Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bombaman schreef: 15 jul 2021, 11:38 De voorkeur gaat hier echter uit naar Bjørkan, die volgens mij niemand (op multatuli na) ooit een wedstrijd heeft zien spelen.
Aanradertje om wel een keer te kijken. Spelen echt goed voetbal, met opkomende backs zoals bij AZ (Bjorkan en Samspted). Tegen Warschau hadden ze tal van afwezigen helaas.
Anders zie je ze zeer waarschijnlijk binnenkort voorbij komen wanneer Nederland tegen Noorwegen speelt. Ik acht de kans groot dat Berg de voorkeur krijgt boven Midtsjo, en Bjorkan gaat Meling ook wel passeren als vaste linksback. Al vrees ik dat ze tegen die tijd al elders spelen.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 15 jul 2021, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Psv heeft aardig veel opties voor rechtsback; Sambo heeft nog een jaar contract en wordt gezien zijn optredens in Jong PSV toekomstig basisspeler genoemd bij de Eindhovenaren. Zou hij nu voor zijn kans bij ons willen gaan? Heeft iemand hem vaker zien spelen?
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

We hebben nu wel een tweede spits nodig achter Pavlidis. Wat als hij geblesseerd raakt? Misschien Huntelaar halen als backup?
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

...
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Shota-Arveladze schreef: 15 jul 2021, 12:51 We hebben nu wel een tweede spits nodig achter Pavlidis. Wat als hij geblesseerd raakt? Misschien Huntelaar halen als backup?
Die heet Duin, Poku of Barasi.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Shota-Arveladze schreef: 15 jul 2021, 12:51 We hebben nu wel een tweede spits nodig achter Pavlidis. Wat als hij geblesseerd raakt? Misschien Huntelaar halen als backup?
Gudmundsson spits met Oosting op 10 kan wat mij betreft ook prima, kunnen tijdens de wedstrijd ook af en toe rouleren.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 15 jul 2021, 11:38 Die Bjørkan van Bodø Glimt, zou dat niet wat voor ons zijn? Of Berg...

:wink:

Geintje natuurlijk. Maar ik ben het wel met Sander eens hoor. Na het ontslag van Judas Slot werd er zelfs regelmatig geopperd dat we Jonk en Van de Ven op moesten halen in Volendam. Dat was in februari. Sindsdien is zijn naam nog wel eens gevallen maar na de komst van Beukema is hij niet meer besproken. Zo gek is het dus niet.

@Sander, hier op het forum is hij al afgeserveerd. Hij zou te lomp en te licht zijn. Ik ken hem niet goed genoeg om een waardig oordeel te vellen, maar minimaal gelijkwaardig aan Gullit moet m.i. wel lukken. De voorkeur gaat hier echter uit naar Bjørkan, die volgens mij niemand (op multatuli na) ooit een wedstrijd heeft zien spelen.
Dank. Bjorkan wordt hier op het forum vaker genoemd dan al onze eigen spelers bij elkaar ongeveer. Evjen kwam ook over als sterspeler van Bodo Glimt, won alle denkbare individuele prijzen in de competitie en komt hier ook moeilijk uit de verf. Soms wordt Bjorkan gebracht als de nieuwe verlosser, maar bedenk wel dat de stap van top-noorwegen naar top-nederland vrij groot is. Ik trek daarmee absoluut de kunde van multatuli en DeZuivelDuivel in twijfel, maar ik ben wel altijd een beetje terughoudend. Ik laat me graag positief verrassen.

Conclusie; we zijn het er vrij unaniem over eens dat er wel een backje bij kan.
Compete to complete
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Shota-Arveladze schreef: 15 jul 2021, 12:51 We hebben nu wel een tweede spits nodig achter Pavlidis. Wat als hij geblesseerd raakt? Misschien Huntelaar halen als backup?
Poku heeft zich bewezen in de voorbereiding, Gudmundsson kan het ook, Barasi mag je ook wel wat van verwachten als jeugd international van Turkije.

Huntelaar is veel te oud. Je zou dan nog beter voor Locadia kunnen gaan omdat hij ook op de flank kan spelen of een speler met een verleden bij AZ, die hierboven meermaals is genoemd omdat hij niet naar Rotterdam mag gaan :wink:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZSander schreef: 15 jul 2021, 13:26 Dank. Bjorkan wordt hier op het forum vaker genoemd dan al onze eigen spelers bij elkaar ongeveer. Evjen kwam ook over als sterspeler van Bodo Glimt, won alle denkbare individuele prijzen in de competitie en komt hier ook moeilijk uit de verf. Soms wordt Bjorkan gebracht als de nieuwe verlosser, maar bedenk wel dat de stap van top-noorwegen naar top-nederland vrij groot is. Ik trek daarmee absoluut de kunde van multatuli en DeZuivelDuivel in twijfel, maar ik ben wel altijd een beetje terughoudend. Ik laat me graag positief verrassen.

Conclusie; we zijn het er vrij unaniem over eens dat er wel een backje bij kan.
Ik heb hem nooit gebracht als de grote verlosser, in den beginne was het een speler die behoorlijk onder de radar zat en mij inderdaad dermate positief opviel in wedstrijden die ik ben gaan bekijken dat hij het noemen waard was naast jongens als Berg en Hauge (over wie de scouts van AC Milan het in ieder geval met ons eens waren ;) ). Inmiddels heeft hij ook een interland voor Noorwegen op zijn naam staan, dan zal hij niet de verlosser zijn, maar er zijn flink wat jongens in Noorwegen die zouden dromen van een interland lijkt mij en dan heeft de staf van Noorwegen ook ten dele gezien wat wij zagen (meer natuurlijk, maar gaat om het idee).

Bij Patrick Berg lag de overtuiging dan wel weer wat hoger, maar dat is meer omdat die spelers als onze eigen Midtsjö, Thorstvedt van Genk, Thorsby van Sampdoria en Normann van Rostov heeft om mee te concurreren bij de Noorse ploeg en toch zijn minuten begint te maken als international + dat hij qua type behoorlijk aan Koopmeiners doet denken en qua ontwikkeling aan Midtsjo. Daarmee is Berg, meer dan Bjorkan steeds meer een speler bij wie de risicos wel steevast kleiner aan het worden zijn.

Die slag om de arm zal ik overigens ook altijd houden, dat geld echter voor iedere potentiële aankoop.

Maar hebben andere mensen eigenlijk nog namen, dan kunnen we het eens over andere spelers hebben :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

AZSander schreef: 15 jul 2021, 13:26 Dank. Bjorkan wordt hier op het forum vaker genoemd dan al onze eigen spelers bij elkaar ongeveer. Evjen kwam ook over als sterspeler van Bodo Glimt, won alle denkbare individuele prijzen in de competitie en komt hier ook moeilijk uit de verf. Soms wordt Bjorkan gebracht als de nieuwe verlosser, maar bedenk wel dat de stap van top-noorwegen naar top-nederland vrij groot is. Ik trek daarmee absoluut de kunde van multatuli en DeZuivelDuivel NIET in twijfel, maar ik ben wel altijd een beetje terughoudend. Ik laat me graag positief verrassen.

Conclusie; we zijn het er vrij unaniem over eens dat er wel een backje bij kan.
Excuses, woordje vergeten
Compete to complete
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Az564 schreef: 15 jul 2021, 13:31 Poku heeft zich bewezen in de voorbereiding, Gudmundsson kan het ook, Barasi mag je ook wel wat van verwachten als jeugd international van Turkije.

Huntelaar is veel te oud. Je zou dan nog beter voor Locadia kunnen gaan omdat hij ook op de flank kan spelen of een speler met een verleden bij AZ, die hierboven meermaals is genoemd omdat hij niet naar Rotterdam mag gaan :wink:

Pavlidis eerste spits, Duin tweede spits; dat is de situatie voor komende seizoen. Mocht eerstgenoemde zwaar geblesseerd raken, verwacht ik dat Janssen óf met De Wit (heeft daar bij Jong Oranje gespeeld), óf met Aboukhlal (draait daar nu een goede voorbereiding) in de spits gaat spelen. Gudmundsson heeft daar afgelopen seizoen ook nog gespeeld. Dus ik zie persoonlijk de noodzaak van een dure, tweede spits absoluut niet.
Compete to complete
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZSander schreef: 15 jul 2021, 13:26 Dank. Bjorkan wordt hier op het forum vaker genoemd dan al onze eigen spelers bij elkaar ongeveer. Evjen kwam ook over als sterspeler van Bodo Glimt, won alle denkbare individuele prijzen in de competitie en komt hier ook moeilijk uit de verf.
Kanttekening is wel dat Bodo na het vertrek van Evjen nog wel wat verder is doorgegroeid tot absolute nummer 1 van Noorwegen.
Belangrijkste verschil is dat Evjen voetballend best mee kan bij AZ maar alleen fysiek nog een mug is. Die 2 forumfavorieten zijn fysiek velen malen verden en inderdaad al serieuze A-international.
Dat ze hier zoveel worden genoemd komt denk ik doordat ze perfect in het AZ profiel passen, relatief goedkoop zijn en we ze vooral niet naar feyenoord willen zien gaan

Als Max 1 of beiden haalt en ze zakken door het ijs kunnen we ons account hier beter verwijderen :lol: . Maar goed dat zien we dan wel weer.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Je miste duidelijk even het punt dat ik probeerde te maken: er wordt geroepen dat er allerlei spelers gehaald moéten worden, terwijl het gros van die spelers -nog- helemaal niet weg zijn. Maar goed, here we go:
DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 20:24 1. Bizot wil hoe dan ook weg en heeft een contract voor nog maar 1 seizoen. Die moet je nu verkopen als je er geld aan over wilt houden en anders moet je de vervanger gewoon zo snel mogelijk vastleggen. Met heldere afspraken kun je dat doen. Je kunt ook overwegen een doelman te kopen en die nog een jaar ergens anders te stallen, maar dan heb je in ieder geval duidelijkheid.
Voor keepers zijn transfers net even wat lastiger. Bizot kan een hoop willen, maar als er geen interessante club komt, is het geen straf om bij AZ te blijven. Het zou mooi zijn als AZ Bizot inderdaad voor een mooi bedrag kan verkopen, maar wellicht wordt zijn contract simpelweg verlengd. Het halen van bijv. Okoye is dan totaal overbodig.
DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 20:24 2. In Wijndal zit net als bij andere jongens potentieel veel geld, hij kan blijven, maar bij een écht goed bod kun je dat moeilijk weigeren. Het geld van zo'n transfer kan de club op lange termijn behoorlijk wat sterker maken.
Dat hij waarde vertegenwoordigd lijkt me duidelijk en dat zal niemand hier ook ontkennen. De transfers van Boadu, Stengs en Koopmeiners lijken echter eerder rond te komen. Wijndal zal dan pas verkocht worden tegen een ècht goed bod. Als die niet komt, speelt Owen volgend jaar gewoon nog bij AZ. Vooralsnog is er dus geen echt concreet belang om een LB te halen (kan geen kwaad, maar is nu nog niet essentieel).
DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 20:24 3. Eens, enkel een verassing voorin zou handig zijn, zie het geld dan liever slim geïnvesteerd in faciliteiten/trainers/jeugd zodat de hele club vooruit gaat.
Dito.
DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 20:24 4. Sugawara is (nog) echt niet goed genoeg om het spel te spelen dat AZ wil spelen.
Volgens mij is dat precies wat ik zeg. Een rechtsback is dus inderdaad noodzakelijk om te halen.

Fijn om te zien dat we redelijk op één lijn zitten. M.b.t. Björkan: was die niet net pittig geblesseerd geraakt?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZSander schreef: 15 jul 2021, 13:26 Dank. Bjorkan wordt hier op het forum vaker genoemd dan al onze eigen spelers bij elkaar ongeveer. Evjen kwam ook over als sterspeler van Bodo Glimt, won alle denkbare individuele prijzen in de competitie en komt hier ook moeilijk uit de verf. Soms wordt Bjorkan gebracht als de nieuwe verlosser, maar bedenk wel dat de stap van top-noorwegen naar top-nederland vrij groot is. Ik trek daarmee absoluut de kunde van multatuli en DeZuivelDuivel in twijfel, maar ik ben wel altijd een beetje terughoudend. Ik laat me graag positief verrassen.

Conclusie; we zijn het er vrij unaniem over eens dat er wel een backje bij kan.
Bjorkan is zeker niet de grote verlosser, maar het zou wel lekker zijn als je Wijndal kan vervangen door een gelijkwaardige speler ipv een speler met een Brezanjic , Weigelt of Gorter niveau.

De discussie over het niveau in Noorwegen is al vaker gevoerd, maar Hauge heeft het echt niet zo slecht gedaan bij Milan (weliswaar geen basisspeler, maar hij kan prima op dat niveau meekomen). En Zinckernagel heeft een groot aandeel gehad in de promotie van Watford naar de premier league. Toch niet slecht voor een speler die transfervrij rechtstreeks uit de Noorse competitie komt. En ook Evjen heeft zijn debuutwedstrijd bij AZ prima gespeeld, maar werd daarna kaltgestellt om redenen die wij allemaal kennen.

Het maakt mij verder niet uit wie AZ als vervanger van Svensson en Wijndal haalt, als ze maar een hoog niveau hebben. Anders zie ik liever Jorn Berkhout dan een of andere matige aankoop.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Az564 schreef: 15 jul 2021, 13:31 Poku heeft zich bewezen in de voorbereiding
Ehh, dan heb ik wel wat gemist...
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Ferry schreef: 15 jul 2021, 17:45 Ehh, dan heb ik wel wat gemist...
Janssen zegt het zelf.

Als je verder naar z’n momenten kijkt, had hij meer kunnen scoren. Echter de posities waar hij staat als hij op doel schiet en zijn loopacties, kan je wel wat goals van hem verwachten als hij speelt. Hij moet geen basisplaats hebben, wel kan hij in de tweede helft van het seizoen een vaste wissel worden, misschien zelfs wel eerder.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZSander schreef: 15 jul 2021, 08:46 Ik heb het ook even voor je opgezocht, de afgelopen 13 (!) pagina's is de naam van vd Ven 1 keer gevallen en toen is er niet eens op gereageerd. Laatste keer dat er wat over hem gezegd werd was eind mei / begin juni. En toen ging het over zijn mogelijke transfer naar Duitsland.

Ik vraag heel specifiek of het niet iets is voor op linksback, iets wat volgens mij nog niet of nauwelijks besproken is. Meestal werd hij geopperd als LCV. Dus ga dan niet popiejopie gedrag vertonen en zeggen dat dit topic een constante herhaling is.
Ik heb ook een leven, daarom ga ik niet terugzoeken. Kom nou. Ik ga lekker naar de bioscoop. ;)
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Az564 schreef: 15 jul 2021, 18:05 Hij moet geen basisplaats hebben, wel kan hij in de tweede helft van het seizoen een vaste wissel worden, misschien zelfs wel eerder.
Maar dan is het toch nog lang geen waardige backup voor Pavlidis?
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Ferry schreef: 15 jul 2021, 18:34 Maar dan is het toch nog lang geen waardige backup voor Pavlidis?
Nee, daar gebruik je Gudmundsson voor.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16215
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZSander schreef: 15 jul 2021, 13:52 Pavlidis eerste spits, Duin tweede spits; dat is de situatie voor komende seizoen. Mocht eerstgenoemde zwaar geblesseerd raken, verwacht ik dat Janssen óf met De Wit (heeft daar bij Jong Oranje gespeeld), óf met Aboukhlal (draait daar nu een goede voorbereiding) in de spits gaat spelen. Gudmundsson heeft daar afgelopen seizoen ook nog gespeeld. Dus ik zie persoonlijk de noodzaak van een dure, tweede spits absoluut niet.
Wat dacht je van Duin ? 🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie