Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

braam0909(AZ) schreef: 07 mei 2022, 18:03 ik zou zeggen dat ze die flemming van fortuna moeten halen
Zet nu net Fortuna op voorsprong tegen twente in minuut 43 [-o<
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2240
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

braam0909(AZ) schreef: 07 mei 2022, 18:03 ik zou zeggen dat ze die flemming van fortuna moeten halen
Dan houden we die lekkere Dani de Wit combinatie in stand.
Lekker spelers van PEC en Fortuna halen als je de top 3 wilt aanvallen. Ze worden al bang in Rotterdam en Amsterdam van Mees de Wit en Zian Flemming.

Maar even serieus. Het is tijd om de selectie écht te versterken. Het niveau van de selectie moet hoger. Flemming zou wel kunnen meevoetballen. Maar gaat nooit voor 10-15 miljoen weg. Dat is wel ons verdienmodel. Als Flemming er staat, is het misschien genoeg. Maar niet meer dan dat. Terwijl hij gelijkertijd wel één van de 11 plekken bezet waar we een groeibriljantje op kunnen zetten of iemand met een grote toegevoegde waarde.

We hebben de laatste jaren al teveel spelers gekocht die net niet zijn.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Flemming is straks ook al 24.

Tot dusver het kopen van spelers met doorverkoop potentie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Heeft wel mooie statistieken de afgelopen seizoenen:

20/21: 11 doelpunten, 4 assits
21/22: 12 doelpunten, 7 assits

Meer dan dat Dani de Wit produceert die ook op het middenveld speelt. Is nu 23 jaar. Zal denk ik hooguit tussen de 1 en 3 miljoen moeten kosten. Vind ik persoonlijk wel een versterking voor AZ.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik dacht dat er nieuw gerucht was, blijkt het om een schaduwelftalspeler te gaan
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16207
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 07 mei 2022, 18:22 Flemming is straks ook al 24.

Tot dusver het kopen van spelers met doorverkoop potentie.
Tja…… even los van Flemming: willen we nu echte versterkingen of alleen jonge spelers met eventuele doorverkoop-potentie……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 07 mei 2022, 23:19 Tja…… even los van Flemming: willen we nu echte versterkingen of alleen jonge spelers met eventuele doorverkoop-potentie……..
Versterkingen die we kunnen doorverkopen.
Precies zoals het beleid geweest is dat ons de weg omhoog geleid heeft. En als we dan al geld gaan uitgeven dan zou ik toch een iets ander kaliber speler in het buitenland gaan zoeken.

Dit met het bord op schoot Van Geel achtig scouten is precies hoe Feyenoord achter ons is geraakt. Kijk naar wat er met Mark Diemers is gebeurd om te zien wat het verschil tussen Fortuna en een club hogerop is voor dit soort speler. Flemming komt dan ook nog eens uit bijna hetzelfde tijdvak als de Wit, met hetzelfde profiel uit dezelfde jeugdopleiding.

Misschien als hij zoals Brouwers nog onder de miljoen te krijgen is, maar bij alles daarboven betaal je echt teveel voor zo'n jongen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

RoycosoepieAZ schreef: 07 mei 2022, 19:15 Heeft wel mooie statistieken de afgelopen seizoenen:

20/21: 11 doelpunten, 4 assits
21/22: 12 doelpunten, 7 assits

Meer dan dat Dani de Wit produceert die ook op het middenveld speelt. Is nu 23 jaar. Zal denk ik hooguit tussen de 1 en 3 miljoen moeten kosten. Vind ik persoonlijk wel een versterking voor AZ.
Ik denk niet dat hij gelijk of minder is dan Dani de Wit. Je stapt er wel erg makkelijk overheen. Zijn statistieken voor assists en doelpunten zijn stijgende in de Eredivisie. Dan weet je meteen dat hij zich bewezen heeft in deze competitie.

20/21: 4 doelpunten, 3 assists
21/22: 7 doelpunten, 4 assists
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

RoycosoepieAZ schreef: 08 mei 2022, 06:09 Ik denk niet dat hij gelijk of minder is dan Dani de Wit. Je stapt er wel erg makkelijk overheen. Zijn statistieken voor assists en doelpunten zijn stijgende in de Eredivisie. Dan weet je meteen dat hij zich bewezen heeft in deze competitie.

20/21: 4 doelpunten, 3 assists
21/22: 7 doelpunten, 4 assists
Bjorn Johnsen was een van de topschutters in de Eredivisie bij ADO, toch functioneerde hij als een zak aardappelen bij ons.

Als ik naar Flemming kijk zie ik gewoon de Wit. Het is een type speler dat ajax de laatste jaren wel vaker heeft voortgebracht. Daarbij geef ik ook aan dat als hij nu spotgoedkoop op te halen zou zijn, dat mooi zou zijn.
Het is een 'met het bord op schoot' leuk Eredivisie speler.

AZ moet op zoek naar verborgen talent dat al Eredivisie niveau heeft en Europaleague of Championsleague potentie heeft en op termijn doorverkocht kan worden. Gekoppeld aan een doorstroming van jeugd en begeleid door relatief goedkope kwaliteitspelers op leeftijd.

Als je dan al spelers van 24-29 binnen gaat halen, dan zou ik eerder denken aan spelers die al internationale ervaring of zelfs interland ervaring hebben, maar een tegenslag hebben gehad.


Een gerucht ovet Flemming lijkt mij dus zeer waarsschijnlijk, maar het zou voor mij wederom een teken van beroerd beleid zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Elke keer hoop je toch op een echt transfergerucht.

Waar is MO7 wanneer je hem nodig hebt. :lol:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AlkmaarForever schreef: 08 mei 2022, 08:13 Elke keer hoop je toch op een echt transfergerucht.

Waar is MO7 wanneer je hem nodig hebt. :lol:
Oh is Flemming helemaal geen gerucht?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16207
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 07 mei 2022, 23:51 Versterkingen die we kunnen doorverkopen.
Precies zoals het beleid geweest is dat ons de weg omhoog geleid heeft. En als we dan al geld gaan uitgeven dan zou ik toch een iets ander kaliber speler in het buitenland gaan zoeken.

Dit met het bord op schoot Van Geel achtig scouten is precies hoe Feyenoord achter ons is geraakt. Kijk naar wat er met Mark Diemers is gebeurd om te zien wat het verschil tussen Fortuna en een club hogerop is voor dit soort speler. Flemming komt dan ook nog eens uit bijna hetzelfde tijdvak als de Wit, met hetzelfde profiel uit dezelfde jeugdopleiding.

Misschien als hij zoals Brouwers nog onder de miljoen te krijgen is, maar bij alles daarboven betaal je echt teveel voor zo'n jongen.
Als ik denk aan “versterkingen die we kunnen doorverkopen” denk ik ook meteen aan het feit dat dat soort spelers er niet direct staan, maar een “wen”periode nodig hebben. Ik ga dan toch liever voor directe versterkingen, en dan niet in de vorm van BMI.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Moet ik hier nou echt nog een keer komen vertellen dat dit topic echt alleen voor iets serieuzere geruchten van inkomende spelers bestemd is?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dit ziet er uit als een interessante speler. Wel al 25.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SimonPoulsen schreef: 10 mei 2022, 08:36 Dit ziet er uit als een interessante speler. Wel al 25.
Doet me denken qua fysiek/stijl aan Gakpo. Goede vrije trap en staat er volgens mij meteen. Stel, AZ gaat hiervoor, dan zou dat wel icm het aantrekken van Mees de Wit een teken aan de wand zijn dat het beleid er echt anders uit gaat zien de komende tijd (de opmars van Feyenoord/Twente is ze dan niet in de koude kleren gaan zitten). Oudere spelers, grotere uitgaven. Het zal de supporters echter flink verdelen vermoed ik zo.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

https://www.bgderby.com/1986137/AZ-alkm ... l-despodov

Op transfermarkt spreekt men over een rechtsbuiten, maar als ik de beelden bekijk zie ik hem veel als linkeraanvaller spelen.
Hopelijk toch niet als vervanger van karlsson?
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

De Rode Baron schreef: 10 mei 2022, 10:27 https://www.bgderby.com/1986137/AZ-alkm ... l-despodov

Op transfermarkt spreekt men over een rechtsbuiten, maar als ik de beelden bekijk zie ik hem veel als linkeraanvaller spelen.
Hopelijk toch niet als vervanger van karlsson?
Dat dacht ik ook in eerste instantie. Toen ging ik inzoomen op zijn transfermarkt profiel. Daar zie je dat hij op de gehele voorste linie zijn wedstrijden speelt. Een multifunctionele aanvaller, dat is iets waar AZ vaak naar kijkt. Zou dus wel een typische AZ target kunnen zijn.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Love AZ Til I Die! schreef: 10 mei 2022, 10:57 Dat dacht ik ook in eerste instantie. Toen ging ik inzoomen op zijn transfermarkt profiel. Daar zie je dat hij op de gehele voorste linie zijn wedstrijden speelt. Een multifunctionele aanvaller, dat is iets waar AZ vaak naar kijkt. Zou dus wel een typische AZ target kunnen zijn.
Maar Kalsson, Idrissi, worden zo ook omschreven. Toch ligt hun kracht op links. Ik weet niet hoe dat is bij deze jongen maar aan de beelden te zien is hij de linker aanvaller. Niet te hopen dat AZ zich gaat oriënteren op een mogelijk vertrek van Karlsson, een vd weinige sterkhouders die we nog hebben in onze povere selectie.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

De Rode Baron schreef: 10 mei 2022, 11:01 Maar Kalsson, Idrissi worden zo ook omschreven. Toch komen ze gewoon het best tot hun rechts op links. Ik weet niet hoe dat is bij deze jongen maar aan de beelden te zien is hij de linker aanvaller.
Karlsson speelde bij Elfsborg zowel rechtsbuiten als linksbuiten. Dat hij hier beter tot ze recht komt op links heeft met verschillende factoren te maken. Idrissi idem, die kon zowel rechts als links uit de voeten, bij ons voornamelijk en beter op links gespeeld.

Deze jongen heeft links en rechts en in de spits zijn wedstrijden gespeeld bij Ludogorets. Dus wat zijn beste positie is zal moeten blijken.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Interessant profiel.

In zijn highlight video zie ik hem toch echt vooral van rechts komen, ook veelal voorzetten geven van rechts. Ik weet wel dat AZ Pavlidis beter in zijn kracht wil bedienen met voorzetten, dit lijkt ook in lijn daar mee.
Plaats reactie