Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sir Robbert schreef: 14 jul 2021, 13:20 Ja, hier ben ik het ook wel mee eens. Al valt er natuurlijk ook wat voor te zeggen, dat op het moment dat er 50 miljoen binnenstroomt, om dit te investeren in directe aanwinsten. Maar ik zie echt heel veel kwaliteiten in de jongere spelers. Jongens als Boadu, Stengs en Koopmeiners kregen eigenlijk ook uit het niets vertrouwen en de kans. Er is dan inderdaad een goede kans op een tussenjaar, maar zoals jij ook aangeeft, 1 stap terug en 2 vooruit. Als er dan gekocht moet worden, dan sowieso een keeper als Bizot vertrekt, een links en rechtsback is ook nodig (Gullit is niet goed genoeg). En dan wellicht een absolute topper voor rechtsbuiten, een jongen die een goal kan maken.

Ik zie AZ het liefste afscheid nemen van de Wit, als je die voor 5 miljoen kunt slijten, gelijk doen. Dat geeft in de wissels de mogelijkheid om jongens als Evjen, Oosting etc.. meer minuten te geven. Evjen blijft een beetje een vraagteken, maar ik zou hem toch graag veel minuten zien maken, voordat daar een definitief oordeel over valt.

En Taabouni? Nog weinig van gezien, gaat die nog aanhaken, zoveel potentie.
Je kunt ook gewoon permanent schuiven, de 10 positie moet echt vanuit eigen jeugd te vullen zijn, zoals ik elders zojuist verkondigt heb zou je Reijnders ook daar neer kunnen zetten, maar ook Oosting zou daar meer op zijn plek zijn (als je hem al niet in de spits laat spelen). En zoals door anderen aangegeven zou je met een creatievere 10 als Taabouni het experiment aan kunnen gaan. Als je het lef hebt om wat te cashen voor de Wit en de jeugd de kans te geven op die 10 positie en rechtsbuiten dan kun je altijd nog een speler als Gudmundsson inzetten waar het niet lukt. Die begint toch ook steeds meer te overtuigen.

Van een voorhoede Karlsson,Pavlidis, Gudmundsson als basis uitgangspunt hoef je namelijk niet echt te schrikken als supporter toch? Indien een Evjen, Taabouni, Oosting of een Poku zich blijft aandienen kun je nog altijd roteren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 13:57 Je kunt ook gewoon permanent schuiven, de 10 positie moet echt vanuit eigen jeugd te vullen zijn, zoals ik elders zojuist verkondigt heb zou je Reijnders ook daar neer kunnen zetten, maar ook Oosting zou daar meer op zijn plek zijn (als je hem al niet in de spits laat spelen). En zoals door anderen aangegeven zou je met een creatievere 10 als Taabouni het experiment aan kunnen gaan. Als je het lef hebt om wat te cashen voor de Wit en de jeugd de kans te geven op die 10 positie en rechtsbuiten dan kun je altijd nog een speler als Gudmundsson inzetten waar het niet lukt. Die begint toch ook steeds meer te overtuigen.

Van een voorhoede Karlsson,Pavlidis, Gudmundsson als basis uitgangspunt hoef je namelijk niet echt te schrikken als supporter toch? Indien een Evjen, Taabouni, Oosting of een Poku zich blijft aandienen kun je nog altijd roteren.
Als je alle potentiele vertrekkers alvast weg streept dan zijn Midtsjo, Gudmundsson en Karlsson toch wel de sterkhouders van dit AZ. Waarom zou je dan 1 van je belangrijkste spelers (Gudmundsson) op een positie gaan zetten waar hij juist niet overtuigt (rechtsbuiten) ?
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

———————————Verrisp————————————
——Hatzidiakos———Beukema———BMI—————
——————Reijnders—————Clasie———————
—Alireza——————Oosting——————Karlsson—
—————Zakaria———————Pavlidis———————

Stengs en Boadu gaan weg en op Koopmeiners ,Bizot en Midstjo reken ik ook niet meer voor het gemak. Als Wijndal dan ook vertrekt hebben we geen backs meer, die voldoen aan de vereiste kwaliteit voor de doelstelling.Zelf blijf ik wel dan van Yuki maar hij is meer een cultheld.

Er moet sowieso nieuwe keeper bij en we hebben een ruime selectie om goed voetbal te spelen. De kracht lijkt te zitten in onze verdediging en middenvelders. Als voorbeeld heb ik verrips even op doel gezet, maar het gaat vooral om het aantrekken van Jahanbaksh. Vooral nu we aan het zoeken zijn maar een nieuw spel systeem zie de 5-3-2 tegen de Belgische clubs.

Met deze selectie aangevuld met Alireza en een keeper kan je een sterke 1-3-2-3-2 basis opstellen, goed genoeg voor de top 3 eredivisie. Je kan makkelijk schakelen naar 4-4-2 en 4-3-3 en bovenstaand team heeft enorm veel voetbal en arbeidsethos.
Wermegrieder
Herry en/of Berry
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 mei 2017, 10:29

multatuli schreef: 14 jul 2021, 14:10 Als je alle potentiele vertrekkers alvast weg streept dan zijn Midtsjo, Gudmundsson en Karlsson toch wel de sterkhouders van dit AZ. Waarom zou je dan 1 van je belangrijkste spelers (Gudmundsson) op een positie gaan zetten waar hij juist niet overtuigt (rechtsbuiten) ?

Gudmundsson moet echt centraal spelen (op 10 of spits). Ik zie in hem wel een goed duo met Pavlidis vormen.
Op beide backposities zal iets moeten komen. Ik vind Yuki ook nog tekort komen, dus daar zou je nog iemand moeten halen. Het mag ook een wat oudere speler zijn zijn die voor een jaar tekent, daar Yuki er over een jaar misschien wel klaar voor is. Jeremy Toljan is een interessante optie. Rechtsback van Dortmund maar zal daar niet spelen. Is zoals ik het kan inschatten iets minder dan het niveau Svensson, maar wel beter dan Yuki plus het voordeel dat deze speler zowel rechts als linksback uit de voeten kan. Hij heeft nog een contract voor een jaar, en zal denk ik 3 à 3,5 miljoen kosten dus misschien net aan haalbaar. Anders een jaartje huren.

Links zou ik de al vaker genoemde Bjørkan halen, die heeft nog maar een contract voor en half jaar en kan Wijndal opvolgen. Met een goed salaris moet die toch ook nu Wijndal nog AZ'er is te halen zijn.

Verder Taabouni verhuren aan Pec of RKC ofzo en voorin Alireza halen en je hebt de selectie bijna rond.

Okoye volg ik al langer, en dat kan echt een topkeeper worden. Hij heeft eigenlijk alles mee en is m.i. nu al beter dan Bizot. Ik zou Bizot echt bij ieder bod boven de 1,5 miljoen laten vertrekken. Met Okoye komt er bijna gegarandeerd een financiële goudmijn binnen die je voor een bedrag met 7 nullen kunt verkopen binnen een jaar.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Wanneer Okoye naar Anderlecht gaat dan zou ik als AZ zijnde juist voor Wellenreuther gaan, ik vond hem bij Willem 2 altijd zeer degelijk en is met 25 jaar juist de komende jaren aan het pieken. Ik moet wel zeggen dat het mij even is ontgaan waarom Wellenreuther niet speelde vorig jaar bij Anderlecht, ik gok dat Van Crombrugge gewoon zonder twijfel beter is? Het is een speler met een krasje halen hoort ook bij AZ (Clasie, BMI, Bizot) om vervolgens over het algemeen redelijk van nut te kunnen zijn.

Voor in de breedte/concurrentie: Van Rooij laten uitvechten met Sugawara en Oosterwolde voor achter Wijndal en mocht Wijndal toch vertrekken dan heb je de vervanger alvast klaar staan. Om te voorkomen dat je de EL deels misloopt omdat je ineens Wijndal, Koopmeiners, Stengs en Boadu kwijt bent.. en/of wederom het seizoen deels verpest door een slechte start.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik had laatst even op het twente forum zitten loeren. En daar sprak men wel over Oosterwolde als een blessuregevoelige jongen. Dat baart mij zorgen met Gullit als backup.

AZ moet in ieder geval er alles aan doen om Bjorkan onhaalbaar te maken voor Feyenoord. Beloof die gozer 5 BMWs, een jaarvoorraad kaas en 1miljoen tekengeld. Of hij dan uiteindelijk bij AZ terecht komt zien we dan wel weer, hoop het wel natuurlijk.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Die George Cox die Fortuna van Brighton huurde zou ook nog kunnen als alternatief voor linksback. Marktwaarde staat op 1 miljoen op transfermarkt (voor zover dat accuraat is).
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

'Er moet zeker een nieuwe keeper komen.'
Waarom? Bizot is er gewoon nog en met Verhulst heb je een prima backup.

'Op linksback moet er een nieuwe speler komen.'
Waarom? Wijndal is er gewoon nog en met het -aanstaande- vertrek van Stengs, Boadu en Koopmeiners kan ik me voostellen dat AZ het daar even bij houdt.

'Voorin moet er zeker iets bij.' Een verrassing zou leuk zijn, maar in principe zijn er in de aanval nu genoeg spelers beschikbaar.

De enige positie waar iemand nu is vertrokken is de rechtsback positie. Yuki is daar aanvallend gezien zeker een optie (is niet voor niets ook wel als buitenspeler er in gekomen), maar een goede opkomende rechtsback die ook verdedigend zn mannetje staat, die missen we nog.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 14 jul 2021, 19:35 'Er moet zeker een nieuwe keeper komen.'
Waarom? Bizot is er gewoon nog en met Verhulst heb je een prima backup.

'Op linksback moet er een nieuwe speler komen.'
Waarom? Wijndal is er gewoon nog en met het -aanstaande- vertrek van Stengs, Boadu en Koopmeiners kan ik me voostellen dat AZ het daar even bij houdt.

'Voorin moet er zeker iets bij.' Een verrassing zou leuk zijn, maar in principe zijn er in de aanval nu genoeg spelers beschikbaar.

De enige positie waar iemand nu is vertrokken is de rechtsback positie. Yuki is daar aanvallend gezien zeker een optie (is niet voor niets ook wel als buitenspeler er in gekomen), maar een goede opkomende rechtsback die ook verdedigend zn mannetje staat, die missen we nog.
1. Bizot wil hoe dan ook weg en heeft een contract voor nog maar 1 seizoen. Die moet je nu verkopen als je er geld aan over wilt houden en anders moet je de vervanger gewoon zo snel mogelijk vastleggen. Met heldere afspraken kun je dat doen. Je kunt ook overwegen een doelman te kopen en die nog een jaar ergens anders te stallen, maar dan heb je in ieder geval duidelijkheid.
2. In Wijndal zit net als bij andere jongens potentieel veel geld, hij kan blijven, maar bij een écht goed bod kun je dat moeilijk weigeren. Het geld van zo'n transfer kan de club op lange termijn behoorlijk wat sterker maken.
3. Eens, enkel een verassing voorin zou handig zijn, zie het geld dan liever slim geïnvesteerd in faciliteiten/trainers/jeugd zodat de hele club vooruit gaat.
4. Sugawara is (nog) echt niet goed genoeg om het spel te spelen dat AZ wil spelen.
AZuid-Scharwoude schreef: 14 jul 2021, 19:13 Die George Cox die Fortuna van Brighton huurde zou ook nog kunnen als alternatief voor linksback. Marktwaarde staat op 1 miljoen op transfermarkt (voor zover dat accuraat is).
Dat was geen huur meer, Cox staat onder contract in Sittard.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 20:24 Dat was geen huur meer, Cox staat onder contract in Sittard.
Ah. Bedankt voor de toelichting.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DiepeMast schreef: 14 jul 2021, 19:35 'Er moet zeker een nieuwe keeper komen.'
Waarom? Bizot is er gewoon nog en met Verhulst heb je een prima backup.

'Op linksback moet er een nieuwe speler komen.'
Waarom? Wijndal is er gewoon nog en met het -aanstaande- vertrek van Stengs, Boadu en Koopmeiners kan ik me voostellen dat AZ het daar even bij houdt.

'Voorin moet er zeker iets bij.' Een verrassing zou leuk zijn, maar in principe zijn er in de aanval nu genoeg spelers beschikbaar.

De enige positie waar iemand nu is vertrokken is de rechtsback positie. Yuki is daar aanvallend gezien zeker een optie (is niet voor niets ook wel als buitenspeler er in gekomen), maar een goede opkomende rechtsback die ook verdedigend zn mannetje staat, die missen we nog.
AZ gaat een mooie kans voor Koopmeiners, Wijndal en Bizot echt niet tegenhouden. De schaduwlijst voor deze drie spelers moet alvast afgestoft worden zodat er direct gehandeld kan worden wanneer er concrete interesse op deze drie komt. Koopmeiners en Bizot zijn 100%’tjes.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Die Micky van der Ven, zou dat niet wat zijn voor op de linksback? Ik twijfelde een beetje aan hem op LCV, maar hij heeft eigenlijk wel alles voor op linksback.
Compete to complete
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZSander schreef: 15 jul 2021, 07:17 Die Micky van der Ven, zou dat niet wat zijn voor op de linksback? Ik twijfelde een beetje aan hem op LCV, maar hij heeft eigenlijk wel alles voor op linksback.
Jezus. Ik heb echt het idee dat dit topic een constante herhaling is.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 15 jul 2021, 08:07 Jezus. Ik heb echt het idee dat dit topic een constante herhaling is.
Klopt. Als je het niet een beetje bijhoudt krijg je dit soort repeterende breuken………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Als je niks inhoudelijks te melden hebt, reageer dan lekker niet. Excuses dat ik niet elk bericht lees, ik heb wel een leven namelijk naast dit forum.
Compete to complete
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 15 jul 2021, 08:07 Jezus. Ik heb echt het idee dat dit topic een constante herhaling is.
Ik heb het ook even voor je opgezocht, de afgelopen 13 (!) pagina's is de naam van vd Ven 1 keer gevallen en toen is er niet eens op gereageerd. Laatste keer dat er wat over hem gezegd werd was eind mei / begin juni. En toen ging het over zijn mogelijke transfer naar Duitsland.

Ik vraag heel specifiek of het niet iets is voor op linksback, iets wat volgens mij nog niet of nauwelijks besproken is. Meestal werd hij geopperd als LCV. Dus ga dan niet popiejopie gedrag vertonen en zeggen dat dit topic een constante herhaling is.
Compete to complete
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Jon Thorsteinsson (fc Aarhus) en Endo Keita (union Berlin) voor op de vleugels.

JuhiNo Baccuna van huddersfield town heeft een aflopend contract. Volgens mij kon hij ook als rechtsback uit de voeten.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Die Bjørkan van Bodø Glimt, zou dat niet wat voor ons zijn? Of Berg...

:wink:

Geintje natuurlijk. Maar ik ben het wel met Sander eens hoor. Na het ontslag van Judas Slot werd er zelfs regelmatig geopperd dat we Jonk en Van de Ven op moesten halen in Volendam. Dat was in februari. Sindsdien is zijn naam nog wel eens gevallen maar na de komst van Beukema is hij niet meer besproken. Zo gek is het dus niet.

@Sander, hier op het forum is hij al afgeserveerd. Hij zou te lomp en te licht zijn. Ik ken hem niet goed genoeg om een waardig oordeel te vellen, maar minimaal gelijkwaardig aan Gullit moet m.i. wel lukken. De voorkeur gaat hier echter uit naar Bjørkan, die volgens mij niemand (op multatuli na) ooit een wedstrijd heeft zien spelen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Over Bodo Glimt gesproken, ik zie dat die een soort talententeam aan het verzamelen zijn nu en ze hebben onlangs overigens aardig verloren van Legia Warschau in de Championsleague kwalificatie.
Erik Botheim speelt er nu en scoort behoorlijk veel en ook Hugo Vetlesen maakt nu zijn minuten bij Bodo/Glimt.
Dat is misschien niet iets voor nu, maar wel voor over een halfjaar/jaar.

Wat dat betreft zou een investering in een talent als Isak Bergmann Johannesson van Norrkoping inmiddels ook wel te rechtvaardigen zijn. Betreft allemaal spelers die niet direct nodig zijn en vooral leuk zouden zijn voor 'erbij' of op termijn.
Maar toch wilde ik ze even noemen.

Als je een rechtsback met wat ervaring en mogelijk lust voor een herkansing op niveau wilt halen dan zou je Linus Wahlqvist altijd nog eens kunnen proberen. Steekt er toch bovenuit in Zweden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bombaman schreef: 15 jul 2021, 11:38 De voorkeur gaat hier echter uit naar Bjørkan, die volgens mij niemand (op multatuli na) ooit een wedstrijd heeft zien spelen.
Ik ben niet de enige hoor. Simon Poulsen en De Zuivelduivel hebben hem ook zien spelen.
Plaats reactie