Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Sir Robbert schreef: 30 aug 2021, 16:29 Niet gek laten maken. Dit team moet top 4 kunnen spelen, en ook kunnen overwinteren. We verliezen Teun, maar laten we Reijnders niet afschrijven na een mindere pot tegen RKC. Ook keert Wijndal terug, zullen Karlsson en Midtsjo hun vorm hervinden, Pavlidis gaat elke week beter worden, Witry voor Yuki, Beukema speelt Letschert uit de basis. En De Wit even vaker banken.

Voor de winter Berg en Bjørkan halen, wellicht Wijndal dan de transfer gunnen voor een mooi bedrag inclusief winterstop toeslag. Er zal vast een LB geblesseerd raken bij de EU subtop.

Ondertussen rijgt Jong AZ de overwinningen aan elkaar, en gaan Taabouni en Fedde de Jong hard op de deur kloppen.

Komt goed.
Goeie post, helemaal mee eens
hhwaard79
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2008, 07:30

Veerman is in beeld als vervanger van Teun Koopmeiners, die voor veertien miljoen euro is verkocht aan Atalanta. AZ kijkt niet naar alternatieven voor de middenvelder van Heerenveen. "We hebben Fredrik Midtsjö nog binnenboord, bovendien hebben Jordy Clasie en Tijjani Reijnders bewezen prima op de plek van Teun te kunnen spelen", verklaart Huiberts.

Bron: Voetbalzone
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

hhwaard79 schreef: 30 aug 2021, 17:30 Veerman is in beeld als vervanger van Teun Koopmeiners, die voor veertien miljoen euro is verkocht aan Atalanta. AZ kijkt niet naar alternatieven voor de middenvelder van Heerenveen. "We hebben Fredrik Midtsjö nog binnenboord, bovendien hebben Jordy Clasie en Tijjani Reijnders bewezen prima op de plek van Teun te kunnen spelen", verklaart Huiberts.

Bron: Voetbalzone
Bedankt voor het delen van dit nieuws
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

hhwaard79 schreef: 30 aug 2021, 17:30 Veerman is in beeld als vervanger van Teun Koopmeiners, die voor veertien miljoen euro is verkocht aan Atalanta. AZ kijkt niet naar alternatieven voor de middenvelder van Heerenveen. "We hebben Fredrik Midtsjö nog binnenboord, bovendien hebben Jordy Clasie en Tijjani Reijnders bewezen prima op de plek van Teun te kunnen spelen", verklaart Huiberts.

Bron: Voetbalzone
Is dit van Huiberts nou verstandig of juist niet om dit te gaan roepen om alsnog tot een akkoord te komen met SC Heerenveen?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 30 aug 2021, 18:24 Is dit van Huiberts nou verstandig of juist niet om dit te gaan roepen om alsnog tot een akkoord te komen met SC Heerenveen?
Het is bijzonder dom, Heerenveen is niet een club aan de andere kant van de wereld.
Die weten dondersgoed hoeveel geld AZ heeft, hoe de selectie er voor staat en waar AZ naar op zoek is.
Het is bijna om te lachen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DeZuivelDuivel schreef: 30 aug 2021, 18:31 Het is bijzonder dom, Heerenveen is niet een club aan de andere kant van de wereld.
Die weten dondersgoed hoeveel geld AZ heeft, hoe de selectie er voor staat en waar AZ naar op zoek is.
Het is bijna om te lachen.
Aan de andere kant weet AZ ongetwijfeld ook hoe Heerenveen er financieel voorstaat en belangrijker, dat ze waarschijnlijk liever cashen dan dat hun beste speler ongemotiveerd op het veld staat.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

De Rode Baron schreef: 30 aug 2021, 18:24 Is dit van Huiberts nou verstandig of juist niet om dit te gaan roepen om alsnog tot een akkoord te komen met SC Heerenveen?
Misschien willen ze helemaal geen akkoord met H'veen als ik de woorden van Huiberts lees.

Atalanta heeft twee maanden dingen in de media gebracht dat Koopmeiners hun nr.1 was. Maar toen AZ een te hoge vraagprijs op tafel legde zijn er wekenlang andere spelers genoemd in de media wie zij dan interesse hadden. Door alles op één kaart te zetten maak je je positie niet sterker naar een andere club. Weet Huiberts dat nu nog niet!?

Er hadden nu nieuwe transfergeruchten van AZ met andere spelers moeten rond gaan. Niet wijzen naar twee bankzitters Clasie en Reijnders!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 30 aug 2021, 18:47 Misschien willen ze helemaal geen akkoord met H'veen als ik de woorden van Huiberts lees.

Atalanta heeft twee maanden dingen in de media gebracht dat Koopmeiners hun nr.1 was. Maar toen AZ een te hoge vraagprijs op tafel legde zijn er wekenlang andere spelers genoemd in de media wie zij dan interesse hadden. Door alles op één kaart te zetten maak je je positie niet sterker naar een andere club. Weet Huiberts dat nu nog niet!?

Er hadden nu nieuwe transfergeruchten van AZ met andere spelers moeten rond gaan. Niet wijzen naar twee bankzitters Clasie en Reijnders!
Het is niet omdat er geen geruchten zijn dat er niet gesproken en/of geboden wordt. Er is al vaker een speler zonder enig gerucht gepresenteerd. Anderzijds wil ook weer niet zeggen dat als er niemand bij komt dat hiervoor geen poging is ondernomen. Niettemin is het vrij zwak dat er nú nog gezocht moet worden. Die aankoop had er al moeten staan. Was het niet Veerman dan een ander.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 30 aug 2021, 19:19 Niettemin is het vrij zwak dat er nú nog gezocht moet worden. Die aankoop had er al moeten staan.
As usual! #-o
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

kuifje schreef: 30 aug 2021, 19:19 Het is niet omdat er geen geruchten zijn dat er niet gesproken en/of geboden wordt. Er is al vaker een speler zonder enig gerucht gepresenteerd. Anderzijds wil ook weer niet zeggen dat als er niemand bij komt dat hiervoor geen poging is ondernomen. Niettemin is het vrij zwak dat er nú nog gezocht moet worden. Die aankoop had er al moeten staan. Was het niet Veerman dan een ander.
Normaal gesproken kom je op mij bedachtzaam over met posts maar ik vind dit soort loze kreten niet echt getuige van grootse intelligentie. Jij weet toch ook wel onderhand dat zoveel factoren bepalen of een speler gehaald wordt of niet. Het had zo weinig gescheeld of Teun was gebleven. Wilde zijn opvolger dan wel komen? Was er dan wel geld? Zit je dan niet een jeugdspeler in de weg. Zo moe van dit soort technisch directeur vanaf de bank spelen - posts. Het is zo ongekend gecompliceerd om technisch directeur te zijn bij een club die zich in de top 4 nestelt met zo’n bizar klein budget. Tuurlijk lullen we hier leuk in de ruimte maar iedereen die serieus denkt het beter te kunnen dan Max is niet geinformeerd, dom of een combinatie van beide.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Van VI:

Bijna 24 uur voor het sluiten van de markt lijkt een van de meest gewilde spelers van de Eredivisie, Joey Veerman, gewoon bij SC Heerenveen te blijven. Ongeacht de ontwikkelingen tussen nu en dinsdag 23.59 uur, is duidelijk dat de Friezen hun hand overspeeld hebben.
Zondag bereikte FC Groningen een akkoord met Stade Reims over de verkoop van Azor Matusiwa. Een dag later sloot technisch directeur Mark-Jan Fledderus een deal met Lille over Gabriel Gudmundsson. Beide spelers lagen nog tot 2023 vast. Matusiwa levert FC Groningen een basisbedrag van vier miljoen op, dat door bonussen kan oplopen. De complete deal van Gudmundsson, inclusief bonussen, is zes miljoen waard.
SC Heerenveen verlangde voor Veerman alleen het totale bedrag dat FC Groningen uiteindelijk heeft ontvangen voor zijn twee beste spelers. Een FC Groningen dat de afgelopen drie seizoenen telkens hoger op de ranglijst is geëindigd dan de Friese buur. Daar komt nog eens bij dat Matusiwa en Gudmundsson in tegenstelling tot Veerman de status van jeugdinternational hebben.

Een maand of twee geleden wimpelde SC Heerenveen vrij resoluut een bieding van Hellas Verona af. Vijf miljoen vonden de Friezen te min. Dat was toen prima te verdedigen. De window was pas net open, de markt zou zijn werk wel doen. Toch? Dat bleek in de weken die volgden flink tegen te vallen. Geschrokken door de vraagprijs die circuleerde – minstens tien miljoen – kwam er na het voorstel van Verona zelfs geen enkel formeel bod meer binnen bij technisch manager Ferry de Haan. Een duidelijke indicatie van een te hoge vraagprijs.
Heerenveen heeft vervolgens naar buiten altijd gesteld niet te hoeven verkopen. Pokerspel, want het is een publiek geheim dat de Friezen ook dit jaar weer een begrotingstekort van circa vijf miljoen hebben te dichten. De bedragen die Mitchell van Bergen (Stade Reims) en Denzel Dumfries (doorverkooppercentage) in het laatje hebben gebracht, zijn niet genoeg om dat gat te dichten. Dat moest met de transfersom voor Veerman gebeuren. En omdat de Friezen daarnaast ook nog wat ruimte over wilden houden om zelf te investeren, werd de vraagprijs hoog weggezet. Een vraagprijs – ook nu die volgens Veerman inmiddels is bijgesteld naar acht miljoen - waar ook AZ niet bij in de buurt wenst te komen.

Supporters van SC Heerenveen staan op de banken. Zij vinden het prachtig dat hun club voet bij stuk houdt. Vanuit hun perspectief te begrijpen: zij kunnen waarschijnlijk nog een seizoen van een geweldige voetballer genieten. Wat veel supporters echter ontgaat, is dat hun club hoog spel speelt. Vertrekt Veerman niet, dan wacht Heerenveen spannende tijden: voor het eerst in jaren lukt het de club dan niet om een zomerse lucratieve verkoop te realiseren. Hoe het begrotingsgat nu te vullen, is de vraag. Het eigen vermogen is beperkt. De Friezen zouden kunnen inzetten op betere biedingen in januari of juni, dan valt de transfer van Veerman namelijk nog in dit boekjaar bij te schrijven en kunnen donkerrode cijfers vermeden worden. Maar ook dat is puur pokeren. Veerman kan in de tussentijd uit vorm of geblesseerd raken.
Haalt Heerenveen in de laatste 24 uur alsnog bakzeil door een bod te accepteren dat in lijn ligt met de transfermarkt anno 2021? De deals van Gudmundsson, Matusiwa en ook Gyrano Kerk (voor circa zeven miljoen van FC Utrecht naar Lokomotiv Moskou) zijn wat dat betreft aardige graadmeters.
Maar gebeurt er tussen nu en morgenavond 23.59 uur niets, dan blijven er in Friesland – behalve het publiek dat nog wat langer van Veerman kan genieten – echt alleen verliezers achter.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 30 aug 2021, 22:03Van VI:
Blijkbaar houden de Friezen van blufpoker. Geen medelijden mee als het fout gaat.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Leeuwenhart schreef: 30 aug 2021, 21:45 Normaal gesproken kom je op mij bedachtzaam over met posts maar ik vind dit soort loze kreten niet echt getuige van grootse intelligentie. Jij weet toch ook wel onderhand dat zoveel factoren bepalen of een speler gehaald wordt of niet. Het had zo weinig gescheeld of Teun was gebleven. Wilde zijn opvolger dan wel komen? Was er dan wel geld? Zit je dan niet een jeugdspeler in de weg. Zo moe van dit soort technisch directeur vanaf de bank spelen - posts. Het is zo ongekend gecompliceerd om technisch directeur te zijn bij een club die zich in de top 4 nestelt met zo’n bizar klein budget. Tuurlijk lullen we hier leuk in de ruimte maar iedereen die serieus denkt het beter te kunnen dan Max is niet geinformeerd, dom of een combinatie van beide.
Natuurlijk weet ik dat het complex is maar ik vind het ook een hele rare move dat het maximale uit te geven bedrag zowat verdubbeld wordt en dat enkele dagen voor het verstrijken van de markt. Dat komt dan wel over als een soort van paniekaankoop.

AZ, dat er altijd wel in slaagt om voor een mooie prijs goede aankopen te doen. Wat nu weer gelukt is met Witry. En nu gaan we ineens 5,5 betalen voor Veerman. Is dit dan omdat Reijnders toch is tegen gevallen? Je zou denken dat er voor dit bedrag ook in Scandinavië wel wat moois valt te halen of een bankzitter uit de PL die zijn carrière wil herlanceren en daardoor in zichzelf wil investeren.

Ik vind het heel bijzonder dat we altijd slimme aankopen doen en nu met een hele dure Veerman op de proppen komen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 31 aug 2021, 02:35 Blijkbaar houden de Friezen van blufpoker. Geen medelijden mee als het fout gaat.
De vraag is of de Friezen daadwerkelijk al hun kruit verschoten hebben. Daar twijfel ik wel aan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ondanks dat er een wereld van verschil is in de situatie van beide clubs is er toch een overeenkomst. AZ lijkt met dit bod af te stappen van de maximaal 3 miljoen regel. Waarom? Om aan te kunnen blijven sluiten bij de top.
Heerenveen heeft de inkomsten nodig om de begroting te dichten maar wil Veerman niet verkopen. Waarom? Om aan te kunnen sluiten bij de subtop om Europees voetbal te kunnen halen hebben ze Veerman nodig.

Kortom, je ziet meerdere clubs afwijken van hun 'eigen normaal' in de hoop om een stap vooruit te kunnen maken.
Dan zou ik wel verwachten dat AZ op de achtergrond bezig is met nog een speler mocht Veerman niet lukken
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ik denk dat AZ een hoop gezeur binnenhaalt met Veerman, is net als Gudmundsson geen goede prof en een beetje een verongelijkte zeikerd. Hoop dan ook niet dat deze transfer doorgaat. Overigens lees ik dat Heereveen vandaag een nieuwe middenvelder heeft gehuurd... transfer Veerman dan toch dichterbij?



Valentijn Driessen was maandagochtend in zijn column voor De Telegraaf al kritisch op Joey Veerman en in de podcast van de krant richt de chef voetbal opnieuw zijn pijlen op de middenvelder van sc Heerenveen. Driessen wilde deze maandag een uitgebreid artikel publiceren over de door AZ begeerde Veerman, maar door inmenging van de speler en zijn management kon daar een streep door worden gezet.

"Het eerste wat ik beet wil pakken, en Mike (Verweij, red.) is er ook van de hoogte gesteld", zo opent Driessen maandag in de podcast Kick-Off. "We hadden een uitstekend stuk over Joey Veerman en de hele situatie bij Heerenveen. Dat was kortgesloten met Joey Veerman en met zijn zaakwaarnemer Fulco van Kooperen. Dat verhaal stond eigenlijk op het punt om gepubliceerd te worden zojuist, en het is allemaal teruggetrokken door de zaakwaarnemer en Joey Veerman. Omdat er vanochtend een niet welgevallige column in de krant stond over Joey Veerman van mijn hand."
Het artikel gaat verder onder de video
Meer videos

Driessen noemt gedrag Veerman ‘totaal ongepast’: ‘Hij mag niet zeuren’
De chef voetbal was eerder al zeer kritisch op de middenvelder.Lees artikel

"Daarin stel ik dat Joey Veerman niet mag zeuren en gewoon moet afwachten of AZ en Heerenveen eruit komen", gaat Driessen verder. "Dat was het kamp-Veerman te gortig en die hebben dat hele verhaal ingetrokken. Dan denk ik: Nou, dat vind ik zó klein, op zo'n manier daarop reageren. Je moet blij zijn dat AZ belangstelling heeft en dat ze meer willen betalen dan ze ooit hebben gedaan voor een binnenlandse transfer. En het kost wat tijd. En dat je er dan over valt dat je aangepakt wordt, terwijl je vorig jaar je contract hebt verlengd en verbeterd bij Heerenveen zonder gelimiteerde transfersom op te nemen. Dan kan je beter naar jezelf kijken en in de spiegel kijken of je het nou allemaal zo goed hebt geregeld voor Joey Veerman. In plaats van een interview terug te trekken."

Driessen schreef in zijn column al dat het logisch is dat Heerenveen circa acht miljoen euro wil overhouden aan Veerman, en niet akkoord gaat met het bod van AZ van 4 à 4,5 miljoen euro. "Te pas en te onpas laat Veerman zich daarover verbaal en non-verbaal gaan. Totaal ongepast”, stelde Driessen. “Het is niet alleen de bedrijfsstrategie van Heerenveen, Veerman en zijn zaakwaarnemer waren er vorig jaar zelf bij toen ze een verlengd contract tegen betere voorwaarden tekenden zonder gelimiteerde transfersom. Veerman mag niet zeuren."
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3150
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Heerenveen haalt wel alvast een vervanger (?)
https://www.vi.nl/nieuws/sc-heerenveen- ... ddenvelder
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

dirkjan schreef: 31 aug 2021, 07:21 Heerenveen haalt wel alvast een vervanger (?)
https://www.vi.nl/nieuws/sc-heerenveen- ... ddenvelder
Daarom, om 12 uur vuurwerk en paling. Robert Muhren 2.0 zal spoedig bij ons tekenen 😂.

Misschien stond Madsen wel als nummer 2 op onze lijst en wedden Max op twee paarden, en moest dit zondag besproken worden tussen de clubleidingen.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Shota-Arveladze schreef: 31 aug 2021, 07:06 Ik denk dat AZ een hoop gezeur binnenhaalt met Veerman, is net als Gudmundsson geen goede prof en een beetje een verongelijkte zeikerd. Hoop dan ook niet dat deze transfer doorgaat. Overigens lees ik dat Heereveen vandaag een nieuwe middenvelder heeft gehuurd... transfer Veerman dan toch dichterbij?



Valentijn Driessen was maandagochtend in zijn column voor De Telegraaf al kritisch op Joey Veerman en in de podcast van de krant richt de chef voetbal opnieuw zijn pijlen op de middenvelder van sc Heerenveen. Driessen wilde deze maandag een uitgebreid artikel publiceren over de door AZ begeerde Veerman, maar door inmenging van de speler en zijn management kon daar een streep door worden gezet.

"Het eerste wat ik beet wil pakken, en Mike (Verweij, red.) is er ook van de hoogte gesteld", zo opent Driessen maandag in de podcast Kick-Off. "We hadden een uitstekend stuk over Joey Veerman en de hele situatie bij Heerenveen. Dat was kortgesloten met Joey Veerman en met zijn zaakwaarnemer Fulco van Kooperen. Dat verhaal stond eigenlijk op het punt om gepubliceerd te worden zojuist, en het is allemaal teruggetrokken door de zaakwaarnemer en Joey Veerman. Omdat er vanochtend een niet welgevallige column in de krant stond over Joey Veerman van mijn hand."
Het artikel gaat verder onder de video
Meer videos

Driessen noemt gedrag Veerman ‘totaal ongepast’: ‘Hij mag niet zeuren’
De chef voetbal was eerder al zeer kritisch op de middenvelder.Lees artikel

"Daarin stel ik dat Joey Veerman niet mag zeuren en gewoon moet afwachten of AZ en Heerenveen eruit komen", gaat Driessen verder. "Dat was het kamp-Veerman te gortig en die hebben dat hele verhaal ingetrokken. Dan denk ik: Nou, dat vind ik zó klein, op zo'n manier daarop reageren. Je moet blij zijn dat AZ belangstelling heeft en dat ze meer willen betalen dan ze ooit hebben gedaan voor een binnenlandse transfer. En het kost wat tijd. En dat je er dan over valt dat je aangepakt wordt, terwijl je vorig jaar je contract hebt verlengd en verbeterd bij Heerenveen zonder gelimiteerde transfersom op te nemen. Dan kan je beter naar jezelf kijken en in de spiegel kijken of je het nou allemaal zo goed hebt geregeld voor Joey Veerman. In plaats van een interview terug te trekken."

Driessen schreef in zijn column al dat het logisch is dat Heerenveen circa acht miljoen euro wil overhouden aan Veerman, en niet akkoord gaat met het bod van AZ van 4 à 4,5 miljoen euro. "Te pas en te onpas laat Veerman zich daarover verbaal en non-verbaal gaan. Totaal ongepast”, stelde Driessen. “Het is niet alleen de bedrijfsstrategie van Heerenveen, Veerman en zijn zaakwaarnemer waren er vorig jaar zelf bij toen ze een verlengd contract tegen betere voorwaarden tekenden zonder gelimiteerde transfersom. Veerman mag niet zeuren."
Dat je je statement onderbouwd met die pulp van Driesen en zijn h@lmaat Verwey. En dat je het uberhaupt ook nog eens hier quote. #-o [-X
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

dirkjan schreef: 31 aug 2021, 07:21 Heerenveen haalt wel alvast een vervanger (?)
https://www.vi.nl/nieuws/sc-heerenveen- ... ddenvelder
Inderdaad . Komt wel rond.
Plaats reactie