Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 20 apr 2022, 09:29 Kan je nagaan hoe de markt op hol is geslagen. En ook in Scandinavië zijn de prijzen omhoog gegaan. Dat is gewoon een feit.
Een binnenlandse transfer van € 3 miljoen komt echt niet veel voor - dat is ook een feit. Prijsstijging of niet. De beste jongen is 24 en heeft 1 seizoen Eredivisie (aardig) gespeeld bij PEC Zwolle. En wordt nu wellicht de duurste uitgaande transfer van Zwolle ever.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

2 miljoen voor Kerkez, 3 miljoen voor De Wit. Wat is er gebeurd bij AZ?
Afgaande op het ontwijkende antwoord van Huiberts op de vraag op AZ.nl krijg ik de indruk dat interesse van Feyenoord de prijs heeft opgedreven
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 20 apr 2022, 10:02 Een binnenlandse transfer van € 3 miljoen komt echt niet veel voor - dat is ook een feit. Prijsstijging of niet. De beste jongen is 24 en heeft 1 seizoen Eredivisie (aardig) gespeeld bij PEC Zwolle. En wordt nu wellicht de duurste uitgaande transfer van Zwolle ever.
Dat zei ik ook al. Die prijsstijging is zowel nationaal als internationaal gaande.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 20 apr 2022, 10:20 Afgaande op het ontwijkende antwoord van Huiberts op de vraag op AZ.nl krijg ik de indruk dat interesse van Feyenoord de prijs heeft opgedreven
Huiberts erkend dat tijdens de onderhandelingen de belangstelling voor de speler toe nam. Het zal ongetwijfeld het snelle handelen wel beïnvloed hebben.
Hij is hier nog relatief onbekend gezien hij nog geen seizoen op eredivisieniveau is uitgekomen en in Portugal van vleugelaanvaller is omgeschoold tot linksback.
Maar wat hij laat zien bij PEC voorspelt toch wel het een en ander; technisch goed, fysiek sterk, scorend vermogen met een prima voorzet en afstandschot. Hiermee voldoet hij aan alle criteriums die AZ verlangt voor hun opkomende backs. Kan hier, gezien we voor 70% dominant zijn aan de tegenstander, wel eens snel uitgroeien tot een populaire speler.
Dat AZ bereidt was om financieel behoorlijk ver te gaan voor een speler die toch nog maar zo kort uit komt in de eredivsie, zegt wel wat ze in de potentie van deze speler zien.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 20 apr 2022, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 20 apr 2022, 09:58 Ik ga het huiswerk niet nog eens overdoen, het is aantoonbaar een lulverhaal dat er geen spelers met kwaliteit voor 3 miljoen zijn te krijgen in het buitenland waaronder Scandinavië. En anders moet je meegaan in de prijzen voor de categorie spelers waar AZ zich meestal op richt:

1. Leeftijd tot 23 jaar
2. Enige ervaring
3. Doorontwikkelpotentie
4. Met winst verkoopbaar op de lange termijn
5. Goed gescout

Zo is AZ gegroeid naar waar het nu staat, zo kan AZ ook verder groeien. Als de markt dan veranderd is moet je misschien vaker die 5-6 gaan aftikken voor spelers uit je reguliere scoutingsactiviteiten en dan niet 'omdat het moet' 2 spelers die samen 5-6 kosten, maar van een lager niveau zijn.

Dus zelfs al zou de markt zo gewijzigd zijn, dan nog is dit niet een transfer die bij het AZ van de afgelopen 5-10 jaar past.

3 miljoen voor Mees de Wit is met het bord op schoot scouting en beleid.
Dat is precies wat ik zeg. Als je mijn post even goed leest dan zeg in de laatste zin ook duidelijk dat het niet zo is dat er bijvoorbeeld helemaal geen spelers meer te halen zijn uit Noorwegen, alleen dat de markt daar wel degelijk is veranderd door kapers op de kust uit bijvoorbeeld Italië. De prijzen liggen daar gemiddeld nu hoger dan pakweg 3-5 jaar geleden. Nederland idem. En ja, daar kan je inderdaad op in spelen als AZ zijnde. Dat doen ze ook en ook dat gaf ik aan in mijn post met het voorbeeld van Veerman.

Wat ik een lulverhaal vond waren jouw voorbeelden van Pierie en Vlap en het feit dat je stelde dat de markt niet is veranderd.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 20 apr 2022, 09:44 Vlap is een overschatte loper. Pierie een overschatte LCV die ik ook bij H'veen al veel fouten zag maken.
Klopt. Maar dat is de wetenschap van nu. Ik ging even terug naar de status die zij hadden op het moment dat zij bij Heerenveen furore maakten. Die status was toen heel anders dan die Meijer nu heeft. Dat was het hele punt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 20 apr 2022, 10:57 Dat is precies wat ik zeg. Als je mijn post even goed leest dan zeg in de laatste zin ook duidelijk dat het niet zo is dat er bijvoorbeeld helemaal geen spelers meer te halen zijn uit Noorwegen, alleen dat de markt daar wel degelijk is veranderd door kapers op de kust uit bijvoorbeeld Italië. De prijzen liggen daar gemiddeld nu hoger dan pakweg 3-5 jaar geleden. Nederland idem. En ja, daar kan je inderdaad op in spelen als AZ zijnde. Dat doen ze ook en ook dat gaf ik aan in mijn post met het voorbeeld van Veerman.

Wat ik een lulverhaal vond waren jouw voorbeelden van Pierie en Vlap en het feit dat je stelde dat de markt niet is veranderd.
Ik heb Meijer niet die status gegeven, dat heeft de pers. Het is dus geen kul om die vergelijking te maken want linksom of rechtsom is het dezelfde soort ontwikkeling.
Daarom is dat bedrag ook voor hem neergeteld. Hij zou volgens de pers al Oranje potentie moeten hebben.

Daar tegen afgezet is het feit dat er andere 'toptalenten' zijn die ook tegen dergelijke bedragen zijn verkocht.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 20 apr 2022, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 20 apr 2022, 10:52 Dat zei ik ook al. Die prijsstijging is zowel nationaal als internationaal gaande.
Welnee. Er is binnenlands geen prijsstijging.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 20 apr 2022, 11:44 Welnee. Er is binnenlands geen prijsstijging.
Kom je wel eens in een supermarkt, ga je wel eens tanken? 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 20 apr 2022, 13:46 Kom je wel eens in een supermarkt, ga je wel eens tanken? 😉
Tanken is één euro per liter hier :D
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 20 apr 2022, 16:29 Tanken is één euro per liter hier :D
Ah, je rijdt op LPG.

Verder heel weinig geruchten te zien de afgelopen pagina's :cry:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Bertje schreef: 19 apr 2022, 10:07 Belachelijk veel geld voor een matige back van Zwolle.
Geen versterking dit, maar juist een verzwakking.
Hoopte dat ze iets geleerd hadden van dit seizoen met die flut aankopen, maar nee hoor. Weer niet.
En dan ook nog eens rugnummer 34. Dan ben je sowieso gedoemd om te mislukken.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Bertje schreef: 19 apr 2022, 10:07 ... een matige back van Zwolle.
Geen versterking dit, maar juist een verzwakking.
Dan ben je wel snel met je beoordeling. Die jongen heeft in de korte tijd dat hij als back speelt zich zo danig laten gelden wat tot deze transfer heeft geleid.
Spelers als Numan, Van Bronckhorst, Haps, Ouwejan, Reiziger, Mazraoui zijn allemaal een positie naar achteren geschoven, dat waren voorheen geen toppers maar zijn dat wel als back geworden. Deze jongen (wellicht wel gescout door Numan) heeft een behoorlijke fysiek, technisch sterk, een prima voorzet (altijd een klassieke linksbuiten te zijn geweest) en een goed schot in de benen. Afwachten, maar dit zou helemaal nog geen verkeerde keuze zijn en met zijn specifieke spel alleen nog maar door kunnen groeien om op termijn weer een transfer te kunnen pakken.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 23 apr 2022, 09:23 Dan ben je wel snel met je beoordeling. Die jongen heeft in de korte tijd dat hij als back speelt zich zo danig laten gelden wat tot deze transfer heeft geleid.
Spelers als Numan, Van Bronckhorst, Haps, Ouwejan, Reiziger, Mazraoui zijn allemaal een positie naar achteren geschoven, dat waren voorheen geen toppers maar zijn dat wel als back geworden. Deze jongen (wellicht wel gescout door Numan) heeft een behoorlijke fysiek, technisch sterk, een prima voorzet (altijd een klassieke linksbuiten te zijn geweest) en een goed schot in de benen. Afwachten, maar dit zou helemaal nog geen verkeerde keuze zijn en met zijn specifieke spel alleen nog maar door kunnen groeien om op termijn weer een transfer te kunnen pakken.
Hij lijkt me inderdaad niet zo heel slecht en er zal heus ook nog wel heel wat potentie in zitten maar tov Wijndal is het wel een flinke achteruitgang. Net zoals dit seizoen Clasie het ver van verkeerd doet maar tov Koopmeiners ook veel minder is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

kuifje schreef: 23 apr 2022, 12:03 Hij lijkt me inderdaad niet zo heel slecht en er zal heus ook nog wel heel wat potentie in zitten maar tov Wijndal is het wel een flinke achteruitgang.
Mees de Wit heeft wel een hogere sofascore rating dan Owen Wijndal
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 23 apr 2022, 12:16 Mees de Wit heeft wel een hogere sofascore rating dan Owen Wijndal
In combinatie met Karlsson kan het best interessant worden. Bij Wijndal is het vaak dat hij zich geen raad weet als hij in scoringspositie komt, dat zal met deze jongen wel anders zijn. Nogmaals, Wijndal heeft het tot international geschopt dus ik ben de laatste om op hem kritiek te hebben maar het kan interessant worden met deze Mees.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 23 apr 2022, 09:23 Dan ben je wel snel met je beoordeling. Die jongen heeft in de korte tijd dat hij als back speelt zich zo danig laten gelden wat tot deze transfer heeft geleid.
Spelers als Numan, Van Bronckhorst, Haps, Ouwejan, Reiziger, Mazraoui zijn allemaal een positie naar achteren geschoven, dat waren voorheen geen toppers maar zijn dat wel als back geworden. Deze jongen (wellicht wel gescout door Numan) heeft een behoorlijke fysiek, technisch sterk, een prima voorzet (altijd een klassieke linksbuiten te zijn geweest) en een goed schot in de benen. Afwachten, maar dit zou helemaal nog geen verkeerde keuze zijn en met zijn specifieke spel alleen nog maar door kunnen groeien om op termijn weer een transfer te kunnen pakken.
Kunnen, kan heel veel, het kan ook de volgende Brezancic worden.

Glas halfvol/halfleeg.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 23 apr 2022, 12:16 Mees de Wit heeft wel een hogere sofascore rating dan Owen Wijndal
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 23 apr 2022, 14:42 Kunnen, kan heel veel, het kan ook de volgende Brezancic worden.

Glas halfvol/halfleeg.
Dat is altijd met een aankoop. Speler heeft op deze positie in amper een seizoen wel van zich doen laten spreken waardoor niet alleen AZ maar ook Twente en Feyenoord achter hem aan zaten. Altijd afwachten hoe deze aankoop gaat uitpakken, maar dat AZ al zo vroegtijdig door gepakt heeft zal allemaal best met de concurrentie te maken hebben.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 23 apr 2022, 18:59 Dat is altijd met een aankoop. Speler heeft op deze positie in amper een seizoen wel van zich doen laten spreken waardoor niet alleen AZ maar ook Twente en Feyenoord achter hem aan zaten. Altijd afwachten hoe deze aankoop gaat uitpakken, maar dat AZ al zo vroegtijdig door gepakt heeft zal allemaal best met de concurrentie te maken hebben.
Vroegtijdig doorpakken bij een speler van 24?
Dadelijk ga je het nog vroegtijdig doorpakken noemen als AZ opeens Noppert vast heeft gelegd.

Mees de Wit kopen heeft niks met goed doorscouten of doorpakken te maken, dit is met het bord op schoot scouting in optima forma. (En ja ook spelers die ik verdedig zoals Pavlidis voldoen aan diezelfde kritiek, je hoeft letterlijk geen vinger uit te steken om deze jongens te vinden).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie