Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47


Højholt is populair. Onder andere. AZ Alkmaar is zeer geïnteresseerd. Nog geen bod.



Malthe Højholt (21jr) heeft dit seizoen zijn grote doorbraak beleefd, waar hij een vaste waarde is geworden op het middenveld van Aalborg (denemarken) en waar hij een zeer indrukwekkend tempo heeft laten zien.

Het bracht hem ook al in verband voor een transfer in januari, waarbij zowel het Russische FK Rostov als het Duitse Eintracht Frankfurt als geïnteresseerden werden genoemd. Destijds stond ook geschreven dat AaB zo'n 30 miljoen(4mil euro) kronen zou willen voor de middenvelder.

Zoveel miljoenen dat het moeilijk te krijgen is voor een middenvelder die niet veel doelpunten of assists maakt. Ze moeten echter waarschijnlijk een mooi bedrag kunnen krijgen voor de 21-jarige Malthe Højholt als ze deze zomer willen verkopen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 27 apr 2022, 12:41
Højholt is populair. Onder andere. AZ Alkmaar is zeer geïnteresseerd. Nog geen bod.



Malthe Højholt (21jr) heeft dit seizoen zijn grote doorbraak beleefd, waar hij een vaste waarde is geworden op het middenveld van Aalborg (denemarken) en waar hij een zeer indrukwekkend tempo heeft laten zien.

Het bracht hem ook al in verband voor een transfer in januari, waarbij zowel het Russische FK Rostov als het Duitse Eintracht Frankfurt als geïnteresseerden werden genoemd. Destijds stond ook geschreven dat AaB zo'n 30 miljoen(4mil euro) kronen zou willen voor de middenvelder.

Zoveel miljoenen dat het moeilijk te krijgen is voor een middenvelder die niet veel doelpunten of assists maakt. Ze moeten echter waarschijnlijk een mooi bedrag kunnen krijgen voor de 21-jarige Malthe Højholt als ze deze zomer willen verkopen.
Met Rostov in de markt zou je normaal gesproken verliezen. Maar het is oorlog natuurlijk dus hier zit wel een kans.

Even van dat gerucht uitgaande: als hij op Normann moet lijken dan heb je een interessante speler te pakken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 27 apr 2022, 13:22 Met Rostov in de markt zou je normaal gesproken verliezen. Maar het is oorlog natuurlijk dus hier zit wel een kans.

Even van dat gerucht uitgaande: als hij op Normann moet lijken dan heb je een interessante speler te pakken.
Ook Eintracht wordt genoemd hoor 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij heeft de laatste 3 seizoenen 41 (4-11-26) wedstrijden gespeeld en daarin 0 keer gescoord en 0 assists. Wel 6 gele kaarten 'gescoord' dit seizoen. Is hij eventueel voor het broodnodige gif in de ploeg of is het weer een weinig scorende middenvelder voor erbij?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

AZuid-Scharwoude schreef: 27 apr 2022, 18:19 Hij heeft de laatste 3 seizoenen 41 (4-11-26) wedstrijden gespeeld en daarin 0 keer gescoord en 0 assists. Wel 6 gele kaarten 'gescoord' dit seizoen.
Hoop dat Huiberts niet meeleest, die haalt hem morgen nog op ...
Cetero censeo birrum bibendum esse
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 27 apr 2022, 17:24 Ook Eintracht wordt genoemd hoor 😉
Haha klopt, maar daar vond ik het minder duidelijk om te zien wie vervangen moet worden (en ik ben heel eerlijk, Eintracht ken ik de selectie ook niet van, in Rusland is het wat makkelijker om bepaalde spelers te volgen).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik word er niet enthousiast van nu ik twee filmpjes heb gezien van hem. Dat zijn dan de complicaties, maar zie in die filmpjes écht dat hij met het hoofd naar beneden dribbelt en niet de juiste man op de juiste tijd aan speelt of zelfs helemaal niet, waardoor de kans op een snelle voortzetting teniet wordt gedaan.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 27 apr 2022, 19:31 Ik word er niet enthousiast van nu ik twee filmpjes heb gezien van hem. Dat zijn dan de complicaties, maar zie in die filmpjes écht dat hij met het hoofd naar beneden dribbelt en niet de juiste man op de juiste tijd aan speelt of zelfs helemaal niet, waardoor de kans op een snelle voortzetting teniet wordt gedaan.
Welke filmpjes heb jij gezien precies?
Ik zit naar een filmpje zogenaamd voor Eintracht te kijken en daar is hij vooral druk met ballen afpakken.
Wat mij overigens doet denken dat het inderdaad meer een soort Midtsjö moet zijn (en die scoort ook niet vaak).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 27 apr 2022, 19:50 Welke filmpjes heb jij gezien precies?
Ik zit naar een filmpje zogenaamd voor Eintracht te kijken en daar is hij vooral druk met ballen afpakken.
Wat mij overigens doet denken dat het inderdaad meer een soort Midtsjö moet zijn (en die scoort ook niet vaak).
Die ja. Er zijn er maar 3 op YouTube.
Daarin zie je dat hij de bal (met stuit) achter iemand passt en 2/3x een opening niet ziet.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 28 apr 2022, 00:22 Die ja. Er zijn er maar 3 op YouTube.
Daarin zie je dat hij de bal (met stuit) achter iemand passt en 2/3x een opening niet ziet.
Dit soort voetballers zoekt AZ toch ook?
Kijk maar naar Abouklahl en Sowah bijvoorbeeld.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 27 apr 2022, 19:50 Ik zit naar een filmpje zogenaamd voor Eintracht te kijken en daar is hij vooral druk met ballen afpakken.
Wat mij overigens doet denken dat het inderdaad meer een soort Midtsjö moet zijn (en die scoort ook niet vaak).
Is dat nu net niet het probleem van AZ, het heeft een middenveld met noeste werkers, lopers met 0% scorendvermogen.
Wat hier totaal ontbreekt zijn spelers met een schot in de benen vanuit de tweede lijn (Reijnders is geen basisspeler). Het is typerend dat dit enkel moet komen van Karlsson die met regelmaat een afstandspegel er in jast.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 28 apr 2022, 10:27 Is dat nu net niet het probleem van AZ, het heeft een middenveld met noeste werkers, lopers met 0% scorendvermogen.
Wat hier totaal ontbreekt zijn spelers met een schot in de benen vanuit de tweede lijn (Reijnders is geen basisspeler). Het is typerend dat dit enkel moet komen van Karlsson die met regelmaat een afstandspegel er in jast.
Jongens hoe flauw is dit.
Middenvelders kunnen verschillende rollen hebben. Dat je een jongen die mogelijk eerder een 6 of box to box is gaat afrekenen op kwaliteiten die aan een 10 toebehoren slaat dus nergens op.

Of deze jongen goed genoeg is weet ik niet, maar het is simpelweg geen aanvallend ingestelde speler.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 28 apr 2022, 11:30 Jongens hoe flauw is dit.
Middenvelders kunnen verschillende rollen hebben. Dat je een jongen die mogelijk eerder een 6 of box to box is gaat afrekenen op kwaliteiten die aan een 10 toebehoren slaat dus nergens op.

Of deze jongen goed genoeg is weet ik niet, maar het is simpelweg geen aanvallend ingestelde speler.
Ja eens, lijkt me een eventuele vervanger voor Midtsjo (die ook nooit scoort). Daar komen natuurlijk andere kwaliteiten bij kijken zoals passing, balveroveringen en duels. Maar opzich n interessante speler voor hoever we er over kunnen oordelen. Frankfurt heeft n goede scouting, dus dat die interesse tonen is geen slecht voorteken. Fijn dat Max in ieder geval al actief is.

Het gebrek aan creativiteit en voetbal zal vooral gevonden moeten worden met een nieuwe rechtsbuiten en 10. Na maanden van radiostilte zou het toch leuk zijn als voor die posities ook eens geluiden zouden opduiken.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Wat een onzin verhalen hier. Zeer interessante middenvelder met heel veel aanvallende intenties die telkens het spel in hoog tempo vooruit probeert te verleggen. Doet erg denken aan Frenkie de Jong en ook wel Midtsjo. Dat zijn twee spelers tot voor kort ook niet veel doelpunten vanaf het middenveld maakte, maar je maar wat graag in je ploeg hebt. Zou mooi zijn als AZ zo een jongen van maar 21 aan zich kan binden

Off-topic:

Huiberts lijkt in te spelen op het vertrek van verschillende spelers zoals Wijndal en Midtsjo wat natuurlijk goed is en prio 1 moet zijn. Maar hopelijk gaat hij ook met prio 2 aan de slag, dat is het zorgen dat er volgend jaar een betere en bredere selectie staat dan dit jaar. Daarvoor moet hij een goede rechtsbuiten en aanvaller met diepte, centrale verdediger en een goede nummer 10 halen. Al heb ik ook hoop gevestigd op Reijnders.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Wildcat schreef: 28 apr 2022, 12:43
Off-topic:

Huiberts lijkt in te spelen op het vertrek van verschillende spelers zoals Wijndal en Midtsjo wat natuurlijk goed is en prio 1 moet zijn. Maar hopelijk gaat hij ook met prio 2 aan de slag, dat is het zorgen dat er volgend jaar een betere en bredere selectie staat dan dit jaar. Daarvoor moet hij een goede rechtsbuiten en aanvaller met diepte, centrale verdediger en een goede nummer 10 halen. Al heb ik ook hoop gevestigd op Reijnders.
I.m.o. is prio 1 een rechtsbuiten en daarna vervanger Midtsjø en creatieve 10.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Love AZ Til I Die! schreef: 28 apr 2022, 13:54 I.m.o. is prio 1 een rechtsbuiten en daarna vervanger Midtsjø en creatieve 10.
Een creatieve 10 kan Pavlidis goed aanspelen, die op zijn sterkst is als hij in de 16 wordt aangespeeld, en een creatieve 10 weet ook wel te scoren en kan een vlotlopende uitbraak voortgang geven. Dus in mijn ogen heeft díe prioriteit.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wildcat schreef: 28 apr 2022, 12:43 ... Doet erg denken aan Frenkie de Jong en ook wel Midtsjo...
Frappant dat ik vanmiddag ook gelijk aan die twee spelers zag toen ik hem in het filmpje zag in een aantal beelden.

Ik zag de duelkracht van Midtsjö en het vrij spelen/open draaien van Frenkie de Jong. Een prima combinatie van eigenschappen dus voor een middenvelder!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 28 apr 2022, 14:05 Een creatieve 10 kan Pavlidis goed aanspelen, die op zijn sterkst is als hij in de 16 wordt aangespeeld, en een creatieve 10 weet ook wel te scoren en kan een vlotlopende uitbraak voortgang geven. Dus in mijn ogen heeft díe prioriteit.
Het is niet echt moeilijk om Pavlidis aan te spelen aangezien hij geen/weinig diepe ballen kan ontvangen en vaak zich laat terugzakken. Daarom lijkt een rechtsbuiten mij een veel grotere aanwinst op dit moment.

Een creatieve 10 is niet een 10 die definitie scoort, lopers doen dat vaak meer. Kijk maar naar de legio voorbeelden als Ozil, Kaka, Van de Vaart etc.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

DeZuivelDuivel schreef: 27 apr 2022, 13:22 Met Rostov in de markt zou je normaal gesproken verliezen. Maar het is oorlog natuurlijk dus hier zit wel een kans.

Even van dat gerucht uitgaande: als hij op Normann moet lijken dan heb je een interessante speler te pakken.
Lijkt wel een beetje op Frenkie de Jong. Kunnen we wel gebruiken meer creativiteit op het middenveld en de drang naar voren i.p.v. breedte paasje :wink:
braam0909(AZ)
Teletext-supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2021, 17:29

ik zou zeggen dat ze die flemming van fortuna moeten halen
Plaats reactie