Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12464
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 29 jan 2023, 16:07
De telegraaf spreekt nu ook van een AZ bod op Mijnans:
https://www.telegraaf.nl/sport/10373528 ... en-mijnans
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Mijnans is ouder dan ik dacht. Zal in maart 23 worden

Gezien de spelers die we in eigen jeugd hebben en het feit dat Mijnans er nou niet met kop en schouders bovenuit steekt. Zeker niet het fysieke gaat bijdragen. Vind ik dit vooralsnog een beetje teleurstellend.

Neem dan een gok op een rechtsback.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12464
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 29 jan 2023, 22:07 Mijnans is ouder dan ik dacht. Zal in maart 23 worden

Gezien de spelers die we in eigen jeugd hebben en het feit dat Mijnans er nou niet met kop en schouders bovenuit steekt. Zeker niet het fysieke gaat bijdragen. Vind ik dit vooralsnog een beetje teleurstellend.

Neem dan een gok op een rechtsback.
Ik heb een compilatie van hem bekeken en dat zag er wel aardig uit. Hij zet zijn lichaam er juist vaak in.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Deze zag ik niet aankomen, en begrijp ik ook niet helemaal eerlijk gezegd.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 633
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

differentcook schreef: 29 jan 2023, 22:11 Ik heb een compilatie van hem bekeken en dat zag er wel aardig uit. Hij zet zijn lichaam er juist vaak in.
Speler moet natuurlijk wel uit de verf komen in zijn eigen compilatie.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 633
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Mijnans is 12/13 man, je wordt er niet minder van als je hem haalt maar hebt er ook weinig voordeel van.

Ook jammer voor de ontwikkeling van bijvoorbeeld Buurmeester of De Jong.
Mocht hij komen is hun zicht speeltijd nog kleiner.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 29 jan 2023, 22:07 Mijnans is ouder dan ik dacht. Zal in maart 23 worden

Gezien de spelers die we in eigen jeugd hebben en het feit dat Mijnans er nou niet met kop en schouders bovenuit steekt. Zeker niet het fysieke gaat bijdragen. Vind ik dit vooralsnog een beetje teleurstellend.

Neem dan een gok op een rechtsback.
Ik ben het eens met de rechtsback prioriteit maar tegelijkertijd is het toch juist de kunst om iemand te scouten die de potentie heeft om er met kop en schouders bovenuit te steken op te kunnen halen voor een nu nog relatief laag bedrag? Anders krijg je die Zerrouki/Hilgers praktijken waar je achter de feiten aanloopt. Het is toch niet voor niets dat Feyenoord/PSV en twee Bundesliga clubs achter die knul aan zitten?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Sven Nijmans is een lange speler met zijn 1.90m en oogt wat slungelig. Is een speler die denk ik op meerdere posities uit de voeten kan. Hangend op rechts als Odgaard bijvoorbeeld als spits of op 10 speelt. Hij kan ook rechts op het middenveld of zelf op 10. Hij is overigens linksbenig, maar speelt toch vrijwel altijd vanaf rechts. Sterk aan de bal.

Maakte ooit de 4-4 van afstand in de wedstrijd bij Sparta waar wij bij de rust met 0-4 leidden en na de rust Bizot zijn hoofd volledig kwijt raakte.

Ik vind het een slimme aankoop. Juist omdat je door zijn komst met Odgaard iets anders kan doen en hij op meerdere posities kan spelen.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 30 jan 2023, 07:46Sven Nijmans
Wie ??
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AlkmaarForever schreef: 30 jan 2023, 07:47Wie ??
Sorry Sven Mijmans! :oops:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 30 jan 2023, 07:50Sorry Sven Mijmans! :oops:
Ook nog niet goed. :lol:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AlkmaarForever schreef: 30 jan 2023, 08:24 Ook nog niet goed. :lol:
Gvd. Mijnans! :oops: :oops:

Waarom heet die gast niet gewoon Mans! :wink:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11144
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 30 jan 2023, 08:28 Gvd. Mijnans! :oops: :oops:
:mrgreen:

Leuk hoor, al die geruchten over middenvelders en aanvallers. Maar volgens mij hebben we capabele verdedigers nodig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12464
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 30 jan 2023, 08:36 :mrgreen:

Leuk hoor, al die geruchten over middenvelders en aanvallers. Maar volgens mij hebben we capabele verdedigers nodig.
Wouter Goes

AZ dicht bij Mijnans:
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/AZ ... ~aba976bf/

Op twitter enkele (vage) geruchten dat Bazoer hierbij betrokken kan worden via een verhuur voor een half jaar aan Sparta.
Laatst gewijzigd door differentcook op 30 jan 2023, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Het ziet er naar uit dat het vandaag rond komt met Sparta, of daadwerkelijk clubs als Feyenoord en PSV concreet voor Mijnans in de markt zijn geweest weet ik niet.
PSV heeft aan journalist Rik Elfrik laten weten niet bezig te zijn met deze speler en ondanks de geruchten heeft Feyenoord nooit bij Sparta aangeklopt als je de verhalen uit Rotterdamse hoek mag geloven. De speler zelf heeft zijn zinnen op een transfer naar AZ gezet.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Als Mijnans komt zijn Buurmeester en de Jong wel klaar bij AZ lijkt mij. Wel jammer dat zulke jongens de laatste stap niet kunnen zetten.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

fcvictorie schreef: 30 jan 2023, 10:14 Als Mijnans komt zijn Buurmeester en de Jong wel klaar bij AZ lijkt mij. Wel jammer dat zulke jongens de laatste stap niet kunnen zetten.
Selecties veranderen zo snel. Zie 020, niet goed geanticipeerd op een leegloop en je keldert naar beneden. Ik zou dit een strategische aankoop willen noemen. Buurmeester en dJong helemaal zijn nog jochies en kunnen misschien door deze aankoop weer meer ingezet worden in Jong AZ.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 30 jan 2023, 08:46 Op twitter enkele (vage) geruchten dat Bazoer hierbij betrokken kan worden via een verhuur voor een half jaar aan Sparta.
Oh ja, Bazoer. Die hadden we ook nog.
:D
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

fcvictorie schreef: 30 jan 2023, 10:14 Als Mijnans komt zijn Buurmeester en de Jong wel klaar bij AZ lijkt mij. Wel jammer dat zulke jongens de laatste stap niet kunnen zetten.
Maar je kan in een jaar waarin je realistisch gezien een Champions league ticket kan halen niet wachten op jeugdspelers waarvan je niet zeker weet of ze ook daadwerkelijk de stap kunnen maken. We zijn geen liefdadigheidsinstelling.

Trouwens wel een omgekeerde wereld om een speler als Bazoer te ruilen voor een Mijnans.

Ik denk dat in Mijnans een soort van nieuwe Guus Til wordt gezien.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 633
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Wildcat schreef: 30 jan 2023, 11:11 Maar je kan in een jaar waarin je realistisch gezien een Champions league ticket kan halen niet wachten op jeugdspelers waarvan je niet zeker weet of ze ook daadwerkelijk de stap kunnen maken. We zijn geen liefdadigheidsinstelling.
Oftopic: Buiten jeugdspelers om bij bekruipt me bij sommige spelers(aankopen) afgelopen jaren wel het idee dat het soms wordt gezien als liefdadigheidsinstelling(Aboukhlal, Gudmudsson, Leeuwin).
Jongens die te veel speel tijd hebben gekregen waar kwalitatief ook wel wat beters voor gehaald kon worden.

Als je zulke Jeugdspelers nooit een eerlijke kans geeft kunnen ze het ook niet laten zien, Maxim Dekker was uiteindelijk toeval dat hij erin mocht komen omdat Martins Indi geblesseerd raakte en deed het ook uitstekend voor zijn doen.
Koopmeiners het zelfde mede omdat Veijnovic geblesseerd raakte.
Buurmeester kwam er vorig week in deed het ook naar behoren, Barasi kwam er meerdere keren in en deed het niet zo best.
Als je jeugdspelers niet een eerlijk kans geeft met kleine invalbeurten(20/25 min ofzo) dan kom je er ook nooit achter of ze het niveau aankunnen ontwikkeling bij Jong AZ houdt ook een keer op.
Kan je wel weer een aankoop erbij halen maar dan verzekeren dat je in de breedte goed zit maar bijvoorbeeld bij Mijnans zie ik niet iets specials wat je al niet hebt(al heb ik graag ongelijk).
Plaats reactie