Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Alleen genoemd worden is al goed. Bayern, koekoek..... Staat in Duitse media TZ.

Maar wat zijn de wensen van Nagelsmann eigenlijk? Het Spaanse transfergeruchtportaal Fichajes denkt zijn wensenlijstje te kennen. Er zouden drie namen moeten zijn: Nordi Mukiele (RB Leipzig), Myron Boadu en Teun Koopmeiners (beiden AZ Alkmaar). De voornaam is uitgesloten, omdat de RB-coach op de persconferentie verzekerde dat hij "beslist niet met de T6 naar München zou gaan en een paar goede spelers uit Leipzig inpakken".

FC Bayern: Twee Alkmaarse profs als versterking?
Mukiele zal hoogstwaarschijnlijk niet naar de Isar verhuizen. Maar wie zijn de andere twee spelers eigenlijk? De twee jonge Nederlanders Boadu en Koopmeiners maken deel uit van het team van AZ Alkmaar. Boadu (20) is een klassieke spits en scoorde dit seizoen al twaalf keer. Koopmeiners is een verdedigende middenvelder, maar heeft een indrukwekkend aantal goals voor zijn positie: 17 goals in 38 wedstrijden. Bovendien is hij op 23-jarige leeftijd al aanvoerder van AZ.


Volgens het rapport zou Alkmaar bereid zijn om met hem te praten vanaf een bedrag van 20 miljoen euro. Hoeveel waarachtigheid deze boodschap werkelijk te bieden heeft, blijft onduidelijk.
Praat geen Poep, doos.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Witzer schreef: 03 mei 2021, 14:26 Alleen genoemd worden is al goed. Bayern, koekoek..... Staat in Duitse media TZ.

Maar wat zijn de wensen van Nagelsmann eigenlijk? Het Spaanse transfergeruchtportaal Fichajes denkt zijn wensenlijstje te kennen. Er zouden drie namen moeten zijn: Nordi Mukiele (RB Leipzig), Myron Boadu en Teun Koopmeiners (beiden AZ Alkmaar). De voornaam is uitgesloten, omdat de RB-coach op de persconferentie verzekerde dat hij "beslist niet met de T6 naar München zou gaan en een paar goede spelers uit Leipzig inpakken".

FC Bayern: Twee Alkmaarse profs als versterking?
Mukiele zal hoogstwaarschijnlijk niet naar de Isar verhuizen. Maar wie zijn de andere twee spelers eigenlijk? De twee jonge Nederlanders Boadu en Koopmeiners maken deel uit van het team van AZ Alkmaar. Boadu (20) is een klassieke spits en scoorde dit seizoen al twaalf keer. Koopmeiners is een verdedigende middenvelder, maar heeft een indrukwekkend aantal goals voor zijn positie: 17 goals in 38 wedstrijden. Bovendien is hij op 23-jarige leeftijd al aanvoerder van AZ.


Volgens het rapport zou Alkmaar bereid zijn om met hem te praten vanaf een bedrag van 20 miljoen euro. Hoeveel waarachtigheid deze boodschap werkelijk te bieden heeft, blijft onduidelijk.
Verkeerde topic en een compleet onzin bericht. Bayern Munchen gaat echt niet deze spelers van AZ aantrekken.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

multatuli schreef: 03 mei 2021, 14:39 Verkeerde topic en een compleet onzin bericht. Bayern Munchen gaat echt niet deze spelers van AZ aantrekken.
Onzin want die scouts van Bayern zullen toch wel eerst jouw posts op dit forum checken voor ze AZ spelers gaan volgen ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ wil vier miljoen betalen voor Cyriel Dessers - als vervanger voor Boadu.

https://www.voetbal24.be/news/70024/mat ... sfer-maken
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 16 mei 2021, 15:44 AZ wil vier miljoen betalen voor Cyriel Dessers - als vervanger voor Boadu.

https://www.voetbal24.be/news/70024/mat ... sfer-maken
Jezus en dan Druijf verkopen voor 1 miljoen zeker. 😵 Ik mag hopen dat dit onzin is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 16 mei 2021, 15:44 AZ wil vier miljoen betalen voor Cyriel Dessers - als vervanger voor Boadu.

https://www.voetbal24.be/news/70024/mat ... sfer-maken
4 miljoen voor Dessers terwijl Druijf nog onder contract staat, lijkt mij een hele slechte deal.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Ferry schreef: 16 mei 2021, 15:44 AZ wil vier miljoen betalen voor Cyriel Dessers - als vervanger voor Boadu.

https://www.voetbal24.be/news/70024/mat ... sfer-maken
Zal wel onzin zijn, AZ betaalt niet meer dan 3 miljoen. :wink:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Az564 schreef: 16 mei 2021, 16:27 Zal wel onzin zijn, AZ betaalt niet meer dan 3 miljoen. :wink:
Vergeet ook de problemen met het salarishuis niet. Dan moet je iedereen meer gaan betalen!
:lol:
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Ferry schreef: 16 mei 2021, 15:44 AZ wil vier miljoen betalen voor Cyriel Dessers - als vervanger voor Boadu.

https://www.voetbal24.be/news/70024/mat ... sfer-maken
Die heb ik twee jaar geleden al aangedragen. Vier miljoen vind ik een beetje veel.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Kun je beter Vangelis Pavlidis kopen. Loopt volgend jaar uit contract bij Willem II. Zal waarschijnlijk minder kosten. Daarnaast nog een stuk jonger dan Dessers.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

RoycosoepieAZ schreef: 16 mei 2021, 18:55 Kun je beter Vangelis Pavlidis kopen. Loopt volgend jaar uit contract bij Willem II. Zal waarschijnlijk minder kosten. Daarnaast nog een stuk jonger dan Dessers.
Mee eens. Pavlidis veel betere spits dan Dessers. Zie ik sowieso graag komen. Als AZ naast Boadu een spits wil met ervaring is hij een prima keuze.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

ForzAZ schreef: 16 mei 2021, 18:58 Mee eens. Pavlidis veel betere spits dan Dessers. Zie ik sowieso graag komen. Als AZ naast Boadu een spits wil met ervaring is hij een prima keuze.
Volgens Pertrovic gaat hij naar de top, dus wie weet 😉.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 16 mei 2021, 15:44 AZ wil vier miljoen betalen voor Cyriel Dessers - als vervanger voor Boadu.

https://www.voetbal24.be/news/70024/mat ... sfer-maken
Als dit is waar ze naar al onze discussies dan eindelijk het budget voor verhogen dan vreet ik echt een seizoenskaart.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 16 mei 2021, 20:36 Als dit is waar ze naar al onze discussies dan eindelijk het budget voor verhogen dan vreet ik echt een seizoenskaart.
Bagaboo? Goegoegoe?
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 17 mei 2021, 06:14 Bagaboo? Goegoegoe?
Grapje niet goe?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 17 mei 2021, 09:43 Grapje niet goe?
Ik heb echt geen idee wat je met die zin (gebrabbel) nou bedoelde. Laat staan dat ik kon begrijpen dat het een grap was.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 17 mei 2021, 09:46 Ik heb echt geen idee wat je met die zin (gebrabbel) nou bedoelde. Laat staan dat ik kon begrijpen dat het een grap was.
Er bestaat al geruime tijd discussie op dit forum over of AZ hogere transferbedragen moet uitgeven om zo mee te bewegen met de markt en de geschikte talenten voor het niveau waarop de club opereert binnen te halen. De andere kant van die discussie meende altijd dat AZ het zich niet zou kunnen permitteren om hogere transfersommen/loonsommen te betalen.

Zie bijvoorbeeld de reactie van Ferry die hier ook wel om kan lachen zo te zien.

Cyriel Dessers heeft aardige dingen laten zien, maar was ook bijzonder wisselvallig en is daarnaast op leeftijd. Dat is nou niet het typische AZ profiel qua aankoop.
Als AZ opeens door die 3 miljoen uitgavengrens (bij uitzondering) zou gaan breken om 4 miljoen voor Dessers neer te leggen dan is dat iets dat niemand had zien aankomen denk ik. Nog even los van het feit dat je Dessers op een flink aantal andere momenten had kunnen aanschaffen voor een veel lager bedrag.

Lang verhaal kort: ik geloof er niets van dat AZ 4 miljoen voor Dessers zou gaan neertellen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 17 mei 2021, 11:33 Er bestaat al geruime tijd discussie op dit forum over of AZ hogere transferbedragen moet uitgeven om zo mee te bewegen met de markt en de geschikte talenten voor het niveau waarop de club opereert binnen te halen. De andere kant van die discussie meende altijd dat AZ het zich niet zou kunnen permitteren om hogere transfersommen/loonsommen te betalen.

Zie bijvoorbeeld de reactie van Ferry die hier ook wel om kan lachen zo te zien.

Cyriel Dessers heeft aardige dingen laten zien, maar was ook bijzonder wisselvallig en is daarnaast op leeftijd. Dat is nou niet het typische AZ profiel qua aankoop.
Als AZ opeens door die 3 miljoen uitgavengrens (bij uitzondering) zou gaan breken om 4 miljoen voor Dessers neer te leggen dan is dat iets dat niemand had zien aankomen denk ik. Nog even los van het feit dat je Dessers op een flink aantal andere momenten had kunnen aanschaffen voor een veel lager bedrag.

Lang verhaal kort: ik geloof er niets van dat AZ 4 miljoen voor Dessers zou gaan neertellen.
Ik vond je eerste (kortere) post beter! (Is ook een grapje 😉)

Op leeftijd? Hij is 26.............We zijn bij AZ zo gewend aan al die jonkies dat we dit al oud gaan vinden?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Eens met Zuivelduivel. 4M€ voor Dessers is gekkenwerk. Voor dat geld zijn er betere/jongere spelers te halen. Pavlidis is inderdaad een interessante speler, hoewel hij naar mijn mening eigenlijk meer een valse spits is.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 17 mei 2021, 16:54 Ik vond je eerste (kortere) post beter! (Is ook een grapje 😉)

Op leeftijd? Hij is 26.............We zijn bij AZ zo gewend aan al die jonkies dat we dit al oud gaan vinden?
Je hebt een ontwikkelingsmodel of je hebt het niet en binnen dat ontwikkelingsmodel is een aankoop van 4 miljoen een grote aankoop (Zou een record zijn voor het post-dsb AZ) en is een speler van 26 nou niet bepaald een jonge high potential.
Voor een opleidingsclub als AZ zal de aanval toch zijn waar je normaal gesproken je potentiële groot kapitaal hebt lopen.
Dessers is inderdaad niet de oudste en zal zeker nog wel wat restwaarde hebben, maar de kans dat je van de 4 miljoen die je in Dessers steekt het driedubbele terug gaat krijgen is behoorlijk klein om zelfs te verwaarlozen te noemen, daarnaast is het nou ook weer niet dat je een clubtopscoorder haalt die op een laatbloeiende hoogwaartse curve zit.

Het is of een ongeloofwaardig gerucht of AZ dat zichzelf ongeloofwaardig maakt met een dergelijke aankoop.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie