Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

ForzAZ schreef: 24 feb 2021, 11:01 Mee eens. Ik geloof er ook niks van.

De twee eerste spelers die je noemt zijn trouwens linkspoten, dus LCV´s, en de laatste Beukema is een rechtspoot, een RCV. AZ zal wel voor beide posities kijken voor versterking. Rechtspoten Vlaar, Leeuwin en Panta zijn er volgend jaar waarschijnlijk niet meer. Dus zal er wel wat moeten komen. Linkspoot BMI zal er ook wel niet meer zijn. Dus ook voor die positie is versterking nodig.
Vlaar is al weg. Leeuwin is derde keus achter Letschert en Panta. Die laatste zie ik na dit seizoen nog niet vertrekken. BMI zal weer terug naar Engeland gaan. Goede kans dat Wijndal weg is, zeker na een -succesvol- EK als linksback in Oranje. Eigenlijk is de hele linkerkant van de verdediging dus een ondergeschoven kindje. Mag hopen dat Van de Ven serieus is of dat die Touba komt (en niet pas in september 2 dagen voor het sluiten van de transfermarkt).

Maar dit moet eigenlijk jn het schaduwelftal.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

https://www.vi.nl/nieuws/schuurs-route- ... ead-talent

Feyenoord, FC Utrecht en AZ willen zich versterken met Sam Beukema en hebben zich inmiddels gemeld voor de verdediger van Go Ahead Eagles die dit seizoen grote indruk maakt in de Keuken Kampioen Divisie.

Het trio geïnteresseerden uit de Eredivisie ondervindt onder meer concurrentie van twee Engelse clubs. Ook FC Groningen en F Twente hebben belangstelling voor Beukema.

Beukema (22) is een van de vaste krachten in de ijzersterke defensie van Go Ahead Eagles, de club die de laatste maanden de clean sheets aaneenrijgt in de een na hoogste afdeling. Deze week spreekt hij zich in VI uit over zijn ambities, waarbij onder meer de Perr Schuurs-route ter sprake komt.

'Zo'n stap die Perr Schuurs maakt, van Fortuna naar ajax, waarom zou ik zoiets niet kunnen? Of het wel of niet met een tussenstap is, ik heb er in ieder geval vertrouwen in dat er nog veel meer in het vat zit', zegt de verdediger in dat interview.

'Ik denk ook dat als ik heb geproefd van een hoger niveau, ik het karakter heb ten koste van alles aan te slagen. Ik ben zo leergierig en eager om te blijven investeren in mezelf. Dan zie ik geen plafond.'

Het contract van Beukema met Go Ahead Eagles loopt in 2023 af.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Super, meteen doorpakken. Ben al een tijdje enthousiast over hem
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dit soort gasten hebben we nodig. Jonge gasten die nog de snelheid en wendbaarheid hebben om met ruimte in de rug te spelen. Martins indi lijkt meer op die tanker in het suez kanaal.
KeesPierTol
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jan 2021, 19:58

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=386222

Arne kan zijn rol bij AZ en Feyenoord prima scheiden! :oops:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Hoewel op sofascore staat aangegeven dat hij links is, is dit toch echt een rechtsbenige speler. Aardig filmpje voor diegenen die een beeld willen hebben van Beukema:

https://www.youtube.com/watch?v=aiETsMFKPUM

Natuurlijk zijn dit voornamelijk de situaties dat het goed gaat, maar het geeft desondanks toch een aardig beeld. Verder nog wat rond gekeken. Wat valt op:
- kopkracht (fijn!). Met 1.88 heeft hij sowieso een aardige lengte voor een verdediger.
- pass. Goede inspeelpass en het vermogen/inzicht om een bal eventueel achter de verdediging van de tegenstander te leggen. Bij enkele voorbeelden moest ik een beetje aan Frank de Boer denken. Wellicht een beetje te vroeg voor zo'n vergelijking, maar qua spelbeeld lijkt het overeen te komen.
- 1-op-1. Laat zich niet zo snel verrassen door een schijnbeweging van de tegenstander.
- leiderschap. Hij is aanvoerder bij Go Ahead. Ben je niet zomaar als 22-jarige.
- scorend vermogen. Alleen dit seizoen al 7 goals en 2 assists in de 1e divisie. Vorig seizoen slechts 1 goal. Is dit seizoen dus slechts een opleving?
- talent. Hij is in de 3e periode tot beste speler benoemd van de 1e divisie en is daarmee de eerste verdediger ooit die dat voor elkaar heeft gekregen.

Het is natuurlijk een beetje internet/video scouten, maar overall is het wel te begrijpen waarom er veel interesse is in deze man. Benieuwd of het AZ lukt hem te halen.
Laatst gewijzigd door DiepeMast op 29 mar 2021, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Met 22 jaar vind ik hem niet direct een 'talent' meer.
Van de Ven is toch zo'n 3 jaar jonger dan deze Beukema.

Dan moet Beukema gelijk aanhaken en laten zien dat hij in een paar maanden kan aanhaken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 26 mar 2021, 14:01
Dan moet Beukema gelijk aanhaken en laten zien dat hij in een paar maanden kan aanhaken.
Wat is het nou? :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

In De Oosttribune vertelt journalist Tijmen van Wissing: "Die belangstelling is gigantisch. Er zijn echt tien clubs die contact zoeken met zijn zaakwaarnemer. FC Utrecht, AZ en Feyenoord hebben zich officieel gemeld. Dat zijn niet de minste clubs."

Van Wissing weet welke bedragen er reeds zijn geboden en daarbij geniet AZ een voorsprong. "Feyenoord heeft zeven ton voor hem over. AZ zevenenhalf. Die prijs drijft op richting de miljoen denk ik. Misschien acht ton. Ik denk dat het een gigantisch bedrag gaat worden voor Go Ahead Eagles. Ik denk dat het gaat tussen Feyenoord en AZ als ik de verhalen uit kamp-Beukema een beetje hoor."


We hebben die kakkerlakken flink te pakken. Halve ton meer maarliefst. Eat that Slot.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

SimonPoulsen schreef: 26 mar 2021, 19:46 In De Oosttribune vertelt journalist Tijmen van Wissing: "Die belangstelling is gigantisch. Er zijn echt tien clubs die contact zoeken met zijn zaakwaarnemer. FC Utrecht, AZ en Feyenoord hebben zich officieel gemeld. Dat zijn niet de minste clubs."

Van Wissing weet welke bedragen er reeds zijn geboden en daarbij geniet AZ een voorsprong. "Feyenoord heeft zeven ton voor hem over. AZ zevenenhalf. Die prijs drijft op richting de miljoen denk ik. Misschien acht ton. Ik denk dat het een gigantisch bedrag gaat worden voor Go Ahead Eagles. Ik denk dat het gaat tussen Feyenoord en AZ als ik de verhalen uit kamp-Beukema een beetje hoor."


We hebben die kakkerlakken flink te pakken. Halve ton meer maarliefst. Eat that Slot.
:lol:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 26 mar 2021, 13:14 - talent. Hij is in de 3e periode tot beste speler benoemd van de Eredivisie en is daarmee de eerste verdediger ooit die dat voor elkaar heeft gekregen.
Dat wil ik geloven. Prestatie van formaat om de beste te zijn van een competitie waarin je niet speelt :wink:

Heeft die Velthuis eigenlijk geen soortgelijke potentie?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Volgens Hansie komt die naar AZ

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=386254
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Volgens Hansie Hansie zou Van de Ven ook al op zeker bij AZ gezeten hebben.
Ik denk dat Hans AZ wel een warm hart toedraagt en af en toe wat wild fantaseert in de hoop dat het werkelijkheid zal worden.
Of we kijken volgend jaar naar een duo Beukema, Van de Ven dat kan natuurlijk ook....
Maar zijn opmerking over dat Feyenoord hem helemaal niet kan betalen doet mij in ieder geval twijfelen aan zijn geloofwaardigheid. Die Rotterdammers snappen niet hoe ze zelf in de media komen dus als ze in de markt zijn dan zullen ze ook wel een bod hebben neergelegd....
Dat verschil van 50.000 euro dat eerder werd genoemd gaat dan echt niet onoverbrugbaar zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Van de Ven vind ik echt een heel goede verdediger, die heeft echt alles, daar zou ik als AZ zijnde vol voor gaan.
In mijn ogen kan die op termijn uitgroeien tot een international en zie ik meteen in het spelletje van AZ mee doen.
Sam Beukema is een rechter cv dus zou mogelijk goed met van de Ven een duo kunnen vormen maar Micky steekt er wel bovenuit met slidings, snelheid, kracht.
Kun je beide spelers halen en heb je tevens de beschikking over Letschert en Panta dan zit je lijkt me goed in de centrale verdedigers.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 26 mar 2021, 14:01 Met 22 jaar vind ik hem niet direct een 'talent' meer.
Van de Ven is toch zo'n 3 jaar jonger dan deze Beukema.

Dan moet Beukema gelijk aanhaken en laten zien dat hij in een paar maanden kan aanhaken.
Dan is het een laatbloeier, ook goed. Hij wordt vergeleken met Jaap Stam. Die ging ook pas rond zijn 23e naar PSV. Ik teken voor een nieuwe Jaap Stam.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Ja, Beukema! Ziet er goed uit hoor. Dat lijkt me een prima AZ-verdediger. Laten we inderdaad hopen dat AZ dan ook Touba of van de Ven haalt. Zolang Slot ze maar niet voor AZ's neus wegkaapt :lol:
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Deze zomer gewoon op elke speler die Feyenoord wil informeren, al is het alleen maar om de prijs op te drijven.
Voor 8 ton moet je die Beukema natuurlijk altijd nemen, zodra hij 20 wedstrijden voor AZ heeft gespeeld is hij al 2+ miljoen waard. Met een hele goede kans dat hij gewoon gaat slagen bij AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik zie dat ook wel zitten, Van de Ven en Beukema centraal achterin. En dan Vlaar toevoegen aan de staf om die mannen nog wat te leren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Langedijk schreef: 27 mar 2021, 11:20 Ik zie dat ook wel zitten, Van de Ven en Beukema centraal achterin. En dan Vlaar toevoegen aan de staf om die mannen nog wat te leren.
👍🏻
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 27 mar 2021, 08:19 Dan is het een laatbloeier, ook goed. Hij wordt vergeleken met Jaap Stam. Die ging ook pas rond zijn 23e naar PSV. Ik teken voor een nieuwe Jaap Stam.
Dat geloof ik graag natuurlijk!
Wilde alleen maar aangeven dat er toch een paar jaar verschil zit tussen de 'opties', zeker als je het over het begrip 'talent' hebt. Beukema heeft overigens ook voor het seizoen bekeken een relatief vroege verjaardag, dus hij zal 23 zijn in zijn eerste seizoen bij ons.
Overigens zie ik ook dat de al eerder genoemde Touba net 23 geworden is.

Hatzidiakos is in januari 24 geworden, deze jongens zouden dus volgend seizoen qua ontwikkeling al verder moeten zijn dan de veelal bekritiseerde Hatzidiakos om écht interessant te zijn. Zo'n Van de Ven zit kwalitatief minimaal in dezelfde categorie, maar is wel 3 jaar jonger (zal in april 20 worden).

Kortom het zijn van 'talent' mag je bij Beukema wel iets nuanceren, hoewel het natuurlijk top zal zijn als hij een laatbloeier is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie