen, Gudmundsson en Poku. Al kan ik ook denken dat Max dit ziet als een van de zogenaamde buitenkansjes.
Tsja, wat is niet moeilijk.. Ze zullen hem echt niet voor een appel en een ei naar een competitiegenoot laten vertrekken ben ik bang.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az564 schreef: 24 jul 2021, 10:22 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... nsfer.html

Er wordt gesuggereerd dat PSV zich niet moeilijk gaat opstellen. Er in ieder geval iets van geld gevangen moet worden en er op dit moment geen interesse meer is. Misschien is hij voor een Aboukhal, Gudmundsson, de Wit prijs af te halen.

Mogelijk dat het duo Raiola en Max het hier toch even over gaan praten. Al is er geen noodzaak met Evjen, Gudmundsson en Poku. Al kan ik ook denken dat Max dit ziet als een van de zogenaamde buitenkansjes.
Van mij hoeft hij niet te komen. Al genoeg spelers van zijn profiel bij AZ. We hebben bij voorkeur een echte buitenspeler nodig, geen zaalvoetballer. Ihataren is ook een beetje categorie Kokcu, Stengs, Tresor voor mij, de ene week een mooie steekball de 4 weken erna geen knikker raken.
En dat gezeur over niet verkopen aan top3 maar zelf wel kopen bij de top 3 moet je ook niet nogmaals willen oprakelen.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

AZ 4 Life schreef: 24 jul 2021, 10:35 Tsja, wat is niet moeilijk.. Ze zullen hem echt niet voor een appel en een ei naar een competitiegenoot laten vertrekken ben ik bang.
Dat is waar, maar met een mooi doorverkooppercentage voor PSV en de wetenschap dat Max er een mooi bedrag uit kan slepen op termijn. Zou het voor PSV ook aantrekkelijk kunnen zijn om hem naar AZ te laten gaan. Ik denk in ieder geval dat de kans niet 0 is dat Ihattaren naar AZ komt deze zomer.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ihattaren naar AZ? Alles is afhankelijk van de prijs. Als je hem voor bijv. 1 miljoen kunt halen, is het wel degelijk een interessante optie. Ik vermoed echter dat PSV -ondanks dat ze 'niet moeilijk doen'- 5+M€ voor hem verlangd.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Gaan we nu werkelijk álle opties naar AZ toe praten?
Ihataren is een lastpost gebleken bij PSV. Als hij hier op de bank zit wordt het een rotte appel in de groep. Niet weer zo’n 2e/3e generatie Marokkaan met een “respect”-issue aub.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 24 jul 2021, 13:57 Gaan we nu werkelijk álle opties naar AZ toe praten?
Je weet toch dat sommige forummers hier het liefst een selectie van 40 man zien? En ook nog minimaal 10 jeugdspelers regelmatig een half uur mee willen laten voetballen? Dan is dit wel nodig. :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 24 jul 2021, 14:38 Je weet toch dat sommige forummers hier het liefst een selectie van 40 man zien? En ook nog minimaal 10 jeugdspelers regelmatig een half uur mee willen laten voetballen? Dan is dit wel nodig. :lol:
Ik geloof dat we het eens zijn 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 24 jul 2021, 11:47 Ihattaren naar AZ? Alles is afhankelijk van de prijs. Als je hem voor bijv. 1 miljoen kunt halen, is het wel degelijk een interessante optie. Ik vermoed echter dat PSV -ondanks dat ze 'niet moeilijk doen'- 5+M€ voor hem verlangd.
Die heeft een mentaliteitsprobleem en we hebben al middenvelders genoeg :roll:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 24 jul 2021, 14:50 Die heeft een mentaliteitsprobleem en we hebben al middenvelders genoeg :roll:
Je kunt hem prima als rechtsbuiten posteren, maar goed... hij zou inderdaad nou niet direct de versterking zijn die per se nodig is.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DiepeMast schreef: 24 jul 2021, 15:23 Je kunt hem prima als rechtsbuiten posteren, maar goed... hij zou inderdaad nou niet direct de versterking zijn die per se nodig is.
Maar als hij een hele goede rechtsback blijkt te zijn... :lol:
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik heb het al eerder gehad over de vele nutteloze tips in dit topic. Werd me niet in dank afgenomen. Maar Ihataren spant echt wel de kroon zeg. Wat moet je daar nou mee?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

vriend schreef: 24 jul 2021, 22:57 Ik heb het al eerder gehad over de vele nutteloze tips in dit topic. Werd me niet in dank afgenomen. Maar Ihataren spant echt wel de kroon zeg. Wat moet je daar nou mee?
Als je het talent van Ihattaren niet ziet dan heb je echt geen voetbalverstand. Een jonge aanvaller die bij AZ, 1 goed seizoen draait kan verkocht worden voor dik 15 miljoen of meer. Ihattaren is een van de grootste talenten van Nederland. Alleen is het een jongen die de druk bij Pisvee niet aankan.

Bij AZ is er nou eenmaal minder prestatiedruk en kan zo'n jongen vrijer spelen zonder bang te hoeven zijn voor een plaats op de bank na 1 slechte wedstrijd. Er zijn niet voor niets zoveel voorbeelden van speler die uitstekend bij AZ speelde en bij een top 2 club of in het buitenland niet slagen vanwege de druk/hogere niveau.

Stel je kan Ihattaren binnenhalen voor 5 miljoen, dan is er een goede kans dat hij het jaar daarop voor 20 miljoen verkocht kan worden.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Voor Ihattaren is AZ een stap achteruit. Salariseisen gaan te hoog zijn. Komt hier dus niet. Next.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 25 jul 2021, 08:57 Voor Ihattaren is AZ een stap achteruit. Salariseisen gaan te hoog zijn. Komt hier dus niet. Next.
Enige juiste conclusie ook wat mij betreft.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 25 jul 2021, 08:50 Als je het talent van Ihattaren niet ziet dan heb je echt geen voetbalverstand. Een jonge aanvaller die bij AZ, 1 goed seizoen draait kan verkocht worden voor dik 15 miljoen of meer. Ihattaren is een van de grootste talenten van Nederland. Alleen is het een jongen die de druk bij Pisvee niet aankan.

Bij AZ is er nou eenmaal minder prestatiedruk en kan zo'n jongen vrijer spelen zonder bang te hoeven zijn voor een plaats op de bank na 1 slechte wedstrijd. Er zijn niet voor niets zoveel voorbeelden van speler die uitstekend bij AZ speelde en bij een top 2 club of in het buitenland niet slagen vanwege de druk/hogere niveau.

Stel je kan Ihattaren binnenhalen voor 5 miljoen, dan is er een goede kans dat hij het jaar daarop voor 20 miljoen verkocht kan worden.
O, ik zie het talent wel. Maar hij doet er niet veel mee. Is te snel op het paard gehesen zoals dat zo vaak gebeurt. Een hype zogezegd waar we in de toekomst niet veel meer van gaan horen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Plaats reactie