Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10205
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 18 mei 2022, 08:22 Het gaat niet om het ego he, om de fysieke lengte ;-)
:lol:

AZ 4 Life lijkt mij dan ook zo'n iemand die op zijn tenen gaat staan op de teamfoto of als hij spelers interviewt.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

differentcook schreef: 18 mei 2022, 07:34 Ergens in september sluit de transfermarkt
Komt volgend seizoen wel goed uit. We hebben gaan toch geen Europese campagne tegemoet. :lol:
Gebruikersavatar
AZaanstreek67
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:07

Transfervrije spelers welke volgens mij interessant kunnen zijn:

Bazoer
Boetius
Locadia
Dost
Zoet
Brenet
Troupee
Xavi Simons (Dit zal wel onmogelijk zijn maargoed)...
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZaanstreek67 schreef: 18 mei 2022, 09:02 Transfervrije spelers welke volgens mij interessant kunnen zijn:

Bazoer
Boetius
Locadia
Dost
Zoet
Labyad
Brennet
Troupee
Xavi Simons (Dit zal wel onmogelijk zijn maargoed)...
Troupee :lol:


Als meerdere Russische contracten verscheurt worden (zoals zojuist bij botheim is gebeurd) zitten daar ook wel pareltjes tussen. Ook veel spelers uit scandinavie.

Larsson, Botheim, Haksabanovic, Dreyer, Claesson, Hadzikadunic en nog n hoop. Echt niet allemaal haalbaar. Maar als je n keer een speler iets boven je stand wilt binnenhalen voor een schappelijke prijs, lijkt me dat toch deze zomer de unieke kans.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9151
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Claesson is al weg.
Als Haksabanovic en Dreyer op de markt komen moet je er gewoon voor gaan.

Natuurlijk denken meer clubs dat, maar zo heb je wel je flanken voorzien zelfs als Karlsson vertrekt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3238
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AnthonyW schreef: 15 mei 2022, 22:57 Ik kan bevestigen dat AZ inderdaad vol in de race is voor Odgaard. Er zijn echter meer clubs in de race.
Buiten AZ worden HSV en Fenerbahce nadrukkelijk genoemd.
Met nog één jaar contract bij Sassuolo (Serie A), een marktwaarde van twee miljoen én weinig toekomst bij de club waar hij sinds 2018 één wedstrijd voor speelde zal mogelijk ook Feyenoord nog interesse kunnen tonen mocht Til niet behouden kunnen worden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12507
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 18 mei 2022, 11:43 Buiten AZ worden HSV en Fenerbahce nadrukkelijk genoemd.
Met nog één jaar contract bij Sassuolo (Serie A), een marktwaarde van twee miljoen én weinig toekomst bij de club waar hij sinds 2018 één wedstrijd voor speelde zal mogelijk ook Feyenoord nog interesse kunnen tonen mocht Til niet behouden kunnen worden.
HSV speelt nog om promotie naar de Bundesliga
we can come an end
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

differentcook schreef: 18 mei 2022, 07:34 Ergens in september sluit de transfermarkt
Altijd goed om spelers op het allerlaatste moment te kopen zodat het nog een halve competitie duurt, voordat ze aan het systeem gewenst zijn #-o
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12507
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

RoycosoepieAZ schreef: 18 mei 2022, 12:09 Altijd goed om spelers op het allerlaatste moment te kopen zodat het nog een halve competitie duurt, voordat ze aan het systeem gewenst zijn #-o
Niet dat het mijn voorkeur heeft, maar het is al jaren de praktijk dat de belangrijkste aankopen tegen deadline day worden gehaald (want dan kan AZ spelers die vergeefs op andere clubs wachtten vastleggen)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12507
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bij mijn kritiek op het samenstellen van de selectie realiseer ik me trouwens wel dat het een moeilijke job is spelers te halen voor AZ, waarmee je kunt wedijveren met ajax, PSV en Feyenoord. Behalve de naam hebben die clubs zowel financieel als sportief (sinds afgelopen seizoen ook Feyenoord) meer te bieden. Logisch dat je niet zomaar even zekerheidjes kunt kopen.

Nu heb ik begrepen dat er wordt gedacht aan het verhogen van salarissen, maar dan zit je nog wel met het sportieve deel, en dat is met dit seizoen geen dienst bewezen.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 18 mei 2022, 12:20 Niet dat het mijn voorkeur heeft, maar het is al jaren de praktijk dat de belangrijkste aankopen tegen deadline day worden gehaald (want dan kan AZ spelers die vergeefs op andere clubs wachtten vastleggen)
Zoals wie? Bruno martins indi?

Dit lees ik hier ieder jaar, maar het is gewoon niet waar. Juist in de laatste weken gaan de clubs met geld nog even iemand vastleggen. Die Karlsson/Pavlidis/Midtsjo/Svensson transfers komen altijd tot stand na weken zo niet maanden scouten, gesprekken voeren en dan overtuigen met een goed ontwikkelingsplan. Niet in een opwelling in de laatste 24 uur van de window. 95% van dat soort transfer bij vergelijkbare categorie clubs als AZ wordt gewoon tijdig afgerond. Spelers die kijken naar geld ipv hun persoonlijke ontwikkelingsplan komen toch niet. Wie wel naar zn ontwikkeling kijkt wil juist tijdig komen om mee te doen in de voorbereiding.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9151
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 mei 2022, 12:20 Niet dat het mijn voorkeur heeft, maar het is al jaren de praktijk dat de belangrijkste aankopen tegen deadline day worden gehaald (want dan kan AZ spelers die vergeefs op andere clubs wachtten vastleggen)
Dit is totale onzin.
Maar dan ook echt.
Wie dit fabeltje serieus neemt heeft zich nog geen milimeter in voetbaltransfers verdiept.

Overigens functioneerde het onder Stewart ook niet op die manier.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12507
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2022, 12:34 Dit is totale onzin.
Maar dan ook echt.
Wie dit fabeltje serieus neemt heeft zich nog geen milimeter in voetbaltransfers verdiept.

Overigens functioneerde het onder Stewart ook niet op die manier.
Goed te lezen dat je het weer niet eens bent met me :wink:
(en ook met zoveel overtuiging!)
Laatst gewijzigd door differentcook op 18 mei 2022, 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12507
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 18 mei 2022, 12:29 Zoals wie? Bruno martins indi?
Ja, bijvoorbeeld. Maar ook bijna Joey Veerman. Dat dan door het onderhandelingsspel van de clubs. En er zijn zo wel meer voorbeelden (die ik nu niet ga achterhalen).
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 18 mei 2022, 13:03 Ja, bijvoorbeeld. Maar ook bijna Joey Veerman. Dat dan door het onderhandelingsspel van de clubs. En er zijn zo wel meer voorbeelden (die ik nu niet ga achterhalen).
Kun je er één noemen die wel is gekomen naar AZ? Want anders is er geen enkele reden om zogenaamd te wachten tot de laatste week, omdat dan ineens alle deuren open zouden gaan.
Als BMI (die overigens gehuurd werd) het beste voorbeeld is.....

AZ schakelde laat voor Veerman omdat Koopmeiners pas laat werd verkocht, dat heeft niks met jou verhaal te maken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12507
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 18 mei 2022, 13:19 Kun je er één noemen die wel is gekomen naar AZ? Want anders is er geen enkele reden om zogenaamd te wachten tot de laatste week, omdat dan ineens alle deuren open zouden gaan.
Als BMI (die overigens gehuurd werd) het beste voorbeeld is.....

AZ schakelde laat voor Veerman omdat Koopmeiners pas laat werd verkocht, dat heeft niks met jou verhaal te maken.
De meeste komen niet naar AZ natuurlijk, want dit soort lijntjes lopen er vele van gedurende een transferwindow. Koopmeiners was inderdaad ook een late transfer om dezelfde reden, maar Veerman had een nog latere kunnen zijn.

Omdat je het zo lief vroeg, heb ik toch nog even gegoogled voor je en ook Dani de Wit was een late transfer. (zou eigenlijk niet weten waarom BMI niet telt). De rest zoek je zelf maar op.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 18 mei 2022, 13:22 De meeste komen niet naar AZ natuurlijk, want dit soort lijntjes lopen er vele van gedurende een transferwindow. Koopmeiners was inderdaad ook een late transfer om dezelfde reden, maar Veerman had een nog latere kunnen zijn.

Omdat je het zo lief vroeg, heb ik toch nog even gegoogled voor je en ook Dani de Wit was een late transfer. (zou eigenlijk niet weten waarom BMI niet telt). De rest zoek je zelf maar op.
Zijn wel de pareltjes zeg DeWit, BMI en Sowah. Kijk alweer reikhalzend uit naar aankomende deadline day, met welke grote vis hij deze keer aankomt.

De echt goede transfers komen gewoon al ver voor het einde van de window. Dat deze transfers alleen mogelijk zijn aan het einde van de window is gewoon een fabeltje.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12507
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sowah was, denk ik, ook vanuit AZ bij uitblijven van succes een last-minute noodoptie, geen optie waar je al een maand of langer op wacht
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9151
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 mei 2022, 13:03 Ja, bijvoorbeeld. Maar ook bijna Joey Veerman. Dat dan door het onderhandelingsspel van de clubs. En er zijn zo wel meer voorbeelden (die ik nu niet ga achterhalen).
Ik vind dit wel humor.
Joey Veerman ben je juist door deze handelswijze misgelopen, want Heerenveen kon hem niet meer vervangen en was daar ook niet meer toe bereid. Vervolgens verliest Veerman de interesse omdat PSV zich de volgende transferperiode heeft gemeld.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12507
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2022, 13:58 Ik vind dit wel humor.
Joey Veerman ben je juist door deze handelswijze misgelopen, want Heerenveen kon hem niet meer vervangen en was daar ook niet meer toe bereid. Vervolgens verliest Veerman de interesse omdat PSV zich de volgende transferperiode heeft gemeld.
Precies. De meeeste gevallen leiden niet tot een transfer. Desondanks zet AZ er al jaren mede op in, omdat het ze spelers kan opleveren die anders niet naar AZ zouden komen. Het is ook het resultaat van allerlei afhankelijkheden van 'als die, dan dat'. En omgekeerd gebeurt dat ook. Vandaar de gekte op deadline day.
we can come an end
Plaats reactie