Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 13 mei 2022, 20:43 O.a. de verandering bij Feyenoord heeft ervoor gezorgd dat AZ meer is gaan betalen, denk ik.
Dat zou ik niet per definitie toejuichen. Ik heb in het schaduwelftal topic namelijk allemaal (op één na) aanwinsten die het vaak laten zien in de Eredivisie genoemd onder of rond de 2 miljoen euro.

Méér betalen is niet per definitie meer kwaliteit.
Ik hoop dat het AZ beweegt om de kwaliteit van de scouting en aankopen te verhogen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Stel je voor dat Huiberts nu ineens met miljoenen gaat smijten. Dan gaat Huiberts dus precies doen waar alle mensen die hem hebben verdedigt van de zomer en daarna zon hekel aan hebben, emotiebeleid. Visie lijkt compleet uit beeld. 5 miljoen bespaart om voor het viervoudige aan schade aan te richten.

Jansen zijn positie is onhoudbaar, en Huiberts moet daar zn lot aan verbinden om geloofwaardig te blijven.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 15 mei 2022, 15:52 Jansen zijn positie is onhoudbaar, en Huiberts moet daar zn lot aan verbinden om geloofwaardig te blijven.
Zo werkt het niet in de voetballerij. De druk is hoog bij de heren Eenhoorn/Huiberts na zo'n seizoen. De portemonnee zal nu fors open getrokken worden want die gaan nu niet wachten op de lichting 18.
Er zal waarschijnlijk een nieuwe trainer komen (opmerkelijk: Jonk heeft nog steeds niet verlengd) en die mag met een behoorlijk kwalitatief beter elftal gaan werken dan waarmee Jansen zich mocht redden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Er moet beter worden gewerkt en op bepaalde vlakken betekent dat dat er misschien wat meer moet worden uitgegeven. Maar ik hoop van harte dat men optimaliseert en niet gaat compenseren en het beleid gaat inrichten om de supporters te pleasen in korte termijn wensen
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik heb zo'n zin om ook van jou afscheid te nemen. Je praat ook alles recht wat krom is en het WK dooddoeners heb je ook met afstand gewonnen afgelopen seizoen. Je zou er zo tussen passen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Differentcook = Huiberts
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

sister of mercy schreef: 15 mei 2022, 20:13 Differentcook = Huiberts
Nu valt alles op z’n plaats. :idea:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 15 mei 2022, 19:22 Zo werkt het niet in de voetballerij. De druk is hoog bij de heren Eenhoorn/Huiberts na zo'n seizoen. De portemonnee zal nu fors open getrokken worden want die gaan nu niet wachten op de lichting 18.
Er zal waarschijnlijk een nieuwe trainer komen (opmerkelijk: Jonk heeft nog steeds niet verlengd) en die mag met een behoorlijk kwalitatief beter elftal gaan werken dan waarmee Jansen zich mocht redden.
Zo werkt het juist overal in de voetballerij, behalve in Alkmaar.
Wat overigens schrijnend is om te zien.

Vooralsnog voorspel ik dat Max en Pascal blijven zitten, Max veel duiten uit gaat geven aan middelmaat en dat we vervolgens een echte klap gaan krijgen alvorens we er bovenop kunnen proberen te komen.
sister of mercy schreef: 15 mei 2022, 20:13 Differentcook = Huiberts
Hij kan niet en Pascal én Max zijn :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6496
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Beste Max,

Over 14,5 week gaat de transfermarkt alweer dicht. Heb je dan je zaakjes op orde?

Ik denk aan:
  • Minimaal 2 centrale verdedigers erbij. Ik ga ervanuit dat Hatzidiakos en Letschert vertrekken.
  • Twee centrale middenvelders met scorend vermogen. Midstjo en Clasie hebben niet het eeuwige leven.
  • De rechtsbuiten positie niet te vergeten
  • Je zou me verrassen met een nieuwe hoofdtrainer, extra spits en eerste doelman.
Zullen we over vier, vijf weken even bellen om te kijken hoe het gaat?

Dankjewel!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Ferry schreef: 16 mei 2022, 10:58 Beste Max,

Over 14,5 week gaat de transfermarkt alweer dicht. Heb je dan je zaakjes op orde?

Ik denk aan:
  • Minimaal 2 centrale verdedigers erbij. Ik ga ervanuit dat Hatzidiakos en Letschert vertrekken.
  • Twee centrale middenvelders met scorend vermogen. Midstjo en Clasie hebben niet het eeuwige leven.
  • De rechtsbuiten positie niet te vergeten
  • Je zou me verrassen met een nieuwe hoofdtrainer, extra spits en eerste doelman.
Zullen we over vier, vijf weken even bellen om te kijken hoe het gaat?

Dankjewel!
=D> :lol: :lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 15 mei 2022, 21:06 Hij kan niet en Pascal én Max zijn :lol:
Ik ben kritisch op beiden, maar met name op Max. Ik begrijp niet dat sommigen hier zonder vragen stellen met hem door willen, alsof hij er niet voor heeft gezorgd dat AZ afgelopen seizoen onmachtig was en niets anders kon dan frustrerende wedstrijden te spelen.
Laatst gewijzigd door differentcook op 16 mei 2022, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Tjezus de dag dat Hatzidiakos vertrekt gaat de vlag uit in huize Lowietje
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 16 mei 2022, 10:58 Beste Max,

Over 14,5 week gaat de transfermarkt alweer dicht. Heb je dan je zaakjes op orde?

Ik denk aan:
  • Minimaal 2 centrale verdedigers erbij. Ik ga ervanuit dat Hatzidiakos en Letschert vertrekken.
  • Twee centrale middenvelders met scorend vermogen. Midstjo en Clasie hebben niet het eeuwige leven.
  • De rechtsbuiten positie niet te vergeten
  • Je zou me verrassen met een nieuwe hoofdtrainer, extra spits en eerste doelman.
Zullen we over vier, vijf weken even bellen om te kijken hoe het gaat?

Dankjewel!
Zeven nieuwe spelers à gemiddeld 3 mio, erg realistisch ...
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6496
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 16 mei 2022, 14:17 Zeven nieuwe spelers à gemiddeld 3 mio, erg realistisch ...
Hoezo is zeven spelers onrealistisch? En daarbij: ze hoeven niet allemaal drie miljoen te kosten.
Als Max zijn werk had gedaan had je wellicht een transfervrije speler kunnen halen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 16 mei 2022, 14:35 Hoezo is zeven spelers onrealistisch? En daarbij: ze hoeven niet allemaal drie miljoen te kosten.
Als Max zijn werk had gedaan had je wellicht een transfervrije speler kunnen halen.
Je wil toch kwaliteit, dus dan praat je wel over een flinke investering (de ene misschien 4 of 5; de andere 2 of 3). Is het niet aan transfersommen dan wel aan tekengeld voor transfervrije spelers.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6496
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 16 mei 2022, 14:55 Je wil toch kwaliteit, dus dan praat je wel over een flinke investering (de ene misschien 4 of 5; de andere 2 of 3). Is het niet aan transfersommen dan wel aan tekengeld voor transfervrije spelers.
Doekhi had hier niet misstaan - verwacht ik. Transfervrij op te pikken. Idem Viergever.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Ferry schreef: 16 mei 2022, 15:20 Doekhi had hier niet misstaan - verwacht ik. Transfervrij op te pikken. Idem Viergever.
Hij kan weer bijna 7 miljoen euro bijschrijven ( 6,8 precies) uit de tv gelden. En…er hoeft geen tekengeld of commissie af. Puur netto. Kun je toch wel wat aardigs voor binnen halen ipv wat er nu samengesteld is door hem.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 16 mei 2022, 14:17 Zeven nieuwe spelers à gemiddeld 3 mio, erg realistisch ...
Toch is dat wel ongeveer het aantal nieuwe spelers dat je nodig hebt. Als je kijkt naar de huidige selectie moet je denk ik afscheid nemen van de volgende spelers:

Vindahl - Zie ik AZ alleen niet doen
Hatzidiakos - Toe aan een volgende stap (opbrengst ca. 3 miljoen)
Wijndal - Toe aan een volgende stap (opbrengst ca. 12 miljoen)
Midtsjo - Toe aan een volgende stap (opbrengst ca. 3 miljoen)
Aboukhlal - Onvoldoende progressie (opbrengst ca. 1 miljoen)
Koopmeiners - Onvoldoende progressie
Evjen - Onvoldoende progressie. In zijn geval is verlengen en verhuren ook een optie
Taabouni - Verlengen en verhuren
Duin - Onvoldoende progressie

Dat zijn acht spelers waar je afscheid van moet nemen uit de huidige selectie, opbrengst bij elkaar een kleine twintig miljoen. Daar zal denk ik de volgende spelers voor moeten halen:

Keeper: ???
Centrale verdediger: Viergever (te laat)
Centrale middenvelder: Bazoer (lastig gezien interesse)
Nummer tien: Flemming/Odgaard (haalbaar)
Spits: Dallinga/Danilo
Rechtsbuiten: ???
Multifunctionele buitenspeler: ???

Doorschuiven (in pikorde): Buurmeester, Van Brederoode, Barasi (mits fit).

Heb je per positie de volgende bezetting:

Keeper: Nieuwe aankoop, Verhulst, Reus, Westerveld
Rechtsback: Witry, Sugawara
Centrale verdedigers: Beukema, Martins Indi, Viergever, Berkhout
Linksback: De Wit, Kerkez
Centrale middenvelders: Clasie, Reijnders, Bazoer, Buurmeester
Tien: Flemming, De Wit
Rechtsbuiten: Aankoop, Aankoop
Spits: Pavlidis, Danilo/Dallinga, Barasi
Linksbuiten: Karlsson/Van Brederoode
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Vrij nette opsomming. Ik vraag me wel af of de jeugdspelers voldoende kwaliteit meebrengen om te zorgen voor een kwalitatief sterke en brede selectie, waarbij er wordt gestreden voor iedere basisplaats. Ik denk dat AZ een stap omhoog moet maken kwalitatief (willen ze binnenkort daadwerkelijk aanspraak kunnen maken op CL plaatsen). En wat met Poku? Viergever gaat naar Utrecht dus die kun je er gewoon uithalen. Bazoer zie ik niet de AZ mentaliteit hebben van hard werken en niet moeilijk doen.
Laatst gewijzigd door differentcook op 16 mei 2022, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Plaats reactie