Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Hout 81 schreef:Hier gaat AZ zo'n spijt van krijgen!!! Dit is de aankoop van het jaar in de eredivisie. Twente doet het weer heel goed op de transfermarkt.
Omdat? Ik ben net als bij Utrecht niet onder de indruk van de transfers, het zijn er veel maar ze zeggen me niks. Inderdaad, Ruiz is de enige naam waarvan ik wel iets verwacht, de rest zegt me vrij weinig.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Hout 81 schreef:Hier gaat AZ zo'n spijt van krijgen!!! Dit is de aankoop van het jaar in de eredivisie. Twente doet het weer heel goed op de transfermarkt.
Ze moeten ook wel, want hun beste spelers zijn gevlogen namelijk. Aangezien wij hier (nog) geen last van hebben, zie ik ook niet in waarom we 5,5 miljoen zouden moeten betalen voor iemand die hier hoogstwaarschijnlijk bankzitter zou zijn.

En verder wat nieuws over Nielsen:
AZ wil verder met proefspeler Nielsen

Feyenoord en SC Heerenveen zouden hem dolgraag willen binnenhalen, maar Morten Nielsen lijkt aan de slag te gaan bij AZ. De Deen was de afgelopen tijd op proef in Alkmaar en heeft de technische staf weten te overtuigen. Ronald Koeman bevestigt dat AZ de mogelijkheid tot een transfer gaat bestuderen.

Dit lijkt wel het geval te zijn. Nielsen (19) stond onder contract bij Chelsea, maar zijn aflopende verbintenis in Londen werd niet verlengd. Via zijn vader Morten, die goed bevriend is met Koemans rechterhand Tonnie Bruins Slot, kwam de aanvaller onlangs bij AZ terecht. Hij trainde enige tijd mee en kreeg minuten in oefenduels.

Nielsen kan vertrekken bij Chelsea en zou graag naar AZ willen. Koeman meldt aan De Telegraaf dat beide partijen spoedig met elkaar om tafel zullen gaan: “Het technische advies van de club is positief. We willen kijken of we Nielsen kunnen halen.”

De Deense jeugdinternational zal zich in eerste instantie bij de beloftes van AZ moeten voegen, maar kan af en toe met het vlaggenschip meetrainen. Wanneer dit bevalt, zal zijn officiële debuut in AZ 1 niet op zich laten wachten. Nielsen stond de afgelopen 3,5 jaar onder contract bij Chelsea en speelde het afgelopen jaar op huurbasis voor Landskrona.

voetbalzone.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
rudeboyaz
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 mei 2007, 09:02
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:[..]


Omdat? Ik ben net als bij Utrecht niet onder de indruk van de transfers, het zijn er veel maar ze zeggen me niks. Inderdaad, Ruiz is de enige naam waarvan ik wel iets verwacht, de rest zegt me vrij weinig.
Sorry hoor, maar voor clubs uit de subtop hebben ze echt toptransfers gedaan. Daarnaast hebben ze AZ bij Kuiper en v. Wolfswinkel afgetroeft en is het zeker opvallend dat een club als Twente Akram en Parker weet binnen te halen. Ik weet het, ze moeten het nog bewijzen, maar qua potentie echt grote spelers voor een subtopper uit NL.

Ik begrijp dat AZ niet de hoofdprijs wil betalen voor spelers die niet direct beter zijn dan de huidige basis (Strootman, Ruiz, Honda etc) maar het is juist belangrijk om wel wat te vernieuwen na een succesjaar. En gezien de woorden van de voorzitter van VVV gisteren hoeft Honda geen 10 mln meer te kosten...
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

rudeboyaz schreef:Daarnaast hebben ze AZ bij Kuiper en v. Wolfswinkel afgetroeft
Dat is dus onzin. Die spelers zijn gewoon gegaan voor speelzekerheid. Bij AZ moest Kuiper de concurrentie aangaan met Poco en Klavan, bij Twente is hij de vervanger van Braafheid. Moest Poco een maand of twee geleden verkocht zijn geweest aan bijvoorbeeld Lyon of zo, dan had Kuiper bij AZ gespeeld. Voor Van Wolfswinkel geldt hetzelfde verhaal. Die jongen wil spelen en heeft geen zin om de concurrentie aan te gaan met El Hamdaoui, Ari, Pellè, Dembélé en Lens.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1356
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

rudeboyaz schreef:[..]
Ik begrijp dat AZ niet de hoofdprijs wil betalen voor spelers die niet direct beter zijn dan de huidige basis (Strootman, Ruiz, Honda etc) maar het is juist belangrijk om wel wat te vernieuwen na een succesjaar. En gezien de woorden van de voorzitter van VVV gisteren hoeft Honda geen 10 mln meer te kosten...
En dan zeker de kant van Feyenoord opgaan qua financien. Als er geen spelers weggaan zit je met een overvolle selectie. AZ moet nu sowieso ook Agustien en Koenders nog zien te slijten, die salarislast is er voorlopig ook nog. Daarnaast worden er allerlei talenten nog bij Telstar gestald, waar een groot deel van de kosten bij AZ zullen zitten.

Om een sluitende begroting te houden moeten er geen gekke dingen gedaan worden.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

rudeboyaz schreef:[..]
en is het zeker opvallend dat een club als Twente Akram en Parker weet binnen te halen.
Alsof jij ooit wel eens van deze spelers had gehoord :? Daarnaast kan ik me niet herinneren dat er uberhaupt interesse was voor deze spelers.
Gebruikersavatar
rudeboyaz
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 mei 2007, 09:02
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef:[..]


Dat is dus onzin. Die spelers zijn gewoon gegaan voor speelzekerheid.
Klopt en door zekerheid te bieden hebben ze AZ afgetroeft
Alsof jij ooit wel eens van deze spelers had gehoord
Voor de Conf cup had ik inderdaad niet van Parker gehoord, maar het is toch knap hem daarná nog binnen te halen. Akram kon vorig jaar nog naar de Premiere League maar kreeg geen vergunning, dat ik hem dan verder niet kende maakt niet veel uit lijkt me...
En dan zeker de kant van Feyenoord opgaan qua financien.
Je moet inderdaad geen overjarige spelers tegen salarissen van 3 mln gaan halen, maar talenten hoeven niet veel te verdienen en budget is omhoog gegaan.. Augustien en Koenders zitten dit jaar sowieso niet bij 1e selectie
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

rudeboyaz schreef:[..]


Je moet inderdaad geen overjarige spelers tegen salarissen van 3 mln gaan halen, maar talenten hoeven niet veel te verdienen en budget is omhoog gegaan.. Augustien en Koenders zitten dit jaar sowieso niet bij 1e selectie
Ze krijgen er echter nog wel voor betaald ..
dAZa
Seizoenkaarthouder
Berichten: 259
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:47
Locatie: Amsterdam

rudeboyaz schreef:[..]


Je moet inderdaad geen overjarige spelers tegen salarissen van 3 mln gaan halen, maar talenten hoeven niet veel te verdienen en budget is omhoog gegaan.. Augustien en Koenders zitten dit jaar sowieso niet bij 1e selectie
Als Augustien dit jaar bij de selectie zit, eet ik mijn schoenen op. Inclusief veters..
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

dAZa schreef:[..]


Als Augustien dit jaar bij de selectie zit, eet ik mijn schoenen op. Inclusief veters..
Het verkeerd spellen van de naam staat hier los van?
dAZa
Seizoenkaarthouder
Berichten: 259
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:47
Locatie: Amsterdam

Tarik schreef:[..]


Het verkeerd spellen van de naam staat hier los van?
Je mag me eraan houden zoals het er staat, als Augustien volgend jaar in selectie zit...
makker54
Glory-hunter
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:56
Locatie: Alkmaar

Ik had begrepen dat Ruiz 79 wedstrijden had gespeeld voor zijn vorige club en maar 23 keer gescoord heeft,ik noem dat niet echt een scorende spits en misschien daarom zijn AZ en Heerenveen wel afgehaakt,is hij dus gewoon te licht bevonden.
AZ is my life, Vink is een jood
Gebruikersavatar
Glazenwasser
Steward
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2008, 12:23

volgens speelt ie achter de spitsen of op de vleugels... hoeveel assists heeft ie op zn naam staan?
Gebruikersavatar
De Hoer van vak G
Supporter
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:10
Locatie: Highlow

makker54 schreef:Ik had begrepen dat Ruiz 79 wedstrijden had gespeeld voor zijn vorige club en maar 23 keer gescoord heeft,ik noem dat niet echt een scorende spits en misschien daarom zijn AZ en Heerenveen wel afgehaakt,is hij dus gewoon te licht bevonden.
Het zijn er 23 in de laatste 63 wedstrijden. Dat is een hoger rendement dan Ari en Dembele. Ik vind het een goede aankoop van Twente. Vergeet niet dat ze Nkufo ook hebben.
Ookal zing je niet, ga je een kwartier voor tijd naar huis en zet je 10x de wave in. Als AZ in je hart zit, zit jij in die van mij!
Marty
Supporter
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 jun 2007, 19:07
Locatie: Zwaag

De Hoer van vak G schreef:[..]


Het zijn er 23 in de laatste 63 wedstrijden. Dat is een hoger rendement dan Ari en Dembele. Ik vind het een goede aankoop van Twente. Vergeet niet dat ze Nkufo ook hebben.
Ari heeft 37 uit 83, dus zijn rendement is wel een stuk hoger. Desalniettemin lijkt Ruiz me ook wel een goede aankoop.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Marty schreef:[..]


Ari heeft 37 uit 83, dus zijn rendement is wel een stuk hoger. Desalniettemin lijkt Ruiz me ook wel een goede aankoop.
Over de laatste 2 jaar is het gemiddeld zo goed als gelijk. Uiteraard heeft Ari hier wel iets meer concurrentie en schat ik het niveau van de eredivisie ook wat hoger in.

Kortom voor Twente zeker een aardige aankoop, maar te duur voor een bankzittersrol bij AZ. Als ze zijn niveau zoiezo niet toch te licht vonden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

rudeboyaz schreef:Klopt en door zekerheid te bieden hebben ze AZ afgetroeft
Dus, wat verwijt je AZ in deze? AZ had ze moeilijk iets kunnen bieden wat ze niet kunnen waarmaken.

Ik vind aftroeven gewoon een verkeerde woordkeuze. Alsof AZ hierin fouten heeft gemaakt en een andere club slimmer is geweest. Aftroeven is wanneer een bepaalde club bijvoorbeeld sneller handelt en concreter is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
rudeboyaz
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 mei 2007, 09:02
Locatie: Alkmaar

In het AD staat dat AZ gisteren met 2 scouts bij NAC zat. Misschien voor Donny Gorter?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

rudeboyaz schreef:In het AD staat dat AZ gisteren met 2 scouts bij NAC zat. Misschien voor Donny Gorter?
Dat het om Gorter gaat is puur gespeculeer van Chris van Nijnatten, de schrijver van het stukje.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
rudeboyaz
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 mei 2007, 09:02
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef:[..]


Dus, wat verwijt je AZ in deze? AZ had ze moeilijk iets kunnen bieden wat ze niet kunnen waarmaken.

Ik vind aftroeven gewoon een verkeerde woordkeuze. Alsof AZ hierin fouten heeft gemaakt en een andere club slimmer is geweest. Aftroeven is wanneer een bepaalde club bijvoorbeeld sneller handelt en concreter is.
Ik weet te weinig van de gang van zaken af om een goed oordeel te kunnen geven (kan alleen op pers afgaan...). Het blijft echter opvallend dat AZ bij alle transfersobjecten binnen NL het van andere clubs verliest. Je zou bijv tegen spelers kunnen zeggen dat iedereen op nul begint bij de nieuwe trainer. Of je zou veel eerder met de transfer van Berg moeten beginnen. Of je zou alles moeten doen om Honda zo snel mogelijk binnen te krijgen om zo ook aan de gewenste (Japanse) sponsor voor de CL te komen. Maargoed, zoals ik al zei weet ik er te weinig vanaf om te kunnen oordelen of AZ iets te verwijten valt..
Plaats reactie