Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Marty
Supporter
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 jun 2007, 19:07
Locatie: Zwaag

oboema schreef: Elke speler die nu nog in de selectie voor het wk zit voegt voetballend wat toe aan de huidige selectie van AZ. De ervaring en transfervrije status van Ooijer zijn extra bijkomstigheden waarom ik vind dat AZ hem mag halen. En daar wil ik deze discussie bij laten.
Man, man, man, je bent wel volhardend zeg. Misschien had je Ooijer dit jaar een keer moeten bekijken wanneer hij bij PSV van de bank mocht komen. Dat hij niet in de basis staat ten behoeve van een paar houthakkende zuid-amerikanen zegt al veel en zijn geschutter in het veld zegt de rest. Hij voegt voetballend NIKS toe en is niks beter dan Moisander en Moreno.
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Marty schreef:[..]


Man, man, man, je bent wel volhardend zeg. Misschien had je Ooijer dit jaar een keer moeten bekijken wanneer hij bij PSV van de bank mocht komen. Dat hij niet in de basis staat ten behoeve van een paar houthakkende zuid-amerikanen zegt al veel en zijn geschutter in het veld zegt de rest. Hij voegt voetballend NIKS toe en is niks beter dan Moisander en Moreno.
Volhardend? ja natuurlijk, het gaat hier om mijn mening. Dat jij het anders ziet wil dan nog niet zeggen dat ik moet denken "Als Marty het zegt, zal hij wel gelijk hebben"

Ooijer heeft tot zijn blessure in het midden van het seizoen in het centrum achterin gespeeld, wie stond er toen bovenaan?
Pas na zijn blessure heeft Rutten gekozen voor en vastgehouden aan onze Mexicaanse vrienden en moest hij het doen met invalbeurten als Manolev geschorst was.
Marty
Supporter
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 jun 2007, 19:07
Locatie: Zwaag

oboema schreef:[..]


Volhardend? ja natuurlijk, het gaat hier om mijn mening. Dat jij het anders ziet wil dan nog niet zeggen dat ik moet denken "Als Marty het zegt, zal hij wel gelijk hebben"

Ooijer heeft tot zijn blessure in het midden van het seizoen in het centrum achterin gespeeld, wie stond er toen bovenaan?
Pas na zijn blessure heeft Rutten gekozen voor en vastgehouden aan onze Mexicaanse vrienden en moest hij het doen met invalbeurten als Manolev geschorst was.
Dat PSV zo afzakte heeft volgens mij meer te maken met het verlies van 2 aanvallers, maar dat is mijn mening. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar je bent wel de enige die Ooijer goed vind.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Marty schreef:[..]


Dat PSV zo afzakte heeft volgens mij meer te maken met het verlies van 2 aanvallers, maar dat is mijn mening. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar je bent wel de enige die Ooijer goed vind.
Ooijer was en is feitelijk nog steeds een prima speler. Het gaat er dan ook meer om of het nog zinvol is hem op dit moment te halen. Hij is natuurlijk aardig over zijn top, wil vermoedelijk nog een aardig salaris verdienen, maar zal waarschijnlijk gewoon voor de bank worden gehaald. Ik zie hem tenminste niet Moreno of Moisander uit de basis spelen. Dan toch liever Marcellis en/of Viergever erbij halen.
Gebruikersavatar
rudeboyaz
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 mei 2007, 09:02
Locatie: Alkmaar

oboema schreef:[..]


Onzin, zijn wk selectie zegt voldoende. Of wil je beweren dat van Marwijk (met assistenten Cocu en F. de Boer) een koekenbakker is?
Oranje heeft geen topverdedigers en is in de breedte ook nog een slecht. Maar als je een speler definitief selecteert die niet eens meer meekan in de top van de eredivisie, weg moet bij de nr 3 van NL en fout op fout stapelt, kan je inderdaad beter koeken gaan bakken. Hoe smerig ze ook zijn
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Marcus Berg speelt komend seizoen waarschijnlijk weer in de Eredivisie. Enkele clubs uit ons land hebben contact opgenomen met Hamburger SV om de spits op huurbasis over te nemen. (ELFvoetbal) Misschien iets voor AZ, speelt ie samen met Pontus en Rasmus.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

pAuluZ schreef:Marcus Berg speelt komend seizoen waarschijnlijk weer in de Eredivisie. Enkele clubs uit ons land hebben contact opgenomen met Hamburger SV om de spits op huurbasis over te nemen. (ELFvoetbal) Misschien iets voor AZ, speelt ie samen met Pontus en Rasmus.
Misschien wel een serieuze optie... stel naast Lens vertrekken ook Dembele en El Hamdaoui. Blijven we zitten met Pelle, Kolbeinn, Jonathas en Benschop. Geen gevestigde naam, geen garantie voor doelpunten. In een elftal moet je een aantal spelers hebben waarvan je weet dat ze er minimaal 10 a 15 inschoppen. Bij een goed seizoen iets meer... AZ zal dan toch doelpunten moeten kopen.. Berg is dan een goede optie... wat zouden nog meer realistische opties zijn?
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

AZ Twello schreef:[..]


Misschien wel een serieuze optie... stel naast Lens vertrekken ook Dembele en El Hamdaoui. Blijven we zitten met Pelle, Kolbeinn, Jonathas en Benschop. Geen gevestigde naam, geen garantie voor doelpunten. In een elftal moet je een aantal spelers hebben waarvan je weet dat ze er minimaal 10 a 15 inschoppen. Bij een goed seizoen iets meer... AZ zal dan toch doelpunten moeten kopen.. Berg is dan een goede optie... wat zouden nog meer realistische opties zijn?
Jonathas scoort er ook 20 in AZ1. Het enige is dat hij alleen spits is en we verder
niets van hem hoeven te verwachten. Afwachten hoe dat matched met Verbeek.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Jim Beam
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:05
Locatie: Niedorp

Meneer Veerman schreef:[..]


Jonathas scoort er ook 20 in AZ1. Het enige is dat hij alleen spits is en we verder
niets van hem hoeven te verwachten. Afwachten hoe dat matched met Verbeek.
Ik word een beetje moe van dat gehype van Jonathas. Hoe vaak hebben we die jongen allemaal zien voetballen?
Hij heeft mij voorlopig nog lang niet overtuigd. Voetballend kan hij, naar wat ik heb gezien, vrij weinig.
Hoe kan je dan ooit zeggen dat hij er wel even 20 inschiet. Mounir haalde dat dit seizoen ook gewoon niet en die heeft zich bewezen als goede spits in de eredivisie. Als Jonathas er wel even 20 inschiet had hij er vorig seizoen ook wel ingestaan.
Dat je Jonathas boven een bewezen topschutter als Marcus Berg prefereert is echt waanzin.
AZ zou er goed aan doen om alles op alles te zetten om die jongen binnen te halen.
We don't care.
Beste stuurlui
Herry en/of Berry
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 apr 2009, 13:53

Marcus Berg is financieel niet haalbaar voor AZ.
Jonathas is nog jong en wat onervaren maar hij heeft 1 hele grote kwaliteiten dat is scoren.
Dat spelers als El Hamdaoui,Dembele en Lens nog even de voorkeur hebben gekregen,lijkt mij vanzelfsprekend.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Beste stuurlui schreef:Marcus Berg is financieel niet haalbaar voor AZ.
Als El Hamdaoui voor 10 mio verkocht wordt kan het best. Buiten zijn salaris om gesproken dan. Wellicht is huren een optie, al schieten we daar op de lange termijn weinig mee op.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Jim Beam schreef:[..]


Ik word een beetje moe van dat gehype van Jonathas. Hoe vaak hebben we die jongen allemaal zien voetballen?
Hij heeft mij voorlopig nog lang niet overtuigd. Voetballend kan hij, naar wat ik heb gezien, vrij weinig.
Hoe kan je dan ooit zeggen dat hij er wel even 20 inschiet. Mounir haalde dat dit seizoen ook gewoon niet en die heeft zich bewezen als goede spits in de eredivisie. Als Jonathas er wel even 20 inschiet had hij er vorig seizoen ook wel ingestaan.
Dat je Jonathas boven een bewezen topschutter als Marcus Berg prefereert is echt waanzin.
AZ zou er goed aan doen om alles op alles te zetten om die jongen binnen te halen.
Mads Junker en Danny Koevermans zijn ook geen goede voetballers. Het gaat erom dat je een spits hebt die op de juiste plek staat, gevoel voor de ruimte heeft en vrijwel alles binnen de palen kan mikken. Jonathas heeft deze kwaliteiten en kan zich nog verder ontwikkelen.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

dirkjan schreef:[..]
Als El Hamdaoui voor 10 mio verkocht wordt kan het best. Buiten zijn salaris om gesproken dan. Wellicht is huren een optie, al schieten we daar op de lange termijn weinig mee op.

Huur zou best een mogelijkheid zijn. Jonathas wordt grote kwaliteiten toegedicht en hij moet komend jaar zeker de kans krijgen dat te bewijzen maar naast een gevestigde spits haal je toch de druk voor een gedeelte weg bij hem. Wie moet zijn leermeester worden? Arveladze is weg, moet Pelle zich over hem gaan ontfermen?
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Ja hoor, daar is ie weer. Na het succes van de discussie 'Wat is een echte supporter', eindelijk de lange verwachte opvolger: 'Wat is een goede voetballer'.

Eentje die er 20 per seizoen in het mandje legt, maar verder nog geen lantaarnpaal kan passeren?
Een speler die de beslissende pass in huis heeft, maar niet kan verdedigen?
Eentje met tactisch inzicht, maar een kneus in het afronden?

Jullie begrijpen, dit wordt weer zo'n eindeloze discussie waarin iedereen een beetje gelijk heeft.
...-
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kees Vooijs schreef:Jullie begrijpen, dit wordt weer zo'n eindeloze discussie waarin iedereen een beetje gelijk heeft.
Dat is toch het hele idee van een forum?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Jim Beam
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:05
Locatie: Niedorp

Metalingus schreef:[..]


Mads Junker en Danny Koevermans zijn ook geen goede voetballers. Het gaat erom dat je een spits hebt die op de juiste plek staat, gevoel voor de ruimte heeft en vrijwel alles binnen de palen kan mikken. Jonathas heeft deze kwaliteiten en kan zich nog verder ontwikkelen.
Mads Junker en Danny Koevermans kunnen beide beter voetballen dan Jonathas. Overigens hebben ze alle twee maar één seizoen boven de 20 goals gemaakt in de Eredivisie.
Jonathas heeft inderdaad wel een neusje voor de goal. Dat heb ik ook nergens ontkend. Maar wie zegt dat hij dat een seizoen lang kan volhouden in de Eredivisie? Het is nogal een stap van Jong AZ naar het eerste. Een hoop mensen hier gaan er blind vanuit dat hij er wel even 20 inlegt. Terwijl jouw voorbeelden daar ook nogal moeite mee hebben.
En als Marcus Berg terug naar de Eredivisie wil, is hij financieel wel haalbaar volgens mij. Zeker bij een huurcontract.
We don't care.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Kees Vooijs schreef:Ja hoor, daar is ie weer. Na het succes van de discussie 'Wat is een echte supporter', eindelijk de lange verwachte opvolger: 'Wat is een goede voetballer'.

Eentje die er 20 per seizoen in het mandje legt, maar verder nog geen lantaarnpaal kan passeren?
Een speler die de beslissende pass in huis heeft, maar niet kan verdedigen?
Eentje met tactisch inzicht, maar een kneus in het afronden?

Jullie begrijpen, dit wordt weer zo'n eindeloze discussie waarin iedereen een beetje gelijk heeft.

Eentje die er 20 per seizoen inlegt heeft in ieder geval tactisch inzicht doordat hij vaak op de juiste plaats staat (ervan uitgaande dat het niet 20 penalty's zijn...). Een goede voetballer moet je ook zien in de linie waarin die opgesteld staat. Een aanvaller moet kunnen scoren om een goede voetballer te kunnen zijn, een speler met beslissende pass kan uitstekend spelen als aanvallende middenvelder, iemand met alleen tactisch inzicht moet trainer worden...
Beste stuurlui
Herry en/of Berry
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 apr 2009, 13:53

Nou nog 1 keer.

Marcus berg heeft al eerder aangegeven NIET voor AZ te willen voetballen.
De enige club in mijn ogen die voor hem interessant is en ook met zijn salaris-eisen kan meegaan.

Of het wordt toch 020, in de situatie dat SUAREZ wordt verkocht.

Maar geloof me deze jongen komt echt niet naar AZ.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Beste stuurlui schreef:Nou nog 1 keer.
En anders :?
Dit topic heet schaduwelftal, en Berg past hier goed in. Overigens heeft hij vorig jaar aangegeven niet naar AZ te willen. Niets zo veranderlijk als de mens. Al zie ik het ook niet gebeuren, maar om op een voetballer af te gaan die een jaar terug wat geroepen heeft lijkt me ook niet handig. Er wordt zo vaak woord gebroken.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
H.AZenees
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:06
Locatie: Den Haag

Die Berg gaat gewoon naar PSV denk ik. Het meest voor de hand liggende scenario is dat ze gewoon Afellay in een deal betrekken.
"I always knew it would end like this."
Plaats reactie