Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

DeZuivelDuivel schreef: 16 jan 2022, 18:24 Ja dan moet hij wel ook het vertrouwen krijgen én voelen :roll:
Dat bedoel ik dus, nee Pascal stelt liever Aboukhlul op als hij weer terug is van de Africacup #-o
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6496
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 16 jan 2022, 18:01 Snap niet zo goed wat Karlsson er mee te maken heeft. Behalve dat Karlsson veel beter is.
Nee, die snap je niet? Geeft niet.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 16 jan 2022, 18:41 Nee, die snap je niet? Geeft niet.
Omdat je het zelf ook niet snapt waarschijnlijk.
Want je zat er naast dat Flemming jonger is dan Karlsson en het zijn spelers die niet op dezelfde positie spelen.
Misschien handig om kritischer naar je aanbevelingen kijken, want je hebt wel veel commentaar op Huiberts voor iemand die vervolgens Zian Flemming voorstelt.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6496
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 16 jan 2022, 19:13 Want je zat er naast dat Flemming jonger is dan Karlsson en het zijn spelers die niet op dezelfde positie spelen.
Check even:
Jesper Karlsson is van 25 juli 98
Zian Flemming is van 1 augustus 98

Jij bracht in dat je aan Flemming niks meer kon verdienen. Want die was al 23.
Daarop bracht ik Karlsson naar voren. Daar gaat AZ best nog wat euro's op verdienen. En die is notabene ouder dan Flemming.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 16 jan 2022, 19:16 Check even:
Jesper Karlsson is van 25 juli 98
Zian Flemming is van 1 augustus 98

Jij bracht in dat je aan Flemming niks meer kon verdienen. Want die was al 23.
Daarop bracht ik Karlsson naar voren. Daar gaat AZ best nog wat euro's op verdienen. En die is notabene ouder dan Flemming.
Karlsson is echter ook veel verder in zijn ontwikkeling en kwam jonger binnen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 16 jan 2022, 19:16 Check even:
Jesper Karlsson is van 25 juli 98
Zian Flemming is van 1 augustus 98

Jij bracht in dat je aan Flemming niks meer kon verdienen. Want die was al 23.
Daarop bracht ik Karlsson naar voren. Daar gaat AZ best nog wat euro's op verdienen. En die is notabene ouder dan Flemming.
Als een club Karlsson wilt kopen betalen ze minimaal 15 miljoen.
Als een club Flemming wilt kopen betalen ze maximaal 2 miljoen.
Ze zijn even oud Ferry. Kijk is naar het verschil is in kwaliteit tussen de twee. Karlsson is één van de beste spelers van de ED. Flemming speelt bij de nummer 17.
Gaat het verder nog?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik weet niet wat de verdere discussie is maar Flemming is echt wel een goede om er bij te halen, desnoods voor de breedte. Maar het is een enorme handenbinder waar niemand graag tegen voetbalt, jongen kan vanuit het niks een goal maken en duikt overal gevaarlijk op. Dat kan je van niemand binnen de huidige selectie zeggen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 16 jan 2022, 19:47 Als een club Karlsson wilt kopen betalen ze minimaal 15 miljoen.
Als een club Flemming wilt kopen betalen ze maximaal 2 miljoen.
Ze zijn even oud Ferry. Kijk is naar het verschil is in kwaliteit tussen de twee. Karlsson is één van de beste spelers van de ED. Flemming speelt bij de nummer 17.
Gaat het verder nog?
Volgens mij wilde hij alleen zeggen dat er net als bij Karlsson nog best wat speling in Flemming zit. Wat me ook gewoon juist lijkt.

Verder is de discussie zinloos wat AZ wil steevast een bonkige loper op 10 hebben. Flemming lijkt me behoorlijk gelijkwaardig aan bijv Gudmundsson. Zon speler wil AZ niet op 10, vindt prof. Jansen risicovol. Aankopen voor de breedte hebben we nu al wel genoeg gehad, zeker die 2mil+ kosten. Eerst maar eens een echte rechtsbuiten en linksback.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Mickey van de Ven ophalen bij Wolfsburg als linker centrale verdediger, komt daar maar niet van de bank en lijkt een pure Van Bommel aankoop geweest te zijn. Desnoods huren met optie tot koop, heb je alvast een vervanger voor BMI en/of Hatzidiakos in huis. Kan Beukema mooi met Vd Ven het centrale duo van de toekomst worden.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 16 jan 2022, 19:52 Volgens mij wilde hij alleen zeggen dat er net als bij Karlsson nog best wat speling in Flemming zit. Wat me ook gewoon juist lijkt.

Verder is de discussie zinloos wat AZ wil steevast een bonkige loper op 10 hebben. Flemming lijkt me behoorlijk gelijkwaardig aan bijv Gudmundsson. Zon speler wil AZ niet op 10, vindt prof. Jansen risicovol. Aankopen voor de breedte hebben we nu al wel genoeg gehad, zeker die 2mil+ kosten. Eerst maar eens een echte rechtsbuiten en linksback.
We gaan simpelweg niet de top aanvallen met Zian Flemming. Daarnaast is het inderdaad wéér een speler voor 2 miljoen die ons niet verder brengt, maar er leuk bij past.
De speling die in Flemming zit kan dan ook niet vergeleken worden met Karlsson. Die beide een totaal ander niveau aantikken en niet eens op dezelfde positie spelen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

We hebben Flemming niet nodig. We hebben een rechtsvoor, spits en linksback nodig (in ieder geval)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6496
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 16 jan 2022, 19:47 Gaat het verder nog?
Sorry, maar jij bent degene die zegt dat Flemming ouder is. En dat je niks kunt verdienen op Flemming.
Zoals Poulsen aangeeft: er zit nog best rek in.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Wat zou ik graag Bazoer bij AZ zien naast Beukema centraal achterin. Dan ben je eindelijk af van die kansloze breedte paasjes achterin en heb je een oudere versie van Koopmeiners ervoor terug. Hij moet max 3 miljoen kosten en is op een leeftijd gekomen dat hij jongere jongens bij de hand kan nemen. Dat hij af en toe gek kan doen zit in de prijs inbegrepen.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Kass schreef: 17 jan 2022, 11:33 Wat zou ik graag Bazoer bij AZ zien naast Beukema centraal achterin. Dan ben je eindelijk af van die kansloze breedte paasjes achterin en heb je een oudere versie van Koopmeiners ervoor terug. Hij moet max 3 miljoen kosten en is op een leeftijd gekomen dat hij jongere jongens bij de hand kan nemen. Dat hij af en toe gek kan doen zit in de prijs inbegrepen.
Salaris zal het probleem zijn, de transfersom (nu) of tekenpremie (zomer) zou dat niet hoeven zijn. Een Feyenoord kan zo het dubbele bieden en die Portugese clubs met interesse het 3/4 voudige. Dus ik reken er niet op, het is overigens wel bij al zijn clubs een stoorzender maar misschien is dat eruit met de jaren. Zou Bazoer overigens al niet een “AZ salaris” verdienen bij Vitesse? Die Rus past wel geld bij net als bij Utrecht.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

MB80 schreef: 17 jan 2022, 12:43 Salaris zal het probleem zijn, de transfersom (nu) of tekenpremie (zomer) zou dat niet hoeven zijn. Een Feyenoord kan zo het dubbele bieden en die Portugese clubs met interesse het 3/4 voudige. Dus ik reken er niet op, het is overigens wel bij al zijn clubs een stoorzender maar misschien is dat eruit met de jaren. Zou Bazoer overigens al niet een “AZ salaris” verdienen bij Vitesse? Die Rus past wel geld bij net als bij Utrecht.
Dat is waar, maar als Veerman naar AZ wilde komen terwijl ook Feyenoord achter hem aan zat, moet er best wel wat mogelijk zijn qua salaris. Desnoods met een bonusconstructie. Bazoer zit qua leeftijd dicht tegen zijn beste jaren aan en is mits hij er vol voor gaat de ideale opbouwer. Daar mag je als je structureel de top 4 wil blijven best wel moeite voor doen. Het zou zo maar ook voor Midtsjo de reden kunnen zijn om te blijven.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Kass schreef: 17 jan 2022, 14:18 Dat is waar, maar als Veerman naar AZ wilde komen terwijl ook Feyenoord achter hem aan zat, moet er best wel wat mogelijk zijn qua salaris. Desnoods met een bonusconstructie. Bazoer zit qua leeftijd dicht tegen zijn beste jaren aan en is mits hij er vol voor gaat de ideale opbouwer. Daar mag je als je structureel de top 4 wil blijven best wel moeite voor doen. Het zou zo maar ook voor Midtsjo de reden kunnen zijn om te blijven.
010 en 040 betalen 2 tot 3 x hogere salarissen dan AZ.
Zelfs als het plafond bij AZ omhoog gaat dan kun je niet mee, want AZ gaat niet een speler binnen halen die het dubbele verdient van de toppers in het salarishuis. Dat geeft altijd gedonder in de selectie.
AZ gaat ook Bazoer niet het dubbele betalen van het huidige plafond,.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ-073 schreef: 17 jan 2022, 15:25 010 en 040 betalen 2 tot 3 x hogere salarissen dan AZ.
Zelfs als het plafond bij AZ omhoog gaat dan kun je niet mee, want AZ gaat niet een speler binnen halen die het dubbele verdient van de toppers in het salarishuis. Dat geeft altijd gedonder in de selectie.
AZ gaat ook Bazoer niet het dubbele betalen van het huidige plafond,.
Misschien toch maar Ihattaren proberen, nu versterkingen vooralsnog uitblijven? Met Utrecht lijkt het niet rond te komen... De rechtsbuiten positie vind ik misschien nog wel belangrijker dan onze voorstopper. Met Clasie, Reijnders én Koopmeiners heb je wel alternatieven voor die plek voor de verdediging. Als Ihattaren binnen 2 maanden fit kan zijn, kan ie nog van waarde worden in de cruciale fase van de competitie(s).

Bazoer vind ik sowieso wel een risico hoor, naast dat hij niet mijn prioriteit zou zijn qua positie. Zowel financieel (zal een flink salaris vragen) als qua teambuilding (stoorzender) heeft ie een aardig gevuld rugzakje. Hij lijkt het licht echter wel een beetje gezien te hebben nu, onder zijn huidige coach (al lang geen gedonder meer gehad bij Vitesse).
____________
Hoc est nihil
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Grifo schreef: 17 jan 2022, 15:41 Misschien toch maar Ihattaren proberen, nu versterkingen vooralsnog uitblijven? Met Utrecht lijkt het niet rond te komen... De rechtsbuiten positie vind ik misschien nog wel belangrijker dan onze voorstopper. Met Clasie, Reijnders én Koopmeiners heb je wel alternatieven voor die plek voor de verdediging. Als Ihattaren binnen 2 maanden fit kan zijn, kan ie nog van waarde worden in de cruciale fase van de competitie(s).

Bazoer vind ik sowieso wel een risico hoor, naast dat hij niet mijn prioriteit zou zijn qua positie. Zowel financieel (zal een flink salaris vragen) als qua teambuilding (stoorzender) heeft ie een aardig gevuld rugzakje. Hij lijkt het licht echter wel een beetje gezien te hebben nu, onder zijn huidige coach (al lang geen gedonder meer gehad bij Vitesse).
Bazoer heeft een rugzakje, maar Ihattaren moet wel kunnen? Die logica ontgaat me een beetje.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ihattaren heeft een buiktasje. Of zeg maar gerust tas. Goeiendag. Dan kan ik ook wel komen solliciteren.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

AZ-073 schreef: 17 jan 2022, 15:25 010 en 040 betalen 2 tot 3 x hogere salarissen dan AZ.
Zelfs als het plafond bij AZ omhoog gaat dan kun je niet mee, want AZ gaat niet een speler binnen halen die het dubbele verdient van de toppers in het salarishuis. Dat geeft altijd gedonder in de selectie.
AZ gaat ook Bazoer niet het dubbele betalen van het huidige plafond,.
Ja mee eens. Maar ik gok dat een Veerman ook niet veel minder zal vragen dan een Bazoer. Als wij een dermate salaris kunnen aanbieden aan Veerman dat hij naar ons wil komen, dan zou dat met Bazoer toch ook moeten kunnen. En ja eens, je gaat hem geen 2 miljoen bieden of die achterlijke bedragen die Feyenoord biedt. Maar bij Vitesse verdient de gemiddelde speler 3 ton. Ik kan mij niet voorstellen dat hij daar ver boven zit.
Plaats reactie