Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Kilkenny schreef: 07 mei 2021, 12:45 Een beetje toelichting zou wel aardig zijn. Qua lengte snap ik de namen wel, keepen zal ook wel oké zijn, maar passen ze ook bij AZ, m.a.w. kunnen ze ook meevoetballen?
Voetballend zie ik Flekken als de beste van de drie maar ze kunnen het allemaal. Kelle Roos is sterk in de lucht en schroomt niet zichzelf voor een steekpass te gooien. Flekken blijft langer staan in de 1 op 1. Verrips is de drijvende kracht achter de defensie 2.0 van Emmen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Az564 schreef: 07 mei 2021, 13:22 Voetballend zie ik Flekken als de beste van de drie maar ze kunnen het allemaal. Kelle Roos is sterk in de lucht en schroomt niet zichzelf voor een steekpass te gooien. Flekken blijft langer staan in de 1 op 1. Verrips is de drijvende kracht achter de defensie 2.0 van Emmen.
Ik ken ze eerlijk gezegd amper. Flekken helemaal niet. Is net terug na een maandenlange ellenboogblessure. Ik kan mij niet voorstellen dat AZ hem als een kandidaat ziet bij een vertrek van Bizot. Een onervaren Limburger op goal doe maar niet. AZ heeft eerder Limburgse keepers gehad en die waren wat ik mij kan herinneren geen doorslaand succes.

Roos ken ik ook niet. Net als Flekken geen ervaring op een goed niveau in Nederland. Een rits clubs achter de rug en nergens lang gebleven. Slecht teken. Dus ook niks voor AZ.

Verrips doet het aardig bij Emmen. Is gehuurd voor een half seizoen van Sheffield United. Maar voor het niveau van AZ niet echt indrukwekkend. Van de drie genoemde keepers vind ik hem wel de beste. Die andere twee vind ik sowieso niks.

Een vertrek van Bizot is best lastig in te vullen. Verhulst is er nog, maar die geldt slechts als achtervang van Bizot. Daarachter zitten een aantal piepjonge keepers die om de beurt bij Jong AZ op goal staan, maar alle drie nog lang niet klaar zijn om in het eerste op doel te staan. AZ heeft verder twee keepers verhuurd. Aan Telstar is dat Schendelaar heeft al te horen gekregen dat ie niet meer op een terugkeer naar Alkmaar hoeft te rekenen. Rody de Boer keept dit seizoen bij De Graafschap en in principe keert hij terug. Hij heeft uitgeblonken in een aantal wedstrijden, maar ook in een aantal wedstrijden grove fouten gemaakt. Wat AZ met hem wil is nog niet naar buiten gebracht. Zelf wil ie ergens spelen.

Wat ik eerder heb gezegd zou Jay Gorter van GAE een kans maken? Heeft een geweldig seizoen achter de rug en staat in de belangstelling van veel clubs. Nu Pasveer zich heeft laten verleiden om naar ajax te gaan schijnt Vitesse hem heel graag te willen. Gorter heeft een AZ-verleden in de jeugd. Toen vrijwel altijd Schendelaar de voorkeur kreeg heeft hij zijn conclusies getrokken en is het pad naar GAE ingeslagen. Zou wel heel bijzonder zijn als hij nu alsnog terug keert en op goal zou komen te staan en Schendelaar nu is afgewezen.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Hoe zit het eigenlijk met Evora? Die heeft ook amper wedstrijden gespeeld. Zal wel niet hebben kunnen overtuigen (en loopt volgens mij ook alweer uit zijn contract).
Cetero censeo birrum bibendum esse
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

ForzAZ schreef: 07 mei 2021, 16:07 Ik ken ze eerlijk gezegd amper. Flekken helemaal niet. Is net terug na een maandenlange ellenboogblessure. Ik kan mij niet voorstellen dat AZ hem als een kandidaat ziet bij een vertrek van Bizot. Een onervaren Limburger op goal doe maar niet. AZ heeft eerder Limburgse keepers gehad en die waren wat ik mij kan herinneren geen doorslaand succes.

Roos ken ik ook niet. Net als Flekken geen ervaring op een goed niveau in Nederland. Een rits clubs achter de rug en nergens lang gebleven. Slecht teken. Dus ook niks voor AZ.

Verrips doet het aardig bij Emmen. Is gehuurd voor een half seizoen van Sheffield United. Maar voor het niveau van AZ niet echt indrukwekkend. Van de drie genoemde keepers vind ik hem wel de beste. Die andere twee vind ik sowieso niks.

Een vertrek van Bizot is best lastig in te vullen. Verhulst is er nog, maar die geldt slechts als achtervang van Bizot. Daarachter zitten een aantal piepjonge keepers die om de beurt bij Jong AZ op goal staan, maar alle drie nog lang niet klaar zijn om in het eerste op doel te staan. AZ heeft verder twee keepers verhuurd. Aan Telstar is dat Schendelaar heeft al te horen gekregen dat ie niet meer op een terugkeer naar Alkmaar hoeft te rekenen. Rody de Boer keept dit seizoen bij De Graafschap en in principe keert hij terug. Hij heeft uitgeblonken in een aantal wedstrijden, maar ook in een aantal wedstrijden grove fouten gemaakt. Wat AZ met hem wil is nog niet naar buiten gebracht. Zelf wil ie ergens spelen.

Wat ik eerder heb gezegd zou Jay Gorter van GAE een kans maken? Heeft een geweldig seizoen achter de rug en staat in de belangstelling van veel clubs. Nu Pasveer zich heeft laten verleiden om naar ajax te gaan schijnt Vitesse hem heel graag te willen. Gorter heeft een AZ-verleden in de jeugd. Toen vrijwel altijd Schendelaar de voorkeur kreeg heeft hij zijn conclusies getrokken en is het pad naar GAE ingeslagen. Zou wel heel bijzonder zijn als hij nu alsnog terug keert en op goal zou komen te staan en Schendelaar nu is afgewezen.
Gorter is ook een optie, maar ik hou het toch liever bij de door mij genoemde Keepers. Van alle drie weet ik zeker dat ze goed genoeg zijn en de potentie hebben om beter te worden dan Bizot. Eigenlijk zou je onder jouw gestelde criteria van keepen op een goed niveau in nederland alleen voor Jasper Cillissen, Kenneth Vermeer, Wellenreuther of Scherpen kunnen gaan. Groter zou dan afvallen want die heeft alleen ervaring in de KKD en dat is geen niveau :lol:
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

kuifje schreef: 07 mei 2021, 10:15 Betreft opvolging Bizot: Timon Wellenreuther?
Heeft niet een heel sterk seizoen achter de rug bij Anderlecht.
Maduka Okoye (Sparta) kan mij bekoren; groot, atletisch, autoriteit in de goal. Toch de basis voor een keeper. Plus aardig katachtig reddingen op korte afstandsschoten, met zijn lengte vind ik dat een plus. Meevoetballende gedeelte heb ik niet goed kunnen beoordelen, kijk niet wekelijks naar een hele wedstrijd van de spartanen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AnthonisZ schreef: 08 mei 2021, 13:56 Maduka Okoye (Sparta) kan mij bekoren; groot, atletisch, autoriteit in de goal. Toch de basis voor een keeper. Plus aardig katachtig reddingen op korte afstandsschoten, met zijn lengte vind ik dat een plus. Meevoetballende gedeelte heb ik niet goed kunnen beoordelen, kijk niet wekelijks naar een hele wedstrijd van de spartanen.
Zag ik gisteren en dacht toen ook aan hem als optie voor ons als Bizot vertrekt. Maar wie zegt dat Bizot vertrekt? Hij kan wel willen, maar dat wilde ie vorig seizoen ook.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AnthonisZ schreef: 08 mei 2021, 13:56 Maduka Okoye (Sparta) kan mij bekoren; groot, atletisch, autoriteit in de goal. Toch de basis voor een keeper. Plus aardig katachtig reddingen op korte afstandsschoten, met zijn lengte vind ik dat een plus. Meevoetballende gedeelte heb ik niet goed kunnen beoordelen, kijk niet wekelijks naar een hele wedstrijd van de spartanen.
Benieuwd of de interesse van ajax oprecht was.
Qua lengte kan Okoye wel bekoren, maar speelt nog niet zo lang op niveau en dat is wel riskant.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

ForzAZ schreef: 08 mei 2021, 19:02 Zag ik gisteren en dacht toen ook aan hem als optie voor ons als Bizot vertrekt. Maar wie zegt dat Bizot vertrekt? Hij kan wel willen, maar dat wilde ie vorig seizoen ook.
Zelfde als Svensson. AZ zal deze jongens niet kwijt willen, en zover duidelijk is er nog niet al te grote vraag naar deze spelers.
Bizot legt de sporttieve lat dan wel wat minder dan Svensson en wil wel nog wel een mooi avontuur in Azië, Australië of Amerika, maar dat soort avonturen kun je lijkt mij, als je een speler bent in de eredivisie top altijd nog wel maken in dat soort landen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

capefear schreef: 08 mei 2021, 20:24 Zelfde als Svensson. AZ zal deze jongens niet kwijt willen, en zover duidelijk is er nog niet al te grote vraag naar deze spelers.
Bizot legt de sporttieve lat dan wel wat minder dan Svensson en wil wel nog wel een mooi avontuur in Azië, Australië of Amerika, maar dat soort avonturen kun je lijkt mij, als je een speler bent in de eredivisie top altijd nog wel maken in dat soort landen.
Bizot legt de lat lager dan Svensson? Waar haal je dat vandaan. Alles wijst erop dat Bizot graag naar Spanje had gewild en vooral teleurgesteld is geraaot door het niet door gaan van die transfer.

Het meest concrete wat we van Svensson gehoord hebben ging om Feyenoord of blijven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 08 mei 2021, 20:28 Bizot legt de lat lager dan Svensson? Waar haal je dat vandaan. Alles wijst erop dat Bizot graag naar Spanje had gewild en vooral teleurgesteld is geraaot door het niet door gaan van die transfer.

Het meest concrete wat we van Svensson gehoord hebben ging om Feyenoord of blijven.
Svensson heeft maanden geleden bij Max aangegeven graag naar het buitenland te willen. Hij heeft zelf nooit uitgesproken naar Feyenoord te willen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 08 mei 2021, 21:10 Svensson heeft maanden geleden bij Max aangegeven graag naar het buitenland te willen. Hij heeft zelf nooit uitgesproken naar Feyenoord te willen.
Ik had het over de interesse van de andere kant en hoe hij erbij komt dat Bizot lagere wensen dan Svensson zou hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ferry schreef: 17 jul 2020, 10:38 Bij de kampioen van Belgie, Club Brugge, mogen zes spelers vertrekken. Hierin komt wel een interessante speler naar voren:
Cyril Ngonge - rechteraanvaller van 20. Afgelopen seizoen uitgeleend aan Jong PSV. Scoorde hier 7x in 22 wedstrijden. Ook speler voor Belgie onder 21.
Ik ga even mijn eigen post herhalen. Ngonge viel me gister op bij RKC. Natuurlijk: het is maar RKC. Maar Ngonge viel me op door zijn rust, spelinzicht en flink tweebenigheid.
Rechteraanvaller - en met Stengs, Aboukhlal en Evjen heeft hij hier amper concurrentie.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 02 mei 2021, 13:30Als we het toch bij Sparta willen zoeken dan kom ik uit bij Harroui. Wat een veelzijdige middenvelder. Kan zo de plek van Koopmeiners overnemen.
Sven Botman is een succes bij Lille en de Franse koploper heeft volgens France Football nu weer een speler uit de Eredivisie op de korrel: Abdou Harroui. Technisch directeur Henk van Stee van Sparta Rotterdam laat weten dat hij nog geen officieel bod heeft ontvangen voor de middenvelder, die op Het Kasteel nog een contract tot medio 2022 heeft.

Bron: vi.nl
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 09 mei 2021, 07:37 Ik ga even mijn eigen post herhalen. Ngonge viel me gister op bij RKC. Natuurlijk: het is maar RKC. Maar Ngonge viel me op door zijn rust, spelinzicht en flink tweebenigheid.
Rechteraanvaller - en met Stengs, Aboukhlal en Evjen heeft hij hier amper concurrentie.
Ik ken Ngonge niet, maar als ik bedenk dat wij toppers zoals Hauge of Zinckernagel goedkoop hadden kunnen halen, wordt ik hier wel een beetje verdrietig van. Ik vind dat we echte topspelers moeten halen of anders Evjen en Taabouni het moeten laten uitvechten wie de plek van Stengs volgend seizoen overneemt. Ik wil geen halve versterkingen zoals Aboukhlal of Leeuwin meer bij AZ zien.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 09 mei 2021, 09:02 Ik ken Ngonge niet, maar als ik bedenk dat wij toppers zoals Hauge of Zinckernagel goedkoop hadden kunnen halen, wordt ik hier wel een beetje verdrietig van. Ik vind dat we echte topspelers moeten halen of anders Evjen en Taabouni het moeten laten uitvechten wie de plek van Stengs volgend seizoen overneemt. Ik wil geen halve versterkingen zoals Aboukhlal of Leeuwin meer bij AZ zien.
Weet je helemaal niet.
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 09 mei 2021, 09:02 Ik ken Ngonge niet, maar als ik bedenk dat wij toppers zoals Hauge of Zinckernagel goedkoop hadden kunnen halen, wordt ik hier wel een beetje verdrietig van. Ik vind dat we echte topspelers moeten halen of anders Evjen en Taabouni het moeten laten uitvechten wie de plek van Stengs volgend seizoen overneemt. Ik wil geen halve versterkingen zoals Aboukhlal of Leeuwin meer bij AZ zien.
Eens, met alle respect voor de van bergens, en ngonges van deze wereld. AZ zou ondertussen een trapje hoger moeten scouten. De bank dit jaar was zwaar onvoldoende, en heeft ons regelmatig in de problemen gebracht. Ons niveau ligt toch ondertussen bij (jeugd) internationals als Harroui, Berg, Touba en Jahanbaksh(evt. huren). Dat kan je dan aanvullen met echt grote talenten ala Beukema/vd Ven. We hebben minstens 16 spelers nodig in de de selectie die als ze invallen of basis staan echt van meerwaarde kunnen zijn. Geen halve krachten meer.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 09 mei 2021, 09:15 Weet je helemaal niet.
Als Max er op tijd bij was geweest wel. Hauge had je een paar maanden voordat hij opeens naar Milan ging voor 2,5 miljoen op kunnen halen. Zinckernagel is transfervrij vertrokken naar Watford, die spelen in de Championship (zijn toevallig net vorige week gepromoveerd naar de premier league). Dat team van Watford is slechter dan dat van AZ en hebben geen enkel uitzicht op Europees voetbal.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ngonge lijkt mij zo'n speler van veel hard lopen/meters maken met weinig rendement.

In de regel hoop je toch op een wat creatievere buitenspeler met meer potentie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 09 mei 2021, 09:28 Eens, met alle respect voor de van bergens, en ngonges van deze wereld. AZ zou ondertussen een trapje hoger moeten scouten. [..] Ons niveau ligt toch ondertussen bij (jeugd) internationals als Harroui, Berg, Touba en Jahanbaksh(evt. huren).
Ngonge is jeugdinternational van Belgie. En speelt inmiddels een volledig seizoen bij RKC - wel wat blessureleed. Maar RKC is voetballend toch een van de betere teams in de Eredivisie.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Ik zou de beste man op het veld gisteren zo weer terug halen. Top controleur die Seuntjens. Sterk, snel en een geweldige pass.
Praat geen Poep, doos.
Plaats reactie