Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Haal toch een verdediger! Duidelijk toch dat daar het probleem zit? Al jarenlang! Voor nu en voor de toekomst. BMI heeft ook niet het eeuwige leven.
En verkoop Hatzidiakos.
Seizoenkaarthouder
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

bk wcm schreef: 30 jan 2023, 10:40 Selecties veranderen zo snel. Zie 020, niet goed geanticipeerd op een leegloop en je keldert naar beneden. Ik zou dit een strategische aankoop willen noemen. Buurmeester en dJong helemaal zijn nog jochies en kunnen misschien door deze aankoop weer meer ingezet worden in Jong AZ.
Op het middenveld wordt het dan erg vol. Clasie is je reserve aanvoerder dus die speelt, Reijnders net contract verlengd dus die blijft ook voorlopig. De Wit vertrekt wellicht deze zomer. Mihailovic gaat ook veel spelen gezien de transfersom die betaalt is. Dan heb je Bazoer nog en dan zou Mijnans nog komen.

Bovendien zijn de Jong en Buurmeester ook al weer 19 en 20. Rond die leeftijd moet je toch wel regelmatig minuten gaan maken bij het eerste, op zijn minst regelmatig invallen.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Wildcat schreef: 30 jan 2023, 11:11 Maar je kan in een jaar waarin je realistisch gezien een Champions league ticket kan halen niet wachten op jeugdspelers waarvan je niet zeker weet of ze ook daadwerkelijk de stap kunnen maken. We zijn geen liefdadigheidsinstelling.

Trouwens wel een omgekeerde wereld om een speler als Bazoer te ruilen voor een Mijnans.

Ik denk dat in Mijnans een soort van nieuwe Guus Til wordt gezien.
Ja en nee. Buurmeester en De Jong trainen al een tijdje regelmatig mee en zitten vaak op de bank. Als beoordeeld wordt dan zij nog te ver van het niveau van het eerste zitten is de optie om een spelen te kopen logisch. Mij is Mijnans niet heel erg opgevallen, maar kan een nuttige speler zijn wegens multifunctioneel.

Anderzijds is AZ een opleidingsclub. Er wordt flink geïnvesteerd in de jeugdopleiding, de jeugd draait bovenaan mee, veel jeugdinternationals, en in het verleden is gebleken dat de jeugdopleiding ook financieel lucratief is. Ik vind het wel belangrijk dat bij de club ook ruimte is voor het doorbreken van jeugdspelers.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Klei. schreef: 30 jan 2023, 11:29 Oftopic: Buiten jeugdspelers om bij bekruipt me bij sommige spelers(aankopen) afgelopen jaren wel het idee dat het soms wordt gezien als liefdadigheidsinstelling(Aboukhlal, Gudmudsson, Leeuwin).
Jongens die te veel speel tijd hebben gekregen waar kwalitatief ook wel wat beters voor gehaald kon worden.

Als je zulke Jeugdspelers nooit een eerlijke kans geeft kunnen ze het ook niet laten zien, Maxim Dekker was uiteindelijk toeval dat hij erin mocht komen omdat Martins Indi geblesseerd raakte en deed het ook uitstekend voor zijn doen.
Koopmeiners het zelfde mede omdat Veijnovic geblesseerd raakte.
Buurmeester kwam er vorig week in deed het ook naar behoren, Barasi kwam er meerdere keren in en deed het niet zo best.
Als je jeugdspelers niet een eerlijk kans geeft met kleine invalbeurten(20/25 min ofzo) dan kom je er ook nooit achter of ze het niveau aankunnen ontwikkeling bij Jong AZ houdt ook een keer op.
Kan je wel weer een aankoop erbij halen maar dan verzekeren dat je in de breedte goed zit maar bijvoorbeeld bij Mijnans zie ik niet iets specials wat je al niet hebt(al heb ik graag ongelijk)
AZ blijkbaar wel en de coaches die iedere dag met deze jongens trainen steken blijkbaar ook niet hun hand in het vuur voor ze. De jongens die tot nu toe die stap overtuigend hebben kunnen maken waren alleen een viertal spelers die er dusdanig met kop en schouders bovenuit staken dat het overduidelijk was. Dat is nu veel minder, we hebben op het moment meer zekerheid nodig. Voor die andere jongens is een tijd en plaats en hoeven echt niet afgeschreven te worden.

Maxim Dekker en v Brederode hobbelen redelijk mee maar niet veel meer dan dat, als je positie 2 staat en kansen ruikt dan moet je toch echt meer kwaliteit binnen de lijnen hebben dan 3/4 van dat soort spelers.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Wildcat schreef: 30 jan 2023, 11:11 Ik denk dat in Mijnans een soort van nieuwe Guus Til wordt gezien.
Wordt hij niet meer gehaald als vervanger van Evjen?
Zou ook logisch zijn, want AZ wilde Evjen niet kwijt en laat wel leegte achter.
AZ zit sowieso maar dun in de linkspoten voorin / middenveld
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

lowietje schreef: 30 jan 2023, 11:40 Haal toch een verdediger! Duidelijk toch dat daar het probleem zit? Al jarenlang! Voor nu en voor de toekomst. BMI heeft ook niet het eeuwige leven.
En verkoop Hatzidiakos.
Ze kijken liever vooruit zodat ze dit seizoen sportief weer overal naast kunnen grijpen. En volgend jaar herhaalt zich dat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Dit is toch de vervanger van Evjen; dus wezenlijk meer rechtsbuiten georienteerd. Daarmee is de aanvallende positie waarschijnlijk van tijdelijke aard door de blessure van De Wit.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AnthonisZ schreef: 30 jan 2023, 13:33 Dit is toch de vervanger van Evjen; dus wezenlijk meer rechtsbuiten georienteerd. Daarmee is de aanvallende positie waarschijnlijk van tijdelijke aard door de blessure van De Wit.
Maar wel precies met de omgekeerde orientatie dan: Mijnans speelt voornamelijk mid mid of op 10 en pas daarna een deel op rechts.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Leuk :D
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tja rondkomen zal het zeker.
Of het wijsheid is moeten we gaan zien.

Dat de rol die hij moet gaan innemen onduidelijk is blijkt wel uit bovenstaande discussies, nog los van of hij goed genoeg gaat blijken.

Ik gun het hem natuurlijk van harte.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 30 jan 2023, 15:24 Tja rondkomen zal het zeker.
Of het wijsheid is moeten we gaan zien.

Dat de rol die hij moet gaan innemen onduidelijk is blijkt wel uit bovenstaande discussies, nog los van of hij goed genoeg gaat blijken.

Ik gun het hem natuurlijk van harte.
Ik krijg een beetje Evjen/Gudmundsson vibes. Individueel goeie spelers, maar vaak zonder vaste positie. Dan is het vaak erg lastig om echt stappen te maken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 30 jan 2023, 15:24 Tja rondkomen zal het zeker.
Of het wijsheid is moeten we gaan zien.

Dat de rol die hij moet gaan innemen onduidelijk is blijkt wel uit bovenstaande discussies, nog los van of hij goed genoeg gaat blijken.

Ik gun het hem natuurlijk van harte.
Uit bovenstaande discussies blijkt alleen dat het onduidelijk is bij die forummers, is bepaald niet iets dat slecht is voor AZ!
In realiteit zal het natuurlijk helder zijn.
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Langedijk schreef: 30 jan 2023, 13:13 Ze kijken liever vooruit zodat ze dit seizoen sportief weer overal naast kunnen grijpen. En volgend jaar herhaalt zich dat.
En keer op keer loop jij dat ongelooflijk te bekritiseren. In snap werkelijk niet waarom je überhaupt nog deze club volgt. Of heb je geen andere pispaal in je dagelijks leven als dit forum #-o
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 30 jan 2023, 08:28 Gvd. Mijnans! :oops: :oops:

Waarom heet die gast niet gewoon Mans! :wink:
Noem ‘m anders Mijn Ans 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Voor hoeveel wordt hij echter gehaald?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 30 jan 2023, 16:24 Noem ‘m anders Mijn Ans 😉
:lol: =D>
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Roadman schreef: 30 jan 2023, 15:46 En keer op keer loop jij dat ongelooflijk te bekritiseren. In snap werkelijk niet waarom je überhaupt nog deze club volgt. Of heb je geen andere pispaal in je dagelijks leven als dit forum #-o
Kom zelf eens met een mening. Of durf je dat niet aan?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ze halen Mijnans per direct en dus waarschijnlijk omdat De Wit langer afwezig is. Waarom anders last minute in deze extra lange winterstop. Ik verwacht dan ook een verdediger want daar zijn de problemen groter.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 30 jan 2023, 17:50 Ze halen Mijnans per direct en dus waarschijnlijk omdat De Wit langer afwezig is. Waarom anders last minute in deze extra lange winterstop. Ik verwacht dan ook een verdediger want daar zijn de problemen groter.
Net als bij eerdere transfers doen ze die nu ook last-minute (want dan kristalliseren zich alle opties uit) en spelen ze hiermee in op het vertrek van een speler in de zomer (De Wit in dit geval; Mihailovic alleen is niet voldoende). Bijkomend voordeel is dat hij nu, indien nodig en hij het niveau haalt, al kan helpen het gemis van De Wit te verzachten.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 30 jan 2023, 18:00 Net als bij eerdere transfers doen ze die nu ook last-minute (want dan kristalliseren zich alle opties uit) en spelen ze hiermee in op het vertrek van een speler in de zomer (De Wit in dit geval; Mihailovic alleen is niet voldoende). Bijkomend voordeel is dat hij nu, indien nodig en hij het niveau haalt, al kan helpen het gemis van De Wit te verzachten.
Uh... het is niet alsof Mijnans op de schopstoel zat, dus deze logica gaat niet helemaal op. Sparta had ook net als PEC bij van den Belt aan het doen is, gewoon nee kunnen zeggen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie