Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ben_Side schreef: 14 jul 2021, 05:57 Als dat zou kunnen, graag.
Je moet er toch niet aan denken dat zo'n elftal er straks op de mat staat want dat wordt een strijd met clubs als Heerenveen en Heracles.
Karlsson-----------Pavlidis----------Zakaria
-----------------Gudmundsson----------------
--------Clasie---------------Midtsjo--------
Oosting----------Indi-----Beukema-----Yuki
-----------------Okoye---------------------
Denk dat ze daar in de eerste plaats op inzetten. Dit een tijdje aankijken en dan desnoods half augustus of tegen het einde van de mercato gaan schakelen.

Ik vind niveau Heracles/Heerenveen overdreven maar top vier lijkt me vrij moeilijk haalbaar tenzij bepaalde spelers vanuit het niets ontploffen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Alireza Jahanbakhsh gekoppeld aan afslag Brighton
Sport
13 juli 2021 - 19:18

TEHERAN – Brighton-vleugelspeler Alireza Jahanbakhsh is getipt om terug te keren in het Nederlandse voetbal.

De 27-jarige tekende in juli 2018 voor Albion voor een toenmalig clubrecordbedrag van £ 17 miljoen van AZ Alkmaar, maar in die tijd kwam hij tot 61 optredens, waarvan 31 vanaf de bank, en scoorde hij slechts vier doelpunten. .

Volgens The Athletic wordt Jahanabakhsh in verband gebracht met Eredivisie-outfit Feyenoord, maar ook andere clubs zijn geïnteresseerd.

De Iraanse international heeft nog een contract van twee jaar bij Amex en het team uit Sussex wil misschien wat van het geld terugkrijgen dat ze voor hem betaalden.

Jahanbakhsh kwam in 2013 bij NEC Nijmegen en tekende na twee jaar een deal voor AZ Alkmaar, waar hij het seizoen afsloot als topscorer in de Eredivisie-competitie met 21 doelpunten in 2018.

Waarschijnlijk keert hij in de zomer terug in het Nederlandse voetbal.
Bij die geïnteresseerde clubs zou AZ kunnen zitten. Maar zelf vermoed ik dat AZ met een andere verrassing op de proppen komt als de transfer van Stengs is beklonken. Namen die wel eens genoemd zijn zijn Kerk van Utrecht en Nunnely van Willem II. Maar ik hoop dat AZ hoger inzet dan deze twee.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 14 jul 2021, 06:38 Bij die geïnteresseerde clubs zou AZ kunnen zitten. Maar zelf vermoed ik dat AZ met een andere verrassing op de proppen komt als de transfer van Stengs is beklonken. Namen die wel eens genoemd zijn zijn Kerk van Utrecht en Nunnely van Willem II. Maar ik hoop dat AZ hoger inzet dan deze twee.
Kerk is niet te betalen, dat gaat richting de tien. Nunnely lijkt me wat realistischer. Heeft volgend seizoen aflopend contract. Werd altijd wel aanzien als toptalent in de opleiding. Geen idee hoeveel rek hier nog in zit. Is 22 dus qua leeftijd kan het nog.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 14 jul 2021, 06:38 Bij die geïnteresseerde clubs zou AZ kunnen zitten. Maar zelf vermoed ik dat AZ met een andere verrassing op de proppen komt als de transfer van Stengs is beklonken. Namen die wel eens genoemd zijn zijn Kerk van Utrecht en Nunnely van Willem II. Maar ik hoop dat AZ hoger inzet dan deze twee.
Kerk zou wel een hele negatieve verrassing zijn. Stel dan de eigen jeugd maar op (Taabouni, Poku, Evjen, Oosting). Eigen jeugd is de toekomst van AZ, geen middelmatige vervangers. Of een topspeler halen zoals Alireza of eigen jeugd.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Ik heb persoonlijk helemaal niets met Kerk. Ik weet niet wie hier vroeger op het forum die term altijd gebruikte, maar ik vind het een draafpaard eerste klasse.
Compete to complete
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Van mij hoeft Kerk ook niet te komen. Met Zakaria Aboukhlal hebben we al een robuuste en minder technische buitenspeler. Ik hoop meer op een verrassing á la Jesper Karlsson!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ik gok dat ze Poku voor de leeuwen gaan gooien
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

dirkjan schreef: 14 jul 2021, 08:12 Ik gok dat ze Poku voor de leeuwen gaan gooien
Lijkt me een prima plan. Beter om te doen (zeker op lange termijn) dan bijv. de in dit topic genoemde Kerk of Van Bergen halen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

dirkjan schreef: 14 jul 2021, 08:12 Ik gok dat ze Poku voor de leeuwen gaan gooien
Die gozer is 17 en heeft nog geen 5 wedstrijden voor jong AZ gespeeld. Heel interessant talent maar AZ moet niet gaan overdrijven met de jeugd. Het is naief om te denken als AZ zijnde dat je op elke positie weer even een nieuw Koopmeiners succesverhaal gaat krijgen. Prima om hem eens te testen maar op dit soort spelers kan je nog geen elftal bouwen dat top3 ambieert. Zelfde geld voor Gullit en Duin.

Ik vrees dat Jansen Gudmundsson rechtsbuiten gaat zetten want dan hoeft hij die keuze tussen de Wit en hem niet te maken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik AZ eerlijk gezegd niemand halen voor Stengs. We hebben genoeg opties voor de vleugels met Taabouni, Evjen, Karlsson, Gudmundsson Oosting en Aboukhlal. Daar komt Poku ook nog bij. Het nadeel is alleen dat daar maar één zekerheidje tussenzit met Karlsson. De rest is afwachten.

Evjen heeft de potentie, Aboukhlal schijnt een uitstekende voorbereiding te draaien en Oosting heeft zich uitstekend ontwikkeld bij RKC. Denk dat Evjen en Aboukhlal de opties worden voor rechts, maar mocht de club daar geen vertrouwen in hebben dan moet je (tijdelijk) afscheid nemen van die jongens. Die moeten nu gaan spelen, zeker Evjen. Daarnaast heb je nog Taabouni, maar die zou ik op zeker verhuren. Die is derde of vierde keuze op links.

Als je nu een grote jongen als Jahanbakhsh gaat halen dan spelen Evjen en Aboukhlal sowieso niet. Ik denk dat AZ eerder de backposities nog verder gaat versterken. Verder is alles wel goed bezet. Tenzij Bizot nog vertrekt natuurlijk.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ben_Side schreef: 14 jul 2021, 09:08 AZ wil toch top 3/ top 4 spelen en voor de prijzen strijden. Met een vertrek van Boadu (15), Stengs (10), Wijndal (12) en Koopmeiners (18) haal je mag ik aannemen toch wel op zijn 'minst' (zucht) 55 miljoen binnen. Dan mag je toch verwachten dat ze nog wel ergens met een verrassing komen die de lijn die het de laatste jaren heeft ingezet te kunnen vervolgen, namelijk een topclub binnen de eredivisie te zijn.
Past in principe niet binnen het beleid. AZ heeft twee jaar geleden al geïnvesteerd in Evjen en Aboukhlal in de veronderstelling en verwachting dat zij het stokje kunnen overnemen. Vandaar ik denk dat zij eerst hun kans gaan krijgen. AZ oefent ook tegen serieuze tegenstanders, dan weet je ook meteen waar je staat.

Met Indi vorig jaar zag je wel dat AZ op zich toch op namen durft richten dus misschien er toch nog wat te verwachten. Anderzijds is het profiel een kostenplaatje van max 3 mio en moeten ze beduidend beter zijn dan hetgeen er nu is. Ook Gudmundsson kan nog aan de zijkant.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 14 jul 2021, 09:09 Ik AZ eerlijk gezegd niemand halen voor Stengs. We hebben genoeg opties voor de vleugels met Taabouni, Evjen, Karlsson, Gudmundsson Oosting en Aboukhlal. Daar komt Poku ook nog bij. Het nadeel is alleen dat daar maar één zekerheidje tussenzit met Karlsson. De rest is afwachten.

Evjen heeft de potentie, Aboukhlal schijnt een uitstekende voorbereiding te draaien en Oosting heeft zich uitstekend ontwikkeld bij RKC. Denk dat Evjen en Aboukhlal de opties worden voor rechts, maar mocht de club daar geen vertrouwen in hebben dan moet je (tijdelijk) afscheid nemen van die jongens. Die moeten nu gaan spelen, zeker Evjen. Daarnaast heb je nog Taabouni, maar die zou ik op zeker verhuren. Die is derde of vierde keuze op links.

Als je nu een grote jongen als Jahanbakhsh gaat halen dan spelen Evjen en Aboukhlal sowieso niet. Ik denk dat AZ eerder de backposities nog verder gaat versterken. Verder is alles wel goed bezet. Tenzij Bizot nog vertrekt natuurlijk.
Ik denk/hoop zelfs dat gezien de uitspraken van Jansen hij Poku gewoon een vroege kans gaat geven. Als je het hebt over spelers die het in de voorbereiding tot nog toe echt consistent goed doen... dan ja Poku.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ben_Side schreef: 14 jul 2021, 09:25 Ik vind het eerlijk gezegd nog al wat om een heel seizoen te gokken op spelers die al twee seizoenen in mijn ogen nooit hebben aangetoond, zowel bij jong als het eerste, echt daadwerkelijk een versterking te zijn en dat met wellicht 55 miljoen aan transfergelden in de zakken moet je als je echt top 4 wilt spelen toch wel met iets meer komen.
Zou wel heel verrassend zijn als zo'n Evjen of Zakaria nu ineens wel de geest gaan zien en we hiermee een ajax, psv, feyenoord bij de strot kunnen grijpen.
Eens, heb zelf ook die vragen. Aboukhlal schijnt het wel goed op te pakken nu, maar goed, het is slechts de voorbereiding. Beide spelers hebben nu wel 1,5/2 jaar kunnen wennen, dus in die zin is dit voor beide wel het moment. Of ze moeten verhuurd worden. Ik zou de gok wel aandurven, je hebt daar achter namelijk ook nog Gudmundsson die daar eventueel kan spelen. Om nu nog een twijfelaar als Nunnely te halen vind ik niet nodig. Dan moet je echt gaan voor iemand als Jahanbakhsh.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Bij verkoop van Stengs is geen vervanger via een aankoop nodig denk ik. Aanvallers en middenvelders hebben we genoeg. Graag de backposities versterken als er inderdaad veel geld binnen gaat komen. De eerder genoemde Van Rooij en Bjørkan zijn daarvoor prima kandidaten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ben_Side schreef: 14 jul 2021, 10:39 Waarom denken jullie dat Evjen of Zakaria er nu ineens wel kunnen staan in de ogen van de trainer(s)?
Niet voor niets hebben zelfs de Wit en Yuki nog op rechts gestaan toen Stengs ziek/misselijk of een schorsing aan de broek had. Dat getuige toch niet echt vertrouwen voor een heel seizoen? Neem daarbij dat we ook nog maar moeten afwachten of Pavlidis als centrumspits er meteen kan staan en dat kan brengen wat we ook van hem bij Willem II hebben gezien. Enigste zekerheidje voorin is momenteel dan Karlsson, maar ook dat is afwachten of hij niet naar zijn eerste seizoen een terugval krijgt.
Ik zou toch graag zien dat Huiberts alsnog met iets verrassends uit de hoge hoed komt, want ik zie ineens Vitesse en FC Utrecht meer als onze concurrenten in plaats van wat we twee seizoenen aan een stuk met ajax en PSV hebben gehad. Het zal pijn doen om Til en Alireza in het Feyenoord shirt te zien, terwijl we hier weer Zakaria voor de zoveelste maal over zijn benen zien struikelen.
We hebben zoveel talentvolle jeugd, zou echt zonde zijn om die geen kans te geven. Soms moet je 1 stap achteruit zetten om daarna 2 stappen vooruit te zetten. Op linksvoor hebben we nog steeds Karlsson, in de spits Pavlidis (ik ben niet meteen fan, maar ik denk dat hij Boadu prima kan vervangen) en op rechts komt iemand voor Stengs in de plaats te spelen. De spelers die wij hebben kunnen hem 9 van de 10 wedstrijden prima vervangen. Alleen in de topwedstrijden ga je het misschien merken. En Vitesse was afgelopen seizoen ook al een concurrent. Ben het wel met je eens dat het heel pijnlijk is om onze Til en onze Alireza in een Feyenoord shirt te zien spelen :(
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 14 jul 2021, 09:42 Eens, heb zelf ook die vragen. Aboukhlal schijnt het wel goed op te pakken nu, maar goed, het is slechts de voorbereiding. Beide spelers hebben nu wel 1,5/2 jaar kunnen wennen, dus in die zin is dit voor beide wel het moment. Of ze moeten verhuurd worden. Ik zou de gok wel aandurven, je hebt daar achter namelijk ook nog Gudmundsson die daar eventueel kan spelen. Om nu nog een twijfelaar als Nunnely te halen vind ik niet nodig. Dan moet je echt gaan voor iemand als Jahanbakhsh.
Hier kan ik het niet meer dan mee eens zijn.
Als er een aanvaller bij komt dan moet dat gewoon een goed doorgescout top jongeling zijn of een ervaren speler waarvan je weet wat je er aan hebt.

Voor de rest bewijzen de oefenwedstrijden vooral dat er toch echt in backs geïnvesteerd moet worden. Oosting gaat het niet worden en bewijst notabene vandaag bijvoorbeeld dat hij dan weer wel heel goed kan afmaken. Het geloof in Gullit is onbegrijpelijk zonder die lichamelijke potentie/data te kennen waar AZ mee schijnt te werken.

Nieuwe volwaardige rechtsback, nieuwe volwaardige linksback, nieuwe volwaardige doelman zal toch een minimum worden.
Ben_Side schreef: 14 jul 2021, 10:39 Waarom denken jullie dat Evjen of Zakaria er nu ineens wel kunnen staan in de ogen van de trainer(s)?
Niet voor niets hebben zelfs de Wit en Yuki nog op rechts gestaan toen Stengs ziek/misselijk of een schorsing aan de broek had. Dat getuige toch niet echt vertrouwen voor een heel seizoen? Neem daarbij dat we ook nog maar moeten afwachten of Pavlidis als centrumspits er meteen kan staan en dat kan brengen wat we ook van hem bij Willem II hebben gezien. Enigste zekerheidje voorin is momenteel dan Karlsson, maar ook dat is afwachten of hij niet naar zijn eerste seizoen een terugval krijgt.
Ik zou toch graag zien dat Huiberts alsnog met iets verrassends uit de hoge hoed komt, want ik zie ineens Vitesse en FC Utrecht meer als onze concurrenten in plaats van wat we twee seizoenen aan een stuk met ajax en PSV hebben gehad. Het zal pijn doen om Til en Alireza in het Feyenoord shirt te zien, terwijl we hier weer Zakaria voor de zoveelste maal over zijn benen zien struikelen.
Omdat sommige spelers gewoon minuten nodig hebben om te draaien en zich te ontwikkelen. Vanaf de bank wordt je nu eenmaal niet direct een geweldige basisspeler. Er zitten in Jong AZ gewoon een paar jongens die nu echt minuten moeten gaan maken om verder te komen in hun ontwikkeling.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

multatuli schreef: 14 jul 2021, 10:52 We hebben zoveel talentvolle jeugd, zou echt zonde zijn om die geen kans te geven. Soms moet je 1 stap achteruit zetten om daarna 2 stappen vooruit te zetten. Op linksvoor hebben we nog steeds Karlsson, in de spits Pavlidis (ik ben niet meteen fan, maar ik denk dat hij Boadu prima kan vervangen) en op rechts komt iemand voor Stengs in de plaats te spelen. De spelers die wij hebben kunnen hem 9 van de 10 wedstrijden prima vervangen. Alleen in de topwedstrijden ga je het misschien merken. En Vitesse was afgelopen seizoen ook al een concurrent. Ben het wel met je eens dat het heel pijnlijk is om onze Til en onze Alireza in een Feyenoord shirt te zien spelen :(
Ja, hier ben ik het ook wel mee eens. Al valt er natuurlijk ook wat voor te zeggen, dat op het moment dat er 50 miljoen binnenstroomt, om dit te investeren in directe aanwinsten. Maar ik zie echt heel veel kwaliteiten in de jongere spelers. Jongens als Boadu, Stengs en Koopmeiners kregen eigenlijk ook uit het niets vertrouwen en de kans. Er is dan inderdaad een goede kans op een tussenjaar, maar zoals jij ook aangeeft, 1 stap terug en 2 vooruit. Als er dan gekocht moet worden, dan sowieso een keeper als Bizot vertrekt, een links en rechtsback is ook nodig (Gullit is niet goed genoeg). En dan wellicht een absolute topper voor rechtsbuiten, een jongen die een goal kan maken.

Ik zie AZ het liefste afscheid nemen van de Wit, als je die voor 5 miljoen kunt slijten, gelijk doen. Dat geeft in de wissels de mogelijkheid om jongens als Evjen, Oosting etc.. meer minuten te geven. Evjen blijft een beetje een vraagteken, maar ik zou hem toch graag veel minuten zien maken, voordat daar een definitief oordeel over valt.

En Taabouni? Nog weinig van gezien, gaat die nog aanhaken, zoveel potentie.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Sir Robbert schreef: 14 jul 2021, 13:20 Ja, hier ben ik het ook wel mee eens. Al valt er natuurlijk ook wat voor te zeggen, dat op het moment dat er 50 miljoen binnenstroomt, om dit te investeren in directe aanwinsten. Maar ik zie echt heel veel kwaliteiten in de jongere spelers. Jongens als Boadu, Stengs en Koopmeiners kregen eigenlijk ook uit het niets vertrouwen en de kans. Er is dan inderdaad een goede kans op een tussenjaar, maar zoals jij ook aangeeft, 1 stap terug en 2 vooruit. Als er dan gekocht moet worden, dan sowieso een keeper als Bizot vertrekt, een links en rechtsback is ook nodig (Gullit is niet goed genoeg). En dan wellicht een absolute topper voor rechtsbuiten, een jongen die een goal kan maken.

Ik zie AZ het liefste afscheid nemen van de Wit, als je die voor 5 miljoen kunt slijten, gelijk doen. Dat geeft in de wissels de mogelijkheid om jongens als Evjen, Oosting etc.. meer minuten te geven. Evjen blijft een beetje een vraagteken, maar ik zou hem toch graag veel minuten zien maken, voordat daar een definitief oordeel over valt.

En Taabouni? Nog weinig van gezien, gaat die nog aanhaken, zoveel potentie.
We zijn het inderdaad helemaal eens, keeper, 2 backs en een top rechtsbuiten als het kan en anders eigen jeugd. De Wit mag van mij ook wel verkocht worden. Taabouni gaat het zeker wel halen. Die jongen heeft zoveel talent. Maar hij moet wel speeltijd krijgen op eredivisieniveau.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Sir Robbert schreef: 14 jul 2021, 13:20 Ja, hier ben ik het ook wel mee eens. Al valt er natuurlijk ook wat voor te zeggen, dat op het moment dat er 50 miljoen binnenstroomt, om dit te investeren in directe aanwinsten. Maar ik zie echt heel veel kwaliteiten in de jongere spelers. Jongens als Boadu, Stengs en Koopmeiners kregen eigenlijk ook uit het niets vertrouwen en de kans. Er is dan inderdaad een goede kans op een tussenjaar, maar zoals jij ook aangeeft, 1 stap terug en 2 vooruit. Als er dan gekocht moet worden, dan sowieso een keeper als Bizot vertrekt, een links en rechtsback is ook nodig (Gullit is niet goed genoeg). En dan wellicht een absolute topper voor rechtsbuiten, een jongen die een goal kan maken.

Ik zie AZ het liefste afscheid nemen van de Wit, als je die voor 5 miljoen kunt slijten, gelijk doen. Dat geeft in de wissels de mogelijkheid om jongens als Evjen, Oosting etc.. meer minuten te geven. Evjen blijft een beetje een vraagteken, maar ik zou hem toch graag veel minuten zien maken, voordat daar een definitief oordeel over valt.

En Taabouni? Nog weinig van gezien, gaat die nog aanhaken, zoveel potentie.
Ook mee eens. Dani de Wit verkopen. Genoeg spelers voor de 10-positie die ik daar nu liever zie spelen. Middenveld is trouwens goed bezet. Ook zonder de zeer waarschijnlijk vertrekkende Teun Koopmeiners.

Centrum verdediging ook goed. Beukema kan direct een basisplaats krijgen naast BMI wat mij betreft. Kan het niveau direct aan. Maar de bezetting van de back-posities is ondermaats. Dus daar sowieso handelen. Experiment Oosting was leuk, maar dat is een aanvallende speler en geen verdediger. Yuki moet nog groeien.

Voorin een extra aanvaller voor alle aanvallende posities. Liefst iemand die redelijk balvaardig en snel is. Dat is in principe jongeling Ernest Poku, maar ook die moet nog groeien. Wel een gast met veel potentie.

Taabouni is een speler waarvan ik niet weet op welke plek die nou eigenlijk moet spelen in dit AZ. Het meest geschikt is de linksbuitenplaats denk ik. Maar hij is niet zo snel, wel balvaardig, maar zeker nog niet klaar voor het grote werk. Blijft een beetje hangen in zijn ontwikkeling. Al een paar jaar.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 14 jul 2021, 13:38 Ook mee eens. Dani de Wit verkopen. Genoeg spelers voor de 10-positie die ik daar nu liever zie spelen. Middenveld is trouwens goed bezet. Ook zonder de zeer waarschijnlijk vertrekkende Teun Koopmeiners.

Centrum verdediging ook goed. Beukema kan direct een basisplaats krijgen naast BMI wat mij betreft. Kan het niveau direct aan. Maar de bezetting van de back-posities is ondermaats. Dus daar sowieso handelen. Experiment Oosting was leuk, maar dat is een aanvallende speler en geen verdediger. Yuki moet nog groeien.

Voorin een extra aanvaller voor alle aanvallende posities. Liefst iemand die redelijk balvaardig en snel is. Dat is in principe jongeling Ernest Poku, maar ook die moet nog groeien. Wel een gast met veel potentie.

Taabouni is een speler waarvan ik niet weet op welke plek die nou eigenlijk moet spelen in dit AZ. Het meest geschikt is de linksbuitenplaats denk ik. Maar hij is niet zo snel, wel balvaardig, maar zeker nog niet klaar voor het grote werk. Blijft een beetje hangen in zijn ontwikkeling. Al een paar jaar.
Grotendeels ook mee eens, maar Taabouni is zeker niet blijven hangen in zijn ontwikkeling. Is niet voor niets vorig seizoen (1e seizoenshelft) gekozen als beste talent. Op 10 was hij in combinatie met Oosting in de spits heel goed. Alleen is op de 10 de concurrentie nog te groot. Beste voor hem zou verhuren zijn aan een eredivisie club waar hij wel op 10 kan spelen. Als over een jaar Gudmundsson vertrekt, zou Taabouni hem prima kunnen opvolgen.
Plaats reactie